Gå til innhold

Hvordan er ditt forhold til garn og hva holder du på med akkurat nå?


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Garntopia har masse fint på salg fordi fargene er på vei ut og jeg røyk på en god smell🙈 Bare å strikke for livet nå så jeg får plass til alt garnet en vei😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Garnet mitt er allerede pakket og blir sendt i dag🥳 Har prøvd litt ulike garnbutikker på nett, men skjønner jo hvorfor jeg havner tilbake hos Garntopia hver eneste gang. Knallgod service på feks Instagram om man lurer på noe, pakker fort og sender kjapt! 
 

En annen mindre garnbutikk jeg bestilte hos på tirsdag har fortsatt ikke levert pakken inn hos Posten.

En annen jeg sendte melding til på Instagram fordi jeg lurte på noe brukte over 1 døgn på å svare. 
 

Den lokale garnbutikken her som har de typene garn jeg liker har dessverre elendig service, så der går jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er igang med skjørt i drops air,på pinne 6🤗

Ser for meg at det skal gå rett under kneet.

Deilig nå på vinteren🤗❄️

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant tre nøster i lageret som sikkert har ligget der et år minst😂 2 nøster ble en lue som blir julegave, også ble det siste en vinterkyse, enn så lenge uten mottaker😅 Kysestrikk er min go to når jeg skal bruke opp rester, gikk løs på kysa nå med en gang jeg var ferdig med lua i stedet for å legge tilbake et nøste som sikkert hadde blitt liggende og lage «rot» i et år til😂 Deilig å få brukt litt lagergarn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (1 time siden):

Fant tre nøster i lageret som sikkert har ligget der et år minst😂 2 nøster ble en lue som blir julegave, også ble det siste en vinterkyse, enn så lenge uten mottaker😅 Kysestrikk er min go to når jeg skal bruke opp rester, gikk løs på kysa nå med en gang jeg var ferdig med lua i stedet for å legge tilbake et nøste som sikkert hadde blitt liggende og lage «rot» i et år til😂 Deilig å få brukt litt lagergarn!

Så herlig! Ja, veldig deilig når garnlageret minker. Hos meg pleier det stort sett å øke... 🙄 Men det sagt, jeg er snart ferdig med en genser som var en ufo i nesten et år. 😇

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grønt blad skrev (Akkurat nå):

Så herlig! Ja, veldig deilig når garnlageret minker. Hos meg pleier det stort sett å øke... 🙄 Men det sagt, jeg er snart ferdig med en genser som var en ufo i nesten et år. 😇

Jeg fikk akkurat 30 nøster i posten, men garnlageret kunne jo vært 3 nøster større😂

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på med doble ulltøfler,som skal  toves🤗

De blir fine julegaver til noen som ønsker seg hjemmestrikk❤️

(Jeg skal lage til meg selv også,jeg fryser hele tiden..)

image.png.f57ce97fc165bc41bbdb527579cc8ca2.png

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, flusa said:

Holder på med doble ulltøfler,som skal  toves🤗

De blir fine julegaver til noen som ønsker seg hjemmestrikk❤️

(Jeg skal lage til meg selv også,jeg fryser hele tiden..)

image.png.f57ce97fc165bc41bbdb527579cc8ca2.png

Å, de tøflene er så gode! Jeg strikker 3 par som julegaver i år 😊

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaromei skrev (2 timer siden):

Å, de tøflene er så gode! Jeg strikker 3 par som julegaver i år 😊

Jeg også🤗(+et par til mrg selv,hihi😁)

Har ikke laget disse før,så blir spennende om de blir så varme som jeg forestiller meg🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det dobbelt lag fritidsgarn/vams på alle sider? Det må jo bli skikkelig godt og varmt, og de så også fint ut! Fikk lyst på noen selv. Pleier dere å sy på såle slik at det ikke blir hull så fort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaromei skrev (På 23.12.2023 den 6.47):

Å, de tøflene er så gode! Jeg strikker 3 par som julegaver i år 😊

Jeg tovet de i maskinen,og de var fortsatt veldig store..🥺

Prøver nå å tove de en gang til. De måååå bli ferdige så jeg får pakket de inn..😁

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker garn 🤩ekstra svak for håndfarget garn fra knittersbox eller garn fra nøstebarn men handler også garn litt her og der. Strikke mekka og garnius og langyarns har mye fint 🤩jeg begynte å strikke i vinterferien i fjor og har en strikke kommode hjemme med masse garn. Fikk masse garn i julegave og kjæresten ble sendt på posten for å hente pakke fra knittersbox i romjula 🤭

Sitter på buss på vei hjem og strikker skjerf, har en ferdig sokk med meg og og en sokk nr 2 som ble veldig rar som jeg må rekke opp og strikke på nytt. 

Jeg elsker reste garn jeg da 🤭har en topp/tshorte sak på meg nå strikket av det og på hytta har jeg en fotsid kjole i reste garn 🤭for meg er noe av moroa å lage kreative kreasjoner ingen andre har få kjolene så lange jeg ønsker og så korte i armene som jeg trenger. Jeg blander garn som bare det🤭🥰

Har vell knapt ikke strikket en dag siden jeg begynte 🤭ble noen skjerf i julegave hadde ambisjoner om strikke et sett til niesa mi men fikk ikke tid. 

Har lært meg å strikke med et par grunnteknikker fra mamma, resten youtube og prøving og feiling. Er fortsatt der at jeg føler jeg lærer noe nytt for vær oppskrift jeg prøver meg på samtidig som det alltid blir kreative vrier og tilpasninger underveis for å få det slik jeg liker 🥰blir gjerne strikket flere ganger og innen jeg er ferdig er oppskriften blitt helt gjort om til min egen 😂🙈🤩🤭🥰

Går inn i flytsone og kan strikke i timesvis 🥰

Hilsen fortsatt relativt nyfrelst strikker 🤶🌼💃🥰🤭

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regnet sammen fjorårets tall, med hvor mye garn jeg strikket og hvor mye jeg kjøpte. Kjøpte ca 15 kg og strikket opp i underkant av 7,5 kg. Var dårlig med strikkemojo en periode, men det vil nok si at jeg egentlig har nok garn til det neste året og vel så det🙈 Blir ikke full kjøpestopp, men det må iallfall begrenses kraftig!

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det blitt lite strikking i juleferien så jeg er fremdeles bare litt over halvveis på speidergenseren til mannen min. Og som om ikke det var nok har jeg sannelig bestilt mer garn i ferien også. Kjøpte garn til 3-4 Jordtøfler (minst to av dem skal bli gaver) samt garn til Hush-bukse som noen her i tråden tipset om. Den tror jeg datteren min blir veldig glad for. Joda, det skal visst bli nok strikking i 2024 også. :D 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønt blad skrev (På 23.12.2023 den 12.37):

Er det dobbelt lag fritidsgarn/vams på alle sider? Det må jo bli skikkelig godt og varmt, og de så også fint ut! Fikk lyst på noen selv. Pleier dere å sy på såle slik at det ikke blir hull så fort?

Om det er tøflene mine du mener, så strikker jeg de i fritidsgarn.

Ja,de er strikket slik at de blir doble❄️gode&varme🥰

Jeg har ikke sydd i såle på de,men det var ikke dumt. Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har fått strøket ut årets første nøste fra garnlageret i the bullet journal for knitters🥳 Et nøste Alafosslopi er blitt til et pannebånd, ble en liten rest som jeg sparer til en genser med mønster eller noe senere😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke verst! Jeg skal strikke en lue i gave og da får jeg brukt litt av restegarnet, men ellers er det sørgelig lite bevegelse der gitt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er igang med flere prosjekter,som vanlig🙈

Chunky sweater fra petiteknit

Ullsokker

Enda en bukse

Halvtykk genser(heter det)

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullførte et prosjekt jeg begynte på i sommer, Obba Sweater. Har tatt sååå lang tid på grunn av mønster hele veien, eksamen, ny jobb, småbarn osv. Fikk eeeendelig fullført og vasket den i dag tidlig, håper den tørker til i morgen så jeg kan bruke den. 
 

Gleder meg! Nå er neste plan et vottepar jeg kjøpte garn og oppskrift til på Strikkernes vårmarked 😂 med farten min blir de vel ferdig til høsten 2024… Ja ja, slow wear, jeg får prøve å kose meg med prosessen og, og ikke bare jage fullføring… 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...