Malou Skrevet 21. mai 2005 Forfatter #181 Del Skrevet 21. mai 2005 Takk for hilsen meja! :-D Jeg burde ha sovet nå. Jeg er visst ennå litt tilbøyelig til å ville gå tilbake til New York tid merker jeg. Ikke at jeg ikke er trøtt, for det er vel egentlig, men jeg har bare ikke lyst til å legge meg. Var oppe sent i natt til i dag også, noe som resulterte i at jeg sov til klokka 12 i dag. :oops: I dag (eller i går) har jeg vært på plantesentert og kjøpt litt sommerblomster. Har plantet noen i dag (i krukker for ugress minimering) og satser på å plante resten i morgen. Har kjøpt hvite margueritter, rosa spanske margueritter, rosa pelargonia, ceriserosa mini-henge petunia, noen kjempesøte lykkekløver (tror jeg de het) med de yndigste rosa/lilla blomster. Det blir så fint! Det kan være at jeg skal kjøpe litt mer etterhvert, men jeg tar det heller litt og litt enn å ende med å kjøpe alt for mye. Jeg har også endelig fått tak i "franske" caféstoler, som jeg har ønsket meg lenge. På tilbud, 2 stoler og bord (annensortering) til 200 kr. Riktignok har de noen skjønnhetspletter, men ingen ting som et strøk maling ikke kan fikse. De skal jo se litt gamle ut, det er jo det som er stilen! Bordet var foressten ikke noe fint, så det lot vi like godt stå igjen oppe i butikken. Hmm.. Mon tro om jeg snart skal prøve å sove litt?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 22. mai 2005 #182 Del Skrevet 22. mai 2005 Håper du har fått en god natts søvn! Det er ikke lett med jeg-lag, men man må bare prøve og vende det så fort som mulig... Er imponert over alle hageaktivitene dine, ikke minst med tanke på at regnet pøste ned det meste av dagen her inne. Håper du får en fin søndag! Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 23. mai 2005 Forfatter #183 Del Skrevet 23. mai 2005 Takk for det Piglet! Jeg hadde en fin sommersøndag. Det er ikke mange dagene siden jeg klaget over at sommeren så ut til å komme sent i år også. Jeg skulle nok ha klaget før, for i helgen, og spesielt på søndag kom den jo. Me like! :-D Selv om jeg sov lenge (igjen at jeg lider av legge-seg-vegring) så var jeg ute i allefall fra midt på dagen og til langt ute på kvelden. Fikk plantet resten av plantene mine, mens sambo kom godt i gang med å legge "flisestien" på fremsiden av huset. I dag er det bare mandag.. Dagens høydepunkt er at arbeidsdagen er overstått og at det er Lost. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 23. mai 2005 #184 Del Skrevet 23. mai 2005 MANDAGSKLEM!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 24. mai 2005 #185 Del Skrevet 24. mai 2005 TIRSDAGSKLEM Gidder du sole deg litt, gå litt i gresset med bare føtter, grille, bruke sommerklær, spise is og svette litt - og så sende sommeren hitover? *hutre* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 25. mai 2005 #186 Del Skrevet 25. mai 2005 Onsdagsklem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 25. mai 2005 #187 Del Skrevet 25. mai 2005 Heisann Jeg synes slike rosa Spanske Margueritter er så flotte. I år har jeg nesten gått blomster-amokk, og har plantet sommerløker, krukker, oppstammet Fuchsia, små Fuchsia og andre sommerblomster, - og en Clematis som skal klatre i pæretreet... Jeg "trenger" flere sommerblomster, men det får komme etterhvert. Det er så mange fine... sukk Håper du har hatt en fin arbeidsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 25. mai 2005 #188 Del Skrevet 25. mai 2005 ...fikk postet innlegget to ganger... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 26. mai 2005 Forfatter #189 Del Skrevet 26. mai 2005 Så koslig med både mandags-, tirsdags- og onsdagsklemmer og hilsninger Væren, Mie, Piglet og Miranda. Får jo nesten dårlig samvittighet over at jeg ikke har oppdatert jo.. :oops: Jeg synes også rosa spanske margueritter er kjempefine Miranda. Sånn generelt er jeg litt i lyserosa modus i år, ispedd litt lys lilla, hvitt og ceriserosa. Planla allerede på sensommeren i fjor at jeg skulle ha lyserosa pelargonia i år. Det finnes mye fint ja, men jeg prøver å begrense meg litt. Jeg skal tross alt holde det ved like også, selv om det hovedsaklig vokser i krukker. I dag er det meldt opp mot 25 grader her så inntil videre (eller så lenge det varer) fortsetter sommeren her. Deilig, håper det holder seg mot helgen, de snakker enda om at det skal bli enda varmere. Men jeg tror nok ikke jeg er klar til å sende vekk sommeren ennå Mie. Men hvis det blir over 25 i helgen, kan jeg nok kanskje avse et par varmegrader.. Sitter og drømmer litt om Central Park jeg, og kanskje litt shopping på Fifth Avenue og Broadway etterpå.. *lengte tilbake* Det var en smykkebutikk med mengder av uekte smykker på Fifth Avenue som het You & I Heaven. Der kunne jeg godt tenke meg å komme igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. mai 2005 #190 Del Skrevet 26. mai 2005 Fortsatt i NY-modus, ser jeg! Og så du da, heldiggrisen, som har fått sommervær. Her på kant er det grått og regn for tiden...ikke spor av sommer... :veldigsur: Men, men - knallfint Kg-vær da! God torsdag - snart helg!!! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 26. mai 2005 Forfatter #191 Del Skrevet 26. mai 2005 Det er vel få andre ting som er bedre å bruke tiden på når været svikter enn KG Kverula.. Angående New York-modus.. Akkurat nå så føles det faktisk som om jeg aldri kommer ut av den modusen, men det skjer vel forhåpentligvis etter hvert. Vil gjerne bevare noe av følelsen da.. Irriterer meg at jeg ikke tok flere bilder. Jeg er vanligvis ganske så flink til å ta bilder når jeg er på ferie, men denne gangen hadde jeg det litt sånn at jeg jo var her allikevel, så hvorfor skulle jeg ta så mange bilder? Skulle tatt mange flere bilder av sånne småting, gatebilder etc, men det får vente til neste gang.. (når i all verden blir neste gang??) Må se å få bestilt meg ny MP3-spiller snart. Det er bare litt slitsomt å lete seg gjennom jungelen av spillere på nettet. Hvordan i all verden vet jeg hva som er best til prisen? Blir vel bare nødt til å ta en sjanse.. Det er totalt dårlig luft inne på kontoret i dag. Tror ikke det såkalte airconditionanlegget her helt har klart å forstå at det har blitt sommer. Når det endelig forstår det blir det sikkert kaldere igjen, også kan vi sitte her å fryse.. Det er uansett bedre, for da kan man i det minste ta på seg et varmt sjal, drikke en kopp varm te eller lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 26. mai 2005 #192 Del Skrevet 26. mai 2005 Heisann, Malou! Voldsomt så varmt og fint du skulle ha det, da! :o Her er det IKKE mye som minner om sommer, regntungt, surt og grått på vestlandet i dag! Jeg forstår det "opphenget" du har fått etter NY turen; jeg fikk en sånn reaksjon etter Stockholm; ble fullstendig forelsket og betatt og ville nesten gråte da jeg måtte dra hjem. Har fryktelig lyst på en tur dit igjen. Er det ikke rart; halve gleden ved en tur er forventningene på forhånd og ikke minst: det å LEVE LENGE på opplevelsene etterpå!!! *sukk* Ha en fin sommerkveld, Malou! Jeg for min del får nøye med med fantasien om en flaske rødvin på terrassen sammen med Jean Claude... Eller aller helst: Hannsauen og en pose DUMLE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 27. mai 2005 #193 Del Skrevet 27. mai 2005 Danmarksværet Norgesværet Vi kan være glade for at vi bor her sydpå, Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 27. mai 2005 #194 Del Skrevet 27. mai 2005 Hurra for DK! 8) Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 27. mai 2005 Forfatter #195 Del Skrevet 27. mai 2005 Jeps, hurra for det flate landet Miranda og Piglet! Jeg tror faktisk dette er det første innlegget jeg skriver fra terassen. Alt takket være mitt elskede trådløse nettverk. Det er gull verdt. Resten av sommeren skal jeg ikke bare jobbe hjemme fra, jeg skal jobbe utefra. Jeg har foressten fått babyer! Fuglebabyer i redet opp under taket på den overdekkede terassen. Jeg trodde ikke de var klekket ut ennå, men jeg er rimelig sikker på at jeg så små nebb og lange halser som strakk seg etter mat nå nettopp. Med kaninen ute i gresseburet, og med samboeren sovende på sofaen, er det nesten som å være i zoologisk have det her.. I kveld har jeg ingen andre planer enn å slappe av å nyte helgen og den tilhørende friheten mest mulig. I morgen skal vi på veifest med nabolaget (vet ikke helt om jeg skal glede eller grue meg..) og på søndag skal vi hjelpe et vennepar med å flytte. For the record, jeg hadde også litt (mye) lyst til å gråte en skvett når jeg så Manhatten skyline forsvinne i horisonten fra bussen på vei ut til JFK flyplassen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 27. mai 2005 #196 Del Skrevet 27. mai 2005 Hilsen Mie i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 27. mai 2005 #197 Del Skrevet 27. mai 2005 Hilsen Væren - i Mies naboby i Norge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 27. mai 2005 Forfatter #198 Del Skrevet 27. mai 2005 :trøste: Jammen kjære vene.. Hjelper det litt hvis jeg synger et par strofer av den der 'Vestland - Vestland' -sangen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 27. mai 2005 #199 Del Skrevet 27. mai 2005 Nei, da begynner vi garantert å grine - I KOR!!! mvh Mie og Væren - vestlandet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 27. mai 2005 Forfatter #200 Del Skrevet 27. mai 2005 Skal jeg betrakte det som et kompliment eller en fornærmelse?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg