Gå til innhold

Tempe-tråden


bondekone

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Du har en litt merkelig graf mtp at tempen er såpass høy før antatt EL. Er du nøye med at du minimum har sovet sammenhengende tre timer før temping? Jeg ville ikke tatt det helt for god fisk at EL har vært. LH-toppen kan absolutt være ganske så kort, så det er fint mulig å miste den. Jeg mistet LH-toppen min en syklus er tidligere, til trodd for testing to ganger om dagen i flere dager 🤷‍♀️

Jeg forstår ikke et snev av denne grafen jeg 😐 jeg har høy kroppstemperatur sånn til vanlig. Det har sikkert en eller annen sammenheng. 
Sover gjør jeg også. Skal mye til før jeg våkner om natta. Legger meg tidlig og står opp omtrent til samme tid hver eneste morgen. Så helt klart 3 timer sammenhengende søvn.

syns bare disse el-testene er så forvirrende denne syklusen. 

Anonymkode: 89fd6...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke et snev av denne grafen jeg 😐 jeg har høy kroppstemperatur sånn til vanlig. Det har sikkert en eller annen sammenheng. 
Sover gjør jeg også. Skal mye til før jeg våkner om natta. Legger meg tidlig og står opp omtrent til samme tid hver eneste morgen. Så helt klart 3 timer sammenhengende søvn.

syns bare disse el-testene er så forvirrende denne syklusen. 

Anonymkode: 89fd6...a88

Men selv om du har høy kroppstemp til vanlig, så vil den bli enda høyere etter EL. Det vil bare gi utslag på at den vil ligge jevnt over høyere enn hva som ville vært tilfellet for andre. Bra at du sover nok sammenhengende, da er det ikke det som er «synderen». Ellers kan sykdom, alkoholinntak o.l. også gjøre at tempen blir avvikendes. 
Du får trøste deg med at temping er mye mer sikkert for å påvise EL enn testing, men temping kan jo selvsagt ikke brukes til å planlegge når man skal kose seg. Ikke gi opp håpet med temping fordi du ikke skjønner charten helt enda, jo flere sykluser du temper, jo mer forstår du :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Men selv om du har høy kroppstemp til vanlig, så vil den bli enda høyere etter EL. Det vil bare gi utslag på at den vil ligge jevnt over høyere enn hva som ville vært tilfellet for andre. Bra at du sover nok sammenhengende, da er det ikke det som er «synderen». Ellers kan sykdom, alkoholinntak o.l. også gjøre at tempen blir avvikendes. 
Du får trøste deg med at temping er mye mer sikkert for å påvise EL enn testing, men temping kan jo selvsagt ikke brukes til å planlegge når man skal kose seg. Ikke gi opp håpet med temping fordi du ikke skjønner charten helt enda, jo flere sykluser du temper, jo mer forstår du :) 

Jeg får bare vente å se 😊 håper EL kommer snart i så fall, for jeg har en mann som reiser 4 uker på jobb straks. Har ikke tid til noe krøll med syklusen nå 😂  har ikke drukket alkohol eller vært syk heller. Har hatt sykdom i hus, men ikke noe jeg merkbart ble smittet av sånn i kroppsform.

Neste syklus skal jeg teste vaginalt. Hvordan tester du? 

Anonymkode: 89fd6...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får bare vente å se 😊 håper EL kommer snart i så fall, for jeg har en mann som reiser 4 uker på jobb straks. Har ikke tid til noe krøll med syklusen nå 😂  har ikke drukket alkohol eller vært syk heller. Har hatt sykdom i hus, men ikke noe jeg merkbart ble smittet av sånn i kroppsform.

Neste syklus skal jeg teste vaginalt. Hvordan tester du? 

Anonymkode: 89fd6...a88

Tester du til nøyaktig samme tidspunkt hver dag? F.eks. klokken 7 også på helg? Og før du går ut av sengen?😊

Anonymkode: 895b8...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får bare vente å se 😊 håper EL kommer snart i så fall, for jeg har en mann som reiser 4 uker på jobb straks. Har ikke tid til noe krøll med syklusen nå 😂  har ikke drukket alkohol eller vært syk heller. Har hatt sykdom i hus, men ikke noe jeg merkbart ble smittet av sånn i kroppsform.

Neste syklus skal jeg teste vaginalt. Hvordan tester du? 

Anonymkode: 89fd6...a88

Håper EL kommer snart da ja, kjipt hvis det blir noe krøll med syklusen når mannen skal bort 🤭 

Jeg tempet før, har kun holdt på med el-testing når gyn har bedt meg om det (dog uten stor suksess) :) Nå er jeg gravid, så har lagt tempingen på hylla.

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tester du til nøyaktig samme tidspunkt hver dag? F.eks. klokken 7 også på helg? Og før du går ut av sengen?😊

Anonymkode: 895b8...f71

Du ser jo at hun stort sett temper til ca samme tid, ellers hadde det jo ikke vært fullblå «dotter» :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tester du til nøyaktig samme tidspunkt hver dag? F.eks. klokken 7 også på helg? Og før du går ut av sengen?😊

Anonymkode: 895b8...f71

Ja, har vært rimelig likt. En dag våknet jeg litt for tidlig, og i dag litt for seint. Ikke mye, men nok til at det slo ut tydeligvis 😊 

Anonymkode: 89fd6...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Håper EL kommer snart da ja, kjipt hvis det blir noe krøll med syklusen når mannen skal bort 🤭 

Jeg tempet før, har kun holdt på med el-testing når gyn har bedt meg om det (dog uten stor suksess) :) Nå er jeg gravid, så har lagt tempingen på hylla.

Du ser jo at hun stort sett temper til ca samme tid, ellers hadde det jo ikke vært fullblå «dotter» :) 

Kan ikke ha noe krøll, nei 😉 mister uansett annenhver syklus, så må bruke de vi har godt! 
 

Så hyggelig å høre at du er gravid! Gratulerer 🥰 

Anonymkode: 89fd6...a88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke ha noe krøll, nei 😉 mister uansett annenhver syklus, så må bruke de vi har godt! 
 

Så hyggelig å høre at du er gravid! Gratulerer 🥰 

Anonymkode: 89fd6...a88

Ååh, da må syklusene dere har brukes godt ja 🤞🏻🤭

Takk 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...