Gå til innhold

Januar-Februar 2019


Puffin

Anbefalte innlegg

1 time siden, kaffemor skrev:
 

Stemmer det ikke? Fikk det anbefalt senest for noen dager siden.. nettopp pga sykepenger!

Hmm.. hun på økonomi kunne ikke finne at det lønte seg. Og jeg fant en artikkel om at en ikke opparbeidet seg retten til sykepenger hvis en ikke hadde startet arbeidet. Og starte i ferie var ikke som å starte arbeid.. Ååå nå blir jeg irritert om hun/nettet har feilinformert altså! Søknaden er alt sendt. Må bare satse på og ikke bli syk første måneden🤞. «Heldigvis» er planen og starte opp med to dager i uka første fem ukene. Så da får jeg evnt mikse og trikse litt. 

———

Ellers er det masse herlig liv i magen om dagen her😍 Det er så koselig, selv om hun holder meg våken halve natten😴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det flere her som ikke vet kjønn? :) Vi er så syykt spente men vil at det skal være en overraskelse. Vi tror selv at det blir jente. føles liksom litt sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Azumarill skrev:
Spiller ikke så stor rolle heller, hva det blir , viktigste er at h*n er frisk :Nikke:

Absolutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hva har dere kjøpt inn av klær/planlegger å kjøpe inn til den lille? Er såå usikker på hva han faktisk trenger i forhold til hva jeg tror han trenger 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, LineG skrev:

Hva har dere kjøpt inn av klær/planlegger å kjøpe inn til den lille? Er såå usikker på hva han faktisk trenger i forhold til hva jeg tror han trenger 😂

Ja det lurer jammen meg jeg på også. Trenger nok mye mindre enn listen i hodet mitt😂 Jeg kjøpte et bæresjal ubrukt på finn og fikk med 8 omslags bodyer, 1 bukse og 5 pysj i str 50/56 for hele 50kr👍 I tillegg har jeg strikket 2 ullbukser, sokker, jakke og luer i ca str 1-3 mnd. Har også to ullbodyer i str 60/62. Ellers har jeg litt lyst til å kjøpe ullpysj på black friday. Vet vi får litt hjemmestrikket til jul/januar, så tør ikke kjøpe så mye ull før jeg ser hva vi får😉 Men kjøper nok ikke så mye mer før behovet melder seg tenker jeg. Har også noen luer i bomull fra jeg var liten. Har du startet shoppingen enda?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, tuppelene skrev:

Ja det lurer jammen meg jeg på også. Trenger nok mye mindre enn listen i hodet mitt😂 Jeg kjøpte et bæresjal ubrukt på finn og fikk med 8 omslags bodyer, 1 bukse og 5 pysj i str 50/56 for hele 50kr👍 I tillegg har jeg strikket 2 ullbukser, sokker, jakke og luer i ca str 1-3 mnd. Har også to ullbodyer i str 60/62. Ellers har jeg litt lyst til å kjøpe ullpysj på black friday. Vet vi får litt hjemmestrikket til jul/januar, så tør ikke kjøpe så mye ull før jeg ser hva vi får😉 Men kjøper nok ikke så mye mer før behovet melder seg tenker jeg. Har også noen luer i bomull fra jeg var liten. Har du startet shoppingen enda?

Åh så kjekt! Snille mennesker man plutselig møter på! 😊👍 

Misunner deg før at du har strikket! Flink du er! 😁😁

Black friday er nok en bra dag å kjøpe ull på! Jeg har kjøpt litt allerede, men nå jobber jeg i kjedebutikk som gjør at jeg får en del prosenter på barneavdelingen i en annen butikk 🙈 men ja kjenner jeg ikke har kontroll 😂 i går kom jeg hjem med 15!! Ja 15 par sokker 😂 fulgte ikke helt med på hvor mange som var i pakkene jeg kjøpte 😂 kjøpte en fin ullpysj på Cubus her om dagen. De har har jo litt ull til en ikke alt for gal pris😊

Kjøpt litt bodyer i ull og i bomull og bukser. Men får nok litt hjemmestrikka selv og så er jeg usikker om jeg skal arve noe etter svigersøster så vet ikke hvor lenge jeg skal vente med å kjøpe inn ting 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, LineG skrev:

