Gå til innhold

Tempe-tråden


bondekone

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, bondekone skrev:

Det tør jeg egentlig ikke å uttale meg om. Du har jo ganske lange sykluser virker det som, har du regelmessige sykluser? Du blir vel gjerne fulgt opp av gynekolog siden du skal ta progesteron? 

Ååhh :( denne syklusen var lang, siden jeg hadde MA og det tok litt tid før kroppen ble seg selv igjen. Har vanligvis 28/30 dagers sykluser.

Nei, jeg bruker Wild Yam krem, som er naturlig progresteron fra helsekosten. Bruker det pga PMS.

Anonymkode: 7bb35...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ååhh :( denne syklusen var lang, siden jeg hadde MA og det tok litt tid før kroppen ble seg selv igjen. Har vanligvis 28/30 dagers sykluser.

Nei, jeg bruker Wild Yam krem, som er naturlig progresteron fra helsekosten. Bruker det pga PMS.

Anonymkode: 7bb35...bdf

Skjønner. Jeg klusset iallefall til el med å ta wild yam for tidlig... hadde ventet iallefall en dag å sett om temp holdt seg høy😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, bondekone skrev:

Skjønner. Jeg klusset iallefall til el med å ta wild yam for tidlig... hadde ventet iallefall en dag å sett om temp holdt seg høy😉

Åååånei :( Okei. Da gjør jeg det. Så hvis tempen ikke går enda lavere igjen i morgen så kan jeg begynne på den igjen? jeg sov nemlig veldig dårlig i natt, så vil ikke ta med dagens måling.. :) 

Anonymkode: 7bb35...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åååånei :( Okei. Da gjør jeg det. Så hvis tempen ikke går enda lavere igjen i morgen så kan jeg begynne på den igjen? jeg sov nemlig veldig dårlig i natt, så vil ikke ta med dagens måling.. :) 

Anonymkode: 7bb35...bdf

Så lenge den holder seg over linja så tenker jeg det. Men vanskelig å lese andres grafer. Er det første gang du har tempet? Eller har du andre grafer å sammenligne med? Noen får veldig tydelig stigning på over 0,5 grad (inkl. Meg selv) mens andre bare får en ørliten stigning, så ikke alltid så lett å tyde kun en graf, om den ikke er knalltydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høh? :klo: Hva skjer nå? 😂 er helt ny på dette, veldig deilig med denne tråden her! 

Er det vanlig at tempen går sånn opp og ned? 

EA77FFC3-41F5-4105-BF6C-99189B86FBDC.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, boblevann skrev:

Høh? :klo: Hva skjer nå? 😂 er helt ny på dette, veldig deilig med denne tråden her! 

Er det vanlig at tempen går sånn opp og ned? 

EA77FFC3-41F5-4105-BF6C-99189B86FBDC.png

Der var det lite å hente ja. Du har hvertfall ikke hatt eggløsning, men godt mulig den kommer nå. Ser temperaturen din har økt de siste dagene, og hvis den holder seg over linjen i flere dager, så har du hatt eggløsning. Hvis du bruker appen som prevensjon, så bør dere fortsette å bruke beskyttelse litt til, så får du kanskje grønne dager snart.

Er det lenge siden du sluttet på hormoner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@boblevann tenker du på det siste der? Ser ut til at du fikk EL nå en av de siste dagene der. Veldig vanlig å få en dipp, rn dag, samtidig som kurven går opppver. Eneste er at jeg trodde ved så lange sykluser at EL ikke pleide å komme til syvende sist. Har du alltid så lange sykluser? Du har iallefall ikke hatt EL tidligere...😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Irisiri skrev:

Der var det lite å hente ja. Du har hvertfall ikke hatt eggløsning, men godt mulig den kommer nå. Ser temperaturen din har økt de siste dagene, og hvis den holder seg over linjen i flere dager, så har du hatt eggløsning. Hvis du bruker appen som prevensjon, så bør dere fortsette å bruke beskyttelse litt til, så får du kanskje grønne dager snart.

Er det lenge siden du sluttet på hormoner? 

Jeg tror aldri jeg kommer til å stole nok på appen til å droppe kondom, men syns det er spennende å følge med 😀 Så temperaturen må være jevnt høy over flere dager for å vise EL? 

Nei, bare 1,5 mnd - har ikke fått mensen enda. 

3 timer siden, bondekone skrev:

@boblevann tenker du på det siste der? Ser ut til at du fikk EL nå en av de siste dagene der. Veldig vanlig å få en dipp, rn dag, samtidig som kurven går opppver. Eneste er at jeg trodde ved så lange sykluser at EL ikke pleide å komme til syvende sist. Har du alltid så lange sykluser? Du har iallefall ikke hatt EL tidligere...😊

Ja, det siste hoppet der. Kommer temp stigningen etter EL? Jeg har bare vært uten hormoner i 1,5 mnd, så jeg har egentlig ingen syklus enda. Har fått veldig-nesten-positive EL tester for noen uker siden, men aldri helt positiv og ingen tempøkning. Så kroppen prøver hvertfall på noe :) Har symptomer nå også, men har ikke tatt EL tester så vet ikke helt 🤷🏼‍♀️

Edit: før prevensjon hadde jeg klokkestabil syklus, mensen kom helt seriøst på timen nøyaktig samme dato hver måned 😆 Håper den blir noenlunde stabil nå også..

Endret av boblevann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@boblevann ja tempen stiger etter EL. Er tempen stabilt høy 3 dager på rad har EL vært stort sett. Men siden du akkurat har hoppet av prevensjon kan det ta ei stund før EL faktisk kommer da😉 tar ei stund før det stabiliseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, bondekone skrev:

@boblevann ja tempen stiger etter EL. Er tempen stabilt høy 3 dager på rad har EL vært stort sett. Men siden du akkurat har hoppet av prevensjon kan det ta ei stund før EL faktisk kommer da😉 tar ei stund før det stabiliseres.

Jada, det har jeg regnet med :) Følger bare med på hvordan kroppen prøver - og har jo ingen annen grunn til at den skal være høyere i dag! Vi får se i morgen :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@boblevann Jeg så bare at du hadde logget ubeskyttet samleie i den røde perioden, men du har kanskje trykket feil?

Blir spennende å se med tiden hvor sikker appen egentlig er! Jeg brukte Natural Cycles som prevensjon i 6 mnd selv (uten at det var krise om det feilet), men nå har jeg jo prøvd å bli gravid i over 6 mnd etter det, så kan like gjerne være at jeg ikke er så fertil🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Irisiri skrev:

@boblevann Jeg så bare at du hadde logget ubeskyttet samleie i den røde perioden, men du har kanskje trykket feil?

Blir spennende å se med tiden hvor sikker appen egentlig er! Jeg brukte Natural Cycles som prevensjon i 6 mnd selv (uten at det var krise om det feilet), men nå har jeg jo prøvd å bli gravid i over 6 mnd etter det, så kan like gjerne være at jeg ikke er så fertil🙈

Neida! Jeg sluttet ikke på hormonprevensjon før ''syklusdag'' 5, så vi tok sjansen på at den funket et par dager etterpå :P Graviditet er ingen krise her i gården heller, og samboer er veeldig gira på barn så han snakket meg litt rundt de første dagene :fnise: Men nå er det stopp. BTW: har tatt flere graviditetstester etter de ubeskytta samleiene, siste senest for to dager siden - så det er ikke det som er årsaken til manglende EL og mens 😄 

Jeg ser tempen var høyere de første dagene (mens jeg ennå brukte hormoner) men sank betraktelig og har holdt seg stabilt lav når hormonene var ute av kroppen! Det syns jeg var utrolig fascinerende! 

Kjedelig å være prøver så lenge da! Men samtidig er det jo utrolig nok bare 20 % sjans for graviditet per PP - så statistisk sett er det jo ganske sykt at noen klarer å bli uplanlagt gravid :fnise: Men jeg ser jo problemet - antar at vi bruker lang tid også når vi (les: jeg) bestemmer oss for å bli aktive prøvere.. Samboer reiser mye, så sexmønsteret vårt er jo ''noe'' uregelmessig.. Blir sikkert en del måneder han er borte rundt EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temp 36,35 i dag, fortsatt litt høyere enn vanlig men lavere enn i går.. Merkelig opplegg :klo: Har ligget stabilt mellom 36.00-36.20 nå i 1,5 mnd 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, boblevann skrev:

Temp 36,35 i dag, fortsatt litt høyere enn vanlig men lavere enn i går.. Merkelig opplegg :klo: Har ligget stabilt mellom 36.00-36.20 nå i 1,5 mnd 😮 

Jeg tror enten kroppen din prøver å få til eggløsning eller at dette er en syklus uten eggløsning. Min temp blir også som en jojo dersom jeg får slike veldig lange sykluser. Og det er jo ikke uvanlig rett etter pilleslutt. Spennende å følge tempen sin, da får man et godt innblikk i sykluse 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, prøverpåny skrev:

Jeg tror enten kroppen din prøver å få til eggløsning eller at dette er en syklus uten eggløsning. Min temp blir også som en jojo dersom jeg får slike veldig lange sykluser. Og det er jo ikke uvanlig rett etter pilleslutt. Spennende å følge tempen sin, da får man et godt innblikk i sykluse 😊 

Neida, jeg er forberedt på at dette tar tid :) Er sånne store temperaturvariasjoner vanlig ved «anovulatoriske sykluser» som appen så fint kaller det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, boblevann skrev:

Neida, jeg er forberedt på at dette tar tid :) Er sånne store temperaturvariasjoner vanlig ved «anovulatoriske sykluser» som appen så fint kaller det? 

Ja, min hopper opp og ned da 😊 Men noen ganger kommer likevel EL langt ute i syklusen.. 

7BF4A039-65FF-4714-9C62-DB5BDC0BABAD.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 6.12.2018 den 10.52, bondekone skrev:

Så lenge den holder seg over linja så tenker jeg det. Men vanskelig å lese andres grafer. Er det første gang du har tempet? Eller har du andre grafer å sammenligne med? Noen får veldig tydelig stigning på over 0,5 grad (inkl. Meg selv) mens andre bare får en ørliten stigning, så ikke alltid så lett å tyde kun en graf, om den ikke er knalltydelig.

Beklager seint svar... Men jeg stoppet med wild yam kremen som du anbefalte meg, og da holdt tempen seg fortsatt høy. Så da går jeg ut ifra at EL faktisk har vært. Dette er første gangen jeg temper fast ja. :) 

Har vært veldig kvalm i dag og har fått en stor stigning i tempen. Venter mens til søndag... Så jeg er veldig spent! Håper så inderlig at det har klaffet. Men tør ikke og håpe. Hva tenker du om stigningen?

48314142_349311218957429_94112693484519424_n.jpg

Anonymkode: 7bb35...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Beklager seint svar... Men jeg stoppet med wild yam kremen som du anbefalte meg, og da holdt tempen seg fortsatt høy. Så da går jeg ut ifra at EL faktisk har vært. Dette er første gangen jeg temper fast ja. :) 

Har vært veldig kvalm i dag og har fått en stor stigning i tempen. Venter mens til søndag... Så jeg er veldig spent! Håper så inderlig at det har klaffet. Men tør ikke og håpe. Hva tenker du om stigningen?

48314142_349311218957429_94112693484519424_n.jpg

Anonymkode: 7bb35...bdf

Jeg tenker EL har vært ja😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, bondekone skrev:

Jeg tenker EL har vært ja😊

Så godt å høre! Er det vanlig og få så store temp stigninger noen dager før IKM? og er det er godt eller negativt tegn? 

Anonymkode: 7bb35...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så godt å høre! Er det vanlig og få så store temp stigninger noen dager før IKM? og er det er godt eller negativt tegn? 

Anonymkode: 7bb35...bdf

Tempstigning er positivt. Ved graviditet får man ofte en såkalt trefasisk kurve, hvor tempen går enda mer opp når enn blor gravid. Skal dog sies at jeg ofte får økning på slutten av syklusen, på tross av at jeg ikke har vært gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...