Gå til innhold

Januar-Februar 2019


Puffin

Anbefalte innlegg

Skal til første time hos jordmor etterpå. Hva bør jeg huske på? Skal jeg ta med urinprøve? Hva bør man spørre om? Er i uke 12 (11+4).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym922 skrev:

Skal til første time hos jordmor etterpå. Hva bør jeg huske på? Skal jeg ta med urinprøve? Hva bør man spørre om? Er i uke 12 (11+4).

Jeg skal og til første time med jordmor etterpå og jeg fikk beskjed om å ta med urinprøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare dårlig form her gitt. 🤮🤢 Drømmer om andre trimester og håper det gir seg.

Vi hadde doppler sist men fikk det aldri til så dropper det denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Puffin skrev:

Bare dårlig form her gitt. 🤮🤢 Drømmer om andre trimester og håper det gir seg.

Vi hadde doppler sist men fikk det aldri til så dropper det denne gangen.

Kan jeg spørre hvor du kjøpte din? Hvis du husker😅

 

Åh kjipt med dårlig form da 😕 ikke bra.  Krysser fingrene for at det gir seg snart 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen veldig bra, 14+2 i dag👍 Nå har jeg mest vært plaget med trøtthet da, men den er borte. Har ferie nå, så det hjelper nok på det også da😉 @LineG hvordan er formen din, er ikke vi ca like lagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, tuppelene skrev:

Her er formen veldig bra, 14+2 i dag👍 Nå har jeg mest vært plaget med trøtthet da, men den er borte. Har ferie nå, så det hjelper nok på det også da😉 @LineG hvordan er formen din, er ikke vi ca like lagt?

Så bra! Ingen ting er bedre enn det! Trøttheten ja. Når går den bort? Om 18 år? 😂 deilig med ferie!

Nesten! Jeg er vel 13+4 caaa  haha. Formen begynner å bli bedre, vanskelig å si denne uka da jeg plutselig fikk en forferdelig omgangssyke 🤢🤮 men er bedre nå og føler energien begynner sakte men sikkert å komme tilbake tror jeg! Første gangen på mange uker jeg faktisk har laget middag med flere komponenter 😂

Når er det neste gang du får hilse på lille da? 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, LineG skrev:

Så bra! Ingen ting er bedre enn det! Trøttheten ja. Når går den bort? Om 18 år? 😂 deilig med ferie!

Nesten! Jeg er vel 13+4 caaa  haha. Formen begynner å bli bedre, vanskelig å si denne uka da jeg plutselig fikk en forferdelig omgangssyke 🤢🤮 men er bedre nå og føler energien begynner sakte men sikkert å komme tilbake tror jeg! Første gangen på mange uker jeg faktisk har laget middag med flere komponenter 😂

Når er det neste gang du får hilse på lille da? 😁

Usj, omgangssyke har jeg ikke hatt siden jeg var liten... kom brått til å tenke på at snart er vel det tilbake for fult igjen sammen med lite søvn ja😅 Vi tenkte å ta UL denne uken, men droppet det da jeg ikke har vært urolig og følt jeg «må». Har ikke fått svar på OUL enda, ting tar tid om sommeren. Men den skal være om ca en måneds tid👍 Går fort dit. Så vi venter nok til da om det ikke skjer noe annet som gjør at jeg vil ha en før. 

Skal du hilse på mer før OUL? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tuppelene skrev:

Usj, omgangssyke har jeg ikke hatt siden jeg var liten... kom brått til å tenke på at snart er vel det tilbake for fult igjen sammen med lite søvn ja😅 Vi tenkte å ta UL denne uken, men droppet det da jeg ikke har vært urolig og følt jeg «må». Har ikke fått svar på OUL enda, ting tar tid om sommeren. Men den skal være om ca en måneds tid👍 Går fort dit. Så vi venter nok til da om det ikke skjer noe annet som gjør at jeg vil ha en før. 

Skal du hilse på mer før OUL? 

Jeg har vurdert det, men så er det ikke noe tilbud i byen her pga ferie og de nærmeste stedene har bare på dagtid når jeg jobber, eller nærme når jeg skal på OUL.  Derfor har jeg droppet jeg og. Men har bestilt meg doppler da. Hørte hjertelyden hos legen med doppler der på tirsdag, så håper jeg kan finne det da jeg vet ca hvor jeg skal lete, men har lovd meg selv å ikke blir bekymret om jeg ikke finner det 🙈 

Har nedtelling til OUL da haha 4 uker og 5 dager igjen haha blir så spennede 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, LineG skrev:

Jeg har vurdert det, men så er det ikke noe tilbud i byen her pga ferie og de nærmeste stedene har bare på dagtid når jeg jobber, eller nærme når jeg skal på OUL.  Derfor har jeg droppet jeg og. Men har bestilt meg doppler da. Hørte hjertelyden hos legen med doppler der på tirsdag, så håper jeg kan finne det da jeg vet ca hvor jeg skal lete, men har lovd meg selv å ikke blir bekymret om jeg ikke finner det 🙈 

Har nedtelling til OUL da haha 4 uker og 5 dager igjen haha blir så spennede 😍

Spennende med doppler, men du må ikke bli bekymret nei. Veldig vanlig at det kan være litt vanskelig å finne før uke 18-20.. hilsen vikar jordmoren jeg var hos på tirsdag som ikke fant noe lyd. Hun virket helt håpløs, så glad jeg har en annen😅 Følte ikke hun kjente etter noe særlig eller lette grundig i det hele tatt, så derfor har jeg klart å holde meg rolig👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, tuppelene skrev:

Spennende med doppler, men du må ikke bli bekymret nei. Veldig vanlig at det kan være litt vanskelig å finne før uke 18-20.. hilsen vikar jordmoren jeg var hos på tirsdag som ikke fant noe lyd. Hun virket helt håpløs, så glad jeg har en annen😅 Følte ikke hun kjente etter noe særlig eller lette grundig i det hele tatt, så derfor har jeg klart å holde meg rolig👍

Æsj det er litt kjipt, var hos jordmor på tirsdag selv og føler jeg ikke fikk så mye ut av møtet. Mulig det var fordi jeg var så dårlig 😂 men føler det mest er et sted bare for å prate? Skal ikke dit igjen før i uke 24, blir sikkert bedre da. Skulle dog ønske jeg fikk noen brosjyrer osv som veninnene min hadde fått men jaja. 

Hun her gadd ikke å kjenne en gang eller lete 😂 

Lover å ikke bli bekymret! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/13/2018 at 11:46 AM, LineG said:

Kan jeg spørre hvor du kjøpte din? Hvis du husker😅

 

 

Kjøpte på ebay mener jeg. Var en type som mange på nettet anbefalte, tror bare ikke vi fikk det til helt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2018 den 9.45, LineG skrev:

Hvordan går det med dere for tiden? :) er det noen her som har kjøpt doppler? 

Er fremdeles kvalm hele tiden og kaster opp av og til. 14+4 så håper det gir seg snart😥 

Hadde doppler med førstemann,men kommer ikke til å kjøpe nå. For vanskelig å finne hjertelyd selv synes jeg..så nå som jeg har vært på UL og sett baby utvikle seg som den skal,skal jeg nå klare å slappe av fram til OUL om en måneds tid,og så med de vanlige kontrollene hos legen etter det😆🤞der er planen hvertfall😂👌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.7.2018 den 9.45, LineG skrev:

Hvordan går det med dere for tiden? :) er det noen her som har kjøpt doppler? 

Hos meg har formen vært stigende siden uke 10, er nå 12+4. Ferie hjelper mye, så er spent på hvordan det blir når jeg skal tilbake på jobb om en uke 🤞🏻 Har vært en uke i utlandet, deilig å kunne bade når det er så varmt 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2018 den 15.31, TeamWP skrev:

Er fremdeles kvalm hele tiden og kaster opp av og til. 14+4 så håper det gir seg snart😥 

Hadde doppler med førstemann,men kommer ikke til å kjøpe nå. For vanskelig å finne hjertelyd selv synes jeg..så nå som jeg har vært på UL og sett baby utvikle seg som den skal,skal jeg nå klare å slappe av fram til OUL om en måneds tid,og så med de vanlige kontrollene hos legen etter det😆🤞der er planen hvertfall😂👌

Skjønner det! Skulle ønske jeg klarte å slappe aaaav. Er en stor frustrasjon, men ja en liten mnd til OUL så håper ting roer seg ned etter det! Haha. Skal du til noen jordmor? 😊

33 minutter siden, Juni15 skrev:

Hos meg har formen vært stigende siden uke 10, er nå 12+4. Ferie hjelper mye, så er spent på hvordan det blir når jeg skal tilbake på jobb om en uke 🤞🏻 Har vært en uke i utlandet, deilig å kunne bade når det er så varmt 😄

Ååh så deilig daa! Tviler ikke på at det var digg 😁😁 hadde kunn ei uke jeg, så håper på å få til ei til i august 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, LineG skrev:

Skjønner det! Skulle ønske jeg klarte å slappe aaaav. Er en stor frustrasjon, men ja en liten mnd til OUL så håper ting roer seg ned etter det! Haha. Skal du til noen jordmor? 😊

Ååh så deilig daa! Tviler ikke på at det var digg 😁😁 hadde kunn ei uke jeg, så håper på å få til ei til i august 😂

Jaa håper det roer seg for deg også da🤞🍀

Nei,holder meg til fastlegen jeg. Har hatt samme legekontor hele mitt liv,og er så trygg der. Forrige sv.skap gikk jeg til jordmor,men jo mer hun dulla og godsnakka og var forståelsesfull jo mer nervøs ble jeg visst🤔😂 er litt som en hund har jeg funnet ut! Hvis man snakker fast og bestemt og er trygg selv;tror jeg på det😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Utrolig at jeg ikke har funnet denne terminklubben før nå! Jeg er annengangs, og 10+2 i dag. Vært på to TUL, og skal igjen på lørdag. Drar til Danmark for å ta NIPT-test og da får jeg ul også 😀 Kjempespent på å få svaret på prøven om 2-3 uker. Da får vi også vite kjønn. Har ikke fortalt storebror noe enda, vil vente å se om alt er bra først. Blir 8,5 års aldersforskjell på dem, så spørs vel om de kommer til å leke så mye sammen. 

Jeg kjøpte doppler for noen dager siden og fant hjertelyden med en gang. Har hørt den flere ganger nå. Høres ut som et lite tog 😂

Ellers er formen superbra, og det er jeg veldig takknemlig for! Var i fin form sist også, men fikk problemer med bekkenet rundt uke 16, og sykemeldt det meste av svangerskapet. Spent på hvordan det blir denne gangen...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Puffin skrev:

 

Hvor kjøper dere mammaklær(bortsett fra HM)? :)

Det var et godt spm! Haha jobber i klesbutikk og hittil har jeg bare kjøpt et par bukser på salg som er en str større enn det jeg vanligvis bruker 😅 blir spennende å løse det problemet senere når man helst skal bruke klær fra butikken og vi selger ikke mammaklær 😂

 

--

Yay i følge Ovia appen  har jeg nå kommet til andre trimester! 🏆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...