Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

Nailpolish4life skrev (9 minutter siden):

Jeg er lat i matveien og spiser nå følgende

Måltid nr 1 - eggerøre (5 egg noe smør), 5 skiver bacon

Måltid nr 2 - middag varierer fra dag til dag er det kjøtt så er det kun soyasaus og grønnsaker ved siden av og ved fisk er det smeltet smør og grønnsaker ved siden av liker ikke noe annet tilbehør.

Måltid nr 3 - eggerøre (5 egg noe smør)

Kalorimessig er det ikke mye ettersom at dette er lavkalori mat sett vekk ifra baconet men jeg er på KETO dietten jeg er en endomorph, med treg forbrenning, insulin resistens og jeg har cøliaki derfor føler jeg at denne dietten passer meg godt jeg var 1.80 og 122-125 kg på mitt største nå er jeg 1.77 og varierer fra 95 til 97 kg målet er og nå 90 kg.

Har du krympet 3 cm?

Anonymkode: d8302...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du krympet 3 cm?

Anonymkode: d8302...026

revmatisme i en tidlig alder

Endret av Nailpolish4life
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nailpolish4life skrev (6 minutter siden):

revmatisme i en tidlig alder

Huff ❤️ Veldig godt jobba med vekta da 😊

Anonymkode: d8302...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Huff ❤️ Veldig godt jobba med vekta da 😊

Anonymkode: d8302...026

Takk :D ja det gjelder og spise riktig mat og mosjonere så godt man klarer ;) 😍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (16 timer siden):

Ja, nå skal det nesten bli godt å komme tilbake til gode vaner. Men jeg er redd for at det blir vanskelig. Nå har jeg jo spist godteri og chips hver dag i over en uke. 

Nesten normalen i dag og så begynner hverdagen i morgen.

Blir det ny tråd for vektnedgang denne uken?

 

Vi får bare støtte hverandre og gjøre så godt vi kan😊

Jeg laget en ny vektnedgangstråd nå😊

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warum skrev (25 minutter siden):

Jeg laget en ny vektnedgangstråd nå😊

Så bra du tar ansvar og fikser og ordner for oss :duskedame:

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter på flyplassen og venter på flyet hjem fra påskeferie. Besøkt mannen sin familie:) Tross for at de faster har jeg blitt matet til den store gullmedalje, føler jeg har lagt på meg 20 kg😂 Men forsøkte også å faste en dag bare for å ha prøvd. Men vi har også gått veldig mye, mange timer nesten hver dag, så tror ikke det vil gi voldsomt utslag på vekta.

Gleder meg til å komme i gang med trening og hverdagskost igjen. Skjønt mannen har omtrent fylt en svær koffert med diverse godsaker fra hjemlandet sitt😱 Mesteparten skal i fryseren men likevel.

Anonymkode: 7c6b5...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en artikkel om en lege som sa rett ut at "eat less move more" vil ikke gjøre alle overvektige slanke han mener at gener og forbrenning er det avgjørende, har du treg forbrenning så er det vanskelig en jeg kjenner han var 1.90-1.92 og 140 kilo som 17 åring, han gikk på en streng diett og svømte han slet lenge og komned til 120-125 og fikk strammere midje, man må bare gi 100% og ta det resultatet man får det er bedre enn ingenting jeg blir forbanna når noen sier "alle tjukke er tjukke pga mat", NEI det er IKKE sant men ja mange spiser seg tjukk jeg kjente ei jente på skolen moren var nesten 1.85 og veide bortimot 150, hu var uten jobb lå på sofaen og så på tv proppet i seg potetgull, potetsticks, ostepop you name it, dattera inviterte aldri noen hjem pga moren slet med humørsvinginger og gjorde narr av tynne mennesker som kom innom, en gang ringte jeg på for og levere noe så satt dattera og lakket tåneglene til mora og fikk kjeft, hu var sint over at hu ikke klarte og gjøre det selv og andre ting og da sprakk jeg og sa "HVIS DU HADDE GIDDI OG SLANKET DEG SÅ HADDE DU FÅTT DET MYE BEDRE", dagen etter ble jeg fortalt at moren spiste et et eple og gikk opp ned trappa flere runder :o jeg mente ikke noe vondt med det jeg ville bare prøve og hjelpe henne og det funket :D hu ble fort sprek og så mye mer snill imot andre :) så til alle overvektige som leser dette JEG er en av dere og JEG prøver så godt jeg kan og jeg ønsker alle dere lykke til og ja det ER lov og kose seg på fredagskvelden jeg gjør det ;)

Endret av Nailpolish4life
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nailpolish4life skrev (13 minutter siden):

Jeg leste en artikkel om en lege som sa rett ut at "eat less move more" vil ikke gjøre alle overvektige slanke han mener at gener og forbrenning er det avgjørende, har du treg forbrenning så er det vanskelig og gå ned mer enn 10 kilo og det kommer også an på om det er mye overvekt i en familie, en jeg gikk på skole med han var 1 år eldre enn meg han var 1.90-1.92 og 140 kilo som 17 åring og han spiste ikke mye usunt og han elsket og svømme, han hadde mange store menn i slekten MEN han kom ned til 120-125 kilo og fikk litt strammere midje så det kom noe godt ut av det, jeg syns det er galt når eksperter/leger sier "spis mindre og tren så blir du slank",  man må bare gi 100% og ta det resultatet man får det er bedre enn og tenke "jeg spiser det jeg vil og jeg beveger meg nok innendørs" :P

Det er jo sammensatt, men man må jo på en måte fokusere på det man faktisk KAN gjøre noe med? Som er matinntak (og mosjon). Jeg har ikke tenkt til å lene meg tilbake og skylde på genene hvertfall. Og ALLE familier jeg vet om med tykke barn har et dårlig kosthold med overflod av kaloritett mat. (Selv om de ikke innser det selv). Så det viktigste man gjør er jo å unngå å bli overvektig (noe de fleste blir med alderen dersom de ikke passer på)

Anonymkode: bd484...310

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo sammensatt, men man må jo på en måte fokusere på det man faktisk KAN gjøre noe med? Som er matinntak (og mosjon). Jeg har ikke tenkt til å lene meg tilbake og skylde på genene hvertfall. Og ALLE familier jeg vet om med tykke barn har et dårlig kosthold med overflod av kaloritett mat. (Selv om de ikke innser det selv). Så det viktigste man gjør er jo å unngå å bli overvektig (noe de fleste blir med alderen dersom de ikke passer på)

Anonymkode: bd484...310

Vel da har du møtt på dem som er overvektige pga mat og drikke men mitt poeng er at ikke alle overvektige er det pga mat og drikke og det ville denne legen fram til det er noe som heter gener, forbrenning, medisiner osv men det betyr ikke at dem skal tenke "hey jeg er jo ikke tjukk pga at jeg spiser mye og drikker mye så da behøver jeg ikke og gjøre noe med det" jeg tenker at ALLE overvektige bør mosjonerere og spise sunt 6 dager i uken ;) men man skal ikke forvente at man blir slank man går ned de kiloene man går ned :D

Anonymkode: eff99...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som vet om det finnes diskusjonsforum f.eks i Lifesum eller Vektklubb? Ser at Vektklubb har hatt, men er det fremdeles oppe og går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falt litt av i helgen og spiste både godteri og kake. Litt irriterende at helgene ødelegger.. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warum skrev (1 time siden):

Falt litt av i helgen og spiste både godteri og kake. Litt irriterende at helgene ødelegger.. 

Greit og være usunn 1 gang i uken men da må du gjøre det sånn at dagen etter så spiser du mye mindre kalorier også går du en lang tur etter middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

89,8 viste vekta i dag. Første gang jeg ser 80- tallet på over 4 år 🥹

Nå er jeg stolt og fornøyd. 7kg ned på ca 7 uker. 10 igjen nå så blir det bra 🙂

 

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

myMa skrev (4 timer siden):

89,8 viste vekta i dag. Første gang jeg ser 80- tallet på over 4 år 🥹

Nå er jeg stolt og fornøyd. 7kg ned på ca 7 uker. 10 igjen nå så blir det bra 🙂

 

Gratulerer!:D Jeg venter på å se 60-tallet, skulle ikke være kjempelenge til:)

 

Jobb var travelt i dag, fikk ikke spist lunsj før i 13-tiden. Så kom jeg hjem og manglet alt mulig for å lage middag så den ble også sen. Og sånn ca. litt før 22, så fikk jeg en sånn vent nå litt-følelse, og oppdaget at 2t arbeid jeg hadde gjort var feil:grine: Så nå må jeg gjøre det på nytt i morgen... Så skal løpe av meg litt stress i morgen på mølla:)

Anonymkode: 7c6b5...f81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens opptur: prøvde bunaden for første gang siden før-barn, og den passer! (Det skal sies at det er en modell med empireskjæring/rett under bysten, så den har plass til litt mage. Sånn sett var ammepuppene et mer kritisk moment 😅.) Ikke noe problem å få lukka verken hektene eller beltet, selv om den nok hadde blitt enda mer behagelig om jeg var en cm eller to mindre brei over ryggen. Uansett, motivasjon til de neste ukene før 17. mai! 🤩 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Twilight_Sparkle skrev (2 timer siden):

Dagens opptur: prøvde bunaden for første gang siden før-barn, og den passer! (Det skal sies at det er en modell med empireskjæring/rett under bysten, så den har plass til litt mage. Sånn sett var ammepuppene et mer kritisk moment 😅.) Ikke noe problem å få lukka verken hektene eller beltet, selv om den nok hadde blitt enda mer behagelig om jeg var en cm eller to mindre brei over ryggen. Uansett, motivasjon til de neste ukene før 17. mai! 🤩 

 

Så digg! Hvilken bunad er det, beltestakk?:) Min er akkurat for trang til å lukkes, men selv om jeg ikke tror jeg rekker å slanke meg inn i den bruker jeg det som motivasjon. Min mann er ikke norsk og har aldri sett meg i bunad så hadde vært gøy... :sjenert:

Anonymkode: 7c6b5...f81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Så digg! Hvilken bunad er det, beltestakk?:) Min er akkurat for trang til å lukkes, men selv om jeg ikke tror jeg rekker å slanke meg inn i den bruker jeg det som motivasjon. Min mann er ikke norsk og har aldri sett meg i bunad så hadde vært gøy... :sjenert:

Anonymkode: 7c6b5...f81

Det er en bringedukdrakt fra øvre Valdres 😊 Jeg har sydd den ut siden jeg var konfirmant altså, men er glad for at jeg nærmer meg min "vanlige" kroppsfasong som voksen. Kroppen min er visst skrudd sammen sånn at den tviholder på vekta mens jeg fullammer og så slipper den endelig opp litt når det blir fast føde i bildet. Det går sakte, men det merkes på klærne at jeg har gått ned fem kilo siden jul 😊

Apropos, så ser det ut som om vi endelig lykkes å kutte nattamming. Håper med det at den siste brikken, ordentlig søvn, skal falle på plass også 😴 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twilight_Sparkle skrev (På 24.4.2023 den 10.53):

Det er en bringedukdrakt fra øvre Valdres 😊 Jeg har sydd den ut siden jeg var konfirmant altså, men er glad for at jeg nærmer meg min "vanlige" kroppsfasong som voksen. Kroppen min er visst skrudd sammen sånn at den tviholder på vekta mens jeg fullammer og så slipper den endelig opp litt når det blir fast føde i bildet. Det går sakte, men det merkes på klærne at jeg har gått ned fem kilo siden jul 😊

Apropos, så ser det ut som om vi endelig lykkes å kutte nattamming. Håper med det at den siste brikken, ordentlig søvn, skal falle på plass også 😴 

Åh, den er fin! Skjønner godt du vil inn i den. Har nordlandsbunad men må nok se meg tapt å komme inn i den. Kanskje jeg skal prøve Rikshospitalet suppekur?  :fnise:

Jeg har også gått ned 5kg siden jul! 😃 Vel, 6 kanskje. We're killing it 💪

Anonymkode: 7c6b5...f81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg gikk en tur oppover en bakke og da kom det ei jente, tipper 1.80-1,85 og 90-100 kilo jeg følte meg som en unge, når hu passerte meg men når det gjelder kvinner og overvekt, så føler jeg at det ofte blir fremstilt som en "emotion" ting, liksom at kvinner spiser mye mer usunt og oftere, enn menn pga vi har mer "følelser" og er mer "avhengig" enn menn.

Anonymkode: eff99...2bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...