Gå til innhold

Tempe-tråden


bondekone

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Ingeborgpålandet skrev:

Mine FF og Natural Cycles apper blir ikke enige om eggløsningsdagen. Antar kanskje det skyldes dippen på dag 20?

Første syklus etter SA. 

Noen som klarer å tyde disse bedre enn meg? 

2D2E927D-7279-411F-8481-E91FD7E1FF9F.png

8322F5FE-BD6A-4A97-B4C1-E12B50F6895D.png

Det blir vanskelig å si når du ikke har tatt temperaturen til samme tid. Tenker at EL virker å ha vært rundt dag 17-19, men vanskelig å være sikker når du ikke har en "gyldig" temperatur de siste tre dagene. Det kan også hende at EL ikke har vært enda. Så leit å høre om SA :hjerte:

Endret av Atziri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Atziri skrev:

Det blir vanskelig å si når du ikke har tatt temperaturen til samme tid. Tenker at EL virker å ha vært rundt dag 17-19, men vanskelig å være sikker når du ikke har en "gyldig" temperatur de siste tre dagene. Det kan også hende at EL ikke har vært enda. Så leit å høre om SA :hjerte:

Hm.. jeg har egentlig det. Tempet hver dag kl 6. Kanskje jeg ikke legger inn riktig? 

Hadde positiv EL-test på dag 19 også.. 🤔

Endret av Ingeborgpålandet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kroppen klarer å få til en EL ca på CD33 🙄😩 (tok letrozol tidlig i syklusen) Og syklusen vil egentlig bli på rett under 50 dager... Og alt jeg venter på før IVF er mensen 🙄😩

83A2FED8-FBC5-416A-AD2B-32AE92227CA6.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Ingeborgpålandet skrev:

Hm.. jeg har egentlig det. Tempet hver dag kl 6. Kanskje jeg ikke legger inn riktig? 

Hadde positiv EL-test på dag 19 også.. 🤔

Åh, FF viser blanke prikker hvis tempen ikke er tatt på samme tid, var bare derfor jeg antok det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Atziri skrev:

Åh, FF viser blanke prikker hvis tempen ikke er tatt på samme tid, var bare derfor jeg antok det 😊

Åja!

jeg har ikke vært nøye med å legge inn tidspunkt når jeg har lagt inn i ff. Men da bør jeg kanskje rette på det ☺️

Liker egentlig natural cycles bedre, men tenkte det var greit å ha noe å sammenligne med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Ingeborgpålandet skrev:

Åja!

jeg har ikke vært nøye med å legge inn tidspunkt når jeg har lagt inn i ff. Men da bør jeg kanskje rette på det ☺️

Liker egentlig natural cycles bedre, men tenkte det var greit å ha noe å sammenligne med. 

Da var sikkert EL på dag 19 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som tilfeldigvis har tempet mens de har tatt primolut? Siden det er en kunstig fremstilling av progesteron - kan det føre til at tempen øker? 🤔 Kanskje jeg ikke har hatt EL likevel, men at primolut gjør at charten min ikke blir rett?  😬 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Noen som tilfeldigvis har tempet mens de har tatt primolut? Siden det er en kunstig fremstilling av progesteron - kan det føre til at tempen øker? 🤔 Kanskje jeg ikke har hatt EL likevel, men at primolut gjør at charten min ikke blir rett?  😬 

Nei, men det høres jo ikke helt usannsynlig ut... 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, prøverpåny skrev:

Nei, men det høres jo ikke helt usannsynlig ut... 🤔 

Det jeg kom på i kveld også, at kaaaanskje det kan være tilfellet. At jeg rett og slett har lurt meg selv 😬🤭😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Det jeg kom på i kveld også, at kaaaanskje det kan være tilfellet. At jeg rett og slett har lurt meg selv 😬🤭😅

Jeg har tempet med provera, samme greia. Tempen stiger, akkurat som ved eggløsning😅

Anonymkode: fb309...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tempet med provera, samme greia. Tempen stiger, akkurat som ved eggløsning😅

Anonymkode: fb309...bf8

Åh, hør der ja 😬 Da satser jeg på at temp.økningen skyldes primolut og ikke EL 🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Åh, hør der ja 😬 Da satser jeg på at temp.økningen skyldes primolut og ikke EL 🤞🏻🤞🏻

Hvilken dag kom økningen på da? Altså, hvor mange dager hadde du tatt primolout?  Jeg har erfart at jeg har fått en økning i temp en dag eller to etter oppstart, og jeg har ikke eggløsning altså, så jeg vet at det er proveraen.😬

Anonymkode: fb309...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken dag kom økningen på da? Altså, hvor mange dager hadde du tatt primolout?  Jeg har erfart at jeg har fått en økning i temp en dag eller to etter oppstart, og jeg har ikke eggløsning altså, så jeg vet at det er proveraen.😬

Anonymkode: fb309...bf8

Lett økning lørdagen, men ikke høyere enn hva det har vært tidligere i syklusen. Jeg begynte med primolut lørdag. Ytterlige stigning fra søndagen av, så har det jo holdt seg oppe. Kaaan være EL også, brukte letrozol helt i starten av syklusen. Men i såfall en veldig treg EL. Pga manglende EL, så skal vi i gang med IVF denne måneden, venter bare på at mensen skal komme... 

BEDC31FE-D0A7-4082-B9A5-238A3D48BA8F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken dag kom økningen på da? Altså, hvor mange dager hadde du tatt primolout?  Jeg har erfart at jeg har fått en økning i temp en dag eller to etter oppstart, og jeg har ikke eggløsning altså, så jeg vet at det er proveraen.😬

Anonymkode: fb309...bf8

Her er hele charten 

9E564CDB-246A-46A9-8CF9-59597150DA7D.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Patriotpaula skrev:

Noen som tilfeldigvis har tempet mens de har tatt primolut? Siden det er en kunstig fremstilling av progesteron - kan det føre til at tempen øker? 🤔 Kanskje jeg ikke har hatt EL likevel, men at primolut gjør at charten min ikke blir rett?  😬 

Jeg har tempet med primolut, men startet opp etter EL. Tempen lå 0,4 grad høyere enn noen annen lutealfase jeg har hatt (har tempet 14 sykluser).

Så hvis tempen din er på vanlig lutealfasenivå, så kan du nok ikke se bort ifra at det bare er pga primoluten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, Irisiri skrev:

Jeg har tempet med primolut, men startet opp etter EL. Tempen lå 0,4 grad høyere enn noen annen lutealfase jeg har hatt (har tempet 14 sykluser).

Så hvis tempen din er på vanlig lutealfasenivå, så kan du nok ikke se bort ifra at det bare er pga primoluten.

Takk for svar. Jeg har ikke akkurat så mye å sammenligne med da det er dårlig med lutealfaser og eggløsning her i gården. Synes uansett det er rart at tempen plutselig skyter i været når jeg har begynt på primolut... Men det kan jo vært slik at eggløsning og primolut-start falt på samme tidspunkt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en PERFEKT syklus sist mnd med EL cd14 og mens cd28 er det igjen blitt bare rot... Noen som kan si hva som foregår her? 

 

600C410A-2EC0-4E8C-BFA3-2FEADAAA89D3.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer egentlig her? Positiv ELtest på syklusdag 14, men tempen stiger ikke? Har også hatt utrolig ujevn temp i folikkelfasen. Temper hver morgen 6.30. Noen erfarne tempere som kan synse om dette?

357D4BFE-1FB1-4B47-97F8-93BCBCE8FEE9.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Lorieen skrev:

Hva skjer egentlig her? Positiv ELtest på syklusdag 14, men tempen stiger ikke? Har også hatt utrolig ujevn temp i folikkelfasen. Temper hver morgen 6.30. Noen erfarne tempere som kan synse om dette?

357D4BFE-1FB1-4B47-97F8-93BCBCE8FEE9.png

Ser dessverre ikke ut som om egget slapp i denne omgang, men ser jo ut som om tempen har stabilisert seg litt nå, så kan godt være den prøver på nytt om ikke så lenge. Hvor regelmessig har syklusen din vært tidligere? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...