Gå til innhold

Januar-Februar 2019


Puffin

Anbefalte innlegg

Her går det egentlig fint. Er omtrent halvveis nå og energien er ganske bra! Men akkurat som forrige gang merker jeg at nå begynner jeg å legge på meg fort. Sist gikk jeg opp 1-1,5kg i uken etter uke 20 (ingenting før det). Hadde håpet at kroppen ville reagere litt ulikt denne gang, men den siste uken har jeg gått opp 1-1,5kg uten noen endring i kosthold (med unntak av en kveld med bursdag og pizza/kake). Men skal prøve å være litt mer bevisst denne uken og se om det er noen justeringer jeg kan gjøre. Er veldig motivert for å holde meg under 15-20kg totaloppgang denne gangen 😌 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Azumarill skrev:

Her går det stort sett fint. Litt vondt i hofte/rumpe innimellom og litt sliten, som forventet med andre ord. 26+1 i dag, det vil si nøyaktig 100 dager igjen til termin, whohoo! :duskedame:

På onsdag skal jeg ta glukosebelastning og gruer meg som en hund :(  Ikke til selve testen, det har jeg gjort flere ganger før og  det er virkelig ikke så ille som mange skal ha det til.  Å drikke noe søtt og sitte og sitte på ræva etterpå er ikke stort annerledes enn en vanlig lørdagskveld egentlig :fnise: Jeg gruer meg derimot masse til resultatet, hadde svangerskapsdiabetes forrige gang og er selvsagt livredd for å få det denne gangen også :tristbla:

Håper du får et bedre svar denne gangen🤞 

Jeg har 103 dager igjen, og herregud som det romsterer inni magen. Skulle tro hun ommøblerte eller noe😂 Det kiler og magen beveger seg forsiktig til alle kanter. Tror hun liker når det er helg like godt som meg, for da er hun alltid bittelitt mer aktiv og i midten av uken bittelitt roligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

23 minutter siden, Azumarill skrev:
 

Fikk mye bedre resultat - ingen svangerskapsdiabetes denne gangen :nigo: Veldig fornøyd!

Tar dere influensavaksine? Her tok jeg den for et par dager siden. Heldigvis ingen bivirkninger enda. Hadde nok ikke gjort det hadde jeg ikke vært gravid, men anbefalingene er såpass sterke for gravide at jeg valgte å gjøre det. Å føde med influensa har jeg i alle fall ikke lyst til :ler: 

Jeg skal ta nå på mandag :)

Har hørt litt med de i termingruppen på FB, og så godt som alle har fått det anbefalt av JM/lege, i tillegg til denne artikkelen: https://www.fhi.no/sv/influensa/influensavaksine/influensavaksine/ 

Hadde heftig influensa i fjor jul/romjul, så vil gjerne unngå det i år med lille i magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Azumarill så bra at prøvene var bra!😊

Hmm.. Min jordmor er mere skeptisk til influensavaksine til gravide, og jeg slo fra meg hele tanken på å ta den siden vi fant ut at jeg kanskje ikke hadde så veldig bruk for den siden jeg til vanlig er veldig frisk og rask. Etter MA´en i 2015 var jeg syk hver måned i ca 6 mnd når jeg skulle ha mensen, men etter det har jeg kun vært syk én gang enda det har vært mange rundt meg med skikkelig influensa. MEN en vet jo aldri da.. Vil jo ikke ligge på fødestua med influensa heller😮🤔 Må nok gå en liten runde til i meg selv her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke ta vaksine. Jeg er så var for bivirkninger på ting OG har sprøyteskrekk så satser på jeg slipper unna influensasmitte😏 tør bare ikke...😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta vaksine, hadde egentlig ikke tenkt, men så får vi den på jobben, og jeg fant ut at det er like greit å bare ta den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre enn meg som sliter med høy puls? Kan fint ligge i sengen og plutselig få hjertebank. Får også ofte trykk i brystet som om han presser oppover mot lungene, utrolig slitsomt i lengden 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23+3 de siste ukene har jeg begynt å kjenne veldig mye spark. Det vises utenpå til og med! Jeg har knytt meg til babyen (omsider!!) og det har far begynt å gjøre også. 

Samtidig føler jeg på en økt frykt og en dårlig samvittighet for at jeg setter dette barnet til verden.

Barnet mitt kommer til å vokse opp med utfordringer i verden som min generasjon og de før meg ikke greier helt å forstå omfanget av og ikke gjør nok for å stoppe. Despoter og verdensledere som setter menneskeverd til side for rikes profitt og Global Oppvarming som er kommet til ett punkt hvor jorden praktisk talt er ødelagt. Følgene som før var estimert å komme om to/tre generasjoner er nå estimert å komme om bare 12-15 år og for å forhindre det må hele verden bidra, og det kommer de ikke til å gjøre. Jeg håper barnet mitt får leve ett langt og lykkelig liv og at ikke filmer som Interstellar eller The Road blir en realitet. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Permisjon og ferie.. hva gjør dere? Hadde tenkt å ta opphold i permisjon for å ta 4 uker ferie i juli. Eller er det bedre å ta den etter endt permisjon og ulønnet for å opparbeide rettigheter til sykepenger etc? 🤷‍♀️

Vi skal ha 100 uttak og jeg tar 6-8 uker ulønnet før jeg starter opp i 60% stilling. 

Endret av tuppelene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, tuppelene skrev:
 

Permisjon og ferie.. hva gjør dere? Hadde tenkt å ta opphold i permisjon for å ta 4 uker ferie i juli. Eller er det bedre å ta den etter endt permisjon og ulønnet for å opparbeide rettigheter til sykepenger etc? 🤷‍♀️

Vi skal ha 100 uttak og jeg tar 6-8 uker ulønnet før jeg starter opp i 60% stilling. 

Pgr jeg bare har deltidsstilling så velger vi å ta 100% utbetaling (?), og at jeg evnt går ulønnet noen uker. Men, nå blir jeg sagt opp pgr konkurs så da får vi se hvordan vi løser det til en evnt barnehagestart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Lene25 skrev:
 

Pgr jeg bare har deltidsstilling så velger vi å ta 100% utbetaling (?), og at jeg evnt går ulønnet noen uker. Men, nå blir jeg sagt opp pgr konkurs så da får vi se hvordan vi løser det til en evnt barnehagestart. 

Huff så kjedelig med oppsigelse midt oppi alt😔 Håper dere får en god løsning på det allikevel og at det ikke blir vanskelig å finne en ny jobb🤞🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ender med 100 % utbetalt men med 4 ukers ferie i juli. Vært veldig vanskelig å finne ut hva som egentlig er lurt, er ikke sikker på om det jeg har valgt er så bra det heller, men kommer ikke på noe bedre måte å gjøre det på  hos oss🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, tuppelene skrev:
 

Huff så kjedelig med oppsigelse midt oppi alt😔 Håper dere får en god løsning på det allikevel og at det ikke blir vanskelig å finne en ny jobb🤞🌸

Ja sykt kjedligt. Men, mye kan skje på 1 år. Og heldigvis er det nå rett før jeg går ut i permisjon og ikke i begynnelsen av graviditeten😊 Takk, krysser fingrene ✌🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, LineG skrev:
 

Jeg ender med 100 % utbetalt men med 4 ukers ferie i juli. Vært veldig vanskelig å finne ut hva som egentlig er lurt, er ikke sikker på om det jeg har valgt er så bra det heller, men kommer ikke på noe bedre måte å gjøre det på  hos oss🤷‍♀️

Blir 4 uker ferie i permisjon her også. Har en gang lest at det lønte seg å ta ferie etter ulønnet pga sykepenger etc.. men det stemmer jo ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.10.2018 den 6.42, tuppelene skrev:
 

Blir 4 uker ferie i permisjon her også. Har en gang lest at det lønte seg å ta ferie etter ulønnet pga sykepenger etc.. men det stemmer jo ikke. 

Stemmer det ikke? Fikk det anbefalt senest for noen dager siden.. nettopp pga sykepenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...