Fattigfolk_er_møkk Skrevet 4. august 2018 #221 Skrevet 4. august 2018 Bra du fant ut av det, og at du er 22 og ikke 14. Dette skal du klare å komme deg gjennom❤️
Hengebuksvinet Skrevet 4. august 2018 #222 Skrevet 4. august 2018 Så trist at du måtte oppleve dette. Virker som du har gjort alt riktig, selv om det sikkert tar litt tid før du føler det sånn selv. Jeg jobber i skolen, og er veldig opptatt av å snakke med elevene om dette. ( og selvsagt med egne barn). 2
Gjest BearMama Skrevet 4. august 2018 #223 Skrevet 4. august 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Eh - det slo deg aldri at i en (da) 10 siders lang tråd omkring en akutt situasjon i går, så var det rådet blitt ganske så overflødig....? TS har alt vært på legevakt og har gjort alt riktig ❤️ men du gadd ikke å lese tråden og se hva som hadde skjedd videre - eller hvilke råd hun alt hadde fått, så derfor, litt morsomt å komme med det rådet - sånn nå (eller mest dust..) Anonymkode: 3141c...7d0 Så bra at hun gjorde det. Jeg leste HL og svarte på instinkt. Du burde Google ordet "høflig".
eksentrisk Skrevet 5. august 2018 #224 Skrevet 5. august 2018 Du er tøff, TS. Stå på!! Hva som har skjedd ut fra det du skriver i 1. innlegg er ikke helt enkelt å vite, men viser det seg at du har hatt sex antar jeg at sjansen for at du har blitt voldtatt betydelig - uten at det er noe vi her inne kan vite. Masse lykke til. Du er utrolig flink! Dette er muligens litt på siden, og lite trolig at det er relevant i denne saken, men jeg vil minne om at vi ikke har en samtykkelov i Norge. Ser at mange her bruker samtykkebegrepet flittig. Svenskene har innført en samtykkelov. I Norge har vi ikke det, i likhet med mange andre land. Enkelt forklart er det en voldtekt om gjerningsmannen har utøvet vold, opptrådt truende eller at fornærmede var bevisstløs eller ute av stand til å gjøre motstand. I praksis vil det være få saker der en samtykkelov vil gjøre at flere tilfeller vil bli klassifiserte som voldtekter, men det kan finnes unntak. Her er et interessant innlegg fra en som har jobbet i politiet med vold og overgrep. Hun mener at en eventuell samtykkelov vil være negativt for dem som blir voldtatt, og at det kan føre til at færre blir dømt. https://www.dagsavisen.no/nyemeninger/samtykkelov-skandaløs-symbolpolitikk-1.1124644 Igjen; masse lykke til TS. Fint at du kan snakke med moren din. Håper også at du har noen nære venninner du kan si alt til. Prat om alt. Ikke hold det i deg. Krysser fingrene for deg. 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #225 Skrevet 5. august 2018 16 timer siden, waco skrev: Jeg hadde funnet ut hvem det var først! Aller først hadde jeg funnet ut hvorfor dette her hadde skjedd. Jeg behøver ikke noen politi til å fortelle meg hvem det var på hyttefesten som forgrep seg på meg. Men dette her hadde ikke skjedd meg av flere årsaker - for det første er jeg minst full på alle fester og mest edru, altså er det jeg som vet hva som skjer på en fest, og jeg blir ikke fortalt hva som skjer på en fest. Du burde passe litt på deg selv, - hvis det ofte er sånn at du sovner og ikke neste dag kan erkjenne hva som har skjedd. Det vet du faktisk ikke, før du er i situasjonen selv. Det er så lett å vite hva du TROR du ville gjort, men når en plutselig havner i den situasjonen med alle følelsene som FAKTISK kan dukke opp, så er det ikke "bare å finne ut" hvem som har brukt kroppen din. Anonymkode: e1954...3d1 15
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 5. august 2018 #226 Skrevet 5. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det vet du faktisk ikke, før du er i situasjonen selv. Det er så lett å vite hva du TROR du ville gjort, men når en plutselig havner i den situasjonen med alle følelsene som FAKTISK kan dukke opp, så er det ikke "bare å finne ut" hvem som har brukt kroppen din. Anonymkode: e1954...3d1 Nettopp. Jeg hadde ikke hatt lyst til å snakke med noen av den. Jeg tror nok at jeg hadde vært veldig redd og heller ville skjøvet det under teppet pga skam og skyld. TS burde ikke skamme seg eller føle seg skyldig. For det var ikke hennes feil. Likevel er disse følelsene forståelige om hun har dem- selv om alt er gjerningsmannens feil!
