Gå til innhold

Tempe-tråden


bondekone

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, prøverpåny skrev:

Sånn og forstå, tror øynene mine slo sammen første syklus med temping og mens etter fødsel 😉 Det hender jo innimellom at EL uteblir; når jeg har sånne sykluser er temperaturen som en jojo og syklusen blir ekstra lang.. Regner med at du temper fordi dere prøver igjen, da er det enda kjedeligere når kroppen ikke følger med. Jeg har merket med min temping ar det er bedre om jeg temper første gang jeg våkner og så legger jeg heller til noen desimaler om det er veldig tidlig. Mitt termometer tar vare på siste måling, så er jo mulig å prøve å måle med en gang du våkner og så sove videre, sjekke målingen når du våkner og kontrollmåle på ny for å se om forskjellen er veldig stor.

Ja, vi prøver på nr 2 :) Skulle jo helst ønske at det klaffa med en gang! Er ekstra nervøs fordi vi prøvde i ett år sist, også gikk det på første runde med pergotime. Så jeg vet at syklusene mine ofte er helt ute og kjører. Mulig jeg skal prøve da å tempe med en gang jeg våkner. Må investere i nytt termometer :) Hvilket har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Atziri skrev:

Ja, vi prøver på nr 2 :) Skulle jo helst ønske at det klaffa med en gang! Er ekstra nervøs fordi vi prøvde i ett år sist, også gikk det på første runde med pergotime. Så jeg vet at syklusene mine ofte er helt ute og kjører. Mulig jeg skal prøve da å tempe med en gang jeg våkner. Må investere i nytt termometer :) Hvilket har du?

Så koselig! vi har prøvd på nr 2 i flere år nå, så håper det går litt raskere for dere 😊 termometeret mitt er babyplan sitt, kostet ikke all verdens om jeg husker riktig.. Og har fungert i noen år 👍 Blir det pergotime (om man får tak i)/letrozol på syklus om det ikke går nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, boblevann skrev:

Jeg skjønner ingenting, og det gjør tydeligvis ikke appen heller 😅 Gjør dere? 

8A936100-663C-45FB-87B4-6A86EBC51271.png

Hehe, ser ikke ut som om du har hatt eggløsning nei, men at appen håper på et hopp i morgen (stiplet strek)? Pleier du å ha så lange sykluser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, prøverpåny skrev:

Hehe, ser ikke ut som om du har hatt eggløsning nei, men at appen håper på et hopp i morgen (stiplet strek)? Pleier du å ha så lange sykluser?

Jeg har gått på prevensjon i 10 år, så aner ikke.. appen har flyttet dette hoppet en dag frem nå i 17 dager 😂 Eggløsning også flyttet den bare en dag frem og en dag frem helt til den gav opp (og ble til en klokke 😛)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.11.2018 den 23.21, prøverpåny skrev:

Så koselig! vi har prøvd på nr 2 i flere år nå, så håper det går litt raskere for dere 😊 termometeret mitt er babyplan sitt, kostet ikke all verdens om jeg husker riktig.. Og har fungert i noen år 👍 Blir det pergotime (om man får tak i)/letrozol på syklus om det ikke går nå?

Har ikke prøvd så lenge på nr 2, så vet ikke når jeg eventuelt kan få begynne på letrozol. Pergotime finnes dessverre ikke mer... Men er visst en variant av pergotime som heter klomifren. Håper i alle fall jeg blir henvist videre nå som det virker som jeg har samme problemet som med første barn :) Takk for tips! Har bestilt nytt termometer nå. 

 

For de som lurer så endte syklusen min opp med forsinka EL på dag 26 eller 27. Så fremover vet jeg at vi bare må fortsette å legge inn aksjer selv om jeg har et par dager med temp stigning. Kjenner jeg er rimelig frustrert. Nå blir syklusen på minst 36 dager, og den er overhodet ikke stabil. Akkurat samme problem jeg hadde når vi prøvde på første barn. 

46507565_212727522959085_4669558692696293376_n.jpg?_nc_cat=100&_nc_ht=scontent.ftrd1-1.fna&oh=2fde23f1e88eff92c4b58653688803df&oe=5C760CD8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.11.2018 den 22.22, boblevann skrev:

Jeg har gått på prevensjon i 10 år, så aner ikke.. appen har flyttet dette hoppet en dag frem nå i 17 dager 😂 Eggløsning også flyttet den bare en dag frem og en dag frem helt til den gav opp (og ble til en klokke 😛)..

Er det første syklus uten prevensjon? Har du tempet til samme tidspunkt hver dag, før du går ut av senga? Virker i alle fall ikke som om EL har vært på grafen du postet her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Atziri skrev:

Er det første syklus uten prevensjon? Har du tempet til samme tidspunkt hver dag, før du går ut av senga? Virker i alle fall ikke som om EL har vært på grafen du postet her. 

Jepp, samme tid og før jeg er skikkelig våken 😲 Nei, enig i at det ikke ser slik ut 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Atziri skrev:

Har ikke prøvd så lenge på nr 2, så vet ikke når jeg eventuelt kan få begynne på letrozol. Pergotime finnes dessverre ikke mer... Men er visst en variant av pergotime som heter klomifren. Håper i alle fall jeg blir henvist videre nå som det virker som jeg har samme problemet som med første barn :) Takk for tips! Har bestilt nytt termometer nå. 

 

For de som lurer så endte syklusen min opp med forsinka EL på dag 26 eller 27. Så fremover vet jeg at vi bare må fortsette å legge inn aksjer selv om jeg har et par dager med temp stigning. Kjenner jeg er rimelig frustrert. Nå blir syklusen på minst 36 dager, og den er overhodet ikke stabil. Akkurat samme problem jeg hadde når vi prøvde på første barn. 

46507565_212727522959085_4669558692696293376_n.jpg?_nc_cat=100&_nc_ht=scontent.ftrd1-1.fna&oh=2fde23f1e88eff92c4b58653688803df&oe=5C760CD8

Hadde mye bedre effekt av pergotime enn letrozol, og heldigvis hadde gyn’en min bunkret opp endel da de skjønte at det kom til å bli borte. Så følte jeg fikk det på svartebørs 😁

Nå har jeg fått tilbake relativt regelmessig syklus, dog litt lang på 33-35 dager. Kan det være at egget prøver å slippe tidligere i syklusen din, og at det når det endelig slipper ikke er så god kvalitet lenger..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, prøverpåny skrev:

Hadde mye bedre effekt av pergotime enn letrozol, og heldigvis hadde gyn’en min bunkret opp endel da de skjønte at det kom til å bli borte. Så følte jeg fikk det på svartebørs 😁

Nå har jeg fått tilbake relativt regelmessig syklus, dog litt lang på 33-35 dager. Kan det være at egget prøver å slippe tidligere i syklusen din, og at det når det endelig slipper ikke er så god kvalitet lenger..?

Det er noe sånt jeg mistenker også... Legen min kan veldig lite om dette, og vil ikke henvise meg så tidlig når det ikke er et «åpenbart problem» som hun sier. Skal ta blodprøver når TR kommer, og såvidt jeg har forstått skal vel de kunne si litt om kvaliteten på eggløsningen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om eneste årsak til økt temp er at det har vært EL? Åtte dager på rad nå med temp 36.50-70, tidlig i syklusen jevnt over på ca 36.20. 

Noen som har erfaring med hvor lang lutealfase jeg evt kan forvente meg? Er det å forvente på et par uker? Er i dag på CD 38....

570C031B-EB49-407D-ACE2-470E4513193F.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Patriotpaula skrev:

Vet ikke om eneste årsak til økt temp er at det har vært EL? Åtte dager på rad nå med temp 36.50-70, tidlig i syklusen jevnt over på ca 36.20. 

Noen som har erfaring med hvor lang lutealfase jeg evt kan forvente meg? Er det å forvente på et par uker? Er i dag på CD 38....

570C031B-EB49-407D-ACE2-470E4513193F.png

Du kan jo ha hatt EL syklusdag 24, litt vanskelig å si siden det mangler temp for syklusdag 27-29. Sikkert derfor FF ikke markerer eggløsning. Det er jo normalt med en lutealfase på 14 dager, men ikke alle har det. Ville tenkt at IKM var i løpet av de nærmeste dagene..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, prøverpåny skrev:

Du kan jo ha hatt EL syklusdag 24, litt vanskelig å si siden det mangler temp for syklusdag 27-29. Sikkert derfor FF ikke markerer eggløsning. Det er jo normalt med en lutealfase på 14 dager, men ikke alle har det. Ville tenkt at IKM var i løpet av de nærmeste dagene..

Takk for at du svarte, håper du har rett :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Takk for at du svarte, håper du har rett :) 

Bare hyggelig! Vil bare presisere at jeg er relativt sikker på at du har hatt EL, men usikker på når den var 😊 Håper på tempehopp selv i løpet av noen dager, da blir det i så fall første gang på lenge at den kommer rundt syklusdag 14, er hvert fall noe voldsom aktivitet i den høyre eggstokken nå. 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Skal ikke tempen stige etter eggløsning og stige enda høyere? altså at en ser 3 høye stigninger over 3 dager? jeg fikk først en høy stigning for så så at den sank igjen to dager på rad. Det står jo at jeg har hatt eggløsning. Men har jeg egentlig det da?

47436671_501045467070663_8989793341428203520_n.jpg.4dbbe958b37f5ef0ca2efbc1fa0d5d79.jpg

Anonymkode: 7bb35...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal ikke tempen stige etter eggløsning og stige enda høyere? altså at en ser 3 høye stigninger over 3 dager? jeg fikk først en høy stigning for så så at den sank igjen to dager på rad. Det står jo at jeg har hatt eggløsning. Men har jeg egentlig det da?

47436671_501045467070663_8989793341428203520_n.jpg.4dbbe958b37f5ef0ca2efbc1fa0d5d79.jpg

Anonymkode: 7bb35...bdf

Mulig eggløsning var der det står, litt avhengig av hvordan tempen er i morgen. Men ser ikke ut til å ha vært el før det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, bondekone skrev:

Mulig eggløsning var der det står, litt avhengig av hvordan tempen er i morgen. Men ser ikke ut til å ha vært el før det

Okei. Ja, spent på hvordan den er i morgen. Men så lenge tempen er over temp dippen så har vel EL vært, eller? Fikk positive EL tester i helgen og positiv monitor. Gikk til høy fertilitet (ikke maksimal) på søndag og det er nok pga at egget slapp? 

Nei, men vet at kroppen prøvde på EL.

Anonymkode: 7bb35...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei. Ja, spent på hvordan den er i morgen. Men så lenge tempen er over temp dippen så har vel EL vært, eller? Fikk positive EL tester i helgen og positiv monitor. Gikk til høy fertilitet (ikke maksimal) på søndag og det er nok pga at egget slapp? 

Nei, men vet at kroppen prøvde på EL.

Anonymkode: 7bb35...bdf

Det er helt vanlig å ha en dipp, se på dem totale kurven😉 trenger ikke å ha hatt EL fordi EL testen var positiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, bondekone skrev:

Det er helt vanlig å ha en dipp, se på dem totale kurven😉 trenger ikke å ha hatt EL fordi EL testen var positiv.

Okei🙂 men siden jeg gikk i dpo på temp appen, så begynte jeg med progresteron krem i dag. Burde jeg kanskje ikke gjort det?🙁

Anonymkode: 7bb35...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okei🙂 men siden jeg gikk i dpo på temp appen, så begynte jeg med progresteron krem i dag. Burde jeg kanskje ikke gjort det?🙁

Anonymkode: 7bb35...bdf

Det tør jeg egentlig ikke å uttale meg om. Du har jo ganske lange sykluser virker det som, har du regelmessige sykluser? Du blir vel gjerne fulgt opp av gynekolog siden du skal ta progesteron? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...