Gå til innhold

Vi venter barn nr 2 ❤️

Patriotpaula

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Alt håp var jo ikke ute! 😍 Gratulerer ❤️

Takk 🥰 Lykke, lykke til på veien videre ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4+6

En bitteliten update. Det surrer mye tanker rundt i hodet om dagen. Jeg vil si at jeg ikke koser meg som gravid enda. Vi er evig takknemlig for at jeg endelig er gravid igjen - men samtidig er jeg såååå redd for å miste igjen. Redd for å se blod ved toalettbesøk. Redd for å plutselig få smerter (som i SA-smerter) og store blødninger (som i SA). Redd for at hjertet ikke slår ved UL om ca tre uker, eller at det kanskje ikke er noe embryo i vekst i det hele tatt? Det er en ufattelig fjern tanke enda om at vi skal bli foreldre i september...

Jeg prøver å være takknemlig for hver dag som går fint, da er vi én dag nærmere målet. I dag lagde jeg en liten liste på mobilen med «delmål» under svangerskapet, de første ukene er det delmål som å komme seg forbi 5+0 (grensen for kjemisk), videre 6+0, 7+0 og videre uker gjennom hele svangerskapet. Ellers er det noen enda mer tydelige delmål som at hjertet slår og at det ellers ser ut som det skal ved UL i uke 8, komme seg forbi uke 12 og at det ser bra ut på UL da, OUL osv... 

Hvis noen har noen tips eller innspill for å komme seg gjennom disse ukene med hodet i behold, skriv gjerne til meg 😊❤️

Endret av Patriotpaula
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner så inderlig godt hvordan du har det. Jeg prøver å være så snill mot meg selv som jeg kan. Unner meg å bare slappe godt av og gjøre akkurat det jeg vil, som i mitt tilfelle er mye tv😋 Og så ber jeg en liten bønn til universet hver kveld om at dette må gå bra, til tross for at jeg ikke er religiøs. Synes det føles godt å ha gjort det😊

Ellers så har jeg ikke så mye tips, dessverre🙁 men nå er du jo jammen meg ikke mer enn et par timer unna første milepæl på 5 uker❤️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, N85 skrev:

Jeg skjønner så inderlig godt hvordan du har det. Jeg prøver å være så snill mot meg selv som jeg kan. Unner meg å bare slappe godt av og gjøre akkurat det jeg vil, som i mitt tilfelle er mye tv😋 Og så ber jeg en liten bønn til universet hver kveld om at dette må gå bra, til tross for at jeg ikke er religiøs. Synes det føles godt å ha gjort det😊

Ellers så har jeg ikke så mye tips, dessverre🙁 men nå er du jo jammen meg ikke mer enn et par timer unna første milepæl på 5 uker❤️

Takk for at du tok deg tid til å skrive noen ord ❤️ Det stemmer, bare 1 time og 34 minutter til første milepæl 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil bare dele litt av min erfaring. Har fult deg lenge uten å kommentere og er så glad på dine vegne nå ❤️

Selv har jeg mistet flere ganger. Er nå høygravid og venter på fødsel, men jeg klarte virkelig ikke å glede meg før jeg var i uke 27-28 ca. Jeg trodde ikke på at det var en baby der, tiden er også bare venting, venting og venting. Redd jeg ventet forgjeves. Men etter de ukene, så tenkte jeg at det kunne gå bra selv om babyen skulle bli født (jeg hadde innen ønsker om uke 24 selv om de, sier det er mulig da. For mye som ikke er ferdig utviklet) 

Termin på nyåret og nå gleder jeg meg virkelig :)

Jeg har trua for deg/dere denne gangen. 😁❤️🙏🏻🤞🏻

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kaleidoskop skrev:

Vil bare dele litt av min erfaring. Har fult deg lenge uten å kommentere og er så glad på dine vegne nå ❤️

Selv har jeg mistet flere ganger. Er nå høygravid og venter på fødsel, men jeg klarte virkelig ikke å glede meg før jeg var i uke 27-28 ca. Jeg trodde ikke på at det var en baby der, tiden er også bare venting, venting og venting. Redd jeg ventet forgjeves. Men etter de ukene, så tenkte jeg at det kunne gå bra selv om babyen skulle bli født (jeg hadde innen ønsker om uke 24 selv om de, sier det er mulig da. For mye som ikke er ferdig utviklet) 

Termin på nyåret og nå gleder jeg meg virkelig :)

Jeg har trua for deg/dere denne gangen. 😁❤️🙏🏻🤞🏻

Takk for at du har fulgt med lenge - og at du nå legger igjen et spor ❤️ 

Trist å høre at du har mistet flere ganger - men hurra for at du nå er høygravid ❤️ Tror ikke jeg heller kommer til å glede meg før langt uti svangerskapet. Jeg er vanligvis ingen stresset person, men akkurat når det gjelder dette så er jeg nok ganske så nervøs og stresset... 

Lykke til på innspurten ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si at jeg forstår deg så utrolig godt. Det er ingenting som er så fint, men samtidig så skummelt som å bli gravid igjen etter at man har mistet. Det å glede seg over det lille mirakelet er ikke alltid like enkelt når man har gått gjennom en så vond opplevelse tidligere. Samtidig tenker jeg det er så utrolig viktig å nyte graviditeten fra første stund! Prøve å stole på sin egen kropp, det lille frøet og at denne gangen vil det gå. Tenk at nå har du endelig blitt gravid - det må vel være en mening med det? Du fikk jo en så fin og sterk strek på julaften, for et julemirakel - og en fantastisk flott julegave. Ta vare på deg selv og hverandre i graviditeten, og nyt det til det fulle! Bruk tiden på å gjøre nettopp det du har lyst til, det er jo nå du har all grunn til å gjøre det. Du bærer frem et barn! Jeg tror at tro, positivitet og avslapning er viktig og nødvendig for både kropp og sinn ❤️ Syns det er kjempe flott at du har laget delmål, og tenk så fantastisk flott det vil føles når du er i mål? Jeg vil også anbefale deg å skrive ned tanker og følelser underveis, det kan føles bra å få det ut en plass og ikke minst se tilbake på i ettertid. Jeg håper så inderlig at dette går veien! Jeg er så glad på deres vegne ❤️ 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, hotfudge skrev:

Jeg vil bare si at jeg forstår deg så utrolig godt. Det er ingenting som er så fint, men samtidig så skummelt som å bli gravid igjen etter at man har mistet. Det å glede seg over det lille mirakelet er ikke alltid like enkelt når man har gått gjennom en så vond opplevelse tidligere. Samtidig tenker jeg det er så utrolig viktig å nyte graviditeten fra første stund! Prøve å stole på sin egen kropp, det lille frøet og at denne gangen vil det gå. Tenk at nå har du endelig blitt gravid - det må vel være en mening med det? Du fikk jo en så fin og sterk strek på julaften, for et julemirakel - og en fantastisk flott julegave. Ta vare på deg selv og hverandre i graviditeten, og nyt det til det fulle! Bruk tiden på å gjøre nettopp det du har lyst til, det er jo nå du har all grunn til å gjøre det. Du bærer frem et barn! Jeg tror at tro, positivitet og avslapning er viktig og nødvendig for både kropp og sinn ❤️ Syns det er kjempe flott at du har laget delmål, og tenk så fantastisk flott det vil føles når du er i mål? Jeg vil også anbefale deg å skrive ned tanker og følelser underveis, det kan føles bra å få det ut en plass og ikke minst se tilbake på i ettertid. Jeg håper så inderlig at dette går veien! Jeg er så glad på deres vegne ❤️ 

Åh takk, kjære deg ❤️ Det var spot on. Du har så rett i det du skriver. Jeg synes det er sååå vanskelig å balansere gleden med å være gravid igjen og frykten for å miste... Jeg har så lyst til å bare nyte svangerskapet og ikke tenke på alt negativt som kan skje... 

Denne gangen SKAL det gå ❤️🙏

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Åh takk, kjære deg ❤️ Det var spot on. Du har så rett i det du skriver. Jeg synes det er sååå vanskelig å balansere gleden med å være gravid igjen og frykten for å miste... Jeg har så lyst til å bare nyte svangerskapet og ikke tenke på alt negativt som kan skje... 