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #227 Skrevet 5. august 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Tøff nok? Det er faktis helt greit å ikke å anmelde, hei til og med fagpersoner har ytret seg at de er ikke sikker på om de ville anbefale døtrene sine å anmelde, slik det er idag.. Anonymkode: 4552b...f84 Verden går på ingen måte fremover dersom voldtekter ikke anmeldes. Da blir og forblir det offeret som må bære skammen og konsekvensene alene, mens det nærmest vil være fritt frem for å voldta. Det er vel ikke noe vi kan akseptere?! Jeg følte det vanskelig å anmelde siden det var en kamerat. En jeg kjente og stolte på inntil dette skjedde. Jeg var på en måte redd for at en del venner ville ta hans side, og anklage meg for at vår fine vennegjeng ble ødelagt. Vår gjeng ble ødelagt uansett. De andre forsto hva som hadde skjedd, og han som voldtok meg innrømmet at han "hadde gått over streken". Han mente imidlertid at det burde være ok når han hadde sagt unnskyld. Vi ble en ren jentegjeng etter dette. Det ble bare slik. Ingen av jentene var lenger komfortabel med å ha gutter med oss på turer. Så egentlig ble alle guttene straffet for den enes gjerninger, selv de som ga uttrykk for skam på vegne av kameraten. Det ble veldig feil det og, så det hadde vært bedre at den ene som gjorde dette fikk konsekvenser. Ble anmeldt, og måtte ta ansvar for det. Vi var svært unge, og konkluderte dessverre med at når en kamerat vi stolte på kunne gjøre noe slikt, så kunne vi ikke stole på noen kamerater. Ikke i en slik sårbar setting som hyttetur med alkohol var. Anonymkode: f0e06...909 10
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #228 Skrevet 5. august 2018 16 timer siden, Fattigfolk_er_møkk skrev: Bra du fant ut av det, og at du er 22 og ikke 14. Dette skal du klare å komme deg gjennom❤️ Hæ? Prøver du å påstå at hun har det lettere fordi hun er 22? Anonymkode: 4552b...f84 7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #229 Skrevet 5. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Verden går på ingen måte fremover dersom voldtekter ikke anmeldes. Da blir og forblir det offeret som må bære skammen og konsekvensene alene, mens det nærmest vil være fritt frem for å voldta. Det er vel ikke noe vi kan akseptere?! Jeg følte det vanskelig å anmelde siden det var en kamerat. En jeg kjente og stolte på inntil dette skjedde. Jeg var på en måte redd for at en del venner ville ta hans side, og anklage meg for at vår fine vennegjeng ble ødelagt. Vår gjeng ble ødelagt uansett. De andre forsto hva som hadde skjedd, og han som voldtok meg innrømmet at han "hadde gått over streken". Han mente imidlertid at det burde være ok når han hadde sagt unnskyld. Vi ble en ren jentegjeng etter dette. Det ble bare slik. Ingen av jentene var lenger komfortabel med å ha gutter med oss på turer. Så egentlig ble alle guttene straffet for den enes gjerninger, selv de som ga uttrykk for skam på vegne av kameraten. Det ble veldig feil det og, så det hadde vært bedre at den ene som gjorde dette fikk konsekvenser. Ble anmeldt, og måtte ta ansvar for det. Vi var svært unge, og konkluderte dessverre med at når en kamerat vi stolte på kunne gjøre noe slikt, så kunne vi ikke stole på noen kamerater. Ikke i en slik sårbar setting som hyttetur med alkohol var. Anonymkode: f0e06...909 Fagpersoner (psykologer) sier at de noen ganger anbefaler voldektoffer å ikke å anmelde, At det er viktigere å holde de livet enn å anmelde. A-magasinet. Anonymkode: 4552b...f84 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #230 Skrevet 5. august 2018 12 timer siden, BearMama skrev: Så bra at hun gjorde det. Jeg leste HL og svarte på instinkt. Du burde Google ordet "høflig". Og instinktet ditt var feil. Anonymkode: 4552b...f84
Gjest BearMama Skrevet 5. august 2018 #231 Skrevet 5. august 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og instinktet ditt var feil. Anonymkode: 4552b...f84 Instinktet mitt med å svare hva en bør gjøre var feil? Kanskje timingen, men er deg noe du føler for å nesten opprette en egen tråd om? Si meg, har du alvorlige fritidsproblemer?
