Gå til innhold

Tempe-tråden


bondekone

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, bondekone skrev:

Siden høsten 2017! Har dere prøvd lenge denne gang da? Ja fikk meg dagbok nå, deilig å ha et sted å skrive litt😂

Ok. Har dere barn fra før? Ne,i jeg fikk mensen for første gang etter fødsel da minsten var 8 mnd og nå er han 10 mnd. Jeg ble gravid på forste forsøk etter første mens, men mistet i SA i uke 6 i juli.. Selv om jeg ble kjappt gravid igjen, er jeg forberett at det kan ta tid denne fangen også. Det er mye som skal klaffe☺️

Endret av frk.Sanna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

54 minutter siden, frk.Sanna skrev:

Ok. Har dere barn fra før? Ne,i jeg fikk mensen for første gang etter fødsel da minsten var 8 mnd og nå er han 10 mnd. Jeg ble gravid på forste forsøk etter første mens, men mistet i SA i uke 6 i juli.. Selv om jeg ble kjappt gravid igjen, er jeg forberett at det kan ta tid denne fangen også. Det er mye som skal klaffe☺️

Nei,ingen barn fra før. Ah, stemmer, det husker jeg jo. Håper du blir kjapt gravid igjen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, bondekone skrev:

Nei,ingen barn fra før. Ah, stemmer, det husker jeg jo. Håper du blir kjapt gravid igjen!

Tusen takk🙏🏻 Tenker det skjer når det er meningen at det skal skje. Hold meg oppdatatert om jeg ikke ser dagboka di når du har testet❤️🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊 hvilken type temperaturmåler bruker dere? Vurderer å teste ut temping den neste prøve perioden.

Anonymkode: acdcb...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei 😊 hvilken type temperaturmåler bruker dere? Vurderer å teste ut temping den neste prøve perioden.

Anonymkode: acdcb...b91

Bestilt fra billige tester☺ viktig med dobbel desimal

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, bondekone skrev:

Bestilt fra billige tester☺ viktig med dobbel desimal

Samme her😀👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en til øre liggende. Vil den funke? Eller er det best med munn, vagina?

Anonymkode: acdcb...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vi er ikke prøvere, men jeg har nylig gått over til hormonfri prevensjon. Hadde tenkt til å begynne å tempe for å få bedre oversikt over syklusen min og synes dette med å faktisk ha syklus er veldig interessant! Men sliter med å følge "reglene" som man bør gjøre ved temping. Hvor viktig er det å tempe til samme tid OG ha fått minst 4 timer sammenhengende søvn? Jeg jobber turnus og sover en del usammenhengende. Så jeg får nok bare til å måle når jeg har sovet minst 4 timer, uavhengig om det er kl 04.30 eller 10.30. Er det bare å droppe temping? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er der sånn at man må legge til noe om man måler i øret? Flo vil ikke godta verdiene mine som er under 35.00. 

Lørdag 34.9 (mens)

Søndag 35.2 (mens)

Mandag 34.7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kim91 skrev:

Er der sånn at man må legge til noe om man måler i øret? Flo vil ikke godta verdiene mine som er under 35.00. 

Lørdag 34.9 (mens)

Søndag 35.2 (mens)

Mandag 34.7

Jeg mener øret ikke er anbefalt å tempe i, pga ustabilt temp. Anbefaler i munn heller ☺

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2018 den 1.41, Dovendyr1 skrev:

Hei! Vi er ikke prøvere, men jeg har nylig gått over til hormonfri prevensjon. Hadde tenkt til å begynne å tempe for å få bedre oversikt over syklusen min og synes dette med å faktisk ha syklus er veldig interessant! Men sliter med å følge "reglene" som man bør gjøre ved temping. Hvor viktig er det å tempe til samme tid OG ha fått minst 4 timer sammenhengende søvn? Jeg jobber turnus og sover en del usammenhengende. Så jeg får nok bare til å måle når jeg har sovet minst 4 timer, uavhengig om det er kl 04.30 eller 10.30. Er det bare å droppe temping? 

