Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

Amatariel skrev (1 time siden):

Herlig! Tenk hvis man kunne gjort det hver uke :fnise:

Ja tenk så deilig!😆 Uansett en god start på dagen😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Stikker bare innom for å juble litt. Det er lenge siden jeg har skrevet her nå. I dag har jeg gått ned 9 kg siden midten av januar (kaloritelling i Lifesum) 🥳 Kjenner jeg begynner å trives godt med min nye livsstil og kropp.

Håper alle får ei fin pinsehelg!

Anonymkode: a8a4a...aba

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner på en merkelig følelse i magen. Den nærmeste følelsen jeg kan beskrive den med er følelsen av sult. Men jeg er ikke sulten🤷‍♀️ føles som magen er tom. At kroppen jobber på høygir med forbrenningen. Men det er ikke sult. Dette har jeg kjent på flere ganger, og ofte gjør vekten et dropp samtidig som denne følelsen er tilstede.. hva er det som skjer med kroppen?🤣

Anonymkode: 97a2b...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vondt i magen og er kvalm. Overspist igjen. Enorme mengder godteri. Er så sliten og lei dette evige suget og stresset rundt godteri og feit mat. Jeg kommer aldri til å klare å gå ned i vekt 😪

Anonymkode: 211e0...a22

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har vondt i magen og er kvalm. Overspist igjen. Enorme mengder godteri. Er så sliten og lei dette evige suget og stresset rundt godteri og feit mat. Jeg kommer aldri til å klare å gå ned i vekt 😪

Anonymkode: 211e0...a22

Kjenner meg så igjen. Forferdelig slitsomt og vondt 😔

Anonymkode: b5902...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har vondt i magen og er kvalm. Overspist igjen. Enorme mengder godteri. Er så sliten og lei dette evige suget og stresset rundt godteri og feit mat. Jeg kommer aldri til å klare å gå ned i vekt 😪

Anonymkode: 211e0...a22

Off klem til deg. Det er vanskelig dette altså. Hvor store mengder godteri var det snakk om?

Og hvor ofte skjer det, og hva er din bmi?

Jeg vurderer å finne en app som feks er for å slutte og røyke, kan den kanskje brukes for å slutte med godteri? Føler jeg trenger noe konkret å «holde meg fast i»..

Anonymkode: bd484...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 4.6.2023 den 11.48):

Off klem til deg. Det er vanskelig dette altså. Hvor store mengder godteri var det snakk om?

Og hvor ofte skjer det, og hva er din bmi?

Jeg vurderer å finne en app som feks er for å slutte og røyke, kan den kanskje brukes for å slutte med godteri? Føler jeg trenger noe konkret å «holde meg fast i»..

Anonymkode: bd484...310

200 g sjokolade og ca 300 g smågodt.

Jeg har en BMI på 33. Jeg spiser godteri hver dag, men ikke mer enn 200 g vanligvis. Dette er selvfølgelig altfor mye og altfor ofte.

Anonymkode: 211e0...a22

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt merke til hvor utrolig mye min apetitt varierer gjennom menstruasjonssyklusen. Dagene før mensen er jeg så sykt fysen og sulten og stort søtsug. Mens nå i den første uken som mensen er ferdig, klarer jeg fint å spise såvidt over 1000kcal daglig. Kanskje jeg må planlegge månedsvis kaloriinntak istedenfor daglig. Føles jo alltid håpløst i uka før mensen, men nå ser jeg jo et tydelig mønster. Kanskje den uken skal jeg ikke tenke på slanking og heller spise litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger hjelp med å gå ned 15 kg, veier 77kg og er fortsatt i tenårene. Har alltid vært litt overvektig hele livet. Er 174, jente:( Prøver å spise sunt, men det er så vanskelig. Sukker og usunn mat er jo helt avhengighetsskapende, nesten som legalt dop:( Forferdelig hva det gjør med kroppen. Trenger hjelp

Anonymkode: e7243...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Trenger hjelp med å gå ned 15 kg, veier 77kg og er fortsatt i tenårene. Har alltid vært litt overvektig hele livet. Er 174, jente:( Prøver å spise sunt, men det er så vanskelig. Sukker og usunn mat er jo helt avhengighetsskapende, nesten som legalt dop:( Forferdelig hva det gjør med kroppen. Trenger hjelp

Anonymkode: e7243...31d

Kroppen min faller også i tillegg fra hverandre, har mage, appelsinhud og masse strekkmerker.  