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #232 Skrevet 5. august 2018 1 minutt siden, BearMama skrev: Instinktet mitt med å svare hva en bør gjøre var feil? Kanskje timingen, men er deg noe du føler for å nesten opprette en egen tråd om? Si meg, har du alvorlige fritidsproblemer? Det du skrev var ikke tilfelle. polititet kan ikke bare ta DNA av en random person. leste du linken? eller i det minste det som var uthevet`? Anonymkode: 4552b...f84 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #233 Skrevet 5. august 2018 17 timer siden, Fattigfolk_er_møkk skrev: Bra du fant ut av det, og at du er 22 og ikke 14. Dette skal du klare å komme deg gjennom❤️ "arrogant. Anonymkode: 4552b...f84 2
jabx Skrevet 5. august 2018 #234 Skrevet 5. august 2018 Så TS dro til voldtektsmottak, dusjet ikke, tok med seg alle klær, og oppsøkte også politiet?
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #235 Skrevet 5. august 2018 Du ble nok voldtatt. Anonymkode: c39d7...754
SlemUlv Skrevet 5. august 2018 #236 Skrevet 5. august 2018 2 minutter siden, jabx skrev: Så TS dro til voldtektsmottak, dusjet ikke, tok med seg alle klær, og oppsøkte også politiet? Hun dro hvertfall til legevakten. Hva som skjedde videre, har vi ikke fått vite. tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #237 Skrevet 5. august 2018 6 minutter siden, SlemUlv skrev: Hun dro hvertfall til legevakten. Hva som skjedde videre, har vi ikke fått vite. tror jeg. Jo. Saken er anmeldt, på bakgrunn av hennes historie, funn og vitnemål fra noen av de andre. (Tror paret, uten at jeg er helt sikker på det.) Anonymkode: f0e06...909 2
SlemUlv Skrevet 5. august 2018 #238 Skrevet 5. august 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo. Saken er anmeldt, på bakgrunn av hennes historie, funn og vitnemål fra noen av de andre. (Tror paret, uten at jeg er helt sikker på det.) Anonymkode: f0e06...909 Så bra, det hadde jeg ikke fått med meg Takk for at du rettet på meg. Glad TS får hjelp ❤️ Jeg var ikke så tøff. 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #239 Skrevet 5. august 2018 1 time siden, SlemUlv skrev: Så bra, det hadde jeg ikke fått med meg Takk for at du rettet på meg. Glad TS får hjelp ❤️ Jeg var ikke så tøff. Bare hyggelig! Var så glad for å lese at hennes mor kom, og at hun blir fulgt opp. Og at hun var tøff nok til å anmelde. ❤️ Jeg var heller ikke så tøff. Fikk støtte og trøst fra venninner, men han som gjorde det slapp konsekvenser. Jeg føler at jeg har klart meg bra i livet, men det er bare vel halvannet år siden jeg traff en kamerat av han som gjorde det, og han kom med noe som sikkert skulle være en slags spøk. Eller kanskje et slags kompliment faktisk. Uansett, det slo veldig feil ut. Han minte meg direkte på det som skjedde den gangen, og jeg gikk hjem og kastet opp. Så mange år etter sitter det ennå i, selv om jeg for det meste ikke tenker på det lenger. TS gjør det rette! Jeg håper at systemet ivaretar henne på en god måte! Og at familien og venner gjør det samme! Det virker iallefall som hun har gode mennesker rundt seg, og at hun er sterk. ❤️ Anonymkode: f0e06...909 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2018 #240 Skrevet 5. august 2018 Si meg; er det noen av dere som fortsatt lurer på hvordan ts har det, eller er det kun krangel og flisespikkeri som gjelder? Og anmeldelse? Anonymkode: 9eb8f...a09 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå