Gå til innhold

Vennen sin dagbok


Vennen

Anbefalte innlegg

Tusen takk, Foxylady! :klem:

Når jeg reiste hjem fra jobben i dag var det blitt mørkt! Hjelpes meg.....nå har virkelig høsten kommet. Er egentlig veldig glad i høsten/vinteren, men jeg synes denne sommeren har vært litt kort. (Men har masse å se fram til......jentehyttetur, 2 ukers ferie med mannen min og tur til Tallinn i november :sjarmor: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler: Har ikke sovet så altfor mye i natt! Mannen og jeg fikk kaffemaskin, kombinert vanlig kaffe og espresso, til bryllupet og har av en eller annen merkelig grunn ikke brukt espresso delen enda. Hadde kjøpt inn alt vi trengte til cappucino i helgen, men tiden strakk ikke til, så i går kveld skulle vi prøve. Mannen hadde ansvar for å lese bruksanvisningen. Kaffen ble kjempegod den, men jeg tror den ble en tanke sterk! :ler: Begge to har vært våken nesten hele natta, det var umulig å sove!!

I dag skal jeg gi blod - for første gang :redd: Er litt nervøs, må innrømme det, men det går helt sikkert kjempebra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Her er alt bare bra - mannen er i super form :) Det ser ut som at julen skal bli rolig og fredfull :)

Den siste måneden har vært hektisk! Masse jobbing og vi har pusset opp stua og spisestua. Teppet og furupanelen er borte, og har blitt byttet ut med eikeparkett og lysmalt strie. Er veldig fornøyd! Har vært og bestilt gardiner i dag, og om et par uker kommer den nye sofaen og stereobenken. Tror det skal bli veldig fint til jul :)

Hatt en fin hyttetur med venninner?

Ja, det var kjempebra :) Jeg hadde bursdag mens vi var på tur, og det ble både gavedryss, kake, ballonger og sang. Utrolig koselig tur - og det la jo ikke akkurat en demper på stemningen at Enga tok seriegull ;):hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God og mett.......kjøttpudding, poteter, rosenkål, tyttebær og viltsaus. Nam nam :sikle:

Og snart er tv-benken ferdig montert. Flinke mannen min! :kys_2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hei meja!

Ååååå......fredag :)

Startet dagen rolig - har vært våken siden halv sju, våknet faktisk av meg selv :overrasket: Koste meg med frokost, stearinlys og avisen før jeg dro på jobben. Deilig med en myk start!

Mannen skal på julebord i dag, så jeg skal benytte dagen til å kjøpe og pakke inn alle gavene til julekalenderen - 12 pakker til han og 12 pakker til meg :nisse:

Håper det kommer litt snø snart! 4 varmegrader og regn - blir ikke mye julestemning av det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg ferdig - 24 kalendergaver pakket og klare :)

Jeg gleder meg til 1.desember jeg! Mannen aner ingenting, har sagt at jeg ikke får tid til å ordne kalender i år........kan tenke meg at han blir litt overraska ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sove: Trøtt i dag - måtte komme på jobben halv åtte(begynner egentlig ti) for å hjelpe sjefen med et møte. Det positive er jo at jeg kan reise hjem halv fem isf sju. Deilig det! :)

Har hatt en kjempefin helg! Lørdagen var gubben og jeg ute og handlet inn alt til julebordet neste helg. Jeg skal arrangere i år - gleder meg veldig! I går feiret vi bursdagen min, veldig på etterskudd. Serverte rakfisk....nam nam :) Fikk også pyntet litt i går, hadde jo kjempelyst til å sette ut mye mer, men det får vente litt....det er jo fortsatt en liiiiiiiiiiiiiiiten stund igjen til jul :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Hvor skal jeg begynne........?

De siste månedene har vært en følelsesmessig berg- og dalbane, tror jeg får ta det dag for dag.

28. november 05

Har ventet på mensen noen dager, men siden jeg har litt ujevne sykluser trodde jeg jo ikke at det var mulig. Men det var det...... :)

Den 28. november klokka 23:20, både mannen min, Rune, og jeg sitter på badegulvet og venter på at minuttene skal gå. For noen lange minutter! Så spente vi var! For en glede vi kjente når vi så to blå streker på testen. Vi var gravide! :hoppe: Ut i fra siste mens har vi termin i begynnelsen av august.

