Gå til innhold

Ble jeg voldtatt?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

I strafferett må det bevises at tiltale har begått et lovbrudd utover enhver tvil (100% sannsynlig), mens i sivilrett (hvor man saksøker for erstatning) kun må være rimelig sikker på at det har skjedd (51% sannsynlig).

Akkurat hvordan politiet gjennomfører sin etterforskning kan jeg dog ikke uttale meg om.

Ab 4552b...f84  har lagt inn en lenke om at politiet ikke kan kreve DNA om ikke det er sannsynlig (over 50%) at vedkommende er skyldig. Slik jeg leser innleggene til vedkommende, så mener h*n at politiet ikke kan kreve DNA i denne saken. Jeg forstår ikke helt den logikken, men det er mulig jeg har misforstått innleggene.

Anonymkode: 1e057...1ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ab 4552b...f84  har lagt inn en lenke om at politiet ikke kan kreve DNA om ikke det er sannsynlig (over 50%) at vedkommende er skyldig. Slik jeg leser innleggene til vedkommende, så mener h*n at politiet ikke kan kreve DNA i denne saken. Jeg forstår ikke helt den logikken, men det er mulig jeg har misforstått innleggene.

Anonymkode: 1e057...1ab

Eller mulig at jeg misforstod fullstendig, da jeg ignorerte de innleggene og kun svarte på ditt - my bad!

AnonymBruker
Skrevet

Temmelig frekt å kuppe en slik tråd. Og rart, etter flere rapporteringer, at den ikke er moderert.

Anonymkode: f63f9...a64

• Liker 8
Skrevet
På 4.8.2018 den 18.37, AnonymBruker skrev:

Takk for så fine meldinger (nesten) alle sammen. Jeg var på legevakten og det var utrolig tøft, og jeg har pratet med noen av de på hytten. Jeg ønsker ikke si mer enn at dette er anmeldt med vitneutsagn fra de andre på hytten grunnet samarbeidet med legevakt og historien fra de som hjalp meg i seng. Grunnen til at jeg ikke ønsker uttale meg videre om dette er at jeg ser at noen bruker en tråd som dette der jeg desperat når ut anonymt for å søke gode råd blir en hoggstabbe av mennesker som i mine øyne mangler både empati og respekt. 

Til alle dere som ga meg viktige råd i starten, tusen takk ❤️

Til alle dere som har uttrykt omsorg, delt egne erfaringer, gitt av dere selv for å hjelpe og trøste, dere er fantastiske mennesker, takk ❤️

Til alle dere som mener jeg kan takke meg selv, som mener jeg bør se på det som en «tabbe», og som småliggjør situasjonen, jeg håper dere har bedre mennesker rundt dere i en krise enn hva dere var i min ❤️

Anonymkode: 52c9a...3c0

Du er knalltøff som valgte å anmelde! Jeg vet inderlig godt at det ikke kan ha vært en enkel avgjørselse, men tro meg du har all grunn tll å være stolt over deg selv. Ikke bare har du potensielt forhindret at han begår overgrep mot andre. Du har også sagt i fra at dette ikke var greit gjort mot deg. Du har valgt å kjempe for din verdighet og det står det all respekt av! 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Til dere som sier det ikke er noe vits i å anmelde fordi det blir henlagt. Tenk om han gjør dette mot 5 kvinner, som alle tenker slik, da er det fritt frem for flere. Men tenk om han gjør dette mot 5 som tørr og anmelde. 1 har kanskje en svak sak, 5 stk og HAN har en svak sak!

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Til dere som sier det ikke er noe vits i å anmelde fordi det blir henlagt. Tenk om han gjør dette mot 5 kvinner, som alle tenker slik, da er det fritt frem for flere. Men tenk om han gjør dette mot 5 som tørr og anmelde. 1 har kanskje en svak sak, 5 stk og HAN har en svak sak!

TS!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja for det akkurat sånn det virker...

Reminder: Hemsedal saken, der var det flere som vitnet om slik oppførsel til de tiltalte.

Anonymkode: 4552b...f84

• Liker 2
Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har rett, og du har gjort det rette! Hadde du vært min datter eller min venninne hadde jeg vært inderlig stolt av deg. ❤️

Uansett, dersom du ikke anmeldte nå ville det vært mye mer sannsynlig at han gjorde dette mot noen andre. Det gikk jo så greit, kunne han da tenke. 

Bare ubehaget ved å bli anmeldt har nok lært ham at dette ikke var lurt, uansett utfall. Du har potensielt reddet flere kvinner fra dette. Du er en helt! 😘 

Må bare legge til at det var veldig trist at dette hendte deg. Håper du blir godt ivaretatt! 

Klem

Endret av Trolltunge
  • Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må bare kommentere en ting som går igjen i tråden: Presset om å anmelde.

TS ble voldtatt på fredag. Det er ikke en helg siden en gang...

INGEN skal pålegge TS noen former for ansvar for å anmelde. Å anmelde eller ikke, velger man helt og holdent selv. Det er trossalt en selv som går gjennom prosessen. Og dette med å legge eventuell skyld på at overgriper forgriper seg på TS/andre voldtektsofre fordi de ikke anmelder, syns jeg er uhørt. At en voldtektsmann voldtar, er ene og alene voldtektsmannen sin skyld.

Jeg har blitt voldtatt to ganger, og valgte å anmelde den ene gangen. For min del førte det til at jeg ikke en gang vurderte det andre gangen. Og vet dere hva? Det er faktisk helt ok. Jeg vet ikke med nr 2, men min første voldtektsmann har voldtatt iallefall 5 jenter til og ihvertfall 3 av de har anmeldt - han er fortsatt ikke dømt. Selvom man har dette liggende i arkivet, kreves det fortsatt like sterke bevis for å få fyren dømt. 

Jeg syns selvfølgelig det er trist at folk ikke anmelder, ikke pga statistikken, men fordi jeg syns voldtektsmennene fortjener å få så mye pes som mulig - men når man vet hva oddsene for at han blir dømt er syns jeg også det er helt innafor å la være.

Det er en enormt tøff og krevende prosess, som for mange kan gjøre det verre. For mange andre, hjelper det.

Derfor sier jeg det jeg nå sier, og dette gjelder både TS og alle andre som har blitt voldtatt:
Om du skal anmelde eller ikke, er HELT opp til deg selv - og kun deg selv.
Du skal aldri føle at du "må" anmelde, og heller ikke at det ikke er vits. Å anmelde vil være tøft, og å la være vil nok også være tøft. Uansett, er dette noe du selv kjenner på.

Og de som sier at det er viktig å anmelde pga statistikken... Jeg orker ikke. 

Anonymkode: 57a14...1f3

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må bare kommentere en ting som går igjen i tråden: Presset om å anmelde.

TS ble voldtatt på fredag. Det er ikke en helg siden en gang...

INGEN skal pålegge TS noen former for ansvar for å anmelde. Å anmelde eller ikke, velger man helt og holdent selv. Det er trossalt en selv som går gjennom prosessen. Og dette med å legge eventuell skyld på at overgriper forgriper seg på TS/andre voldtektsofre fordi de ikke anmelder, syns jeg er uhørt. At en voldtektsmann voldtar, er ene og alene voldtektsmannen sin skyld.

Jeg har blitt voldtatt to ganger, og valgte å anmelde den ene gangen. For min del førte det til at jeg ikke en gang vurderte det andre gangen. Og vet dere hva? Det er faktisk helt ok. Jeg vet ikke med nr 2, men min første voldtektsmann har voldtatt iallefall 5 jenter til og ihvertfall 3 av de har anmeldt - han er fortsatt ikke dømt. Selvom man har dette liggende i arkivet, kreves det fortsatt like sterke bevis for å få fyren dømt. 

Jeg syns selvfølgelig det er trist at folk ikke anmelder, ikke pga statistikken, men fordi jeg syns voldtektsmennene fortjener å få så mye pes som mulig - men når man vet hva oddsene for at han blir dømt er syns jeg også det er helt innafor å la være.

