Gå til innhold

Januar-Februar 2019


Puffin

Anbefalte innlegg

Formen min er litt bedre også, virker som om kvalmen endelig har sluppet taket litt. 12 uker i dag i følge menstermin, og 11+4 i følge tidlig UL. Skal på ny UL i morgen, sååå spent og nervøs! 

Magen min ble synlig i uke 6 eller 7 allerede. Hatt en kul hele sommeren, ganske stor :ler: har en bmi på ca 19, så normalvektig om det har noe å si. Jeg er andregangs da, så har skjønt at det er vanlig å få mage litt før med nr 2 :) 

Noen av dere som er medlem av en Termingruppe på Facebook? Helst hemmelig.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 11+4 i følge EL, 11+2 i følge første dag i siste mens, men 11+6 i følge mål hos gyn i forrige uke 😂

Formen er egentlig fin, sett bort fra litt slark i bekkenet etter arbeidsdagen, samt brekninger av de minste ting, sensitiv for lukter og kresen i matveien... Og så er jeg ganske sliten og trøtt, men det går fint :)  Har vært oppblåst siden uke 8 ca, så man kan se en liten "luft-mage" om jeg går i stramme klær. Livmoren har ikke kommet opp ennå, men jordmor sa at den var like rundt hjørnet 😄 Termin 28. feb i følge EL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 12+3 i dag ☺️ (12+6 etter tidlig ul, men stoler mer på EL). Blir en ultralyd i neste uke så håper at alt står fint til der inne enda. Ordinær UL er i midten av september. Har vært veldig sliten men kjennes ut som det kanskje begynner å bedre seg litt, så krysser fingrene. 

Forrige gang begynte jeg selv å se en liten kul i uke 13-14. Men jeg så nok ikke tydelig gravid ut før jeg var over halvveis. Husker jeg var på en badeferie i uke 18 og følte meg skikkelig lubben fordi det var for tidlig å se at det var gravidmage. Er spent på om det utvikler seg på samme måte denne gangen. 

Er normalvektig (23-24 bmi) både denne og forrige gang. Gikk opp så sykt mye sist (nesten 30kg og alt etter uke 20). Så ønsker ikke at det skal skje igjen 🙈😌 Men kroppen styrer jo dessverre dette litt selv, men skal hvertfall prøve å tilrettelegge for en normal oppgang denne gangen ✌️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, kaffemor said:

Noen av dere som er medlem av en Termingruppe på Facebook? Helst hemmelig.. 

 

Jeg er også interessert i termingruppe på FB :)

 

Jeg er 14+4 i dag og fortsatt like dårlig. Begynner å mistenke at det blir som sist, men lever i håpet.. Å spy helt frem til fødsel er ikke noe kjekt. Er til nå ned over 6kg fra jeg var i uke 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem av gruppa «Termin i januar 2019», men dere har kanskje termin i februar dere to som spør?! I den jeg er medlem av er det ekstremt mye aktivitet, til tider litt for mye og urelevant føler jeg (deler at de har fått ny favorittsang etter å ha sett Mamma Mia filmen osv, ting jeg personlig ville snakket med venninner om)

Jeg er 16+2 i dag, og magen har begynt å  vokse, men ser mest lubben ut til nå. Hadde bmi på 26 før jeg ble gravid (etter ett år uten trening, og med masse hormoner etter IVF i kroppen 🙈) Har gått opp 7,3kg, har ikke vært flink med kostholdet til nå. Har time hos jordmor i dag, så ønsker å snakke litt med henne om det for å få mer motivasjon. I går måtte jeg kjøpe meg to gravidbukser, for de vanlige jeansene mine er ikke digg å ha på lenger (får de på, men liker high waist, og det kjennes ikke bra ut for magen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tar dere med helsekort for gravide? 😮 har dere det i veska hele tiden, eller kun til lege/jordmor? Tar dere det evt med om dere skal til en annen by/bygd? På jobb? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har de bare med på kontrollene :) 

I dag har jeg vært på ultralyd igjen! Frisk og fin bebis i magen og termin 27.02 :strix: 11+5 i dag :hjerte: 

Vi fortalte den kommende storebror om det da vi kom hjem. Han ble skikkelig stolt, kysset magen min og prøvde å se etter babyen ved å titte ned kjolen min :ler: Så hentet han bursdagskronen sin og fortalte alle bamsene sine at han skal bli storebror :hoho: :hjerte: Søteste lille gutten min😍 :hjerte: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, kaffemor skrev:

Jeg har de bare med på kontrollene :) 

I dag har jeg vært på ultralyd igjen! Frisk og fin bebis i magen og termin 27.02 :strix: 11+5 i dag :hjerte: 

Vi fortalte den kommende storebror om det da vi kom hjem. Han ble skikkelig stolt, kysset magen min og prøvde å se etter babyen ved å titte ned kjolen min :ler: Så hentet han bursdagskronen sin og fortalte alle bamsene sine at han skal bli storebror :hoho: :hjerte: Søteste lille gutten min😍 :hjerte: 

Så skjønn sønn du har, og kjempe fint alt er bra med mini😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, kaffemor said:

Jeg har de bare med på kontrollene :) 

I dag har jeg vært på ultralyd igjen! Frisk og fin bebis i magen og termin 27.02 :strix: 11+5 i dag :hjerte: 

Vi fortalte den kommende storebror om det da vi kom hjem. Han ble skikkelig stolt, kysset magen min og prøvde å se etter babyen ved å titte ned kjolen min :ler: Så hentet han bursdagskronen sin og fortalte alle bamsene sine at han skal bli storebror :hoho: :hjerte: Søteste lille gutten min😍 :hjerte: 

Å herregud det er det koseligste jeg har hørt! 😄 ❤️Hvor gammel er han?

@Kaiaermeg Jeg har også kun helsekortet med på kontroller, og hvis jeg reiser bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, tuppelene skrev:

Så skjønn sønn du har, og kjempe fint alt er bra med mini😍

Takk :hjerte: Jaaa jeg er så letta nå :hjerte: 

7 timer siden, Puffin skrev:

Å herregud det er det koseligste jeg har hørt! 😄 ❤️Hvor gammel er han?

@Kaiaermeg Jeg har også kun helsekortet med på kontroller, og hvis jeg reiser bort.

Haha jaa ikke sant? 😍 :hjerte: Han er 2,5 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2018 den 2.30, Monta skrev:

Hvordan er formen deres, jenter/damer?😁

Begynner magen å vises?😊 Jeg er ganske kraftig. Flere som er eller har vært ved tidligere svangerskap? Spent på erfaringer med når det har vistes, ser ikke noe særlig forskjell her🙈 17+4 i dag. 

Jeg er også kraftig og har godt ekstra på magen. Kan ikke si det er babymage, men har vært oppblåst veldig lenge. Så føler jeg ikke kan «trekke» inn som jeg har gjort før😂 Så ser vell egentlig mer ut som at jeg har lagt på meg🤪 men, enda mange uker (rekner jeg med) før det blir tydelig babymage🤰🏼

13+6 idag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødebrev.. bør det fylles ut til OUL? Har time i kveld, gleder oss til å hilse på knøttet igjen 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i alle dager har dere fortalt folk på jobben om graviditeten? 😂

Vi er nå 12+1, og jeg tenker at jeg godt kan fortelle det til jobben, for jeg er så lei av å prøve å skjule magen og å tenke på det hele tiden. Er ganske oppblåst, og snart er det vell en "ekte" babymage som kommer også... Jeg skjønner bare ikke når tid det er naturlig å si det 😂 Så, hva har dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Azumarill skrev:

Sist skrev jeg fødebrevet sammen med jordmor på føden, så tror ikke du trenger det.

Lykke til på OUL, vi skal i morgen :bond::hjerte: 

Jeg ble egentlig outet i et fullt lunchrom av noen som spurte meg rett ut, og klarte vel bare lyve sånn passe overbevisende :PJeg syns det var såpass ufint å spørre på sånn måte at noen dager senere (i samme forum) ga jeg klar beskjed om at det er ikke greit å spørre damer sånn og at jeg hadde gledet meg til å fortelle selv når jeg var klar. De ble flaue og jeg fikk en selvtillitsboost over å tørre å si fra.  1-0 til meg :ler: 

Forrige gang jeg var gravid kjøpte jeg boller til alle, beklaget at det var kjøpeboller, men at jeg dessverre ikke orket å bake mer enn én selv :fnise: 

Så kjedelig at noen gjorde det! 😮 Er litt derfor jeg kjenner presset på å si fra selv snart, for jeg har merket at der er éi som studerer meg voldsomt... 

Veldig bra at du "satte de på plass" 😄 Haha, morsomt med bollene! 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på en liten arbeidsplass, vi er 7 ansatte. Siden vi har hatt IVF og reisen har vært lang, har de visst det siden like etter positiv test. Fortalte de personlig en og en😉 ikke store jobben når vi er så få. 

@Azumarill 😂 den med bollene var morro👍 Og masse lykke til på OUL i morgen😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, tuppelene skrev:

Fødebrev.. bør det fylles ut til OUL? Har time i kveld, gleder oss til å hilse på knøttet igjen 😍

Lykke til i kveld 😄 har OUL på torsdag jeg. Gleder meg enormt! Jeg skal bare ha med helsekortet på den timen 😊

1 time siden, Kaiaermeg skrev:

Hvordan i alle dager har dere fortalt folk på jobben om graviditeten? 😂

Vi er nå 12+1, og jeg tenker at jeg godt kan fortelle det til jobben, for jeg er så lei av å prøve å skjule magen og å tenke på det hele tiden. Er ganske oppblåst, og snart er det vell en "ekte" babymage som kommer også... Jeg skjønner bare ikke når tid det er naturlig å si det 😂 Så, hva har dere gjort?

Jeg fortalte det til sjefene mine først  tidlig og ikke de andre jentene jeg jobber med før i uke 16, men var mest for min egen del at jeg ventet med å fortelle der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, LineG skrev:

Lykke til i kveld 😄 har OUL på torsdag jeg. Gleder meg enormt! Jeg skal bare ha med helsekortet på den timen 😊

Jeg fortalte det til sjefene mine først  tidlig og ikke de andre jentene jeg jobber med før i uke 16, men var mest for min egen del at jeg ventet med å fortelle der :)

Skjønner :) Sjefen min fikk vite det allerede i uke 7, da jeg begynte å blø på jobben og trodde jeg mistet (igjen). Får se om der er en naturlig anledning som byr seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tuppelene skrev:

Jeg jobber på en liten arbeidsplass, vi er 7 ansatte. Siden vi har hatt IVF og reisen har vært lang, har de visst det siden like etter positiv test. Fortalte de personlig en og en😉 ikke store jobben når vi er så få. 

@Azumarill 😂 den med bollene var morro👍 Og masse lykke til på OUL i morgen😍

Ååh, så deilig at dere endelig fikk en spire ❤️ Skjønner :) Vi er kun 11 stk, og har følt på at jeg tror jeg er mer komfortabel med å fortelle det til et par-tre stk i gangen, fremfor når alle er samlet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Hvordan i alle dager har dere fortalt folk på jobben om graviditeten? 😂

Vi er nå 12+1, og jeg tenker at jeg godt kan fortelle det til jobben, for jeg er så lei av å prøve å skjule magen og å tenke på det hele tiden. Er ganske oppblåst, og snart er det vell en "ekte" babymage som kommer også... Jeg skjønner bare ikke når tid det er naturlig å si det 😂 Så, hva har dere gjort?

Tror jeg kommer til å si det til hun som jeg kommer best overens med på jobben så snart hun er ferdig med ferie om ca 2 uker. Også de andre etter det tror jeg 🙄 😅 Blir vell til at jeg bare sier det som det er. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...