Gjest BearMama Skrevet 5. august 2018 #241 Skrevet 5. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det du skrev var ikke tilfelle. polititet kan ikke bare ta DNA av en random person. leste du linken? eller i det minste det som var uthevet`? Anonymkode: 4552b...f84 Random? Hun er voldtatt i en hytte med begrenset med mennesker. Å motsette seg DNA ved avhør i en sånn sak skriker skyldig.
SlemUlv Skrevet 5. august 2018 #242 Skrevet 5. august 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for så fine meldinger (nesten) alle sammen. Jeg var på legevakten og det var utrolig tøft, og jeg har pratet med noen av de på hytten. Jeg ønsker ikke si mer enn at dette er anmeldt med vitneutsagn fra de andre på hytten grunnet samarbeidet med legevakt og historien fra de som hjalp meg i seng. Grunnen til at jeg ikke ønsker uttale meg videre om dette er at jeg ser at noen bruker en tråd som dette der jeg desperat når ut anonymt for å søke gode råd blir en hoggstabbe av mennesker som i mine øyne mangler både empati og respekt. Til alle dere som ga meg viktige råd i starten, tusen takk ❤️ Til alle dere som har uttrykt omsorg, delt egne erfaringer, gitt av dere selv for å hjelpe og trøste, dere er fantastiske mennesker, takk ❤️ Til alle dere som mener jeg kan takke meg selv, som mener jeg bør se på det som en «tabbe», og som småliggjør situasjonen, jeg håper dere har bedre mennesker rundt dere i en krise enn hva dere var i min ❤️ Anonymkode: 52c9a...3c0 Siterer denne.. TS ønsker ikke å uttale seg mer. Så da kan alle slutte å spekulere. 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #243 Skrevet 5. august 2018 11 minutter siden, BearMama skrev: Random? Hun er voldtatt i en hytte med begrenset med mennesker. Å motsette seg DNA ved avhør i en sånn sak skriker skyldig. Politiet har ikke lov til det, om du leser linken. Forventer du at politet skal bryte loven? Anonymkode: 4552b...f84
Sola de Skrevet 5. august 2018 #244 Skrevet 5. august 2018 Jeg blir rett og slett sjokkert over flere sine sine holdninger og uttalelser her i denne tråden. Trådstarter: En god klem til deg 17
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #245 Skrevet 5. august 2018 12 minutter siden, BearMama skrev: Å motsette seg DNA ved avhør i en sånn sak skriker skyldig. And so? Ingen beviser ingen blir dømt, og politiet kan ikke informere at den og den personen nektet å ta dna testing, og akkurat som de ikke kan informere hvem som ja til det. De har taushetplikt. Anonymkode: 4552b...f84
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #246 Skrevet 5. august 2018 Klem til deg. Opplevde sovevoldtekt som 17 åring, ble bært i seng sovende, kledd av og våknet med en naken mann oppå meg.. Var full. Er 29 idag og koker innvendig fortsatt. Er faen meg en skam at damer blir spurt om de hadde en flørtende atferd og antrekk man hadde på seg i avhør. Saken henlagt. Ønsker deg alt godt. Anonymkode: 4b6ce...507 22
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #247 Skrevet 5. august 2018 14 minutter siden, BearMama skrev: Random? Hun er voldtatt i en hytte med begrenset med mennesker. Å motsette seg DNA ved avhør i en sånn sak skriker skyldig. Politiet kan ikke utale seg om hvor mange som sa ja eller nei, og da er bare si at jeg gjord det (alså tatt dna testen) Anonymkode: 4552b...f84
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #248 Skrevet 5. august 2018 22 timer siden, Katten.2.0 skrev: Du er som vanlig fullstendig ufyselig i saker som vedrører voldtekt. Du burde virkelig ikke kritisere mennesker som går via de rette kanalene og benytter seg av et helse- og rettsvesen som bl.a. er lagt opp til å håndtere dette. Waco er akkurat likens i tråder der som omhandler tema barnevern. Flere ganger har han kritisert mennesker her inne som spør om råd angående mulig barnemishandling/ pedofili. Hver gang, uten unntak, kritiserer h-n de som ønsker og involvere myndighetene. Helt håpløse meninger... Anonymkode: 1a461...30b 15
waco Skrevet 5. august 2018 #249 Skrevet 5. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Waco er akkurat likens i tråder der som omhandler tema barnevern. Flere ganger har han kritisert mennesker her inne som spør om råd angående mulig barnemishandling/ pedofili. Hver gang, uten unntak, kritiserer h-n de som ønsker og involvere myndighetene. Helt håpløse meninger... Anonymkode: 1a461...30b Se hva BBC mener om norsk barnevern. https://www.bbc.co.uk/programmes/b0bfdqzx Ja jeg skjønner at jeg er håpløs, men jeg er ikke spesielt mot barnevernet. Er mer bekymret for omsorgssvikt og traumer, og jeg er ikke spesielt for pedofili, faktisk har jeg aller største forakt mot pedoer. Ikke liker jeg voldtekt, og ikke liker jeg utroskap, så jeg misliker nok minst like mye som det du misliker! Du da, - som aldri er kritisk mot myndigheter, - ligger det en trygghet i den troen om at myndigheter alltid vet best? 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #250 Skrevet 5. august 2018 Akkurat nå, waco skrev: Se hva BBC mener om norsk barnevern. https://www.bbc.co.uk/programmes/b0bfdqzx Ja jeg skjønner at jeg er håpløs, men jeg er ikke spesielt mot barnevernet. Er mer bekymret for omsorgssvikt og traumer, og jeg er ikke spesielt for pedofili, faktisk har jeg aller største forakt mot pedoer. Ikke liker jeg voldtekt, og ikke liker jeg utroskap, så jeg misliker nok minst like mye som det du misliker! Du da, - som aldri er kritisk mot myndigheter, - ligger det en trygghet i den troen om at myndigheter alltid vet best? Gad ikke å lese. Anonymkode: 4552b...f84 7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #251 Skrevet 5. august 2018 12 minutter siden, Fattigfolk_er_møkk said: Da er det ikke voldtekten i seg selv, men alt rundt, følelsen av å miste kontroll, redsel for å dø osv. Vil jeg tro. Som oppstod PGA nettopp voldtekten 🤦🏼♂️ Anonymkode: 021ea...8ad 5
waco Skrevet 5. august 2018 #252 Skrevet 5. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gad ikke å lese. Anonymkode: 4552b...f84 Skriver ikke til deg din tullebukk! Jeg skjønner at du har det gøyalt med tråden her, der hvor du skriver 50 innlegg som bare omhandler andre mennesker! Er det sommerferien som gjør at du kjeder deg litt? 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #253 Skrevet 5. august 2018 Jeg ønsker deg lykke til TS Anonymkode: 4552b...f84
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #254 Skrevet 5. august 2018 Har ikke lest hele tråden, men dette var forferdelig å lese TS. Både jeg og min søster har vært utsatt for det samme. Min søster anmeldte, og hennes voldtektsmann ble faktisk dømt. Jeg ser du blir hentet av mammaen din - jeg håper dere har et nært og godt forhold. Snakk med henne, dag og natt, fortell alt du føler. Sikre prøver på voldtektsmottak som tidligere nevnt her, pass på å få oppfølging uansett om du føler behov for det eller ikke nå (for om du ikke skulle føle behov nå, kan det hjelpe deg i fremtiden). Om du anmelder eller ikke, det er HELT opp til deg - men aldri la være pga skrekkhistorier eller noe noen forteller deg. Hvis du skal la være, skal det være DIN avgjørelse - og det samme hvis du skal anmelde (noe jeg selvfølgelig vil anbefale, av mange grunner). Du skal ALDRI, og da mener jeg ALDRI - tenke at dette er din skyld - eller tenkte sånn "men tenk hvis jeg sa ja". Du var ÅPENBART ikke i stand til å gi samtykke, og