Gå til innhold

Vi venter barn nr 2 ❤️


Patriotpaula

Anbefalte innlegg

Så koselig å se UL bildene 😍 Jeg gleder meg til jeg skal på TUL etter hvert. 

Føles det litt mer virkelig nå som du har sett den lille i magen? Og hvor langt er du på veg nå?❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter siden, Smashy skrev:

Så koselig å se UL bildene 😍 Jeg gleder meg til jeg skal på TUL etter hvert. 

Føles det litt mer virkelig nå som du har sett den lille i magen? Og hvor langt er du på veg nå?❤️

Veldig koselig å se på UL bildene 🥰 Ja, det føles litt mer virkelig, samtidig som det føles veldig uvirkelig på et annet vis 🤷‍♀️ Litt som «var det bare en drøm?» og at jeg må klype meg i armen sånn at jeg er sikker på at jeg ikke drømmer 🙊 Prøveprosessen har vært så veldig lang, så jeg tar dette virkelig ikke for gitt. I dag er jeg 9+0 🥰 Babyen er nå på størrelse med en kumquat i følge preggers-appen ❤️

Gratulerer med graviditet ❤️ Hvor langt på vei er du nå og når tenker du tul? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Veldig koselig å se på UL bildene 🥰 Ja, det føles litt mer virkelig, samtidig som det føles veldig uvirkelig på et annet vis 🤷‍♀️ Litt som «var det bare en drøm?» og at jeg må klype meg i armen sånn at jeg er sikker på at jeg ikke drømmer 🙊 Prøveprosessen har vært så veldig lang, så jeg tar dette virkelig ikke for gitt. I dag er jeg 9+0 🥰 Babyen er nå på størrelse med en kumquat i følge preggers-appen ❤️

Gratulerer med graviditet ❤️ Hvor langt på vei er du nå og når tenker du tul? 😊

Skjønner veldig godt at du føler det sånn. Spennende tid i møte nå ❤️ 

Måtte gå tilbake til din første post, og ser at vi sluttet med prevensjon i juni-18 begge to, så det å bli gravid er virkelig et under❤️ 

Jeg har aldri hørt om kumquat før, haha, så måtte google. Det begynner å bli en fin størrelse på den lille 😀 Jeg må nok laste ned den appen selv, fint å kunne se hvor stor den lille er sammenlignet med frukt etc.

Tusen takk ❤️ Jeg er 5+5 i dag og tenker å prøve å få tatt tul rundt 7+0 ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Smashy skrev:

Skjønner veldig godt at du føler det sånn. Spennende tid i møte nå ❤️ 

Måtte gå tilbake til din første post, og ser at vi sluttet med prevensjon i juni-18 begge to, så det å bli gravid er virkelig et under❤️ 

Jeg har aldri hørt om kumquat før, haha, så måtte google. Det begynner å bli en fin størrelse på den lille 😀 Jeg må nok laste ned den appen selv, fint å kunne se hvor stor den lille er sammenlignet med frukt etc.

Tusen takk ❤️ Jeg er 5+5 i dag og tenker å prøve å få tatt tul rundt 7+0 ☺️

Veldig spennende tid fremover, i hvert fall når vi følger litt ekstra med på lille og vet at alt er som det skal være inni der ❤️ Slippe å gå i uvissheten, det hadde ikke jeg taklet når jeg har «dårlig» bagasje med meg fra før relatert til svangerskap. 

Ååh, sluttet du med prevensjon da også? 🙊 Tilfeldigheter! 
 

Måtte google kumquat selv jeg også altså 😅 Preggers er veldig koselig med sine hoppende frukt og grønt med ansikt 😅🥰

Det er nok fint å ta UL rundt 7+0 ja 😊 Sleng deg med i termingruppen hvis du vil 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Veldig spennende tid fremover, i hvert fall når vi følger litt ekstra med på lille og vet at alt er som det skal være inni der ❤️ Slippe å gå i uvissheten, det hadde ikke jeg taklet når jeg har «dårlig» bagasje med meg fra før relatert til svangerskap. 

Ååh, sluttet du med prevensjon da også? 🙊 Tilfeldigheter! 
 

Måtte google kumquat selv jeg også altså 😅 Preggers er veldig koselig med sine hoppende frukt og grønt med ansikt 😅🥰

Det er nok fint å ta UL rundt 7+0 ja 😊 Sleng deg med i termingruppen hvis du vil 😊

Veldig godt dere følges tett opp, det er så trygt! ❤️ 

Ja, det gjorde jeg 😄 Gøy at vi sluttet med det samtidig 😁

Godt jeg ikke var alene om å ikke ha hørt om den frukten 😅 Så gøy at de gjør litt ut av det, med ansikt og sånn 😄

Det blir veldig spennende med tul, håper å se et dunkende hjerte denne gangen❤️ Termingruppen skal jeg sjekke ut med en gang ☺️

Endret av Smashy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Godis skrev:

Ble helt rørt av å se dette fine ultralydbildet! Jeg gleder meg sånn på deres vegne ❤

Takk for koselig melding 🥰 ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+1

Jeg. Er. Så. Sliten.

Ene graviditetsappen sier i dag: «To cm stort og likevel sjef i kroppen din?» Signerer den... Jeg synes dette er steintungt, kjenner knapt igjen meg selv. Jeg er mest plaget av at jeg føler meg nærmest utslitt, men kjenner også på uvelhet-følelse og kvalme innimellom. Jeg ble sykemeldt forrige uke og er sykemeldt ut denne uka. Jeg sover ca fra 23-midnatt (samboer legger seg da, får ikke sove uten han) frem til 11-12, så ca 12 timer. Det kan også være at jeg sover en dupp på ettermiddagen. Ellers blir det litt serier og bittelitt husarbeid når jeg orker det. Å være sosial har jeg absolutt ikke overskudd til. Jeg håper denne enorme trøttheten gir seg innen en måneds tid 😴 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøttheten varierte for meg gjennom hele svangerskapet, men uansett plager vil du få verdens fineste belønning til slutt ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, hotfudge skrev:

Trøttheten varierte for meg gjennom hele svangerskapet, men uansett plager vil du få verdens fineste belønning til slutt ❤️

Det bare virker så veldig lenge til, tror det vil føles som et veldig langt svangerskap hvis ikke formen kommer seg sånn type ti hakk 🙃 Alle dager er liksom lik for tiden, i grunn og bunn er det ingen dager som er bedre enn andre. Og det er faktisk ganske slitsomt og leit, at det er stabilt «dårlig» ☹️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det også slik i begynnelsen av svangerskapet, var så trøtt at jeg følte meg syk og måtte legge meg ned bare etter å ha gått opp trappa! Var sykemeldt noen uker og merket at jeg fikk ørlite mer energi fra ca. Uke 12-13 og så steg formen betraktelig fra uke 15. Er nå 20 fullgåtte uker og er enda mer sliten enn vanlig, men ikke på langt nær så sliten som i begynnelsen og jeg jobber 100%. Jeg syntes ukene med ekstrem trøtthet var helt fryktelige og så mørkt på hele svangerskapet til tross for et høyt ønske om barn. Jeg kan trøste med at etter 16-17 uker var jeg bare glad for å føle meg bedre og jeg føler enda at jeg har masse igjen av graviditeten og koser meg med voksende mage og flere og flere spark for hver uke! Du kommer nok helt sikkert også dit selv om det nå føles lenge til💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Førstegansgsgravid skrev:

Jeg hadde det også slik i begynnelsen av svangerskapet, var så trøtt at jeg følte meg syk og måtte legge meg ned bare etter å ha gått opp trappa! Var sykemeldt noen uker og merket at jeg fikk ørlite mer energi fra ca. Uke 12-13 og så steg formen betraktelig fra uke 15. Er nå 20 fullgåtte uker og er enda mer sliten enn vanlig, men ikke på langt nær så sliten som i begynnelsen og jeg jobber 100%. Jeg syntes ukene med ekstrem trøtthet var helt fryktelige og så mørkt på hele svangerskapet til tross for et høyt ønske om barn. Jeg kan trøste med at etter 16-17 uker var jeg bare glad for å føle meg bedre og jeg føler enda at jeg har masse igjen av graviditeten og koser meg med voksende mage og flere og flere spark for hver uke! Du kommer nok helt sikkert også dit selv om det nå føles lenge til💕

