Gå til innhold

Tempe-tråden


bondekone

Anbefalte innlegg

2 timer siden, frk.Sanna skrev:

Har pleid å få mens på 14/15 dpo. Der ser ut som at mensen er på vei, spottet bittelitt nå.. Eventuelt får jeg mensen på samme dato som sist mnd. Tidligere har jeg alltid fått mensen på noe lunde samme dato per mnd, så kanskje 32 dagers syklus er det vanligste for min del. Uansett takk for at du tok deg tid til å svare. Kommer en ny sjangse i oktober, mannen er borte på jobbb neste syklus. Hvordan går det med deg?

Kjedelig da, håper på klaff neste sjanse! Lite nytt hos meg, fått henvisning til gyn. Nå, skal dit i høst. Så har begynt med blodprøver nå. Begynt akkurat på PP 11😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tempet kun i 2mnd, men første mnd gikk ikke min temp ned før dag 2 eller 3 med mens, så tror dessverre det nok kan variere litt 😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, bondekone skrev:

Kjedelig da, håper på klaff neste sjanse! Lite nytt hos meg, fått henvisning til gyn. Nå, skal dit i høst. Så har begynt med blodprøver nå. Begynt akkurat på PP 11😊

Så bra at du er i gang med blodprøver! Håper dere finner ut om hva som gjør at det tar tid. Ønsker dere masse lykke til!☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frk.Sanna skrev:

Så bra at du er i gang med blodprøver! Håper dere finner ut om hva som gjør at det tar tid. Ønsker dere masse lykke til!☺️

Takk for det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Har dere tips til en god app? Tempraturmåleren(munn) er endelig i hus, ny syklus(C2)er i gang og jeg er klar for å tempe. Jeg bruker Flo, men den vil ikke godta målingen min. Tempen viste 34.22 da jeg våknet i morges :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kim91 skrev:

Hei :) Har dere tips til en god app? Tempraturmåleren(munn) er endelig i hus, ny syklus(C2)er i gang og jeg er klar for å tempe. Jeg bruker Flo, men den vil ikke godta målingen min. Tempen viste 34.22 da jeg våknet i morges :)

Det var lavt? Har du den godt under tunga? Jeg ligger på 36,2-36,5 i folikkelfasen liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ganske sikker. Skal prøve igjen i morgen tidlig. I kveld er den 35.80, men da har jeg vært aktiv hele dagen. Har ikke så mye å sammenligne med siden jeg har brukt øretermometer og den og har vist 35 plus minus hver morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg sluttet på p-piller for ca 3 mnd siden og begynte med temping. Har ikke fått noe stigning på temperaturen i løpet av 3 mnd.. den holder seg på 36,3.. har jeg ikke eggløsning? .... 

Anonymkode: 72559...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg sluttet på p-piller for ca 3 mnd siden og begynte med temping. Har ikke fått noe stigning på temperaturen i løpet av 3 mnd.. den holder seg på 36,3.. har jeg ikke eggløsning? .... 

Anonymkode: 72559...5e9

Kan også legge til at jeg er 22 år.. er redd det er noe galt med meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, :))) skrev:

Kan også legge til at jeg er 22 år.. er redd det er noe galt med meg..

Høres ikke ut som du har fått den enda nei. Men trenger ikke å bety at noe er galt, mange venter lenge med å få EL. Kan eventuelt være verdt å høre med lege for å få noe som kan hjelpe til å starte 😊 mem har du ikke hatt mens heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, bondekone skrev:

Høres ikke ut som du har fått den enda nei. Men trenger ikke å bety at noe er galt, mange venter lenge med å få EL. Kan eventuelt være verdt å høre med lege for å få noe som kan hjelpe til å starte 😊 mem har du ikke hatt mens heller?

Har hatt mens hver måned men da i bare tre dager, når jeg gikk på p-pillene så kunne jeg ha det i 4-5.. kan hende det er kroppen som klusser litt etter pilleslutt.. har gått på det siden jeg var 16. Håper det stabiliserer seg og at det ikke er noe galt, får vel ta tiden til hjelp! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Dere som temper, får dere litt lavere temp når dere har sovet en hel natt samenhengnde? Jeg har hatt våkenetter den siste uka og tempen har ligget ganske høy. I natt sov jeg endelig hele natta og tempen var noe lavere i dag.. Jeg har testet positiv, så blir litt bekymret når grafen plutselig gikk ned i dag, men det var stiging på testen heldigvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, frk.Sanna skrev:
 

Dere som temper, får dere litt lavere temp når dere har sovet en hel natt samenhengnde? Jeg har hatt våkenetter den siste uka og tempen har ligget ganske høy. I natt sov jeg endelig hele natta og tempen var noe lavere i dag.. Jeg har testet positiv, så blir litt bekymret når grafen plutselig gikk ned i dag, men det var stiging på testen heldigvis...

Jeg har høyere temp når jeg har våknet ila natta ja. Flere timer sammenhengende søvn blir lavere temp på meg. Gratulerer med positiv test! Hvor langt er du på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, bondekone skrev:
 

Jeg har høyere temp når jeg har våknet ila natta ja. Flere timer sammenhengende søvn blir lavere temp på meg. Gratulerer med positiv test! Hvor langt er du på vei?

Tusen takk! Så godt å høre🙏🏻 Jeg testet svakt positivt allerde på tirsdag. Er 12 dpo i dag så er veldig tidlig. Hatt svake tester siden, men i går og i dag tydelig stikning! Jeg føller med deg og håper i det lengste at dere plutselig blir gravid naturlig, men bra at dere er i gang med å få hjelp ettet hvert om dere ikke får det til!❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frk.Sanna skrev:
 

Tusen takk! Så godt å høre🙏🏻 Jeg testet svakt positivt allerde på tirsdag. Er 12 dpo i dag så er veldig tidlig. Hatt svake tester siden, men i går og i dag tydelig stikning! Jeg føller med deg og håper i det lengste at dere plutselig blir gravid naturlig, men bra at dere er i gang med å få hjelp ettet hvert om dere ikke får det til!❤️

Så koselig med positiv test, krysser fingrebe for at spira holder seg fast❤ takk!😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, bondekone skrev:
 

Så koselig med positiv test, krysser fingrebe for at spira holder seg fast❤ takk!😊

Tusen takk❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er i dag 10 dpo. Etter eggløsning lå tempen min på ca 36,60 før den de to siste dagene var på rundt 36,50. I dag steg den plutselig til 36,92! Noen tanker på hva det betyr? Jeg tenkte kanskje det kan ha vært en dip i forbindelse med festing av egget i går og at det store hoppet tyder på at noe er på gang? 

Har bare tempet i to sykluser. Sist måned endte med kjemisk, da var makstempen 36,72. 

 

———————

-Josefine

Anonymkode: 77adb...78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg er i dag 10 dpo. Etter eggløsning lå tempen min på ca 36,60 før den de to siste dagene var på rundt 36,50. I dag steg den plutselig til 36,92! Noen tanker på hva det betyr? Jeg tenkte kanskje det kan ha vært en dip i forbindelse med festing av egget i går og at det store hoppet tyder på at noe er på gang? 

Har bare tempet i to sykluser. Sist måned endte med kjemisk, da var makstempen 36,72. 

 

———————

-Josefine

Anonymkode: 77adb...78e

Etter å ha våkna til litt, klarte jeg å Google litt selv: https://www.verywellfamily.com/does-a-triphasic-chart-indicate-early-pregnancy-1960303

Så svaret er (som alltid!) «kanskje»..!  Men tar gjerne mot andres erfaringer ;) 

——————

-Josefine

Anonymkode: 77adb...78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har desverre hatt perioder i syklus at jeg har vært oppi de gøye tempene, uten å ha vært gravid. (Men da har det vært tidliger, type 7-8 dpo)

Nå er jeg derimot likt som deg, 10 dpo, hatt lav temp noen dager (36,5-36,6) før den nå kom opp i 36,95. Så ja, bekrefter vel den kanskke, men får jo håpe det betyr noe for begge😛 har foresten tatt test som var blenda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tempet i en god del mnd og tempen kan være høy helt frem til dagen før eller samme dag som mensen kommer. Jeg hadde ingen stor dipp denne gangen (er nygravid) å tempen er like høy som etter El sånn den er til vanlig, men da jeg ble gravid i 2016 fikk jeg en dipp 6/7 dpo😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...