alle menn med respekt for seg selv ville valgt å ikke ha sex med deg når du var så full. Jeg fikk meg en skikkelig aha-opplevelse med min nåværende mann fordi han aldri ville ha sex med meg i fylla, uansett hvor oppegående jeg virket. Nå drikker jeg ikke lenger, men da jeg gjorde dette sa han nei selv når vi var sammen! Som han sier: "hva er uansett vitsen hvis du ikke husker det neste dag?". Jeg håper inderlig du har gode folk rundt deg som tar godt vare på deg, og at du får den hjelpen du trenger. Vær forberedt på at det kan bli en tøff tid - men det kommer til å bli bedre. Det lover jeg! ❤️ (Og for øvrig, ettersom denne type voldtekt er mer omstridt enn andre voldtekter - så kan jeg som har opplevd både festvoldtekt og "vanlig" voldtekt, si at det å våkne uten å huske noe, ikke vite hva man har sagt eller gjort, ikke vite hva som har skjedd - det har vært MYE vanskeligere å akspetere og komme videre fra, enn den "åpenbare" voldtekten jeg ble utsatt for. Jeg bare syns det er så viktig å presisere! Og dette har ingenting med å gjøre at du er "ung og dum" eller at du ble "for full" eller "drakk for mye". Dette er helt enkelt ikke ok.) Ønsker deg lykke til og alt godt! Anonymkode: 57a14...1f3 11
Papirfly Skrevet 5. august 2018 #255 Skrevet 5. august 2018 (endret) Tråden er ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker og svar til dette. Papirfly, mod. Endret 5. august 2018 av Papirfly 6
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #256 Skrevet 5. august 2018 1 minutt siden, Fattigfolk_er_møkk said: Nei. Men normale voksne mennesker fikser dette. Hvis ikke er det noe annet som får de til å bikke pga skjør psyke. Nei. Det er ikke normalt å voldta eller bli voldtatt. Du er syk Anonymkode: 021ea...8ad 14
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #257 Skrevet 5. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nei. Det er ikke normalt å voldta eller bli voldtatt. Du er syk Anonymkode: 021ea...8ad Dersom du mener at man bare burde takle sånt helt fint altså Anonymkode: 021ea...8ad 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #258 Skrevet 5. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Politiet har ikke lov til det, om du leser linken. Forventer du at politet skal bryte loven? Anonymkode: 4552b...f84 Tror du det er utenkelig i en slik sak at de som ikke har gjort noe er uvillige til å gi DNA-prøver? Hvorfor skulle ikke sannsynligheten for at den ene som eventuelt ikke avgir en DNA-prøve frivillig regnes som over 50 % da? Anonymkode: 1e057...1ab
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #259 Skrevet 5. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tror du det er utenkelig i en slik sak at de som ikke har gjort noe er uvillige til å gi DNA-prøver? Hvorfor skulle ikke sannsynligheten for at den ene som eventuelt ikke avgir en DNA-prøve frivillig er skyldig - regnes som over 50 % da? Anonymkode: 1e057...1ab Rettet meg selv litt Anonymkode: 1e057...1ab
Katten.2.0 Skrevet 5. august 2018 #260 Skrevet 5. august 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Tror du det er utenkelig i en slik sak at de som ikke har gjort noe er uvillige til å gi DNA-prøver? Hvorfor skulle ikke sannsynligheten for at den ene som eventuelt ikke avgir en DNA-prøve frivillig regnes som over 50 % da? Anonymkode: 1e057...1ab I strafferett må det bevises at tiltale har begått et lovbrudd utover enhver tvil (100% sannsynlig), mens i sivilrett (hvor man saksøker for erstatning) kun må være rimelig sikker på at det har skjedd (51% sannsynlig). Akkurat hvordan politiet gjennomfører sin etterforskning kan jeg dog ikke uttale meg om. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå