Gå til innhold

Tempe-tråden


bondekone

Anbefalte innlegg

Så skuffet over at temp.økingen etter EL (etter Ovitrelle) lar vente på seg. Noen som vet hvordan Ovitrelle påvirker temp? I mitt hode burde tempen ha økt ganske snarlig pga av at Ovitrelle inneholder HCG? Kjenner jeg blir enda mer skuffet hvis selv ikke Ovitrelle klarer å fremprovosere EL 😫

0520 (som er min faste tempe-tid) var den bare 36.18. Så var jeg ufrivillig våken et par timer fordi jeg ble så utrolig skuffet, men ble liggende i sengen. Nå 1045 var tempen 36.47 og jeg har fortsatt ikke stått opp (skulle se om den hadde økt i det hele tatt), men den er jo tatt mange timer senere og regnes ikke som gyldig 🤔🥺

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Så skuffet over at temp.økingen etter EL (etter Ovitrelle) lar vente på seg. Noen som vet hvordan Ovitrelle påvirker temp? I mitt hode burde tempen ha økt ganske snarlig pga av at Ovitrelle inneholder HCG? Kjenner jeg blir enda mer skuffet hvis selv ikke Ovitrelle klarer å fremprovosere EL 😫

Når tok du den? Det kan jo gå en dag og to før den øker :)

Anonymkode: 57fba...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når tok du den? Det kan jo gå en dag og to før den øker :)

Anonymkode: 57fba...af7

Tok den på mandag ettermiddag. Hadde forventet at tempen hadde økt i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser grafen ut, @Patriotpaula? Det tar vel 36 timer fra sprøyta til EL, så da kan den potensielt ha skjedd rundt nattestid onsdag,vel? Enig at en tempøkning burde ha skjedd nå, men ofte synes jeg den første økningen kan være ganske liten, før det gradvis stiger, så derfor ikke alltid så lett å anslå nøysktig dato, eller om det faktisk har skjedd før noen dager etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, bondekone skrev:

Hvordan ser grafen ut, @Patriotpaula? Det tar vel 36 timer fra sprøyta til EL, så da kan den potensielt ha skjedd rundt nattestid onsdag,vel? Enig at en tempøkning burde ha skjedd nå, men ofte synes jeg den første økningen kan være ganske liten, før det gradvis stiger, så derfor ikke alltid så lett å anslå nøysktig dato, eller om det faktisk har skjedd før noen dager etter.

Ja, gyn sa at EL kom til å skje til onsdag. Hun sa at det var helt sikkert at Ovitrelle klarte å få i gang en eggløsning, så jeg blir meget skuffet hvis ikke det blir tilfellet...

CD er feil på FF, skjønner ikke hvordan jeg avslutter en syklus 🤭 

EF66677D-2000-4585-9584-BC859593A592.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var det ikke mye økning nei😕 håper tempen øker i morgen! Ovitrelle skal vel gi eggløsning uansett ja, så det kommer nok! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, bondekone skrev:

Der var det ikke mye økning nei😕 håper tempen øker i morgen! Ovitrelle skal vel gi eggløsning uansett ja, så det kommer nok! 

Håper inderlig at tempen øker i morgen! Hvis jeg regner EL natt til onsdag og regner levetid på egget oppimot 24 timer, så er det midt i natta natt til i dag. Da har det ikke vært lang tid for progesteron-produksjon og dermed liten mulighet til temp.økning. Satser på i morgen jeg 🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Patriotpaula skrev:

Ja, gyn sa at EL kom til å skje til onsdag. Hun sa at det var helt sikkert at Ovitrelle klarte å få i gang en eggløsning, så jeg blir meget skuffet hvis ikke det blir tilfellet...

CD er feil på FF, skjønner ikke hvordan jeg avslutter en syklus 🤭 

EF66677D-2000-4585-9584-BC859593A592.jpeg

Du må sette mensblødning for å starte by syklus med FF. Bare gå tilbake til den datoen du fikk blødning og legg inn, så retter det seg opp 😊 Har også tro på at det kommer stigning snart! 🤞315D0F38-AE5F-496E-B4E9-379B0840205E.thumb.png.560afa86939aa1ccf003bb19ecae6503.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tempere som har erfaring med litt for stor dag til dag-variasjon?

Jeg bruker Natural Cycles, og under statistikk står det gjennomsnittstemperatur og variasjon i follikulærfasen og sekresjonsfasen (lutealfasen). Hos meg er alltid temperaturvariasjonene i lutealfasen mye større enn før eggløsning. 

Per nå har jeg en variasjon/standardavvik på +-0,16 grader i follikulær (middelmådig) og +-0,23 grader i luteal (problematisk).

På kurvene ser jeg jo at temperaturen hopper opp og ned i lutealfasen.

Jeg kunne helt sikkert blitt bedre på å måle mer eksakt på samme tidspunkt hver dag, men lurer jo på om det er noe mer som forklarer det siden det er så stor forskjell på fasene.

Er det noen som har noen forslag til hvorfor det er sånn? Og hvordan er det for dere, er variasjonen like stor før og etter eggløsning? Setter pris på alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh.. dette er så frustrerende😩 håper det er ok st jeg får ut det her, er bare dere i denne tråden jeg kan spør om litt råd. 

Jeg skreiv litt tidligere her at jeg mistet i MA for nå 6 uker siden, jeg har jevnlig tempet og som jeg skreiv tidligere låg jeg på 37,6/7 når jeg var gravid. Etter jeg mistet låg den på 36,5. Ganske stor forskjell synes jeg😱. For omtrent 8 dager siden økte tempen til 37,3 og nå idag er den 37,5. Så jeg begynner jo å lure😱 testene er negative, testoman dessverre så tester hver dag med billige ebay tester🙈

Er også redd det kan være restene fra MA som holder tempen høy? Men da burde den vel vært høy hele tiden....i tillegg var jeg på ul to uker etter ma der de såg småå rester som ville komme ut selv.... ikke sett noe til det....

synes dette er så spennende, og håper selvfølgelig at jeg er blitt gravid på nytt uten mens😱tenk for et julemirakel det hadde vært da. Hva tenker dere? Er jeg for optimistisk?

Anonymkode: 57fba...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Irisiri skrev:

Det er ikke EL som ga tempøkningen for 8 dager siden da?

Jo det er veldig mulig, tok ikke el tester akkurat de dagene. Så da skal tempen holde seg ca 14 dager til blødning da? Når pleier den å synke før evt mens? Spennende...

Anonymkode: 57fba...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo det er veldig mulig, tok ikke el tester akkurat de dagene. Så da skal tempen holde seg ca 14 dager til blødning da? Når pleier den å synke før evt mens? Spennende...

Anonymkode: 57fba...af7

Ja, etter EL holder tempen seg høy hele lutealfasen. Hos meg synker tempen enten dagen før eller samme dag som mens kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og der fikk jeg mens 6,5 uker etter MA:-( 

hvordan endrer jeg fertillity friend appen til norsk fra engelsk??

Anonymkode: 57fba...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som er enig i at økningen er for lav til å kunne kalles trifasisk kurve? 😬 Noen som har noen synspunkter? 😊

F3DDD9BF-E20C-46F5-87E3-03B56F199F58.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuffet (men fattet)! Kan ikke tro annet enn at mensen er på vei 😓😫 sovet meeeeget dårlig siste dagene (ingenting natt til i går, tre timer etter jobb i går ettermiddag, kanskje to timer i natt (sovnet en gang etter klokken to og stod opp kl fem). Tviler på at søvnkluss gir meg et såpass kraftig tempfall 😫

608B420B-760C-44C9-938A-BEE488FD60BD.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...