Gå til innhold

Vi venter barn nr 2 ❤️


Patriotpaula

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Fiva skrev:

Jeg har vært så spent på denne dagen! Herregud for noen fantastiske nyheter 😭❤️❤️ Jeg er så glad på deres vegne! Og så bra at du får tett oppfølging fremover nå ❤️

Dagens gode nyheter feires med osteloff og fruktsalat 🥳 Er ikke akkurat mye jeg har lyst på om dagen 🤭 Takk for koselig melding ❤️🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer fra ENDA en snikleser!😍 har syntes helga har vært lang i vente på ultralyden din🙈 og så fint at du får tett oppfølging videre, det er så slitsomt å bekymre seg så mye over tid! 
 

stor klem til deg❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Førstegansgsgravid skrev:

Gratulerer fra ENDA en snikleser!😍 har syntes helga har vært lang i vente på ultralyden din🙈 og så fint at du får tett oppfølging videre, det er så slitsomt å bekymre seg så mye over tid! 
 

stor klem til deg❤️

Hurra for enda en snikleser 🙏 Takk for koselig melding ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikleser nummer maaange melder seg! Vært så spent idag på dine vegne.  Hipp hurra for bankende hjerte!💕 Og så deilig med litt jevnlige kontroller fremover!🙌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, blomst12 skrev:

Snikleser nummer maaange melder seg! Vært så spent idag på dine vegne.  Hipp hurra for bankende hjerte!💕 Og så deilig med litt jevnlige kontroller fremover!🙌

Visste ikke at jeg hadde så mange sniklesere jeg 😅😂 Såå koselig! Takk for at du la igjen et spor ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var fantastiske nyheter! Hurra for et bankende hjerte😭❤️😍❤️😍❤️

Endret av Førstegangs
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Førstegangs skrev:

Dette var fantastiske nyheter! Hurra for et bankende hjerte😭❤️😍❤️😍❤️

Takk ❤️🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.1.2020 den 11.22, Patriotpaula skrev:

💕

🥰

🥰 Nå har vel du blitt mamma? 💕 Får virkelig håpe at du ikke ligger på føden enda 🙊

Ja, jeg har blitt mamma nå 🥰 Fødte 3. januar! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, hotfudge skrev:

Ja, jeg har blitt mamma nå 🥰 Fødte 3. januar! 

Gratulerer såååå mye 🥰❤️ Nyt tiden fremover ❤️🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh! Jeg holdt helt pusten fra jeg leste om blødningen til ultralyden.. Så fantastiske nyheter 💕 Måtte denne spiren klamre seg fast md nebb og klør 🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, boblevann skrev:

Åååh! Jeg holdt helt pusten fra jeg leste om blødningen til ultralyden.. Så fantastiske nyheter 💕 Måtte denne spiren klamre seg fast md nebb og klør 🤩

Veldig gode nyheter - og veldig enig 🤞🏻❤️

2 timer siden, N85 skrev:

Åå så gode nyheter❤️ hurra!

Veldig ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+2

Hvor ble energien av? 🤷‍♀️🥱 Den har nok midlertidig forlatt meg, for her er det energi på bunnivå. Alt jeg tenker på er søvn og når jeg kan sove neste gang. I dag kom jeg hjem jobb, lagde halvfabrikata til middag (tilsett vann og melk), spiste middag i liggende posisjon på sofaen og sov i over fire timer 😴 Nå ligger jeg på sofaen og prøver å få i meg litt fruktsalat (det er det store om dagen). Og gleder meg til at jeg snart kan legge meg for natta 🥱😴

I tillegg til at jeg er vanvittig trøtt, så er altså matlysten på bunn. Har en del kvalmeblaff og kastet opp for første gang i dag. Magen jobber treeegt sånn at jeg blir forstoppet, og jeg plages med luft og blir oppblåst. Og jeg fryser innimellom, til tross for at jeg har på nok klær og varme klær og at folk rundt meg synes absolutt ikke det er kaldt. Men det var visst vanlig for gravide i første tri, at kroppstempen er forhøyet og at kroppen kan kjenne det som at det er kaldt. 
 

Min kjære samboer var med på gårdagens UL og han fikk nok en mye større forståelse for at det faktisk er «noe» inni der. Og etter dette har han kommet med kommentarer som «fryser du, fryser lille spire også» (når jeg kun tok på meg vinterjakke og vintersko over treningstighten i går, det var tross alt flere plussgrader) 💕 Han bidrar mer med husarbeidet og matlaging nå enn hva han gjør normalt, sånn får det nesten bare bli til energien kommer snikende tilbake (forhåpentligvis i løpet av februar 🤞🏻)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

7+3 En slags gravidoppdatering 🤰

Kan virkelig ikke si at jeg nyter hverdagen som gravid. Det er først og fremst fordi frykten for å miste igjen overskygger gleden ved å være gravid. Det er jo størst sannsynlighet for at det skal gå bra, men jeg klarer bare ikke å legge bort de vonde tankene... Nå begynner det å nærme seg de tider hvor det gikk galt sist og det gjør meg ikke akkurat mindre bekymret. UL på fredag, jeg er helt overbevist om at hjertet har stoppet. Klarer ikke å tenke positivt... ☹️
 

Ellers har jeg diverse gravidplager... Give it all to me, burde jeg ha sagt (men noen av de er mer ubehagelige enn andre... 🤷‍♀️)

Huden - har vært ganske så fin en lengre periode nå, men nå har det blitt ganske mye urenheter  

Oppkast og kvalme - tidligere kun kvalmeblaff, nå har det gått over til småkvalme hele dagen og helst med oppkast et par ganger om dagen... Blir mer kvalm hvis jeg er sliten. 