Det er en enormt tøff og krevende prosess, som for mange kan gjøre det verre. For mange andre, hjelper det.

Derfor sier jeg det jeg nå sier, og dette gjelder både TS og alle andre som har blitt voldtatt:
Om du skal anmelde eller ikke, er HELT opp til deg selv - og kun deg selv.
Du skal aldri føle at du "må" anmelde, og heller ikke at det ikke er vits. Å anmelde vil være tøft, og å la være vil nok også være tøft. Uansett, er dette noe du selv kjenner på.

Og de som sier at det er viktig å anmelde pga statistikken... Jeg orker ikke. 

:hjerte:

• Liker 1
Skrevet
På 3.8.2018 den 11.11, AnonymBruker skrev:

Jeg er ei jente på 22 år, på Onsdag dro vi en vennegjeng på hyttetur for å ta en siste «ferie» før skolen starter. Vi var 3 jenter og 5 gutter. Jeg er singel og hadde eget rom på hytta. Så er det to par og 2 av de andre guttene har kjæreste hjemme, men en var singel. Han var defintivt ikke min type og jeg er heller ikke typen som har one night stands eller lignende. Første kvelden tok vi noen glass vin og stemningen var kjempe fin, samme gjorde vi i går kveld, men da ble det noen ekstra glass, jeg husker an ene fyrn var veldig flørtete men jeg sa klart i fra at jeg var uintr. Jeg ble i grunn alt for full etterhvert og det siste husker var at venninna mi og kjæresten hennes la meg i senga, men de kledde ikke av meg. I morges våkna jeg under dyna med topp og genser på, men buksa lå på gulvet og trusa hadde jeg rundt den ene ankelen. Jeg var klissete mellom bena og det luktet ekkelt,jeg føler meg sår og det er ubehagelig der nede. Jeg har aldri hatt sex før så noe er det!!

Jeg har fullstendig panikk, jeg tør ikke se noen i øynene i dag og alle virker helt normal. 

Kan jeg ha blitt voldtatt? Å hva om jeg sa ja uten at jeg husker?

Kontakt naermeste voldtektsmottak eller den lokale legevakten. Viktig å ikke dusje, og ta vare på alt av klaer. 

AnonymBruker
Skrevet

Og en liten digresjon:

I mitt eget tilfelle tok det 6 mnd før jeg turte å fortelle noen at jeg hadde blitt voldtatt. Dvs - jeg var i en krangel med mine foreldre der en av presterte å kalle meg hore, og kommenterte at jeg lå så mye rundt (jeg lå litt rundt i begynnelsen etter det skjedde, hadde en eller annen forestilling om at det var viktig å "get back on the horse" og drakk meg sørpe for å klare det) - hvorpå det endte med at jeg brøt sammen og svarte at det kanskje ikke var så rart at jeg hadde mindre respekt for meg selv enn tidligere da noen trossalt hadde valgt å ta seg til rette med kroppen min uten at jeg ønsket det.

Mine foreldre responderte slik:
"Sånt kan du virkelig ikke kaste ut for å slippe å få kjeft!!! Hvis du virkelig har blitt voldtatt, så får du anmelde så vil jo politiet dømme fyren om det stemmer"

Det skjedde selvfølgelig ikke. 

Når jeg fortalte det til mine nærmeste venner (politiet ringte meg på skolen, og en annen tok telefonen - så jeg ble på en måte "nødt til" å si det), fikk jeg blant annet et par kommentarer om at det var helt grusomt av meg å ikke ha anmeldt det med en gang - for tenk hvor mange jenter han kunne ha voldtatt i mellomtiden.

Jeg kjenner enda en skikkelig vond klump i magen, og overrasket meg selv med å felle noen tårer mens jeg skriver - for uansett hvor mye jeg vet at det ikke er min skyld at han voldtok flere (for det er ene og alene hans skyld, ikke min) - så gjør det utrolig vondt. Jeg fikk høre det når det var gått mer enn et halvt år - men hadde noen sagt det til meg påfølgende dag vet jeg faktisk ikke hva jeg hadde gjort.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og en liten digresjon:

I mitt eget tilfelle tok det 6 mnd før jeg turte å fortelle noen at jeg hadde blitt voldtatt. Dvs - jeg var i en krangel med mine foreldre der en av presterte å kalle meg hore, og kommenterte at jeg lå så mye rundt (jeg lå litt rundt i begynnelsen etter det skjedde, hadde en eller annen forestilling om at det var viktig å "get back on the horse" og drakk meg sørpe for å klare det) - hvorpå det endte med at jeg brøt sammen og svarte at det kanskje ikke var så rart at jeg hadde mindre respekt for meg selv enn tidligere da noen trossalt hadde valgt å ta seg til rette med kroppen min uten at jeg ønsket det.

Mine foreldre responderte slik:
"Sånt kan du virkelig ikke kaste ut for å slippe å få kjeft!!! Hvis du virkelig har blitt voldtatt, så får du anmelde så vil jo politiet dømme fyren om det stemmer"

Det skjedde selvfølgelig ikke. 

Når jeg fortalte det til mine nærmeste venner (politiet ringte meg på skolen, og en annen tok telefonen - så jeg ble på en måte "nødt til" å si det), fikk jeg blant annet et par kommentarer om at det var helt grusomt av meg å ikke ha anmeldt det med en gang - for tenk hvor mange jenter han kunne ha voldtatt i mellomtiden.

Jeg kjenner enda en skikkelig vond klump i magen, og overrasket meg selv med å felle noen tårer mens jeg skriver - for uansett hvor mye jeg vet at det ikke er min skyld at han voldtok flere (for det er ene og alene hans skyld, ikke min) - så gjør det utrolig vondt. Jeg fikk høre det når det var gått mer enn et halvt år - men hadde noen sagt det til meg påfølgende dag vet jeg faktisk ikke hva jeg hadde gjort.

Det er vondt å lese historien din, og jeg skulle ønske jeg kunne gi deg en klem. Har jeg forstått tråden her riktig så har imidlertid TS allerede valgt å anmelde, og jeg gir henne full støtte i den avgjørelsen. Jeg valgte selv å ikke anmelde, og har angret siden. Selv om han ikke ble dømt ville det ha markert at det han gjorde mot meg ikke var ok. At jeg ikke fant meg stilltiende i det. 

Jeg fant meg stilltiende i det. Det er min skam! Han som voldtok meg ble politimann. Det var faktisk en av grunnene til at jeg ikke anmeldte. Jeg visste at han ønsket å bli det, og jeg følte at jeg var et grusomt menneske dersom jeg knuste drømmen hans om det. 

Jeg var 18 år, og det hadde ikke vært meg som knuste drømmen hans, det risikerte han selv da han tok valget om å overhørte mine bønner og mine protester. 

Nå må jeg for alltid leve med tanken på at han står overfor ofre for voldtekt selv, som politimann, og kanskje tenker det han sa til meg da. "Jeg vet at du vil! Du er jo våt!" 

Jeg var så tørr som en kvinne kan bli! Det er aldri knusktørt der nede om du kjører fingrene inn med makt! Det er noe naturlig fukt, uansett hvor absolutt ikke- kåt man er! 

Jeg skulle ønske jeg sto opp for meg selv! Han skulle ikke blitt politi! 

Anonymkode: f0e06...909

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vondt å lese historien din, og jeg skulle ønske jeg kunne gi deg en klem. Har jeg forstått tråden her riktig så har imidlertid TS allerede valgt å anmelde, og jeg gir henne full støtte i den avgjørelsen. Jeg valgte selv å ikke anmelde, og har angret siden. Selv om han ikke ble dømt ville det ha markert at det han gjorde mot meg ikke var ok. At jeg ikke fant meg stilltiende i det. 

Jeg fant meg stilltiende i det. Det er min skam! Han som voldtok meg ble politimann. Det var faktisk en av grunnene til at jeg ikke anmeldte. Jeg visste at han ønsket å bli det, og jeg følte at jeg var et grusomt menneske dersom jeg knuste drømmen hans om det. 

Jeg var 18 år, og det hadde ikke vært meg som knuste drømmen hans, det risikerte han selv da han tok valget om å overhørte mine bønner og mine protester. 

Nå må jeg for alltid leve med tanken på at han står overfor ofre for voldtekt selv, som politimann, og kanskje tenker det han sa til meg da. "Jeg vet at du vil! Du er jo våt!" 

Jeg var så tørr som en kvinne kan bli! Det er aldri knusktørt der nede om du kjører fingrene inn med makt! Det er noe naturlig fukt, uansett hvor absolutt ikke- kåt man er! 

Jeg skulle ønske jeg sto opp for meg selv! Han skulle ikke blitt politi! 

Anonymkode: f0e06...909

Om hun har anmeldt eller ikke har forsåvidt ikke så mye å gjøre med mitt innlegg - det var som nevnt, en digresjon. Jeg skrev det fordi det er mange kommentarer som fremstiller det som om TS har et ansvar for å anmelde for å beskytte andre jenter. Det er ikke TS sitt ansvar (jeg benekter ikke at det kan være til hjelp), men voldtektsmannen sitt ansvar å ikke voldta. Det er altså holdningen jeg reagerer på.

Mulig vi har blitt voldtatt av samme fyr faktisk (sikkert mer sannsynlig at det er tilfeldig)... Han sa at han ønsket å bli politimann før det skjedde, og er nå blitt det.

Uansett, veldig leit å høre at du angrer på at du ikke anmeldte - men det forandrer ikke det faktum at jeg mener at det er opp til hver enkelt. Jeg sier ikke at man skal eller ikke skal anmelde, det er det jeg er i mot - fordi jeg mener det er opp til offeret.

Og jeg syns absolutt du skal forsøke å anmelde han, om ikke annet, så for din egen skyld - ettersom det plager deg enda.
Det er ingenting i veien for å anmelde selvom det er gått lang tid. Jeg ventet selv over 6 mnd. Sjansene minker, men om du tror en anmeldelse vil hjelpe deg - så tenker jeg det er verdt et forsøk. Kanskje ta kontakt med Dixi eller en bistandsadvokat og sjekke litt opp i det eventuelt? 

Ønsker deg uansett alt godt!
Klem

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Så flink du har vært TS! ❤️ Du har greid å gjort det riktige i denne vanskelige situasjonen og det er en stor prestasjon i seg selv. Få noen å prate med dette om. Det er den eneste måten du kan få bearbeidet det på.  

Anonymkode: e7beb...47e

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja for det akkurat sånn det virker...

Reminder: Hemsedal saken, der var det flere som vitnet om slik oppførsel til de tiltalte.

Der kan like fullt forhindre at det skjer med andre. Og TS vet med seg selv at hun ikke bare lot der skje. 

Kanskje blir saken henlagt, eller kanskje blir han frikjent. Det vet vi ikke: Men TS har da sagt klart og tydelig i fra. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, The Kitten skrev:

Der kan like fullt forhindre at det skjer med andre. Og TS vet med seg selv at hun ikke bare lot der skje. 

Kanskje blir saken henlagt, eller kanskje blir han frikjent. Det vet vi ikke: Men TS har da sagt klart og tydelig i fra. 

Det hadde skjedd med andre-flere jenter vitnet  om det i rettsaken.

Men likevel ble de frikjent.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, The Kitten skrev:

Og nei vi kan ikke diskutere videre på dette, det som skjedde skjedde,

AnonymBruker
Skrevet
På 4.8.2018 den 18.45, making.a.mess skrev:

Når ingen vet hva som har skjedd så har du en dårlig sak. Det er vanskelig nok for de som vet helt sikkert at de ble voldtatt

Foreslår at du lærer deg å lese før du uttaler deg på denne tråden. 

Anonymkode: 6a2ad...84c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det, TS? ❤️ 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...