Denne gangen SKAL det gå ❤️🙏

Jeg har troen på deg, og at det blir en liten bebis i september ❤️ Det må jo bare gå denne gangen! Det fortjener dere virkelig ❤️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, hotfudge skrev:

Jeg har troen på deg, og at det blir en liten bebis i september ❤️ Det må jo bare gå denne gangen! Det fortjener dere virkelig ❤️

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+1

Våknet i dag med brun utflod, så det er jo en strek i regninga. Men jeg bruker både Prednisolon tbl og progesteron vagitorier, i tillegg til at slimhinnene er mer skjøre og blodfylte når man er gravid, så jeg holder stressnivået nede enn så lenge 🤞🏻🤞🏻

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, Patriotpaula skrev:

5+1

Våknet i dag med brun utflod, så det er jo en strek i regninga. Men jeg bruker både Prednisolon tbl og progesteron vagitorier, i tillegg til at slimhinnene er mer skjøre og blodfylte når man er gravid, så jeg holder stressnivået nede enn så lenge 🤞🏻🤞🏻

Jeg har troa :) bra du er rolig. Vi vet jo hvor vanlig det er, og for hvor mange det går bra med 💐

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Neutral90 skrev:

Jeg har troa :) bra du er rolig. Vi vet jo hvor vanlig det er, og for hvor mange det går bra med 💐

Jeg oppdaget det når jeg skulle på do når jeg stod opp, hadde satt inn cyclogest da før jeg stod opp. Så da så det jo sikkert litt ekstra mye ut når det har blandet seg med cyclogest-restene. Ingen smerter og ikke noe rødt, tenker det er et godt tegn. Enig med deg, det er veldig vanlig at det oppstår en eller annen form for blødning i første trimester og forsåvidt også senere i svangerskapet, enten det er brunt eller friskt. Og det er heldigvis ikke sånn at blødning=abort. Jeg har troen enn så lenge, selv om jeg helst skulle vært foruten enhver form for blod under svangerskapet 😬

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vært en dårlig dag. Jeg blir nærmest spist opp av bekymring over å miste igjen ☹️😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
20 minutter siden, Patriotpaula skrev:

I dag har vært en dårlig dag. Jeg blir nærmest spist opp av bekymring over å miste igjen ☹️😢

Huff, jeg vet ikke hva jeg kan si for å berolige deg. Det høres slitsomt ut med en sånn dag, jeg håper morgendagen blir bedre ❤️ For hver dag som går så er du nærmere en baby i armene dine 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Dovendyr1 skrev:

Huff, jeg vet ikke hva jeg kan si for å berolige deg. Det høres slitsomt ut med en sånn dag, jeg håper morgendagen blir bedre ❤️ For hver dag som går så er du nærmere en baby i armene dine 🥰

Tror ingenting kan berolige meg sånn det er nå... 🙁 Vet jo at blødninger og utflod i varierende grad og farge er veldig vanlig i første trimester, men jeg kjenner at jeg mister helt motet på at dette skal gå veien 😢🥺 Det har ikke økt siden i dag tidlig heldigvis, kun vært litt lett lyslysbrunt gjennom dagen, kun på toalettpapiret, så er små mengder... Men skulle så gjerne vært en av de som aldri på noe tidspunkt i svangerskapet har noen form for blødning... UL rundt uke 8 føles jo som en helt år til 😩

Takk for omtanke ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Patriotpaula skrev:

Tror ingenting kan berolige meg sånn det er nå... 🙁 Vet jo at blødninger og utflod i varierende grad og farge er veldig vanlig i første trimester, men jeg kjenner at jeg mister helt motet på at dette skal gå veien 😢🥺 Det har ikke økt siden i dag tidlig heldigvis, kun vært litt lett lyslysbrunt gjennom dagen, kun på toalettpapiret, så er små mengder... Men skulle så gjerne vært en av de som aldri på noe tidspunkt i svangerskapet har noen form for blødning... UL rundt uke 8 føles jo som en helt år til 😩

Takk for omtanke ❤️

Du kan ikke få tatt en hcg i dag og på torsdag da? Det hjalp meg å se at det gikk riktige veien :) ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Du kan ikke få tatt en hcg i dag og på torsdag da? Det hjalp meg å se at det gikk riktige veien :) ❤️

De har ikke åpent i dag dsv, åpner først på torsdag 😕 Kan godt hende jeg ringer de på torsdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...