Gå til innhold

Hvordan er ditt forhold til garn og hva holder du på med akkurat nå?


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Arkana skrev (På 24.9.2023 den 21.37):

Spennende. Blander du ulike garntyper? 

Nei, så tøff er jeg ikke (enda)....Alt dette er i pløtulopi. Det er jo så lange lengder i de platene så når jeg har strikket en del mønster så blir det en del til overs. Mulig blandingsgarn blir neste prosjekt. Har en god del lettlopi og en del garntyper som er ca. likeverdig med tanke på pinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cata skrev (1 time siden):

Nei, så tøff er jeg ikke (enda)....Alt dette er i pløtulopi. Det er jo så lange lengder i de platene så når jeg har strikket en del mønster så blir det en del til overs. Mulig blandingsgarn blir neste prosjekt. Har en god del lettlopi og en del garntyper som er ca. likeverdig med tanke på pinner. 

Det høres jo veldig greit ut å ha restegarn som er så likt at man kan lage noe nytt av det. Jeg tror jeg må kikke på hva jeg har av restegarn og se om jeg faktisk har en god mengde av samme type slik at jeg kan strikke noe annet enn luer og votter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Arkana skrev (På 6.9.2023 den 19.34):

Jeg tar utfordringen og (håper jeg) skal gjøre mitt beste. :D 

Halloween nærmer seg, har du kommet noe videre med jakken din?

Jeg kom på det før helgen, så jeg er ferdig med en knappestolpe. Tviler på om jeg rekker å bli ferdig tirsdag, men tror jeg blir ferdig i løpet av uken.

 

Mens jeg prokrastrinerte ullgenseren har jeg strikket ferdig vottene og buksa, sett over og fikset barnas ullklær og kommet godt i gang på en gryteklut. 

Anonymkode: ae26e...e70

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Halloween nærmer seg, har du kommet noe videre med jakken din?

Jeg kom på det før helgen, så jeg er ferdig med en knappestolpe. Tviler på om jeg rekker å bli ferdig tirsdag, men tror jeg blir ferdig i løpet av uken.

 

Mens jeg prokrastrinerte ullgenseren har jeg strikket ferdig vottene og buksa, sett over og fikset barnas ullklær og kommet godt i gang på en gryteklut. 

Anonymkode: ae26e...e70

Og der ble jeg anonym igjen🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg må med skam melde at jeg faktisk ikke har tenkt på jakken i det hele tatt. :sjenert: Jeg tror helt ærlig ikke den blir ferdig i år en gang. Jeg må jo bare få det gjort, men alt det andre jeg driver med er så mye mer spennende. :knegg:

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker garn og strikking! Akkurat nå holder jeg på med et par sokker i en fin ullblanding. Jeg liker å eksperimentere med ulike garnkvaliteter og farger, men jeg prøver å ha litt selvkontroll og ikke la det ta helt overhånd. Jeg kan definitivt kjenne meg igjen i fristelsen av nytt garn og inspirasjonen fra andres prosjekter. Det er så gøy å lage ting å gi bort eller bruke selv! Men jeg prøver å balansere det med å bruke det jeg allerede har. Hvordan går det med dine kreative prosjekter? 😊🧶

Anonymkode: dac84...42c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vurderer å få meg dum Nokia telefon nå før black week starter. Kommer ellers helt sikkert til å gå meg på en solid garnsmell nå. Nettbutikker+Klarna er ikke bra for misbruket mitt.  

Anonymkode: 968d0...754

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig med Winterbride genser til datteren min. Har begynt på en Hoodie hette til henne i nydelig turkis farge samtidig som jeg strikker på ullsokker til en julegave. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garntopia har bursdagsfeiring og en liten rabatt, så nå gleder jeg meg helt latterlig mye til å få garnet i posten🫶🏼🥰 Strikkemojoen går opp og ned, men i det siste har den vært bra🥳

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (23 minutter siden):

Garntopia har bursdagsfeiring og en liten rabatt, så nå gleder jeg meg helt latterlig mye til å få garnet i posten🫶🏼🥰 Strikkemojoen går opp og ned, men i det siste har den vært bra🥳

Så spennende! 🥰 Hva skal du strikke? Og hva har du bestilt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønt blad skrev (19 minutter siden):

Så spennende! 🥰 Hva skal du strikke? Og hva har du bestilt? 

Kfo merino og mohair til monday sweater eller caramelsweater og håndtværsgarn fra Hjelholdt til Sonja sweater. Alle design fra Petiteknit🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (55 minutter siden):

Kfo merino og mohair til monday sweater eller caramelsweater og håndtværsgarn fra Hjelholdt til Sonja sweater. Alle design fra Petiteknit🥰

😍 Lekkert og godt garn! Og fantastiske gensere! Det er så gøy å strikke etter gode oppskrifter med gode og gjennomtenkte detaljer. Jeg simpelten elsker oppskriftene fra Petiteknit 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønt blad skrev (2 timer siden):

😍 Lekkert og godt garn! Og fantastiske gensere! Det er så gøy å strikke etter gode oppskrifter med gode og gjennomtenkte detaljer. Jeg simpelten elsker oppskriftene fra Petiteknit 🥰

Finner ikke bedre oppskrifter enn Petiteknit! Elsker oppskrifter der man bare kan gjøre det som står uten å måtte tenke masse selv🙌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sølvrosen skrev (1 time siden):

Villsaugenseren er ferdig🥳

16997199044487933363933503035579.thumb.jpg.91bf808ce201a85c99db433d53b5deee.jpg

https://www.ravelry.com/patterns/library/haust-6

 

Neste store prosjekt, gitt at jeg ikke finner på noe annet, blir UniQ jubileumssjal. Men først må jeg strikke ferdig en gryteklut.

Så flott den ble! Hvordan synes du garn fra villsau er. Jeg har bare prøvd fra Hillesvåg, og det var grovt. Er ditt garn mykt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønt blad skrev (1 time siden):

Så flott den ble! Hvordan synes du garn fra villsau er. Jeg har bare prøvd fra Hillesvåg, og det var grovt. Er ditt garn mykt?

Det er ganske grovt, ja. Heldigvis er ikke jeg så sensitiv på slikt, men jeg kommer ikke til å strikke barneklær med dette garnet. Andre har strikket med en tråd alpakka eller mohair, da blir det mykere.

Foreløpig er jeg fornøyd med genseren. Det er ting jeg ville endret om jeg skulle strikket den igjen, men det er det vel alltid når man strikker noe nytt.

 

Forøvrig er en gryteklut ferdig, og både sjal og ny gryteklut er påbegynt.

Anonymkode: ae26e...e70

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ganske grovt, ja. Heldigvis er ikke jeg så sensitiv på slikt, men jeg kommer ikke til å strikke barneklær med dette garnet. Andre har strikket med en tråd alpakka eller mohair, da blir det mykere.

Foreløpig er jeg fornøyd med genseren. Det er ting jeg ville endret om jeg skulle strikket den igjen, men det er det vel alltid når man strikker noe nytt.

 

Forøvrig er en gryteklut ferdig, og både sjal og ny gryteklut er påbegynt.

Anonymkode: ae26e...e70

👻

Anonymkode: ae26e...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ganske grovt, ja. Heldigvis er ikke jeg så sensitiv på slikt, men jeg kommer ikke til å strikke barneklær med dette garnet. Andre har strikket med en tråd alpakka eller mohair, da blir det mykere.

Foreløpig er jeg fornøyd med genseren. Det er ting jeg ville endret om jeg skulle strikket den igjen, men det er det vel alltid når man strikker noe nytt.

 

Forøvrig er en gryteklut ferdig, og både sjal og ny gryteklut er påbegynt.

Anonymkode: ae26e...e70

👻

Gahd!

Anonymkode: ae26e...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

👻

Gahd!

Anonymkode: ae26e...e70

@Sølvrosen er tydeligvis anynom helt automatisk 

Anonymkode: ae26e...e70

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Restegarnsgenser ferdig og den passet mottaker. Nå prøver jeg bare å finne ut hva jeg skal bruke resten av restene til :fnise: .

Endret av Cata
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...