Gå til innhold

Tempe-tråden


bondekone

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, bondekone skrev:

Tempstigning er positivt. Ved graviditet får man ofte en såkalt trefasisk kurve, hvor tempen går enda mer opp når enn blor gravid. Skal dog sies at jeg ofte får økning på slutten av syklusen, på tross av at jeg ikke har vært gravid.

Okei. Da får jeg bare smøre meg med tålmodighet :) 

Anonymkode: 7bb35...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, bondekone skrev:

Tempstigning er positivt. Ved graviditet får man ofte en såkalt trefasisk kurve, hvor tempen går enda mer opp når enn blor gravid. Skal dog sies at jeg ofte får økning på slutten av syklusen, på tross av at jeg ikke har vært gravid.

Tempen min har vært høy så mange dager nå at jeg har gitt opp hele greia :fnise: Hjelper jo ikke at jeg er tidenes mest utålmodige kontrollfreak.. Kommer økningen du nevner på slutten, før mensen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@boblevannEtter EL får man en økning i tempen. Enten holder denne seg stabilt høy frem til mens kommer, eventuelt faller dagen før, eller så får du nok en økning noen dager før forventet mens, og da er det en mulighet for at dette skyldes graviditet. (Men ikke nødvendigvis, og man må heller ikke ha en tempøkning for å være gravid)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, bondekone skrev:

@boblevannEtter EL får man en økning i tempen. Enten holder denne seg stabilt høy frem til mens kommer, eventuelt faller dagen før, eller så får du nok en økning noen dager før forventet mens, og da er det en mulighet for at dette skyldes graviditet. (Men ikke nødvendigvis, og man må heller ikke ha en tempøkning for å være gravid)

Okei :) Jeg tenkte bare på at du skrev at du fikk en tempøkning på slutten av syklusen. Lurer på hva ''slutten av syklusen'' er? 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, boblevann skrev:

Okei :) Jeg tenkte bare på at du skrev at du fikk en tempøkning på slutten av syklusen. Lurer på hva ''slutten av syklusen'' er? 😄 

Jeg har noen ganger fått en liten ekstra økning rundt en uke etter EL, som igjen daler frem mot forventet mens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, bondekone skrev:

Jeg har noen ganger fått en liten ekstra økning rundt en uke etter EL, som igjen daler frem mot forventet mens. 

Arh, okei. Ingenting gir mening med meg for tiden. Har ligget stabilt på 36,00-36,20 nå i over en mnd, og nå har jeg vært oppe i 36.40-36,50 i fem dager :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager seint svar... Men jeg stoppet med wild yam kremen som du anbefalte meg, og da holdt tempen seg fortsatt høy. Så da går jeg ut ifra at EL faktisk har vært. Dette er første gangen jeg temper fast ja. :) 

Har vært veldig kvalm i dag og har fått en stor stigning i tempen. Venter mens til søndag... Så jeg er veldig spent! Håper så inderlig at det har klaffet. Men tør ikke og håpe. Hva tenker du om stigningen?

48314142_349311218957429_94112693484519424_n.jpg

Anonymkode: 7bb35...bdf

Så spennende dager du har i møte! Håper det er en trifasisk gravidkurve som er på gang 🤞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, boblevann skrev:

Arh, okei. Ingenting gir mening med meg for tiden. Har ligget stabilt på 36,00-36,20 nå i over en mnd, og nå har jeg vært oppe i 36.40-36,50 i fem dager :( 

Gi det tid, ikke lenge siden du sluttet på prevansjon, eller husker jeg feil? Men grafen din gir jo absolutt mening, ser ut som du fikk EL de siste dagene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, bondekone skrev:

Gi det tid, ikke lenge siden du sluttet på prevansjon, eller husker jeg feil? Men grafen din gir jo absolutt mening, ser ut som du fikk EL de siste dagene. 

Nei, det stemmer - men som sagt: ekstremt utålmodig kontrollfreak 😅 

syns du? Syns ikke den ligner på andre kurver jeg har sett... 

 

DBFE5C7F-95FB-44E7-A1D3-37B3E569CB09.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, boblevann skrev:

Nei, det stemmer - men som sagt: ekstremt utålmodig kontrollfreak 😅 

syns du? Syns ikke den ligner på andre kurver jeg har sett... 

 

DBFE5C7F-95FB-44E7-A1D3-37B3E569CB09.png

Det er ingenting der som tilsier noe unormalt med tempen, utover at det er en forholdsvis lang syklus, men igjen som er helt normalt etter prevansjonslutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, bondekone skrev:

Det er ingenting der som tilsier noe unormalt med tempen, utover at det er en forholdsvis lang syklus, men igjen som er helt normalt etter prevansjonslutt. 

Takk! Håper mensen kommer om 14-ish dagers tid, ta 😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde eg MA for 5 uker siden. når jeg var gravid tempet jeg meg hver dag og den lå på 37,5-37,9 hver dag. Men når maén skjedde sank den til 36,5.

Pleier tempen å stige rett før mens? har målt min hver dag og den ligger på 36,5-6.
Nå igår kveld og idag har den steget til 37,3 (har ligger på det i hele dag. temper hele tiden) 
Har tatt eggløsningstester hele syklusen som har vært negative. Venter vel bare på mensen og aner ikke når den kan komme siden denne maén skjedde. Jeg var 10 uker på vei. Graviditetstestene ble gradvis svakere for hver dag og er idag veldig svakt positive.  
Kanskje feil tråd å poste dette i men hadde håpet å få noen gode råd ❤️ 

Anonymkode: 57fba...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde eg MA for 5 uker siden. når jeg var gravid tempet jeg meg hver dag og den lå på 37,5-37,9 hver dag. Men når maén skjedde sank den til 36,5.