Jobber turnus selv, men våkner relativt likt(mellom 06 og 08.30). Men hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd litt, å sett hvor jevn tempen holder seg. Eventuelt justert tempen opp/ned ettersom du temper. Men er ikke så veldig lett å tempe med turnus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2018 den 16.09, AnonymBruker skrev:

Jeg har en til øre liggende. Vil den funke? Eller er det best med munn, vagina?

Anonymkode: acdcb...b91

Se svaret jeg skreiv lengre opp, tror ikke øret er så lett, mye vekslende temp. Vagina er nok det beste, men jeg tar det i munn og det funker ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg ingenting. Vet at man ikke skal henge seg opp i enkelt tempraturer, men jeg har alltid hatt et fast mønster i charten min. Jeg er på dag 5 i syklusen. Helt på slutten av mensen.. Tempen sank dtastisk samme dag som mensen kom. På dag 3 og 4 steg den litt og litt mer og i dag er den høyere enn den pleier å være på det høyeste etter eggløsning. Noen som har opplevd dette? Er det hormonene mine som er helt ute å kjører nå plutselig?😳 Dette er første mens etter tidlig SA i juli og jeg pleier ikke blø så lenge som jeg har gjort denne gangen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.8.2018 den 12.07, bondekone skrev:

Jobber turnus selv, men våkner relativt likt(mellom 06 og 08.30). Men hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd litt, å sett hvor jevn tempen holder seg. Eventuelt justert tempen opp/ned ettersom du temper. Men er ikke så veldig lett å tempe med turnus...

Takk for svar. Jeg skal prøve. Er i tillegg vanskelig å huske på å tempe hver dag når jeg våkner til forskjellige tider. F.eks hvis jeg har en oppvåkning kl 5 og vekkerklokka ringer 06.30 så må jeg tempe kl 5 og da er jeg ganske bortevekk 😂  kanskje det blir en vane etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dere som har tempe erfaring. Jeg har lagt merke til at tempen etter mensen har vært litt høyere enn den vanlige basal tempen min og denne gangen gikk den ned i normalen først på dag 13. Jeg har ikke hatt (EL før på dag 19 og 20 etter sist fødsel/Sa) Kan dette være et tegn at hormonene mine er litt på styr? Eller spiller det ingen roller så lenge tempen et lavere enn før EL?🤷‍♀️

Endret av frk.Sanna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Dere erfarne tempere. Jeg er over IKM og testet negativ med RFSU test i går. Tempen har gått noe ned, men fortsatt ingen mens. Jeg pleier ha tempfall dagen før jeg før mens til vanlig eller samme dag. Hva tenker dere om denne charten? Se bort i fra den høye tempen, da hadde jeg vært på fest dagen før☺️

1A12A953-64F2-4C05-B3F2-9AB29453FA15.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når pleier du å få mens da? Du er jo godt over 2 uker med høy temp, men vanskelig å si når du ikke har fått mens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bondekone skrev:

Når pleier du å få mens da? Du er jo godt over 2 uker med høy temp, men vanskelig å si når du ikke har fått mens!

Har pleid å få mens på 14/15 dpo. Der ser ut som at mensen er på vei, spottet bittelitt nå.. Eventuelt får jeg mensen på samme dato som sist mnd. Tidligere har jeg alltid fått mensen på noe lunde samme dato per mnd, så kanskje 32 dagers syklus er det vanligste for min del. Uansett takk for at du tok deg tid til å svare. Kommer en ny sjangse i oktober, mannen er borte på jobbb neste syklus. Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frk.Sanna skrev:

Dere erfarne tempere. Jeg er over IKM og testet negativ med RFSU test i går. Tempen har gått noe ned, men fortsatt ingen mens. Jeg pleier ha tempfall dagen før jeg før mens til vanlig eller samme dag. Hva tenker dere om denne charten? Se bort i fra den høye tempen, da hadde jeg vært på fest dagen før☺️

1A12A953-64F2-4C05-B3F2-9AB29453FA15.jpeg

I mine øyne ser det ut som mens er på vei, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

I mine øyne ser det ut som mens er på vei, dessverre.

Ja det er nok det og  pleier få tempderoøø dagen før eller samme som mensen kommer😜☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...