Åh så kjekt! Snille mennesker man plutselig møter på! 😊👍 

Misunner deg før at du har strikket! Flink du er! 😁😁

Black friday er nok en bra dag å kjøpe ull på! Jeg har kjøpt litt allerede, men nå jobber jeg i kjedebutikk som gjør at jeg får en del prosenter på barneavdelingen i en annen butikk 🙈 men ja kjenner jeg ikke har kontroll 😂 i går kom jeg hjem med 15!! Ja 15 par sokker 😂 fulgte ikke helt med på hvor mange som var i pakkene jeg kjøpte 😂 kjøpte en fin ullpysj på Cubus her om dagen. De har har jo litt ull til en ikke alt for gal pris😊

Kjøpt litt bodyer i ull og i bomull og bukser. Men får nok litt hjemmestrikka selv og så er jeg usikker om jeg skal arve noe etter svigersøster så vet ikke hvor lenge jeg skal vente med å kjøpe inn ting 🙈

Hehe.. sokker er kjekt å ha😜 Kikket på en veldig søt ullpysj på Cubus idag👍 Kjøpte ingenting da. Ble så varm så jeg dro bare hjem.. hvorfor jeg ikke tok av meg jakken vet jeg ikke🤣 men skulle likt å vite hvor mye ull snuppa her trenger altså🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, tuppelene skrev:

Hehe.. sokker er kjekt å ha😜 Kikket på en veldig søt ullpysj på Cubus idag👍 Kjøpte ingenting da. Ble så varm så jeg dro bare hjem.. hvorfor jeg ikke tok av meg jakken vet jeg ikke🤣 men skulle likt å vite hvor mye ull snuppa her trenger altså🤔

Haha know the feeling 🙈 jeg har googlet en del og følger hvertfall denne lista fra babyverden. Men tar nok også litt i bomull ved siden av. Men er usikker på om det gjelder for hver str da😂 

11 anbefalinger til vinterbabyen:

–        5-7 bodyer i ull

–        2-3 strømpebukser i ull

–        4-6 pysjamaser, gjerne i ull

–        3-4 sparkebukser/bukser

–        1-2 ulljakker

–        Ulldress til bruk i vogn og bilstol

–        Lue og votter i ull

–        Hals eller skjerf i ull

–        Ullsokker

–        Gulpesmekker, gjerne i ull

–        Myk ytterjakke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, LineG skrev:

Haha know the feeling 🙈 jeg har googlet en del og følger hvertfall denne lista fra babyverden. Men tar nok også litt i bomull ved siden av. Men er usikker på om det gjelder for hver str da😂 

11 anbefalinger til vinterbabyen:

–        5-7 bodyer i ull

–        2-3 strømpebukser i ull

–        4-6 pysjamaser, gjerne i ull

–        3-4 sparkebukser/bukser

–        1-2 ulljakker

–        Ulldress til bruk i vogn og bilstol

–        Lue og votter i ull

–        Hals eller skjerf i ull

–        Ullsokker

–        Gulpesmekker, gjerne i ull

–        Myk ytterjakke

Ja, denne har jeg også kikket på. Ser nå når jeg ser listen at jeg også har strømpebukser i ull også har vi fått en tynn dun bobledress av tante i str 60, for det måtte vi visst ha😉 jeg kommer nok ikke til å ha så mange i hver størrelse som over her. Noe kan brettes opp litt i starten tenker jeg, også har vi gode vaske og tørke muligheter. Er veldig spent på hvor stor hun blir også. Jeg og lillebror var begge rundt 4 kg, og mor mener bror gikk rett inn i str 56, han var størst. 

Ser forresten det tikker inn mailer idag med avslag på det ene og andre. Klarer jeg vente til black friday mon tro😅 Får jo salgs Mail hver søndag jo! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tuppelene skrev:

Ja, denne har jeg også kikket på. Ser nå når jeg ser listen at jeg også har strømpebukser i ull også har vi fått en tynn dun bobledress av tante i str 60, for det måtte vi visst ha😉 jeg kommer nok ikke til å ha så mange i hver størrelse som over her. Noe kan brettes opp litt i starten tenker jeg, også har vi gode vaske og tørke muligheter. Er veldig spent på hvor stor hun blir også. Jeg og lillebror var begge rundt 4 kg, og mor mener bror gikk rett inn i str 56, han var størst. 

Ser forresten det tikker inn mailer idag med avslag på det ene og andre. Klarer jeg vente til black friday mon tro😅 Får jo salgs Mail hver søndag jo! 

Ja har selv kjøpt litt mer i større str i ulldress osv så det varer litt lengre haha.

Ja det med vekt blir spennende! Er så nervøs på hvor lenge jeg vil gå jeg 😅 alle søsknene mine ble født for tidlig, jeg mest med 9 uker. Har også tatt kondensering og har en liten åpning i livmorhalsen, men krysser bokstavlig talt beina for at han holder seg inne til januar 😂

 

Er jo singels day i dag så litt ekstra tilbud i dag😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, LineG skrev:

Ja har selv kjøpt litt mer i større str i ulldress osv så det varer litt lengre haha.

Ja det med vekt blir spennende! Er så nervøs på hvor lenge jeg vil gå jeg 😅 alle søsknene mine ble født for tidlig, jeg mest med 9 uker. Har også tatt kondensering og har en liten åpning i livmorhalsen, men krysser bokstavlig talt beina for at han holder seg inne til januar 😂

 

Er jo singels day i dag så litt ekstra tilbud i dag😁

Ja da er det bare å krysse beina🤞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med vekten? Jeg har vært litt stresset for det denne gangen siden jeg gikk opp nesten 30kg sist. Foreløpig er vektkurven min helt identisk med sist, opp 7kg så langt (26+1). Det er helt ok. Omtrebt alt har og kommet etter uke 20. Men det jeg bekymrer meg for er om økningen i tredje trimester blir like ille som sist - det vil si opp 1-1,5kg hver eneste uke 🙈 Hvor mye går dere andre opp i uka nå? Siste ukene har det vært ca 0,5-0,7 opp hver uke, men denne uken var det plutselig opp 1,2. Har ikke endret på kostvaner, men merker at tarmen nok bruker enda litt lenger tid nå. Bmi var vel 23-24 før graviditet. Det går som det går men jeg ønsker jo helst å unngå å være like tung i fødsel som sist 😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, grønnplante skrev:

Hvordan går det med vekten? Jeg har vært litt stresset for det denne gangen siden jeg gikk opp nesten 30kg sist. Foreløpig er vektkurven min helt identisk med sist, opp 7kg så langt (26+1). Det er helt ok. Omtrebt alt har og kommet etter uke 20. Men det jeg bekymrer meg for er om økningen i tredje trimester blir like ille som sist - det vil si opp 1-1,5kg hver eneste uke 🙈 Hvor mye går dere andre opp i uka nå? Siste ukene har det vært ca 0,5-0,7 opp hver uke, men denne uken var det plutselig opp 1,2. Har ikke endret på kostvaner, men merker at tarmen nok bruker enda litt lenger tid nå. Bmi var vel 23-24 før graviditet. Det går som det går men jeg ønsker jo helst å unngå å være like tung i fødsel som sist 😌

Uke 31+6 nå og har gått opp 13 kg.. ligger på 1 kg i uka ca. Hvor skal det ende tenker jeg, men det får gå som det går😉 spiser sunt og ikke altfor mye. Men de siste ukene har jeg hatt veldig søtsug. Prøver å begrense meg så godt jeg kan. Jammen godt det snart er jul😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ca 27 uker nå, og er på startvekt, men gikk ned ca 5 kg i starten, så har jo lagt på meg. Sist svangerskap gikk jeg opp ca 12-15 kg, og omtrent alt kom de siste ukene, ser ut som det blir noe tilsvarende nå. Gruer meg til å gå opp så mye på kort tid, og skulle ønske det ble bedre fordelt utover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg går opp jevnt 1 kilo i uka :( Kommer til å gå opp over 30 kilo dersom det ikke stabiliserer seg. Spiser strengt, ikke noe godis, sukker, brus eller smør på brødskiven. Men legger på meg likt uansett. Fått endel vann da, så det veier vel endel... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gått opp 5 kg i uke 24 :) Er i uke 25 nå. Synes det er helt greit, og virker til å være innafor normalen. Har normal BMI, normalt kosthold, ingen spesielle cravings enda :)

Endret av Kaiaermeg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt godt å høre at det ikke er så unormalt å gå opp 1kg i uken heller. Kjedelig med vann da, jeg hadde mye av det sist, da begynte vannet å legge seg etter uke 32 så det kommer nok etterhvert denne gangen og... 

Jeg kommer nok til å prøve å begrense sukker og saltinntak nå frem mot jul (i jula får det gå som det går). Det sies jo at salt/sukker binder vann og, så kanskje det vil hjelpe litt 😌

Endret av grønnplante
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...