Pleier tempen å stige rett før mens? har målt min hver dag og den ligger på 36,5-6.
Nå igår kveld og idag har den steget til 37,3 (har ligger på det i hele dag. temper hele tiden) 
Har tatt eggløsningstester hele syklusen som har vært negative. Venter vel bare på mensen og aner ikke når den kan komme siden denne maén skjedde. Jeg var 10 uker på vei. Graviditetstestene ble gradvis svakere for hver dag og er idag veldig svakt positive.  
Kanskje feil tråd å poste dette i men hadde håpet å få noen gode råd ❤️ 

Anonymkode: 57fba...af7

Husk at det kun er basaltempen du må ta, altså den tempen du tar i det du våkner før du står opp, og bør ha sovet sammenhengende i 4 timer... så lettere å si om tempen er lik etter flere dager. Da tipper jeg isåfall at du har fått EL. Ikke alltid man fanger opp på tester. 

En vanlig syklus vil være lav etter mens, øke etter EL, og holde seg stabilt frem mot mens, eventuelt synke dagen før. Noen ganger øker den ytterligere 1-1,5 uke etter EL, og dette kan bety graviditet. (Men da må selvsagt EL og ha funnet sted) 

Trist å høre om MAen... håper dere lykkes raskt igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, bondekone skrev:

Husk at det kun er basaltempen du må ta, altså den tempen du tar i det du våkner før du står opp, og bør ha sovet sammenhengende i 4 timer... så lettere å si om tempen er lik etter flere dager. Da tipper jeg isåfall at du har fått EL. Ikke alltid man fanger opp på tester. 

En vanlig syklus vil være lav etter mens, øke etter EL, og holde seg stabilt frem mot mens, eventuelt synke dagen før. Noen ganger øker den ytterligere 1-1,5 uke etter EL, og dette kan bety graviditet. (Men da må selvsagt EL og ha funnet sted) 

Trist å høre om MAen... håper dere lykkes raskt igjen!

ok, det gjorde meg litt klokkere ihvertfall. Tuusen takk:) 

Anonymkode: 57fba...af7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde syklusen min var litt mer på stell nå, men ser ut til å ha et egg som ikke vil gi slipp... Håper på tempstigning i morgen! Hadde så godt som positiv EL-test i går, noen som passer bra med el-slim også🤞

4C36BE1B-8646-4BA1-8C93-E0C2EA9F9D05.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.12.2018 den 16.39, AnonymBruker skrev:

Hadde eg MA for 5 uker siden. når jeg var gravid tempet jeg meg hver dag og den lå på 37,5-37,9 hver dag. Men når maén skjedde sank den til 36,5.

Pleier tempen å stige rett før mens? har målt min hver dag og den ligger på 36,5-6.
Nå igår kveld og idag har den steget til 37,3 (har ligger på det i hele dag. temper hele tiden) 
Har tatt eggløsningstester hele syklusen som har vært negative. Venter vel bare på mensen og aner ikke når den kan komme siden denne maén skjedde. Jeg var 10 uker på vei. Graviditetstestene ble gradvis svakere for hver dag og er idag veldig svakt positive.  
Kanskje feil tråd å poste dette i men hadde håpet å få noen gode råd ❤️ 

Anonymkode: 57fba...af7

Meg igjen her😅 tempen ligger fortsatt på 37,5 og det har den gjort nå i 5-6 dager, men negative tester. Tror dere jeg kan være gravid men at det er for tidlig å teste?

Anonymkode: 57fba...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meg igjen her😅 tempen ligger fortsatt på 37,5 og det har den gjort nå i 5-6 dager, men negative tester. Tror dere jeg kan være gravid men at det er for tidlig å teste?

Anonymkode: 57fba...af7

Ja, er nok fortsatt litt tidlig å teste ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig eggløsning! ☺️ Har helt utrolig ømme nipler nå slik jeg bare pleier å ha når jeg er gravid... Er jo ekstremt tidlig om egget har blitt befruktet om klart å feste seg alt, men jeg tok en test på kveldstid og føler jeg klarte å syne frem en veldig veldig svak strek.... Må på blodfortynnende ved positiv test, så derfor jeg starter testing tidlig. Forrige syklus testet jeg ikke før ikm, fikk positivt, men mensen kom 5+3 likevel..

7BDE63E5-FA68-4CE2-BB7C-404BF9031AD5.thumb.jpeg.2982d9b6bb37c777d8762049281e64b7.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, prøverpåny skrev:

Endelig eggløsning! ☺️ Har helt utrolig ømme nipler nå slik jeg bare pleier å ha når jeg er gravid... Er jo ekstremt tidlig om egget har blitt befruktet om klart å feste seg alt, men jeg tok en test på kveldstid og føler jeg klarte å syne frem en veldig veldig svak strek.... Må på blodfortynnende ved positiv test, så derfor jeg starter testing tidlig. Forrige syklus testet jeg ikke før ikm, fikk positivt, men mensen kom 5+3 likevel..

7BDE63E5-FA68-4CE2-BB7C-404BF9031AD5.thumb.jpeg.2982d9b6bb37c777d8762049281e64b7.jpeg

Hva? Er det mulig å skimte pos etter bare 4 dager etter el?😱😅

Anonymkode: 57fba...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva? Er det mulig å skimte pos etter bare 4 dager etter el?😱😅

Anonymkode: 57fba...af7

Er nok bare syner og ønsketenkning 👻👻 skal holde oppdatering 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...