Anonymkode: e7243...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned i vekt etter jeg slutta med Pepsi Max. Tror mye av grunnen er at jeg ikke klarer å skille mellom sulten og tørst. PM slukker ikke tørsten, og derfor spiste jeg ofte når jeg egentlig var tørst. Når jeg har begynt å drikke vann istedenfor PM, kan jeg fortsatt tro at jeg er sulten, men så drikker jeg litt vann for å sjekke. Veldig ofte blir da kroppen tilfredstilt, og det viser seg at jeg ikke er sulten likevel, og jeg ender opp med å spise mindre porsjoner og mellomsnacksing. Anbefales for å endre spisevaner!

Anonymkode: 2abea...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har gått ned i vekt etter jeg slutta med Pepsi Max. Tror mye av grunnen er at jeg ikke klarer å skille mellom sulten og tørst. PM slukker ikke tørsten, og derfor spiste jeg ofte når jeg egentlig var tørst. Når jeg har begynt å drikke vann istedenfor PM, kan jeg fortsatt tro at jeg er sulten, men så drikker jeg litt vann for å sjekke. Veldig ofte blir da kroppen tilfredstilt, og det viser seg at jeg ikke er sulten likevel, og jeg ender opp med å spise mindre porsjoner og mellomsnacksing. Anbefales for å endre spisevaner!

Anonymkode: 2abea...650

Jeg har helt motsatt opplevelse:) Pepsimax erstatter småspising og søtsaker. Slukker fint tørsten for meg også. Et veldig godt hjelpemiddel for meg både ved vektnedgang og å holde vekten nede.

Anonymkode: bd484...310

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har helt motsatt opplevelse:) Pepsimax erstatter småspising og søtsaker. Slukker fint tørsten for meg også. Et veldig godt hjelpemiddel for meg både ved vektnedgang og å holde vekten nede.

Anonymkode: bd484...310

Her også! Men skal sies at jeg likevel drikker ca. 3 liter vann om dagen i tillegg (faster 23:1). 

Anonymkode: 6eb1b...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Tenkte jeg skulle slenge meg med på "vi som skal ned i vekt" tråden, men den gjeldende tråden har siste dag i dag. Så det ble litt teit :P Noen som vil lage en ny tråd for oss som trenger litt fokus gjennom sommeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokdamen skrev (2 timer siden):

Tenkte jeg skulle slenge meg med på "vi som skal ned i vekt" tråden, men den gjeldende tråden har siste dag i dag. Så det ble litt teit :P Noen som vil lage en ny tråd for oss som trenger litt fokus gjennom sommeren?

Jeg gjetter at det ikke blir så mye aktivitet her i sommer... Men mener det pleier å komme en ny tråd for vektrapportering mellom sommer og høstferie. Så det blir nok helt sikkert opprettet litt ut i august 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo an å diskutere litt her, eller i en ny tråd.  Ikke nødvendigvis med veiing, men mer støtte/motivasjon for å ikke miste grepet helt? 

 

Anonymkode: d631e...016

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amatariel skrev (21 timer siden):

Jeg gjetter at det ikke blir så mye aktivitet her i sommer... Men mener det pleier å komme en ny tråd for vektrapportering mellom sommer og høstferie. Så det blir nok helt sikkert opprettet litt ut i august 👍

Jeg har vært med på tråd gjennom sommerferien før, det funket ganske bra for meg. Men følger med over sommeren om den ikke dukker opp før 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det går jo an å diskutere litt her, eller i en ny tråd.  Ikke nødvendigvis med veiing, men mer støtte/motivasjon for å ikke miste grepet helt? 

 

Anonymkode: d631e...016

Ja enig :nikke: jeg blir i alle fall å henge her en god del i sommer, og det er viktig for meg å holde flyten, og ikke minst motivasjonen oppe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Gått ned nesten 9 kg, og når jeg når minus 10 kg, så får jeg premie nr. 2 som er kajakk kurs:D Skal ned enda litt mer etter det men er ikke sikker på hva neste premie er. Må også på shopping snart, ca. ingen av mine bukser passer lenger og begynner å se litt slaskete ut😅

Gikk meg en tur på en 45-ish minutter i sted, har en skog like ved her jeg bor og der fant jeg både blåbær og multer❤️ Dog multene var ikke modne, med unntak av en stk, perfekt moden multe. Fastet egentlig fra kl. 20, men jeg spiste den😄 Så blir nok blåbærtur straks, så multetur om en stund:) Tenkte jeg skulle prøve meg på tyttebær også i år. Veldig ålreit trim synes jeg!

Anonymkode: 7c6b5...f81

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...