Gå til innhold

Tempe-tråden


bondekone

Anbefalte innlegg

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tempen skal ha steget 0.2 til 1 grad etter eggløsning og deretter fortsette å øke når man er gravid. Og legge på ytterligere 0.2-0.5 grader. Men du har jo testet positivt så da hadde jeg faktisk ikke tenkt noe mer på det evt. Tatt enda en test bare for å være sikker på det ikke er kjemisk. 

Anonymkode: 81678...6d2

Takk for svar! 

Dette er dagens tester 🤞

F2626030-B11C-4283-960B-FBF7B86D5A53.jpeg

Anonymkode: 415ab...39d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg testet positivt på torsdag, men har fortsatt å måle litt temp. I går var tempen 36,78, men i dag falt den til 36,64... er håpet ute tror dere? Graviditetstesten var dog like positiv i dag. 

Anonymkode: 415ab...39d

Gratulerer! 😊 Anbefaler deg å slutte å tempe nå. Det skaper mest sannsynlig bare uro. Akkurat nå er du gravid, så det er bare å nyte det og krysse fingrene framover! Helst går det jo bra 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Atziri skrev:

Gratulerer! 😊 Anbefaler deg å slutte å tempe nå. Det skaper mest sannsynlig bare uro. Akkurat nå er du gravid, så det er bare å nyte det og krysse fingrene framover! Helst går det jo bra 😊

Tusen takk! ❤️ Tror du har rett, snakket med mannen i sta og konkluderte egentlig da også at jeg ikke skulle tempe mer. Får ikke gjort så mye fra eller til nå uansett, så får bare krysse fingrene ☺️🤞

Anonymkode: 415ab...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Noen som har fått mensen før temperaturen sank? IKM i dag, men den har ikke kommet enda. Negativ test i morges, men temperaturen er på vei opp. Spottet pittelitt i går. Har 11 dager lutealfase, men den kan vel variere litt.  

 

92EA9346-A986-4C2E-9C15-407B989D8103.jpeg

Anonymkode: 3e29c...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Noen som har fått mensen før temperaturen sank? IKM i dag, men den har ikke kommet enda. Negativ test i morges, men temperaturen er på vei opp. Spottet pittelitt i går. Har 11 dager lutealfase, men den kan vel variere litt.  

 

92EA9346-A986-4C2E-9C15-407B989D8103.jpeg

Anonymkode: 3e29c...8f4

Om du ikke får ett fall de kommende dagene og temperaturen stiger ytterligere 0.2-0.5 grader er sannsynligheten stor for graviditet :) 

Temperaturen synker dagen før eller på dagen menstruasjon ankommer. 

Anonymkode: 81678...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎27‎.‎03‎.‎2019 den 10.53, AnonymBruker skrev:

Hei! Noen som har fått mensen før temperaturen sank? IKM i dag, men den har ikke kommet enda. Negativ test i morges, men temperaturen er på vei opp. Spottet pittelitt i går. Har 11 dager lutealfase, men den kan vel variere litt.  

 

92EA9346-A986-4C2E-9C15-407B989D8103.jpeg

Anonymkode: 3e29c...8f4

Hvordan gikk det? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Havfrue8 skrev:

Hvordan gikk det? :) 

Temperaturen sank og mensen kom dagen etter ☹️

Så nå er det ny pp.. 

Anonymkode: 3e29c...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde denne mnd unormal lav temperatur i eggløsningsdagene.. noen som har opplevd dette?? Ser det ut som eggløsning har vært selv om så lav temp?? 

Andre bilde er sist mnd og mer «vanlig» temp.. 

9AD3F4FE-946F-47F2-9152-DD9BA6450859.jpeg

4B970570-CF91-49F2-9482-BD76E25983A4.jpeg

Anonymkode: 518ff...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tempen steg i dag tidlig. Jeg kjente et stikk i høyre siden ca kl 15 i går, noe som var såpass kraftig at jeg tenkte at dette må være eggløsning. Og tempen har altså økt til i dag. Vi hadde sex tirsdag kveld og i går kveld. Si at egget slapp ca kl 15, så kan vel det bety at det kan ha levd helt til i ettermiddag i dag. Så da var det kanskje ikke for sent å ha sex i går kveld? Har ikke så tro på sædcellene fra tirsdagkveldens uttømming 😅🤷‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Skal jeg bare gi opp denne tempingen? Her er det jo bare rot med rocky mountains og ingen stigning etter EL. Eneste som er litt høy er den dagen jeg målte en time for sent. Så den er heller ikke gyldig. 

Har gått på clomid, tatt ovitrelle-sprøyte og går nå på progresteron. Så det er vel ikke mer jeg kan gjøre til eller fra uansett.. Har vanligvis eggløsning, skulle bare få ekstra hjelp fra privat gynekolog. 

Plusstegnet er dagen jeg satt sprøyten. I følge legen skulle jeg få el på lørdag. Altså CD17. 

6A70A987-1D60-4442-9CC7-D5328BDAFF80.jpeg

Anonymkode: 3e29c...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal jeg bare gi opp denne tempingen? Her er det jo bare rot med rocky mountains og ingen stigning etter EL. Eneste som er litt høy er den dagen jeg målte en time for sent. Så den er heller ikke gyldig. 

Har gått på clomid, tatt ovitrelle-sprøyte og går nå på progresteron. Så det er vel ikke mer jeg kan gjøre til eller fra uansett.. Har vanligvis eggløsning, skulle bare få ekstra hjelp fra privat gynekolog. 

Plusstegnet er dagen jeg satt sprøyten. I følge legen skulle jeg få el på lørdag. Altså CD17. 

6A70A987-1D60-4442-9CC7-D5328BDAFF80.jpeg

Anonymkode: 3e29c...8f4

Du får ikke eggløsning dagen etter Ovitrelle :) Når på dagen ble den satt? Man regner ca 36 timer fra sprøyten settes. 

Se min chart - Ovitrelle ble satt CD19, tok flere dager før det var godt synlig på charten :) 

21614D40-C1A6-4BB1-AE14-B186BCF43625.thumb.png.ef72ab13dffd6681354341c46254e42e.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Du får ikke eggløsning dagen etter Ovitrelle :) Når på dagen ble den satt? Man regner ca 36 timer fra sprøyten settes. 

Se min chart - Ovitrelle ble satt CD19, tok flere dager før det var godt synlig på charten :) 

21614D40-C1A6-4BB1-AE14-B186BCF43625.thumb.png.ef72ab13dffd6681354341c46254e42e.png

Aha..

Den ble satt kl 18 på kvelden. Kanskje den stiger etter hvert. Men vet ikke helt hva jeg får igjen for denne tempingen, blir så usikker når grafen ser ut som den gjør. Jeg skulle begynne på progesteron mandag, tok på kvelden. Har hørt at man skal være helt sikker på at el har vært før man begynner på progesteron, derfor ventet jeg til kvelden. Hadde sex lørdag morgen og kveld, og søndag kveld. 

 

Anonymkode: 3e29c...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aha..

Den ble satt kl 18 på kvelden. Kanskje den stiger etter hvert. Men vet ikke helt hva jeg får igjen for denne tempingen, blir så usikker når grafen ser ut som den gjør. Jeg skulle begynne på progesteron mandag, tok på kvelden. Har hørt at man skal være helt sikker på at el har vært før man begynner på progesteron, derfor ventet jeg til kvelden. Hadde sex lørdag morgen og kveld, og søndag kveld. 

 

Anonymkode: 3e29c...8f4

Hvis den ble satt kl 18 fredag, så slippes ikke egget før ca klokken 06 søndag morgen. Så lever egget opptil 24 timer, da er man på tidlig om morgenen mandag. Jeg vil tro du får en coverline og merking på charten din i morgen :) Gårdagens og dagens temp kan være etter EL, men charten trenger tre forhøyede temp for at man kan si at EL har vært for sikkert  :) 

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Hvis den ble satt kl 18 fredag, så slippes ikke egget før ca klokken 06 søndag morgen. Så lever egget opptil 24 timer, da er man på tidlig om morgenen mandag. Jeg vil tro du får en coverline og merking på charten din i morgen :) Gårdagens og dagens temp kan være etter EL, men charten trenger tre forhøyede temp for at man kan si at EL har vært for sikkert  :) 

Det var veldig oppklarende! Håper på markering på charten i morgen. Takk for hjelpen! 

Anonymkode: 3e29c...8f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lorieen skrev:

Deler min gravid-chart 😊

97B52D72-E589-4903-96A5-FB10DAED156B.png

Den var veldig fin! 😍 Gratulerer! Kjekt å se hvordan det er meningen de skal se ut 😆 

Slutter du å tempe nå? Når er termin? 

Anonymkode: 3e29c...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den var veldig fin! 😍 Gratulerer! Kjekt å se hvordan det er meningen de skal se ut 😆 

Slutter du å tempe nå? Når er termin? 

Anonymkode: 3e29c...8f4

Jeg har slutta å tempe nå, ja. Termin 21. desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Patriotpaula skrev:

Hvis den ble satt kl 18 fredag, så slippes ikke egget før ca klokken 06 søndag morgen. Så lever egget opptil 24 timer, da er man på tidlig om morgenen mandag. Jeg vil tro du får en coverline og merking på charten din i morgen :) Gårdagens og dagens temp kan være etter EL, men charten trenger tre forhøyede temp for at man kan si at EL har vært for sikkert  :)

I dag steg temperaturen 😊 Men det er litt rart at jeg nå plutselig er 6 DPO. Eggløsning fredag kan jo ikke stemme. Fant ikke ut hvordan jeg kunne markere ovitrelle på feritility friend, markerte den derfor som positiv eggløsningstest. Ettersom begge deler betyr eggløsning om mange timer. Fjerner jeg positiv el-test fredag sier FF at eggløsning var torsdag. Gir ikke helt mening

A7716A5E-498B-46A9-A035-D520560992C1.jpeg

Anonymkode: 3e29c...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dag steg temperaturen 😊 Men det er litt rart at jeg nå plutselig er 6 DPO. Eggløsning fredag kan jo ikke stemme. Fant ikke ut hvordan jeg kunne markere ovitrelle på feritility friend, markerte den derfor som positiv eggløsningstest. Ettersom begge deler betyr eggløsning om mange timer. Fjerner jeg positiv el-test fredag sier FF at eggløsning var torsdag. Gir ikke helt mening

A7716A5E-498B-46A9-A035-D520560992C1.jpeg

Anonymkode: 3e29c...8f4

Så fint, og den der appen er ikke alltid 100% 🤪 Du kan overstyre appen ved å gå inn på de tre strekene øverst til høyre, gå på settings, gå inn på detector/override settings og still «detector» inn på «manual» og legg inn datoen selv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, hva tenker dere om denne dipen her? Synes det er så merkelig, aldri fått det så sent før, en dip altså, og det er jo noen dager til ikm, så jeg mistet litt håpet.

-C-

D2641B4E-26FC-4126-BC6C-52DC276EBC6F.jpeg

Anonymkode: 38c1c...631

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...