Gå til innhold

Ble jeg voldtatt?

Fremhevede innlegg

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for så fine meldinger (nesten) alle sammen. Jeg var på legevakten og det var utrolig tøft, og jeg har pratet med noen av de på hytten. Jeg ønsker ikke si mer enn at dette er anmeldt med vitneutsagn fra de andre på hytten grunnet samarbeidet med legevakt og historien fra de som hjalp meg i seng. Grunnen til at jeg ikke ønsker uttale meg videre om dette er at jeg ser at noen bruker en tråd som dette der jeg desperat når ut anonymt for å søke gode råd blir en hoggstabbe av mennesker som i mine øyne mangler både empati og respekt. 

Til alle dere som ga meg viktige råd i starten, tusen takk ❤️

Til alle dere som har uttrykt omsorg, delt egne erfaringer, gitt av dere selv for å hjelpe og trøste, dere er fantastiske mennesker, takk ❤️

Til alle dere som mener jeg kan takke meg selv, som mener jeg bør se på det som en «tabbe», og som småliggjør situasjonen, jeg håper dere har bedre mennesker rundt dere i en krise enn hva dere var i min ❤️

Anonymkode: 52c9a...3c0

Vil bare kommentere at du er utrolig utrolig sterk! Du har vært gjennom noe helt forferdelig, og har taklet det og gjort alt det du burde. Nå må du ta vare på deg selv❤️❤️ du fortjener alt godt. Håper du får bearbeidet opplevelsen. Det var ikke din feil. Ønsker deg alt godt 

Videoannonse
Annonse
Gjest Overrasket
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Sånt skal ikke anmeldes. Ts husker ikke om hun har sagt ja og da blir det feil å anmelde for voldtekt. Hun ødelegger livet til en mann.

Det er best du bare legger dette bak deg og går videre i livet.

Anonymkode: 96de3...d11

Et mordoffer husker heller ikke drapet som ble begått, mener du da at mordet ikke skal anmeldes fordi det ikke foreligger et offer som husker hendelsene?

Skrevet

Stolt av deg TS, og vil egentlig bare legge igjen en klem til deg:klem:

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, BearMama skrev:

Det er morsomt å ringe voldtektsmottaket og ta vare på DNA?

Eh - det slo deg aldri at i en (da) 10 siders lang tråd omkring en akutt situasjon i går, så var det rådet blitt ganske så overflødig....? TS har alt vært på legevakt og har gjort alt riktig ❤️ 

men du gadd ikke å lese tråden og se hva som hadde skjedd videre - eller hvilke råd hun alt hadde fått, så derfor, litt morsomt å komme med det rådet - sånn nå (eller mest dust..) 

Anonymkode: 3141c...7d0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, BearMama skrev:

Det er morsomt å ringe voldtektsmottaket og ta vare på DNA?

https://www.nrk.no/norge/sporsmal-og-svar-om-dna-1.11690984

Kan politiet ta DNA av alle?

Politiet har tillatelse i loven til å innhente DNA i alle tilfeller der det er skjellig grunn til mistanke mot personen (dvs. over 50 % sannsynlighet for at personen er skyldig), og straffen for lovbruddet vil kunne medføre frihetsstraff.

Hvis en person nekter å avgi DNA-prøve og det må brukes tvang er politiet nødt til å gå til retten for å få medhold i at prøvetakingen. I tillegg til dette kan politiet be personer frivillig om å gi sitt DNA for å bidra i etterforskninger.

Ingen skal få sitt DNA lagret permanent etter loven hvis de ikke er dømt til ubetinget fengsel eller har vedtatt forelegg slik som beskrevet over om identitetsregisteret.

Anonymkode: 4552b...f84

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

:hjerte:Nå må du ta vare på deg selv❤️❤️ du fortjener alt godt. Håper du får bearbeidet opplevelsen. Det var ikke din feil. Ønsker deg alt godt 

:hjerte:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til alle dere som ga meg viktige råd i starten, tusen t

Hei! Jeg kommer sent inn i tråden, og ser at du har fått gode råd. Det ser også ut til at du har fått god hjelp.

Jeg opplevde tilsvarende, da jeg var 18. Så klart nei, flere ganger. Men han kom inn på rommet etter at jeg hadde sovnet. Jeg har ikke fortalt dette til en sjel, anmeldte ikke og fikk aldri profesjonell hjelp. 

Har nå et godt liv, og et godt sexliv. Men gikk gjennom mange år der jeg hadde for mange partnere, ikke våget å slippe noen inn og kuttet kontakten med dem jeg kunne falt for. 

Veldig glad for å se at du ikke gjør samme feilene, og ville bare si at til eldre jeg blir, til mer sikker blir jeg på at dette ikke på noe vis var min feil.

Anonymkode: 769ee...e9f

• Liker 11
Skrevet

Fint å se at de fleste har vært støttende, men det finnes dessverre noen unntak. 

Masse lykke til fremover. ❤️

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg kommer sent inn i tråden, og ser at du har fått gode råd. Det ser også ut til at du har fått god hjelp.

Jeg opplevde tilsvarende, da jeg var 18. Så klart nei, flere ganger. Men han kom inn på rommet etter at jeg hadde sovnet. Jeg har ikke fortalt dette til en sjel, anmeldte ikke og fikk aldri profesjonell hjelp. 

Har nå et godt liv, og et godt sexliv. Men gikk gjennom mange år der jeg hadde for mange partnere, ikke våget å slippe noen inn og kuttet kontakten med dem jeg kunne falt for. 

Veldig glad for å se at du ikke gjør samme feilene, og ville bare si at til eldre jeg blir, til mer sikker blir jeg på at dette ikke på noe vis var min feil.

Anonymkode: 769ee...e9f

:hjerte:

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Skorpion74 skrev:

Fint å se at de fleste har vært støttende, men det finnes dessverre noen unntak. 

Masse lykke til fremover. ❤️

Og trist at man reiser med venner å kan oppleve sånne ting. 

Klem ❤️

Anonymkode: 7a915...e30

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er sterk TS! Jeg opplevde også voldtekt av en kamerat på hyttetur da jeg var 18 år. Jeg var ikke tøff nok til å anmelde, og har angret på det i 25 år. 

Ønsker deg alt godt! Denne skammen er ikke din! 😘 

Anonymkode: f0e06...909

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er sterk TS! Jeg opplevde også voldtekt av en kamerat på hyttetur da jeg var 18 år. Jeg var ikke tøff nok til å anmelde, og har angret på det i 25 år. 

Ønsker deg alt godt! Denne skammen er ikke din! 😘 

Anonymkode: f0e06...909

Tøff nok?

Det er faktis helt greit å ikke å anmelde, hei til og med fagpersoner har ytret seg at de er ikke sikker på om de ville anbefale døtrene sine å anmelde, slik det er idag..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, Overrasket skrev:

Et mordoffer husker heller ikke drapet som ble begått, mener du da at mordet ikke skal anmeldes fordi det ikke foreligger et offer som husker hendelsene?

Det sier litt om intelligensnivået her når en så tåpelig sammenligning får mange like`s  :rolleyes:

Anonymkode: 3021d...76f

AnonymBruker
Skrevet

Åh, dette var godt å høre kjære ts. ♥️ 

Satt med høy puls og svare deg når du startet tråden, og jeg er glad du fikk så god og rask hjelp. Klem

Anonymkode: 29a0e...5cf

• Liker 3
Gjest Overrasket
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det sier litt om intelligensnivået her når en så tåpelig sammenligning får mange like`s  :rolleyes:

Anonymkode: 3021d...76f

Nå er ikke jeg spesielt opptatt av grønne piler. Jeg skriver det jeg har på hjertet og det jeg står for. Hvis mange er enige med meg så er det veldig hyggelig, men grønne piler i seg selv er ingen grunn til å skrive innlegg. 

Og jeg er helt enig, IQ-nivået som noen brukere har vist i denne tråden er bekymringsverdi, men jeg skal være arrogant nok til å fastslå at det ikke er mine innlegg i denne tråden som har vist lavest IQ.

AnonymBruker
Skrevet

All mulig støtte til TS. Du har gjort alt helt riktig, og voldtekten er IKKE din skyld. 

Men må si jeg er veldig skremt over en del av kommentarene her i tråden. Trodde ikke det fantes såpass mange her inne som rett og slett ikke har fått med seg - og ikke forstår - at det har skjedd mye innen lovverket og i vanlige folks oppfatning av overgrep og voldtekter de siste tiårene. 

Anonymkode: 612b1...a3c

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Takk for så fine meldinger (nesten) alle sammen. Jeg var på legevakten og det var utrolig tøft, og jeg har pratet med noen av de på hytten. Jeg ønsker ikke si mer enn at dette er anmeldt med vitneutsagn fra de andre på hytten grunnet samarbeidet med legevakt og historien fra de som hjalp meg i seng. Grunnen til at jeg ikke ønsker uttale meg videre om dette er at jeg ser at noen bruker en tråd som dette der jeg desperat når ut anonymt for å søke gode råd blir en hoggstabbe av mennesker som i mine øyne mangler både empati og respekt. 

Til alle dere som ga meg viktige råd i starten, tusen takk ❤️

Til alle dere som har uttrykt omsorg, delt egne erfaringer, gitt av dere selv for å hjelpe og trøste, dere er fantastiske mennesker, takk ❤️

Til alle dere som mener jeg kan takke meg selv, som mener jeg bør se på det som en «tabbe», og som småliggjør situasjonen, jeg håper dere har bedre mennesker rundt dere i en krise enn hva dere var i min ❤️

Du er kjempetøff! Jeg har selv opplevd å bli voldtatt i en ikke helt ulik situasjon. Jeg var på din alder og torde ikke å anmelde, og har angret på det siden! Jeg skulle ønske jeg hadde nok respekt for meg selv at jeg tok hendelsen alvorlig og satt foten ned - for meg selv og alle andre kvinner! Uavhengig av utfall, så har du markert at dette ikke er greit, og du vil kunne gå videre med hodet hevet og stoltheten i behold ❤️ 

Anonymkode: 95f4e...c2d

• Liker 12
Skrevet

TS, takk for at du er sterk! Det er viktig, ikke bare for deg selv, men alle som har opplevd voldtekt!

• Liker 5
Gjest Hulderet
Skrevet
2 timer siden, waco skrev:

Som jeg har forklart katten, vi har alle ulike meninger om dette her.

Forresten ville jeg mye heller vært et voldtektsoffer enn en voldtektsovergriper, for meg så hadde det vært mest skamfullt å være en voldtektsmann kontra det å være et voldtektsoffer.

Synes du det også var vanskelig å forstå?

Helt enig med deg Waco

Skrevet

Jeg har fulgt med i denne tråden fra starten, men føler ikke at jeg har så mye å bidra med som ikke allerede har blitt sagt.

Vil allikevel bare sende deg en virtuell trøsteklem💕 Jeg håper du skjønner at dette ikke var din feil, og at du kommer deg styrket gjennom dette.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...