Søvn - variabelt, noen netter er dårligere enn andre. Powernap etter jobb er all needed for tiden. Har det aller best da jeg ligger og sover for da slipper jeg kvalmen.

Mat - matlysten er så som så, som regel ganske dårlig. Craver ikke på noe, men frukt går ned på høykant om dagen. Har sluttet å spise kjøtt og sjokolade, det frister overhodet ikke. Får i meg altfor lite kalorier.

Magen  - det jobbes nedi der... Det er murringer og stikkinger, egentlig jevnlig gjennom dagen. Plages med en del luft, dette gir meg ofte luftsmerter. Ellers har jeg en typisk mage hvor fordøyelsen går treeegt (ikke noe jeg sliter med til vanlig).

Humøret - humørsvigninger - og det svinger raskt 🤭 Mye sliten og nå om dagen går det i søvn og jobb, trening og husarbeid er for tiden bortprioritert.
 

Noen som synes jeg høres koselig ut som gravid? Njet.. 🤷‍♀️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Neutral90 skrev:

Tenk så heldig du er, skjønner det er vanskelig, men prøv å nyt det :)

Jeg vet jeg er heldig, men å nyte - det tror ikke jeg at jeg klarer før jeg er forbi uke 12 og vel så det... ☹️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner deg veldig godt jeg.  Nå mistet jeg ikke så mange ganger som deg, men jeg klarte ikke å glede meg før uke 14-15. Før jeg faktisk så den lille kulen på magen. Da begynte jeg smått å glede meg men frykten satt i lenge. For å være helt ærlig, helt frem til han ble født 😅 men frykten ble satt litt til side av gleden igjennom svangerskapet men kjente den godt igjennom hele. Gjelder å skape seg små milepæler. Det hjalp for meg :)

er lissom ikke bare bare å nyte det når frykten sitter så godt i, men ta tiden med hjelp og plutselig så tenker man ikke så mye på frykten og at man innser at nå nyter man det litt og at det er ekte :) 💞 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, LineG skrev:

Skjønner deg veldig godt jeg.  Nå mistet jeg ikke så mange ganger som deg, men jeg klarte ikke å glede meg før uke 14-15. Før jeg faktisk så den lille kulen på magen. Da begynte jeg smått å glede meg men frykten satt i lenge. For å være helt ærlig, helt frem til han ble født 😅 men frykten ble satt litt til side av gleden igjennom svangerskapet men kjente den godt igjennom hele. Gjelder å skape seg små milepæler. Det hjalp for meg :)

er lissom ikke bare bare å nyte det når frykten sitter så godt i, men ta tiden med hjelp og plutselig så tenker man ikke så mye på frykten og at man innser at nå nyter man det litt og at det er ekte :) 💞 

Så koselig å høre fra deg ☘️💕 Takk for tips, tror det et noe sånt som kan fungere for meg. Jeg laget tidlig små milepæler og neste «delmål» håper jeg at jeg krysse av i morgen (at hjertet slår ved UL tre uker etter testdato) 🤞🏻 Tror frykten kommer til å sitte i lenge, men at den forhåpentligvis vil bli erstattet med at jeg nyter og gleder meg over det som skjer etter hvert som tiden går. Men frem til en gang mellom uke 12 og 20 må jeg forhåpentligvis bare «akseptere» at jeg kommer til å gå med høye skuldre 🤭

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg veldig godt og kjenner meg også igjen i det du skriver. For min del hjelper det å ha små delmål som jeg skal nå, f.eks. som jeg hadde før uke 12 (komme forbi faren for kjemisk, komme meg til datoen for TUL, nå uke 12). Etter at jeg nå har kommet meg inn i uke 12 har jeg delmål som ultralyd i uke 13, jordmortime og OUL. Det hjelper virkelig å se frem til én og én dag, og bare ta det fra der 🥰 Bekymringene kommer selvsagt innimellom igjen, men jeg må bare trøste meg med det at jeg ikke får gjort noe annet til eller fra likevel.

Håper veien for deg/dere blir bedre ettersom og at du kan starte å glede deg over å skulle bli mamma 💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, J1994 skrev:

Skjønner deg veldig godt og kjenner meg også igjen i det du skriver. For min del hjelper det å ha små delmål som jeg skal nå, f.eks. som jeg hadde før uke 12 (komme forbi faren for kjemisk, komme meg til datoen for TUL, nå uke 12). Etter at jeg nå har kommet meg inn i uke 12 har jeg delmål som ultralyd i uke 13, jordmortime og OUL. Det hjelper virkelig å se frem til én og én dag, og bare ta det fra der 🥰 Bekymringene kommer selvsagt innimellom igjen, men jeg må bare trøste meg med det at jeg ikke får gjort noe annet til eller fra likevel.

Håper veien for deg/dere blir bedre ettersom og at du kan starte å glede deg over å skulle bli mamma 💖

Takk for at du ville legge igjen noen ord til meg 💕 Jeg har også hatt det samme som deg med delmål, som å komme forbi kjemisk, hver fullgåtte uke 6+0, 7+0 osv..., hjertet slår ved UL 7+5, avslutte hormonbehandling 10+0, UL rundt uke 12, første jordmortime.... Burde jo nesten bare ta dag for dag, prøver å være takknemlig hver kveld for hver dag som har gått fint. Jeg vet så inderlig godt at jeg får ikke gjort noe fra eller til uansett hvis det skulle skje noe - og det passer ikke meg så godt som person som liker å ha kontroll over ting 🤭🤷‍♀️ I svangerskapet har jeg liksom ingenting jeg skulle ha sagt, det går som det går uten at jeg har noen innvirkning på det (med unntak av alkohol, røyk, holde meg unna diverse mat ++). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...