Gå til innhold

Hvordan er ditt forhold til garn og hva holder du på med akkurat nå?


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Jeg strikker Islender i Fivel fra Rauma, overraskende mykt, og godt å strikke med. Og venter på pakke fra To Strikkedamer som har opphørssalg og halv pris på alt!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

LittDiva skrev (På 1.7.2023 den 22.38):

Lenge siklet Comma cocoon fra Anne Wentzel, så nå blir det det🥳.

Er du ferdig enda? 

Dette et det mest tidkrevende jeg har strikket, på tross av at jeg ikke bruker hjelpepinne. 

Men nå er jeg ferdig og ble veldig fornøyd! 

Anonymkode: 40fd0...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er du ferdig enda? 

Dette et det mest tidkrevende jeg har strikket, på tross av at jeg ikke bruker hjelpepinne. 

Men nå er jeg ferdig og ble veldig fornøyd! 

Anonymkode: 40fd0...73c

Langt i fra😅! Har masse prosjekter samtidig, og denne krever litt.. samtidig som det kom ny niese, som bare «mååå» ha ditten og datten av strikk- i følge tante😎.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er vanskelig å bruke opp rester uten at det bare blir en hel haug med luer (særlig når jeg bare har ett nøste av en type garn). Og luer er fine de, de er raske å strikke og det finnes utrolig mange fine luemønstre på internett, men det er begrenset hvor mange luer en familie på fem trenger og jeg har gitt bort mange også som ekstrajulegaver og slikt. Jeg har lagt merke til at man på Ravelry kan krysse av for løpelengde når man søker etter mønstre og jeg har først trodd at det er løpelengde som i hvor tykt garnet er, men jeg tror det heller er hvor mange meter av garnet man bruker til oppskriften. Så jeg lurer på om jeg skulle prøve det for å få idéer til oppskrifter som trenger akkurat den mengden garn jeg har av en type. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, julerødt. :hjerter_rundt:

 

Jeg har strikket to par sokker som blir julegave til en som ønsker seg det og så har jeg strikket ferdig denne til datteren min og er nå i gang med en speidergenser. Jeg hadde strikket i flere timer i går da jeg skjønte at den ikke kom til å passe mottakeren så jeg måtte rekke opp og velge strikkepinner en størrelse opp og nå tror jeg det blir bra. Litt irriterende å rekke opp, men jeg er allerede forbi dit jeg kom sist så det går jo unna likevel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Villmarksgenser i Alafosslopi og Blåne. Ikke lenge til denne er ferdig ☺️ Håper mottaker blir glad for den! 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (1 time siden):

Vurderer sterkt å strikke "Sigrid" fra Tove Richters strikkebok. Må ha noe å holde på med når jula kommer. 

 

 

Den var kjempefin! Lekkert mønster langs kantene, og genseren sitter sikkert veldig godt og riktig med vendepinner bak. Jeg skal aldri mer strikke en genser som ikke er høyere bak. Hvilke farger vil du bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønt blad skrev (2 timer siden):

Den var kjempefin! Lekkert mønster langs kantene, og genseren sitter sikkert veldig godt og riktig med vendepinner bak. Jeg skal aldri mer strikke en genser som ikke er høyere bak. Hvilke farger vil du bruke?

Jeg har bestilt garnet i fargene som er angitt, men jeg kommer nok til å legge inn de røde firkantene rundt ermene og muligens i borden nederst på bolen også for å få inn litt mer farge i alt det grå. 

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (1 time siden):

Jeg har bestilt garnet i fargene som er angitt, men jeg kommer nok til å legge inn de røde firkantene rundt ermene og muligens i borden nederst på bolen også for å få inn litt mer farge i alt det grå. 

Det høres veldig fint ut. Jeg ser en av prosjektene har gjort tilsvarende, og det gir en veldig fin sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arkana skrev (19 timer siden):

Den ser veldig behagelig ut flusa. Datteren min hadde elsket en sånn.

Den er bare deilig..🥰

Også veldig praktisk med lommer.

Min mor som ønsker seg hjemmestrikket ullbukse, skal også få en,til jul.

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

flusa skrev (6 timer siden):

Den er bare deilig..🥰

Også veldig praktisk med lommer.

Min mor som ønsker seg hjemmestrikket ullbukse, skal også få en,til jul.

Den ser veldig deilig ut. Så heldig moren din er! Og så rask du er som strikker en hel bukse(!) før jul!

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønt blad skrev (På 28.11.2023 den 15.44):

Den ser veldig deilig ut. Så heldig moren din er! Og så rask du er som strikker en hel bukse(!) før jul!

Jeg er ufør,så har allverdens tid🙈

Men seriøst,denne går såååå kjapt å strikke!!

Er igang med nr.2 nå🤗

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å komme igang med denne, forhåpentligvis iløpet av dagen,da jeg ikke har garn nok til å fullføre Hush bukse nr.2🥹(venter storleveranse garn i posten fra både strikkemekka og garnius,weeeeh🥰)

Har ikke strikket denne før,men den ser ikke umulig ut ;)

 

Er forressten Sunday cardigan fra petiteknit.

 

image.png.f6e5f37bf209b9d0d47b27edc3e2a42d.png

Endret av flusa
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

flusa skrev (10 timer siden):

Tenkte å komme igang med denne, forhåpentligvis iløpet av dagen,da jeg ikke har garn nok til å fullføre Hush bukse nr.2🥹(venter storleveranse garn i posten fra både strikkemekka og garnius,weeeeh🥰)

Har ikke strikket denne før,men den ser ikke umulig ut ;)

 

Er forressten Sunday cardigan fra petiteknit.

 

image.png.f6e5f37bf209b9d0d47b27edc3e2a42d.png

Den er så fin🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...