Vi hadde jo egentlig fått anbefalt å vente i allefall 6 måneder, men vi bestemte oss for å bare glede oss den kvelden og ta eventuelle bekymringer dagen etterpå.

Rune ringte både til Radiumhospitalet og Ahus dagen etter og fortalte om graviditeten. Gleden ble komplett, og nesten for stor til å håndtere, når vi fikk beskjed om at risikoen for misdannelser ikke var større for oss enn for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jula har vært veldig fin. Julaften feiret vi sammen med familien til Rune, og 1. juledag sammen med min. Begge familiene fikk vite den gledelige nyheten. Så utrolig moro å se hvordan de reagerte. Det har jo ikke vært så mye koselig som har skjedd det siste året.

Januar 06

Jeg synes Rune begynner å bli annerledes. Han er ukonsentert og litt sløv, og til tider har han problemer med korttidshukommelsen. Til en forandring ser jeg faktisk fram til at han skal på kontroll 9. januar.

På kontrollen fortalte jeg at jeg var bekymret for han, og om forandringen den siste tiden. I følge legen var det helt normalt med senskader etter behandlingen, og at han bare måtte reise hjem og slappe av. Så lenge han ikke hadde vedvarende sterk hodepine var det ingenting å bekymre seg over. Jeg mer eller mindre ba på mine knær om at de må ta en MR av han, men det var overhodet ikke nødvendig.

Vi blir sendt hjem med en klapp på skulderen, og beskjed om å oppsøke sykehuset for å ta en MR hvis Rune ikke har merket noe i løpet av 2 år.

Det skulle ikke ta så lang tid før vi var tilbake på Ahus.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 januar

Verden raser sammen når jeg ringer Rune ved slutten av arbeidsdagen. Han har sluttet et par timer før meg, så jeg ringer for å høre om det er noe jeg skal ta med hjem. Jeg spør, som jeg alltid gjør; hvordan har det vært på jobben? Svaret får det til å gå kaldt nedover ryggen min, og jeg skjønner at det er noe som er forferdelig galt. Rune husker ikke at han har vært på jobben!! Han husker ingenting av dagen. Tror ikke akkurat at jeg kjørte i fartsgrensen hjem, og det var grusomt å se han når jeg kom hjem. Tror han forsøkte å holde maska så godt som mulig, men jeg så at han var fryktelig redd.

Fikk Rune sykemeldt, og ringte Ahus og forlangte at nå måtte de ta en MR. Heldigvis hørte de på meg.

Rune ble bare verre og verre. Følte han forsvant helt for meg, han var ikke til å kjenne igjen. Den kvikke og raske gutten min var redusert til en 70 år gammel dement person.

25. januar fikk vi endelig MR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26. januar

Vi skal få resultatet klokka ett på dagen, og jeg er så spent at jeg er kvalm. Heldigvis er pappa med oss - han er en klippe. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har bedt til Gud de siste dagene om at alt må være bra, men skjønner at det ikke er gode nyheter når det er to leger og en sykepleier som møter oss.

Kreften er tilbake! Stor spredning på venstre side, foran ved pannen. Det er trykket fra svulsten som gjør at han har de problemene han har. Uten en operasjon vil det være snakk om uker til han dør. Selv med en operasjon er de usikre på om han vil leve lenge nok til at han får oppleve å bli pappa. Kan ikke forklare hva jeg følte - tusen tanker om framtiden. Siden Rune har så enorme problemer med hukommelsen, er vi veldig usikre på hva han får med seg. Det ble sendt henvisning til Riksen ang operasjon, svaret skulle vi få dagen etterpå, men legene kunne ikke love oss noe og ba oss forberede oss på at Rune hadde veldig kort tid igjen. Hvordan kan man forberede seg på slik??

Rune blir lagt inn og må sove over på Ahus. Jeg sover hjemme hos mamma og pappa.

Endret av Vennen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...