Gå til innhold

Hvordan er ditt forhold til garn og hva holder du på med akkurat nå?


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Holder på å hekle et sunburst granny pledd - lurer på hvor mange ruter jeg skal lage :) Noen som har tips? Tenker ha det stort nok til et slumrepledd for voksne. hekler med finull

Anonymkode: 5c00d...e00

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Holder på å hekle et sunburst granny pledd - lurer på hvor mange ruter jeg skal lage :) Noen som har tips? Tenker ha det stort nok til et slumrepledd for voksne. hekler med finull

Anonymkode: 5c00d...e00

Hvor stor er en rute da? 7x7 cm eller noe sånt? 🌻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrazyCatLady2500 skrev (32 minutter siden):

Hvor stor er en rute da? 7x7 cm eller noe sånt? 🌻

13 x 13 cm faktisk - målte nå :) Har du tips til en fin måte å hekle dem sammen på? Veit det finnes mange videoer, men vanskelig å velge en enkel og fin måte. takk for svar. ts

Anonymkode: 5c00d...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

13 x 13 cm faktisk - målte nå :) Har du tips til en fin måte å hekle dem sammen på? Veit det finnes mange videoer, men vanskelig å velge en enkel og fin måte. takk for svar. ts

Anonymkode: 5c00d...e00

Hvis du lager 150 stk så kan du ta 10x15 ruter? 
 

Jeg synes det enkleste  er å hekle sammen med fastmasker og luftmasker.  
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

image.thumb.jpeg.626e827f9645657d3716d6ace925c2c6.jpeg

https://www.anneventzel.com/shop/badger-and-bloom-dansk-7rdbk
Selv om jeg har noen prosjekter jeg ikke er ferdig med så måtte jeg bare kjøpe denne som har stått på ønskelista mi lenge :) Badger and bloom i Snefnug fra Anne Ventzel. Jeg har dog valgt barkebrun mønsterfarge for et mjukere uttrykk

(har holdt på lenge nå med en raglangenser fra Rauma, ensfarget og med to tråder Plum…..tynt, tynt garn, så jeg behøver litt avveksling)

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig fin skruf, og enig med deg i at barkebrun kommer til å bli veldig fint. :jepp:

 

Jeg har ikke strikket i det hele tatt på to uker. Vi kom hjem fra ferie på fredag og selv om jeg hadde strikketøy med tok jeg det aldri fram og etter at vi kom hjem har vi brukt hver kveld til å spille brettspill. På tross av dette har jeg bestilt garn til enda en genser. :knegg: 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg jobber med å få brukt opp restegarn, av typen enkeltnøster eller noen få nøster. Har bestilte masse garn (ca 40 nøster) som kommer i posten, så her er det bare å strikke på😅

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (1 time siden):

Jeg jobber med å få brukt opp restegarn, av typen enkeltnøster eller noen få nøster. Har bestilte masse garn (ca 40 nøster) som kommer i posten, så her er det bare å strikke på😅

Resteprosjekter er spennende! Hva slags restegarn har du, og hva strikker du av det? 

 

Og hva har du bestilt, og hva skal du strikke av det?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønt blad skrev (2 timer siden):

Resteprosjekter er spennende! Hva slags restegarn har du, og hva strikker du av det? 

 

Og hva har du bestilt, og hva skal du strikke av det?

Strikker en del babytør for tiden, har mange enkeltnøster og nøster i merino og alakka/alpakkablandinger🌸 Strikker litt til en dåpsgave også legger jeg noe ut til salgs en gang i blant

 

Har bestilt mye islandsk ull til diverse villmarksgensere, men skal også sette i gang med Veragenseren @helenemoo på Instagram har laget i sammarbeid med Skappel😍

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som vanlig flere prosjekter på gang🙈

•Fluffi jakker på tykke pinner

•Ullsokker

•Fluffi genser på tykke pinner

•Grytekluter

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundegenser, så søtt. ❤️ Tror ikke katten min ville akseptert noe sånt. :D 

 

Jeg har endelig kommet i gang med strikking igjen og mangler bare ermer på genseren. Jeg ser fram til neste prosjekt for det føles som jeg har holdt på med denne genseren i en evighet, men den blir bra og passer mottakeren fint. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy farao som jeg hater å strikke den raglangenseren med to tråder mohair 😫 nå er det ren tvangsstrikking bare for å bli ferdig. Bare ermene igjen nå. Men da jeg strikket ferdig vrangborden som skulle være 4cm i går (den strikkes ovenfra og ned) så var det med så innbitte tenner at jeg fikk nesten vondt i kjeven… Jeg strikket en genser fra Petiteknit i 2 tråder mohair for noen år siden og sverget aldri mer….men må ha glemt det🙄 men nå mener jeg det; aldri mere!

Den blir fin da, heldigvis 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full medfølelse skruf. Jeg strikket en genser i tre tråder kidsilk og det tror jeg ikke jeg gjør igjen. Å strikke med flere tråder pusete garn er ikke gøy. Den ble fin da og den brukes, så det er jo bra sånn sett.

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (3 timer siden):

Fy farao som jeg hater å strikke den raglangenseren med to tråder mohair 😫 nå er det ren tvangsstrikking bare for å bli ferdig. Bare ermene igjen nå. Men da jeg strikket ferdig vrangborden som skulle være 4cm i går (den strikkes ovenfra og ned) så var det med så innbitte tenner at jeg fikk nesten vondt i kjeven… Jeg strikket en genser fra Petiteknit i 2 tråder mohair for noen år siden og sverget aldri mer….men må ha glemt det🙄 men nå mener jeg det; aldri mere!

Den blir fin da, heldigvis 

Kjedelig med sånne prosjekt, men tenk så godt når den er ferdig da ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

skruf skrev (På 8.8.2023 den 15.32):

Fy farao som jeg hater å strikke den raglangenseren med to tråder mohair 😫 nå er det ren tvangsstrikking bare for å bli ferdig. Bare ermene igjen nå. Men da jeg strikket ferdig vrangborden som skulle være 4cm i går (den strikkes ovenfra og ned) så var det med så innbitte tenner at jeg fikk nesten vondt i kjeven… Jeg strikket en genser fra Petiteknit i 2 tråder mohair for noen år siden og sverget aldri mer….men må ha glemt det🙄 men nå mener jeg det; aldri mere!

Den blir fin da, heldigvis 

Hvilken genser strikker du? Jeg har strikket Novice cardigan i to tråder silk mohair, syns det var godt garn å strikke med, men tok litt tida da...:) 

Anonymkode: 5c00d...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvilken genser strikker du? Jeg har strikket Novice cardigan i to tråder silk mohair, syns det var godt garn å strikke med, men tok litt tida da...:) 

Anonymkode: 5c00d...e00

Raglangenser fra Rauma , i to tråder Plum. Ensfarget, og ikke noe strukturstrikk, så den er rett og slett kjedelig. Pluss garnet lugger litt, selv om jeg bruker glatte pinner.

Jeg har strikket sunday sweater fra Petiteknit før, og da sverget jeg aldri mere, men det var tydelig fortrengt Den var også i mohair

Mohair som følgetråd går helt fint :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten bare meg som irriterer meg over at stadig flere strikkedesignere lager plagg som skal strikkes med ørten tråder samtidig slik at plagget blir uforholdsmessig dyrt? Jeg mistenker at dette i stor grad handler om samarbeid med garnprodusenter slik at forbrukere skal måtte kjøpe massevis av garn. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkana skrev (På 14.8.2023 den 12.10):

Er det forresten bare meg som irriterer meg over at stadig flere strikkedesignere lager plagg som skal strikkes med ørten tråder samtidig slik at plagget blir uforholdsmessig dyrt? Jeg mistenker at dette i stor grad handler om samarbeid med garnprodusenter slik at forbrukere skal måtte kjøpe massevis av garn. 

Jeg kan fint strikke med flere tråder,MEN jeg finner ofte alternative farn istedenfor :)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...