Gå til innhold

Hvordan er ditt forhold til garn og hva holder du på med akkurat nå?

Anbefalte innlegg

Sjela skrev (6 minutter siden):

Holder på å hekle denne akkurat nå i Drops big merino. Det er første gang jeg hekler/bruker dette garnet, så litt spent på resultatet etter blokking. I tillegg er det en del uklarheter og feil i oppskriften, så dette prosjektet har virkelig stått sin prøve 😅 La oss håpe jeg endelig får den til etter mange tapre forsøk (har startet på denne med 3 ulike garn 3 ulike ganger og gitt opp underveis🙈)

Du skal ha for pågangsmotet da! 😅 

• Liker 1

Fortsetter under...

Kittyfox skrev (Akkurat nå):

Du skal ha for pågangsmotet da! 😅 

Tar utfordringer på straks arm🤣 Nei, her er det nok heller min stahet som tar overhånd. Og motivasjon til innkjøp av garn 😬 Må derfor fullføre noen av mine halvveis påstartede prosjekter først så jeg får plass🙈 Vet ikke med dere andre, men lageret med halvferdige prosjekter har nå blitt litt vel stort 😬

• Liker 1
  • Nyttig 1
Sjela skrev (15 minutter siden):

Tar utfordringer på straks arm🤣 Nei, her er det nok heller min stahet som tar overhånd. Og motivasjon til innkjøp av garn 😬 Må derfor fullføre noen av mine halvveis påstartede prosjekter først så jeg får plass🙈 Vet ikke med dere andre, men lageret med halvferdige prosjekter har nå blitt litt vel stort 😬

Jeg må ta meg selv i nakken til tider å gjøre unna noen prosjektER som jeg har liggende ja 😂 har minket lageret med ufoer betraktelig! Så nå kan jeg lage mer 🙊 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Kittyfox skrev (4 minutter siden):

Jeg må ta meg selv i nakken til tider å gjøre unna noen prosjektER som jeg har liggende ja 😂 har minket lageret med ufoer betraktelig! Så nå kan jeg lage mer 🙊 

Så flott👏🏻👏🏻 Prøver å motivere meg selv også. Altfor mye fint og nytt jeg har lyst til å starte på 🤩

• Liker 1

Jeg holder på å strikke kosesokker i påskegave til tanten min, Chunky happy feet winter-edition fra Marte Helgetun 

https://www.martehelgetun.no/butikken-min/materialpakker/dame/chunky-happyfeet-winter-edition/

Veldig kjekke å strikke, og innmari gode. Strikket med Knit me børstet ull på pinne nr 7, så de er kjappe å strikke. 

Har også begynt med Coloured crosses fra Anne Ventzel, straks ferdig med vrangborden. Og heldigvis så oppdaget jeg at jeg hadde blingset i tide; trodde først at det sto 8cm vrangbord, men så var det 8 omganger vrangbord. Og da var jeg kommet til omgang 7. Takk og lov for det, vrangbord er kjedelig, i allefall 8cm på pinnenr 3,5! Jeg strikker den røde varianten 

https://frukvist.no/shop/coloured-crosses-av-anne-ventzel-garnpakke/

• Liker 3
  • Nyttig 1
Sjela skrev (17 minutter siden):

Så flott👏🏻👏🏻 Prøver å motivere meg selv også. Altfor mye fint og nytt jeg har lyst til å starte på 🤩

Haha ja! 🤩 har akkurat blitt en selger på en håndtverksbutikk her, så nå MÅ jeg fullføre 😂 jeg elsker å lage så mye forskjellig morsomt, men ofte er det ting jeg aldri kommer til å bruke selv😂 

• Liker 1

Annonse

skruf skrev (6 minutter siden):

Jeg holder på å strikke kosesokker i påskegave til tanten min, Chunky happy feet winter-edition fra Marte Helgetun 

https://www.martehelgetun.no/butikken-min/materialpakker/dame/chunky-happyfeet-winter-edition/

Veldig kjekke å strikke, og innmari gode. Strikket med Knit me børstet ull på pinne nr 7, så de er kjappe å strikke. 

Har også begynt med Coloured crosses fra Anne Ventzel, straks ferdig med vrangborden. Og heldigvis så oppdaget jeg at jeg hadde blingset i tide; trodde først at det sto 8cm vrangbord, men så var det 8 omganger vrangbord. Og da var jeg kommet til omgang 7. Takk og lov for det, vrangbord er kjedelig, i allefall 8cm på pinnenr 3,5! Jeg strikker den røde varianten 

https://frukvist.no/shop/coloured-crosses-av-anne-ventzel-garnpakke/

Åh deilige sokker! 🤩

• Liker 2

Åh, den genseren var fin @skruf! Godt du oppdaget det i tide. Er jo så kjedelig å måtte rekke opp arbeidet når man har oppdaget en feil. Sokkene så også deilige ut. Et fint alternativ til labber eller tøfler😊

Kittyfox skrev (9 minutter siden):

Haha ja! 🤩 har akkurat blitt en selger på en håndtverksbutikk her, så nå MÅ jeg fullføre 😂 jeg elsker å lage så mye forskjellig morsomt, men ofte er det ting jeg aldri kommer til å bruke selv😂 

Det er jo en fin motivasjonsfaktor! 😊 Men nå ble jeg veldig nysgjerrig på disse morsomme prosjektene du aldri kunne gått med selv! 😅 har du bilde?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Sjela skrev (1 minutt siden):

Åh, den genseren var fin @skruf! Godt du oppdaget det i tide. Er jo så kjedelig å måtte rekke opp arbeidet når man har oppdaget en feil. Sokkene så også deilige ut. Et fint alternativ til labber eller tøfler😊

Det er jo en fin motivasjonsfaktor! 😊 Men nå ble jeg veldig nysgjerrig på disse morsomme prosjektene du aldri kunne gått med selv! 😅 har du bilde?

Jeg lager en del barnetøy fordi det er så mye søtt 😅 sånn som gravemaskingenser, kaningenser osv. å så lager jeg så alt for mye votter, så jeg får rett og slett ikke brukt alt. Så da selger jeg det 🙈 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Kittyfox skrev (6 minutter siden):

Jeg lager en del barnetøy fordi det er så mye søtt 😅 sånn som gravemaskingenser, kaningenser osv. å så lager jeg så alt for mye votter, så jeg får rett og slett ikke brukt alt. Så da selger jeg det 🙈 

Da forstår jeg hvorfor du ikke kan bruke dem selv ja 😆 Baby og barnetøy er jo perfekte motivasjonsprosjekter i seg selv da man ser resultatet av eget arbeid raskere enn med voksentøy 😊 

• Liker 1
Sjela skrev (32 minutter siden):

Da forstår jeg hvorfor du ikke kan bruke dem selv ja 😆 Baby og barnetøy er jo perfekte motivasjonsprosjekter i seg selv da man ser resultatet av eget arbeid raskere enn med voksentøy 😊 

Nettop! 🙊 

• Liker 2

Annonse

Gjest Blondie65

Har akkurat strikket lue med beufort mønster. Det fineste jeg noen gang har strikket :)

Holder også på med flere sokkeprosjekter. Armene mine tåler ikke langvarig strikking eller tunge arbeider.

Har brukt kompelompe garn til lue og sokker.

Blondie65 skrev (1 time siden):

Har akkurat strikket lue med beufort mønster. Det fineste jeg noen gang har strikket :)

Holder også på med flere sokkeprosjekter. Armene mine tåler ikke langvarig strikking eller tunge arbeider.

Har brukt kompelompe garn til lue og sokker.

Den lua var utrolig fin 😍

• Liker 1
AnonymBruker

Jeg har holdt på med noen veldig små prosjekt mens jeg har øvd meg på å strikke. Mye er rekket opp, men mye halvferdig har også blitt liggende, og det har jeg begynt å strikke ferdig nå (sokker og håndleddsvarmere). Jeg skal prøve meg på å strikke en genser etter hvert, når jeg har blitt flink nok til å strikke :tekola:

Jeg har kjøpt MYE garn da :blush: Veldig mye :fnise: Og pinner. Så jeg bør helst bli flink til å strikke 😂

Anonymkode: bad80...226

• Liker 2
  • Hjerte 1
Annonse
AnonymBruker

Hvordan organiserer dere pinnene deres?

Ligger feks strømpepinner, rundpinner og langpinner i str 4 mm samlet, og tilsvarende for de andre størrelsene?

Hvordan greier dere å holde orden og oversikt over pinnene? Ligger de i skuffer eller et annet sted?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvor mange garnnøster er det vanlig å ha i et strikkehjem? Hvor mange nøster har dere? 
Jeg har flere hundre nøster :blush:

Jeg har ikke peiling på hvor mye garn jeg har 😂 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvordan organiserer dere pinnene deres?

Ligger feks strømpepinner, rundpinner og langpinner i str 4 mm samlet, og tilsvarende for de andre størrelsene?

Hvordan greier dere å holde orden og oversikt over pinnene? Ligger de i skuffer eller et annet sted?

Har en veske som den på bildet fra wish. Der står alle rundpinner sortert etter størrelse hvor jeg har brukt papp til å lage egne «seksjoner», hver størrelse er sortert etter lengde. Strømpepinner har jeg nesten ikke, men de jeg har står litt rundt om kring i lommene på veska, det er to store rom på innsiden av veska som har plass til ett etui/mappe med utskiftbare pinner og ett til mappe med heklenåler. 

CBAE8C00-A4AF-4BE2-A9D2-1793159B7892.jpeg

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...