Gå til innhold

Januar-Februar 2019


Puffin

Anbefalte innlegg

Var på UL i dag (16+0) og det gikk veldig bra. Gyn mente alt så fint ut og holder en knapp på at det blir ei jente💖 Nå skal jeg klare å slappe av de neste tre ukene😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, tuppelene skrev:

Var på UL i dag (16+0) og det gikk veldig bra. Gyn mente alt så fint ut og holder en knapp på at det blir ei jente💖 Nå skal jeg klare å slappe av de neste tre ukene😉

Ååh så spennende da 😍 vi får krysse fingrene for at de neste 3 ukene går fort😁🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, tuppelene skrev:

Vi er på tanken på Emmaljunga Edge Duo. Det er litt synd at den er tung, men skal nok gå bra her vi bor. Slipper heldigvis og f.eks bære den opp 1-2 etasjer slik som ei venninne. Det nyttet ikke 😉 Gøy med planlegging!

Har du testet å løfte den selv, eller bare hørt den er tung? Tenker det ikke er sikkert at det blir såå mye løfting ut og inn av bilen, og kan ikke se for meg at det er annen løfting av den siden vi bor i enebolig 😊 

 

13 timer siden, Anonym922 skrev:

Ja det er for mye å velge mellom 🙈 Vi liker den fordi den blir liten og lett når den er lagt sammen (vi har stor bil, men hund også😅), teleskophåndtak for mannen som er 195, lun bagdel, vendbar sportsdel, svingbare hjul som kan låses så vidt jeg har skjønt👍🏼 Vi vil ha nxt90 outdoor med hjul så vi kan gå med i skogen. Også er den jo kjempefin😍

Vi har også hund, så må nok være litt kreativ i forhold til plassering sv barnesete, hundebur og barnevogn (de gangene vi trenger å ha med barnevogna). Tror dessverre hunden vår ikke lever lenger når vi forhåpentligvis før nr 2, så bekymrer meg ikke noe særlig over å måtte legge ned noen seter for å få plass til alt 😊 er outdoor understellet bra i skogen? Ser det er så mange ulike understeller, og 2 stykk outdoor for Edge duo, så vanskelig å vite hva man bør velge. Skal i hvert fall ikke ha noe by-understell 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Juni15 skrev:

Har du testet å løfte den selv, eller bare hørt den er tung? Tenker det ikke er sikkert at det blir såå mye løfting ut og inn av bilen, og kan ikke se for meg at det er annen løfting av den siden vi bor i enebolig 😊 

Bare hørt den er tung og kålete og bære opp trapper. Men vi skal også bare rett inn i hus, så blir ikke sååå mye bæring tenker jeg. Venninnen min som måtte opp en etasje sa at hvis de hadde bodd i hus, slik som de gjør nå med andre mann, så hadde hun valgt Edge duo istedenfor en litt mer kompakt. Da ville hun heller hatt en god og romslig vogn😉 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt UL i dag. Målt til 13+6 i stedet for 13+2 som er utfra mens. Veldig godt for en utålmodig sjel. Og fantastisk å få se at alt stod bra til😍Nå kan vi begynne å senke skuldrene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.7.2018 den 6.51, Juni15 skrev:

Har du testet å løfte den selv, eller bare hørt den er tung? Tenker det ikke er sikkert at det blir såå mye løfting ut og inn av bilen, og kan ikke se for meg at det er annen løfting av den siden vi bor i enebolig 😊 

 

Vi har også hund, så må nok være litt kreativ i forhold til plassering sv barnesete, hundebur og barnevogn (de gangene vi trenger å ha med barnevogna). Tror dessverre hunden vår ikke lever lenger når vi forhåpentligvis før nr 2, så bekymrer meg ikke noe særlig over å måtte legge ned noen seter for å få plass til alt 😊 er outdoor understellet bra i skogen? Ser det er så mange ulike understeller, og 2 stykk outdoor for Edge duo, så vanskelig å vite hva man bør velge. Skal i hvert fall ikke ha noe by-understell 🙈

