Gå til innhold

Januar-Februar 2019


Puffin

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, Lene25 skrev:

Tror jeg kommer til å si det til hun som jeg kommer best overens med på jobben så snart hun er ferdig med ferie om ca 2 uker. Også de andre etter det tror jeg 🙄 😅 Blir vell til at jeg bare sier det som det er. 😅

Aah 😄 Haha, ja det er nok det som er enklest. Jeg har vell bare ikke smakt så mye på ordene "jeg er gravid" enda...

Har fortalt det til ei på jobben som jeg er nær, så får kanskje høre med henne om tips 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Hvordan i alle dager har dere fortalt folk på jobben om graviditeten? 😂

Vi er nå 12+1, og jeg tenker at jeg godt kan fortelle det til jobben, for jeg er så lei av å prøve å skjule magen og å tenke på det hele tiden. Er ganske oppblåst, og snart er det vell en "ekte" babymage som kommer også... Jeg skjønner bare ikke når tid det er naturlig å si det 😂 Så, hva har dere gjort?

Synes det er så vanskelig å fortelle selv 🙈 har fortalt det til sjefen og en annen kollega. Men vi er et team på ca 30 personer, hvor jeg har en sterk og god relasjon til de fleste. Er 16+6 nå, så magen er ikke flat lenger, for å si det sånn 😂 vurderer faktisk å kle meg i noen ettersittende kjoler fremover, i håp om å slippe og fortelle selv 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Juni15 skrev:

Synes det er så vanskelig å fortelle selv 🙈 har fortalt det til sjefen og en annen kollega. Men vi er et team på ca 30 personer, hvor jeg har en sterk og god relasjon til de fleste. Er 16+6 nå, så magen er ikke flat lenger, for å si det sånn 😂 vurderer faktisk å kle meg i noen ettersittende kjoler fremover, i håp om å slippe og fortelle selv 😬

Enig! Men vet ikke helt hvorfor 😂 det var lurt! Jeg gjorde det faktisk litt i dag i lunsjen, typ satte meg slik at jeg ikke prøve å skjule magen 😂 den er jo bare oppblåst, men føler at det er lett å se at der er noe, når jeg ikke «dekker meg til» - får se om jeg kjører på med det samme i morgen, er litt lei av å måtte gjemme kroppen 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når sluttet dere med folsyre/folat tablettene? 🤔

14+1 idag, men har ganske mange igjen. Kom nettopp på at jeg har lest mange har sluttet til 2.trimester og noen bare forsetter til langt ute i 20+ ukene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Lene25 skrev:

Når sluttet dere med folsyre/folat tablettene? 🤔

14+1 idag, men har ganske mange igjen. Kom nettopp på at jeg har lest mange har sluttet til 2.trimester og noen bare forsetter til langt ute i 20+ ukene. 

Tror det var i uke 14, for da var esken tom😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OUL gikk forresten veldig bra i dag😍 Snuppa vår er frisk og rask som hun skal være, lykke💖 Må tilbake på ny kontroll rundt uke 32, for morkaken ligger litt for nærme exit utgangen nå. Regner med at den flytter seg oppover, så blir det kos å hilse på enda en gang😉 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Lene25 skrev:

Når sluttet dere med folsyre/folat tablettene? 🤔

14+1 idag, men har ganske mange igjen. Kom nettopp på at jeg har lest mange har sluttet til 2.trimester og noen bare forsetter til langt ute i 20+ ukene. 

Tar multivitamin, som også innholder folsyre. Helsesøster sa kjør på til disse, blant annet fordi jeg spiser lite fisk. Og i tillegg fikk jeg påvist vitamin d mangel i fjor høst, slik at det er fare for å få det igjen i år hvis jeg ikke tar tilskudd :) har ikke fått tilbake resultatene etter blodprøvene i uke 12 enda, men de bør vise bra siden jeg tar multivitamin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Lene25 skrev:

Når sluttet dere med folsyre/folat tablettene? 🤔

14+1 idag, men har ganske mange igjen. Kom nettopp på at jeg har lest mange har sluttet til 2.trimester og noen bare forsetter til langt ute i 20+ ukene. 

Fastlegen min sa på mandag at tidligere anbefaling var de første 3 mnd, men nå er det ny anbefaling på 5 mnd :) Så jeg kommer til å ta til uke 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Juni15 skrev:

Tar multivitamin, som også innholder folsyre. Helsesøster sa kjør på til disse, blant annet fordi jeg spiser lite fisk. Og i tillegg fikk jeg påvist vitamin d mangel i fjor høst, slik at det er fare for å få det igjen i år hvis jeg ikke tar tilskudd :) har ikke fått tilbake resultatene etter blodprøvene i uke 12 enda, men de bør vise bra siden jeg tar multivitamin.

Ja, jeg tar forresten fortsatt folsyre. Det er jo det i multivitamin😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Juni15 skrev:

Tar multivitamin, som også innholder folsyre. Helsesøster sa kjør på til disse, blant annet fordi jeg spiser lite fisk. Og i tillegg fikk jeg påvist vitamin d mangel i fjor høst, slik at det er fare for å få det igjen i år hvis jeg ikke tar tilskudd :) har ikke fått tilbake resultatene etter blodprøvene i uke 12 enda, men de bør vise bra siden jeg tar multivitamin.

 

13 timer siden, tuppelene skrev:

Tror det var i uke 14, for da var esken tom😉

 

4 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Fastlegen min sa på mandag at tidligere anbefaling var de første 3 mnd, men nå er det ny anbefaling på 5 mnd :) Så jeg kommer til å ta til uke 20.

 

Da tenker jeg at det ikke gjøre noe å spise ferdig boksen 😅👍🏻 Vertfall noen uker til 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo økt sultfølelse! Her går det i å spise omtrent annahver time om dagen 😂 legge jeg meg ikke på nå såå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre! Flere som opplever det rundt nå i uke 18?

I dag har jeg vært på OUL, og det ble bekreftet at det lå en nydelig liten gutt inni der 💙 15.01 ble terminen fastsatt 💙

måtte krangle litt med sykehuset, da de egentlig ikke ville at jeg skulle føde der:ohmy: på grunn av at jeg har risiko og det kunne skje noe. Må si jeg ærlig talt ble oppgitt. Hadde forstått det om jeg hadde tegn på at alt ikke var bra, og feks svangerskapsdiabetes osv men når alt er helt bra så syns jeg at det kan man vurdere senere ass. Heldigvis ringte de meg opp igjen og sa jeg fikk lov enn så lenge å ha holdeplassen her! Pjo sier jeg! 

Men jeg har et spørsmål, det er mulig litt tidlig men, vognpose. Det er noe jeg ikke har tenkt så mye på enda. Har dere? Vet dere hva som gjelder på vinteren osv? Vogn er jo i boks  men må vel ha en pose i den og? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå koselig med lillegutt i magen @LineG gratulerer💙nå gleder jeg meg enda mer til UL imorgen😄

Gah! Vognpose ja... var faktisk på en liten runde og kikket på vogner idag...jeg hadde eegentlig tenkt å bruke om igjen Voksiposen etter datteren min...men.. ting har skjedd på 13 år..🙄🤣så ikke en eneste vognbag som kunne se ut til å romme den gamle voksiposen🤔ser så små ut alle... så må begynne å forske på hva som fins av vinterposer 😋

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.7.2018 den 14.04, Puffin skrev:

Vi har BabyJogger City Elite fra førstemann og elsker den. Fantastisk kompakt og så lett å bruke både i by og i skogen. Elsker den :)

Vært å sett på denne i fysisk butikk idag,tidligere bare sett bilder på nett. Og det er avgjort,den vil jeg ha,såå kuul vogn😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, TeamWP skrev:

Såå koselig med lillegutt i magen @LineG gratulerer💙nå gleder jeg meg enda mer til UL imorgen😄

Gah! Vognpose ja... var faktisk på en liten runde og kikket på vogner idag...jeg hadde eegentlig tenkt å bruke om igjen Voksiposen etter datteren min...men.. ting har skjedd på 13 år..🙄🤣så ikke en eneste vognbag som kunne se ut til å romme den gamle voksiposen🤔ser så små ut alle... så må begynne å forske på hva som fins av vinterposer 😋

Det blir spennende da med det i morgen 😍  

Nei akuratt det med str har vært en del jeg og har tenkt på, eller mest svigermor og moren min har gnålt veldig om det at det er så viktig med plass til stor pose. Og de har jo rett sånn sett så var greit å få sett på ca den vogna jeg skal ha i dag for å være sikker på at det er plass! Kikka litt i stad på nettet på Voksi pose, men de var nå veldig dyre da 😅 får gå i tenkeboksen litt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@LineG så herlig med fin OUL og gratulerer med gutt💙 

vi har vognpose fra mannen var baby. En lammeullspose med kordfløyel utenpå. De er så fine de gamle😍 men den er jo ikke så stor, så må si jeg lurer på om den holder frem til varmen kommer eller om vi bør kjøpe en større i tillegg, type vokipose. Jeg hadde samme pose, så vi får forhøre oss om de husker hvor lenge vi egentlig brukte de. Takk for at du minnet meg på det😉

@TeamWP Lykke til på UL i dag❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har voksi city til kommende storebror. Tipper han har sluttet å sove på dagtid når lille kommer så da bruker vi den igjen :)  veldig fornøyd med den! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alt står bra til med lille gull. Var heeelt sikker på at det var en gutt, men neida, her er det visst ei lita prinsesse i magen 💖

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...