Jeg også føler meg syk og har følt det slik en stund, hadde faktisk trodd at jeg hadde vært alvorlig syk hvis jeg ikke hadde visst at jeg var gravid. Selv små gjøremål hjemme krever at jeg må legge meg nedpå... Jeg er som den der bitmojien på snap som står ved siden av en drivstoffmåler med pil på E(mpty) 😜 Håper så inderlig at energinivået kommer seg betraktelig omkring uke 12-15. Barneønsket er jo så uendelig stort her også, men akkurat nå ser jeg ganske mørkt på hele opplegget 😴 Fint at høre fra deg om det er håp om at det blir bedre etter hvert 💕 Akkurat nå sitter jeg i bilen og gråter uten grunn, trolig en blanding av at jeg ble sliten fordi jeg «måtte» ordne meg litt før vi skulle ut av huset og alle disse hormonene, venter på at samboeren skal vaske ferdig bilen - that preggolife 🤦‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også trodd jeg var alvorlig syk hvis jeg ikke visste at det var graviditeten! Det blir bedre, og jeg lover det kjennes verdt det om en måneds tid💕 sitter på jobb etter å ha hatt mest lyst å være hjemme i ruskeværet og kjenner på små spark i magen fra noen som har grepet dagen inni der, det er altså bare å glede seg til bedre tider!🥰 men hyppig gråt for alt mulig er det nok ikke håp om at gir slipp med det første😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Førstegansgsgravid skrev:

Jeg hadde også trodd jeg var alvorlig syk hvis jeg ikke visste at det var graviditeten! Det blir bedre, og jeg lover det kjennes verdt det om en måneds tid💕 sitter på jobb etter å ha hatt mest lyst å være hjemme i ruskeværet og kjenner på små spark i magen fra noen som har grepet dagen inni der, det er altså bare å glede seg til bedre tider!🥰 men hyppig gråt for alt mulig er det nok ikke håp om at gir slipp med det første😅

Så koselig med små spark 💕 Gleder meg til det blir min tur 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+5

Jeg har fått flere spørsmål siste dagene om hvordan det går med meg, som skrevet tidligere så er jeg sykemeldt ut denne uka. Jeg har svart at det har vært ganske tungt ++, noe det virkelig har vært de siste ukene. Til svar så før jeg kommentarer som «det er verdt det til slutt», «du bør jo virkelig takke universet for at du endelig ble gravid»... Som om jeg ikke har «rett» til å synes at det kan være tungt til tider i første trimester, at jeg skal bare være fornøyd med at jeg er gravid i det hele tatt og da får jeg ta det jeg får. Som at det er forbeholdt de som klarer å bli gravide på egenhånd, de har «rett» til å bemerke seg om at første trimester kanskje ikke bare er tipptopp 🤨 Man må være litt forsiktig med hva man sier synes jeg. Ja, det blir bedre - men akkurat nå hjelper ikke det å høre for min del. Jeg forholder meg til sånn jeg har det nå og kun de nærmeste dagene. At det kan bli bedre om 2-6 uker - det er for langt frem i tid til å forholde seg til. 
 

Ellers... Siste «offisielle» dag med støttebehandling i morgen 🥳  Det blir sååå deilig!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Patriotpaula skrev:

9+5

Jeg har fått flere spørsmål siste dagene om hvordan det går med meg, som skrevet tidligere så er jeg sykemeldt ut denne uka. Jeg har svart at det har vært ganske tungt ++, noe det virkelig har vært de siste ukene. Til svar så før jeg kommentarer som «det er verdt det til slutt», «du bør jo virkelig takke universet for at du endelig ble gravid»... Som om jeg ikke har «rett» til å synes at det kan være tungt til tider i første trimester, at jeg skal bare være fornøyd med at jeg er gravid i det hele tatt og da får jeg ta det jeg får. Som at det er forbeholdt de som klarer å bli gravide på egenhånd, de har «rett» til å bemerke seg om at første trimester kanskje ikke bare er tipptopp 🤨 Man må være litt forsiktig med hva man sier synes jeg. Ja, det blir bedre - men akkurat nå hjelper ikke det å høre for min del. Jeg forholder meg til sånn jeg har det nå og kun de nærmeste dagene. At det kan bli bedre om 2-6 uker - det er for langt frem i tid til å forholde seg til. 
 

Ellers... Siste «offisielle» dag med støttebehandling i morgen 🥳  Det blir sååå deilig!! 

Kjenner meg igjen! Følte meg såå pyton i første trimester med kvalme, oppkast og slitenhet, og så svært engstelig for å miste i tillegg😢 og det ble ganske altoppslukende, men man føler liksom ikke man har rett til å si noe når man er så heldig å være gravid.. men tror nok kanskje mange prøver "å trøste" ved å påpeke hvor heldig man er, men ja, jeg vet at det ikke oppleves som trøst 🙃

Det blir nok deilig å bli kvitt cyclogest, ja😊 for det var vel den du brukte? Er ikke så lenge siden jeg slutta med lutinus, og det er jo som en helt ny verden å gå rundt uten å være konstant klissete i underlivet😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, N85 skrev:

Kjenner meg igjen! Følte meg såå pyton i første trimester med kvalme, oppkast og slitenhet, og så svært engstelig for å miste i tillegg😢 og det ble ganske altoppslukende, men man føler liksom ikke man har rett til å si noe når man er så heldig å være gravid.. men tror nok kanskje mange prøver "å trøste" ved å påpeke hvor heldig man er, men ja, jeg vet at det ikke oppleves som trøst 🙃

Det blir nok deilig å bli kvitt cyclogest, ja😊 for det var vel den du brukte? Er ikke så lenge siden jeg slutta med lutinus, og det er jo som en helt ny verden å gå rundt uten å være konstant klissete i underlivet😝

Føler meg pyton selv, føler jeg har hatt influensa i ukesvis 🙃 I tillegg har jeg, og er, fortsatt, engstelig for å miste. Du har nok rett i det du skriver, om at andres forsøk på «trøst» om at det blir bedre oppleves ikke som et forsøk på det, på et vis. Jeg har like stor rett til å si «jeg har det ikke bra for tiden» som alle andre gravide, men føler på et vis at andre mener at jeg bare skal ta alt jeg kan få av kvalme og dårlig form - siden jeg tross alt er så heldig som er gravid 🙃 Og dette kommer gjerne fra de som ble gravide med et knips.

Cyclogest her ja 👍🏼 Uff, Lutinus 😣 Sluttet du brått med lutinus eller trappet du ned på en måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Patriotpaula skrev:

Føler meg pyton selv, føler jeg har hatt influensa i ukesvis 🙃 I tillegg har jeg, og er, fortsatt, engstelig for å miste. Du har nok rett i det du skriver, om at andres forsøk på «trøst» om at det blir bedre oppleves ikke som et forsøk på det, på et vis. Jeg har like stor rett til å si «jeg har det ikke bra for tiden» som alle andre gravide, men føler på et vis at andre mener at jeg bare skal ta alt jeg kan få av kvalme og dårlig form - siden jeg tross alt er så heldig som er gravid 🙃 Og dette kommer gjerne fra de som ble gravide med et knips.

Cyclogest her ja 👍🏼 Uff, Lutinus 😣 Sluttet du brått med lutinus eller trappet du ned på en måte?

Trappa ned ja😊  veeldig gradvis. har ikke fått beskjed om det fra helsepersonell, men jeg syns det er så skummelt å slutte😐 så det er mest for psykens del. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, N85 skrev:

Trappa ned ja😊  veeldig gradvis. har ikke fått beskjed om det fra helsepersonell, men jeg syns det er så skummelt å slutte😐 så det er mest for psykens del. 

Har inntrykk av at det er mange som trapper ned for sin egen del, selv om helsepersonell har sagt at det er unødvendig :) Her blir det en mini-nedtrapping over fire dager, det er det jeg har igjen, ellers måtte jeg ha hentet ut enda en Cyclogest-pakke på apoteket 😬

Har ikke prøvd crinone 😬 Lutinus prøvde jeg i 2-3 dager, da var jeg egentlig ganske glad for at forsøket ble avbrutt sånn at jeg kunne slutte med det griseriet 😅 Cyclogest er fantastisk i den grad progesteron-vagitorier kan være fantastisk 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...