Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uten at jeg finner kilden for det akkurat nå, har hu villa paprika damen avreftet at de har noen form for samarbeid i kommentarfelt sitt.

Hun ville ikke kommentere hva hun mente om glade hjem damen annet enn at hun ikke likte at folk kopierte tekstene hennes...

Creepy

Edit: nederst I kommentarfeltet her skriver hun at hun ikke vil kommentere finner ikke den andre nå.

http://villapaprika.blogg.no/1423171797_hva_lurer_du_p.html

Ja ser det. Reagerer bare på at gladehjem skriver at hun skal skrive litt "reklame" for disse produktene, og så skriver at de kommer fra stylebynorway. Om hun ikke har en avtale med dem, så får hun det i alle fall til å fremstå slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er greit å legge Gladehjem - diskusjonen død nå. Ine er ei jente som på ingen måte har hatt det lett. Hun ser neppe konsekvensen av å være så "inspisert" av VP, ei heller hvordan hun selv framstår når hun åpenlyst kopierer. Farlig er hun ikke, men har nok et sterkt ønske om å framstå som vellykket.

 

Opphavspersonen er informert og velger å ikke foreta seg noe som helst, noe som ganske klart indikerer at VP ser seg tjent med at hun fortsetter - det er tross alt reklame, og penger i kassa siden Ine åpenbart kjøper en rekke varer av VP/ SBN. Nå som Ine opplever massiv trafikk til sin blogg via disse innleggene, kommer ikke hun heller til å se noen grunn til å slutte å kopiere. 

Endret av WalkerTexas
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er greit å legge Gladehjem - diskusjonen død nå. Ine er ei jente som på ingen måte har hatt det lett. Hun ser neppe konsekvensen av å være så "inspisert" av VP, ei heller hvordan hun selv framstår når hun åpenlyst kopierer. Farlig er hun ikke, men har nok et sterkt ønske om å framstå som vellykket.

 

Opphavspersonen er informert og velger å ikke foreta seg noe som helst, noe som ganske klart indikerer at VP ser seg tjent med at hun fortsetter - det er tross alt reklame, og penger i kassa siden Ine åpenbart kjøper en rekke varer av VP/ SBN. Nå som Ine opplever massiv trafikk til sin blogg via disse innleggene, kommer ikke hun heller til å se noen grunn til å slutte å kopiere.

Det nå være lov å stusse på det, når gjentatte forsøk på å påpeke likheten blir slettet av ho. Med en gang noen nevner Camilla, så blir det slettet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nå være lov å stusse på det, når gjentatte forsøk på å påpeke likheten blir slettet av ho. Med en gang noen nevner Camilla, så blir det slettet.

Jeg sa ikke at det ikke er naturlig å reagere - jeg sa at det kunne være greit å la det ligge, når Camilla selv velger å ikke foreta seg noe. Det er begrenset hvor mange ganger det har verdi å si "nå kopierer hun deg igjen". Dessuten genererer det trafikk og gir en jente som ikke helt forstår hva hun holder på med, mer oppmerksomhet enn hun strengt tatt fortjener, all den tid hun stjeler innhold fra en mer etablert blogger. Det er Camilla som må få slutt på det, og det er hun helt åpenbart ikke interessert i å gjøre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns utrolig synd i henne, situasjonen må være ufattelig tung. Men jeg skjønner ikke hvorfor hun får så mye hat etter konkursen, som hun sier? Hva slags folk er det hun har hatt med å gjøre, som truer henne i etterkant? Hvis det er sant, sier det vel like mye om dem, som om henne. Jeg tror interiørverden er ganske full av jævlige ego- kjerringer, det ser i alle fall slik ut om man leser interiørmagasiner og følger litt med. Mange husmødre som plutselig starter "big business" med hobbyen sin.. og mange av dem går konkurs.

Jeg har tatt mitt eget AS til skifteretten selv pga en tvist med skatteetaten, og syns det er merkelig at noe slikt kan komme "ut av det blå" slik VP gir inntrykk av i det ene innlegget. Personlig ville jeg nok også slettet innlegget der hun "slår tilbake", det er tydelig skrevet av en person ute av balanse, noe av det gir ikke mening i det hele tatt, og noe er direkte urimelig. Jeg har ikke lest noe på denne bloggen før, men har bladd litt i den nå. Litt slitsomt at hun ikke bruker mange uttrykk i feil kontekst, og at hun gjentar og motsier seg selv i veldig mange av innleggene :P

det kan bli mye hat etter en konkurs. Kjenner selv noen som opplevde dette. De ble truet av kunder og masse baksnakking. Ikke artig for de
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hulderjenta

Ho der glade hjem må jo ha et problem?

Jeg kjenner jeg håper i det lengste at det er gjort på pur kødd, for om ikke er det jo helt tragisk.. Endret av hulderjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun så hadde fått disse tingene billig/gratis: Skulle hun ikke rydde opp i interiøret sitt, og ha så lite som mulig med til neste bolig? Hun hadde kanskje trengt å "avruses" fra interiør og pynteputer. Kjenne på hvor ryddig og deilig det kan være uten alt rot...eh...interiøret.

Rot i dine øyne, ikke i andres. Viktig å tenke på at du er ikke malen for hvordan andre skal ha det!

Endret av Bootybuilder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camilla mener at reklame for egen nettbutikk ikke skal merkes som reklame.

Kan noen hjelpe meg med å finne svar fra FO, evt. lovparagraf som adresserer dette?

Takk!

(http://villapaprika.blogg.no/1438371672_snacks__nam_nam.html#comment)

Ser hun skriver det ja. Det er helt feil... Håper noen melder henne til Forbrukerombudet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

Camilla mener at reklame for egen nettbutikk ikke skal merkes som reklame.

Kan noen hjelpe meg med å finne svar fra FO, evt. lovparagraf som adresserer dette?

Takk!

(http://villapaprika.blogg.no/1438371672_snacks__nam_nam.html#comment)

Jeg klarte ikke å finne noe ordrett fra veilederen, men her står det:

 

Her er noen av spørsmålene Forbrukerombudet har fått etter lanseringen:

  • Jeg har en egen nettbutikk i tillegg til bloggen. Gjelder kravene til merking også når jeg omtaler produkter fra nettbutikken min?

    Poenget er at reklamen skal fremstå som reklame. Derfor må du på en tydelig måte opplyse om at produktene du omtaler kommer fra din egen nettbutikk. Merk som reklame slik at dette kommer klart frem.

 

Litt snålt, for dette innlegget har hun merket korrekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bergensia

Hvorfor er du så opptatt av å vise henne det? Hmm...

Fordi hun som blogger og næringsdrivende plikter å følge markedsføringsloven når det gjelder reklame.

Gjelder henne like mye som andre bloggere uansett lesertall og inntekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du så opptatt av å vise henne det? Hmm...

Jeg er også opptatt av å vise henne dette. Og det er fordi hun mener hun ikke er pliktig til å merke........ Hun bryter faktisk loven!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992

Jeg klarte ikke å finne noe ordrett fra veilederen, men her står det:

Her er noen av spørsmålene Forbrukerombudet har fått etter lanseringen:

  • Jeg har en egen nettbutikk i tillegg til bloggen. Gjelder kravene til merking også når jeg omtaler produkter fra nettbutikken min?

    Poenget er at reklamen skal fremstå som reklame. Derfor må du på en tydelig måte opplyse om at produktene du omtaler kommer fra din egen nettbutikk. Merk som reklame slik at dette kommer klart frem.

Litt snålt, for dette innlegget har hun merket korrekt

Tusen takk, Bergensia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest bruker83924

Om hun gladehjem-bloggeren hadde en blogg før? Mammablogg eller noe slikt? Føler jeg har sett henne før.

Endret av ElizabethTaylor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun gladehjem-bloggeren hadde en blogg før? Mammablogg eller noe slikt? Føler jeg har sett henne før.

Ja hun hadde det. Husker ikke navnet. På

den også var hun glad i å kopiere. Husker hun la ut en oppskrift på noe kakegreier som var en nøyaktig kopi av noe mammatilmichelle la ut dagen før. Til og med skrivefeilene hadde hun kopiert. 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sett instagram til glade hjem? Her kopierer hun virkelig. Stylebynorway/camilla har lagt ut to lysestaker til salgs på insta, rett etterpå legger glade hjem sine akkurat like til salgs. Jeg blir paff..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...