Har i hvertfall hørt at den er bra i skogen, er jo noen slags «offroad» lufthjul🙈 Den skal også ha fått god demping, i motsetning til at 2017 modellen var helt uten demping. huff😔 jeg håper vår hund lever til både nr 2. og kanskje 3, så får vi heller kjøpe 7-seter 😂 Kjøpte også bilsete igår, vårt første store innkjøp. Det var skummelt men nå ble det litt mer ekte🙊 Er i uke 15 idag og venter på at magen skal komme... Føler meg bare så tjukk og oppblåst foreløpig😅😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere fra Oslo; hvor har dere vært på ultralyd? Ultralydklinikken hadde ikke ledig tid den dagen som passer for oss :( Var på Oslo city legesenter sist, men der er de så veeldig raske. Får litt lite for pengene der synes jeg. Noen anbefalinger? :hjerte: Har hørt noe om at en på Majorstua skal være bra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på Jessheim. Et stykke å kjøre, men superfornøyd!! 😀 Tok seg god tid og fikk med minnebrikke med bilder og film. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært der selv men kjenner flere som har vært hos jordmorklinikken.no og vært fornøyde der ☺️

Forrige graviditet var jeg på familie-klinikken.no. Milla tok seg god tid og fikk både print og digitale bilder/video 👌

Endret av grønnplante
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.7.2018 den 22.47, Pupsilure skrev:

Jeg har vært på Jessheim. Et stykke å kjøre, men superfornøyd!! 😀 Tok seg god tid og fikk med minnebrikke med bilder og film. 

Har også hørt mye skryt om Spesialistsenteret for kvinner på Jessheim. Hadde planer på TUL der i uke 12, men dessverre hadde de sommerstengt der akkurat da. Kommer nok til å benytte de hvis vi har behov for flere UL utover OUL 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips folkens! Jessheim blir litt langt for oss.. endte opp med å bestille hos dr Trolle på Majorstuen! Lest masse positivt om han, så håper det blir bra :hoppe: 

Skulle kjøpe ny pakke med postafen i dag. Og på grunn av kjip dame på apoteket ble jeg veldig usikker på om jeg skal fortsette å ta de :( Hun var nemlig veldig opptatt av å poengtere flere ganger at tablettene kun måtte taes dersom det absolutt var nødvendig - men helst ikke :( Og da blir jeg litt sånn :forvirra:.. er de ikke trygge for gravide da eller? Og hva er absolutt nødvendig? Jeg DØR jo ikke uten de, men de hjelper absolutt for å få vekk kvalmen på natten nå. Etter at jeg begynte å ta de på kvelden og ikke morgningen har jeg en helt annen effekt. Men nå vet jeg ikke om jeg tørr allikavel :( Har dere tatt kvalmestillende i svangerskapet? Legen mente jo det var helt trygt og jeg stoler jo på henne. Men ble usikker nå altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@kaffemor Jordmor jeg går til mener det er trygt å ta postafen i svangerskap. Legen min sier at jeg bør kun gjøre det hvis jeg absolutt må. Så det er vanskelig å vite hva som er rett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei :)

Noen her som vet hva som er mest vanlig av innvendig eller utvendig UL i uke 10?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Heihei :)

Noen her som vet hva som er mest vanlig av innvendig eller utvendig UL i uke 10?

Jeg hadde innvendig uke 10+2. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, tuppelene skrev:

Jeg hadde innvendig uke 10+2. 

 

1 time siden, Pupsilure skrev:

Jeg hadde utvendig 11+1 :)

 

Hmm, er 10+2 i morgen når jeg skal til gyn, mulig hun tar innvendig for best bilde? 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

 

 

Hmm, er 10+2 i morgen når jeg skal til gyn, mulig hun tar innvendig for best bilde? 😮 

Kom på at jeg hadde utvendig 9+2 eller 9+4 med førstemann for 8 år siden 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Hmm, er 10+2 i morgen når jeg skal til gyn, mulig hun tar innvendig for best bilde? 😮 

Det er nok litt forskjell fra sted til sted tenker jeg. Masse lykke til i morgen😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Pupsilure skrev:

Kom på at jeg hadde utvendig 9+2 eller 9+4 med førstemann for 8 år siden 😀

Oi 😮 kjenner det hadde vært greit med utvendig! 😂

7 minutter siden, tuppelene skrev:

Det er nok litt forskjell fra sted til sted tenker jeg. Masse lykke til i morgen😊 

Aah, ja det er det sikkert :) tusen takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...