Gå til innhold

Januar-Februar 2019


Puffin

Anbefalte innlegg

Er det noen som har begynt å tenke navn allerede? Eller kanskje har navnene klare (avhengig av kjønn, naturligvis)?

Jeg tenker masse på det, og vi snakker litt om det i blant. Jeg har nok flere tanker og forslag om navn enn samboer, men han er god på å avslå en del av mine forslag (ikke alle er like vanlige navn) 🙈 Synes det er vanskelig å finne navn som ikke er for mye brukt, men heller ikke for uvanlig (etter samboers ønske) og hvor vi ikke har dårlig assosiasjoner til navnene 😄 har også snakket litt om å kalle opp etter våre (mest aktuelt med hans) besteforeldre 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Juni15 skrev:

Er det noen som har begynt å tenke navn allerede? Eller kanskje har navnene klare (avhengig av kjønn, naturligvis)?

Jeg tenker masse på det, og vi snakker litt om det i blant. Jeg har nok flere tanker og forslag om navn enn samboer, men han er god på å avslå en del av mine forslag (ikke alle er like vanlige navn) 🙈 Synes det er vanskelig å finne navn som ikke er for mye brukt, men heller ikke for uvanlig (etter samboers ønske) og hvor vi ikke har dårlig assosiasjoner til navnene 😄 har også snakket litt om å kalle opp etter våre (mest aktuelt med hans) besteforeldre 😊😊

Vi trooor at vi har navnet klart om det blir jente 😁Begynte å tenke på navn før vi ble prøvere, faktisk... Guttenavn har vi derimot ikke landet på enda, litt uenighet der 😂

Her er "listen" vår: 
Jente: Kaia, Mari (ganske sikker på at det blir Kaia, begge er forelsket i det navnet)
Gutt: Lars, Tim (tviler på det blir noen av disse no, men det er de vi har blitt enige om så langt 😂)

En annen ting vi har bestemt oss for er at vi ikke avslører navnet før etter fødsel, kanskje til og med ikke før navnefesten. Vi ønsker ikke folk sin mening om navnet vi bestemmer oss for, mye basert på at jeg har lest om mange som har dårlige opplevelser med det, men også pga. folk skulle mene veldig mye da min bror valgte et litt uvanlig navn til sin datter... Så, er spent på om vi klarer å holde oss, og om familiene respekterer ønsket vårt om å holde det hemmelig 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi bestemt oss for jentenavn, men har ingen ide om guttenavn 🙈 :vetikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Juni15 skrev:

Er det noen som har begynt å tenke navn allerede? Eller kanskje har navnene klare (avhengig av kjønn, naturligvis)?

Jeg tenker masse på det, og vi snakker litt om det i blant. Jeg har nok flere tanker og forslag om navn enn samboer, men han er god på å avslå en del av mine forslag (ikke alle er like vanlige navn) 🙈 Synes det er vanskelig å finne navn som ikke er for mye brukt, men heller ikke for uvanlig (etter samboers ønske) og hvor vi ikke har dårlig assosiasjoner til navnene 😄 har også snakket litt om å kalle opp etter våre (mest aktuelt med hans) besteforeldre 😊😊

Hehe.. Guttenavnet ble bestemt før vi satte i gang prosjekt baby, og jentenavn for ca 4 år siden😅 Men så spørs det om det føles riktig når h*n kommer ut da😉 Vi har navn etter en bestefar og en oldemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud @kaffemor så fin mage!! Du er jo slank i tillegg! 😄 Jeg har fett rundt men herlighet, jeg er litt sjokket over hvor fort det begynte å stikke ut. Alle tror sikkert jeg har spist i overkant mye is i det siste.. 🤣

@Azumarill se på kaffemor da! Tror det er håp for oss at det ikke er bare flesk altså! 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bestemt guttenavn,det er ett jeg alltid har likt. 

Pappan til mini i magen har ett jentenavn han alltid har likt,og jeg har sagt vi kan godt bruke det,men da "må" det bli dobbelnavn , for det er så kort og lite. Veldig søtt men får det bare ikke til å klinge med navnet til datteren jeg har fra før. Vi jobber litt ennå med det siste navnet , blir ikke helt enig, inni meg himler jeg med øya av forslagene hans🙈ikke pent men ...heh...liitt forskjellig smak..😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Puffin skrev:

Å herregud @kaffemor så fin mage!! Du er jo slank i tillegg! 😄 Jeg har fett rundt men herlighet, jeg er litt sjokket over hvor fort det begynte å stikke ut. Alle tror sikkert jeg har spist i overkant mye is i det siste.. 🤣

@Azumarill se på kaffemor da! Tror det er håp for oss at det ikke er bare flesk altså! 😄 

 

33 minutter siden, Azumarill skrev:

ja, @kaffemor er helt nydelig :hjerter: Gravide kvinner er det flotteste jeg vet, så gleder meg til jeg får en sånn flott struttemage selv :jepp:

Ååh tusen takk dere :hjerte: Er veldig koselig med mage, men den er så stor at jeg nesten begynner å bli nervøs for om det er to bebiser inni der :sjokk: :ler: :daane: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Vi trooor at vi har navnet klart om det blir jente 😁Begynte å tenke på navn før vi ble prøvere, faktisk... Guttenavn har vi derimot ikke landet på enda, litt uenighet der 😂

Her er "listen" vår: 
Jente: Kaia, Mari (ganske sikker på at det blir Kaia, begge er forelsket i det navnet)
Gutt: Lars, Tim (tviler på det blir noen av disse no, men det er de vi har blitt enige om så langt 😂)

En annen ting vi har bestemt oss for er at vi ikke avslører navnet før etter fødsel, kanskje til og med ikke før navnefesten. Vi ønsker ikke folk sin mening om navnet vi bestemmer oss for, mye basert på at jeg har lest om mange som har dårlige opplevelser med det, men også pga. folk skulle mene veldig mye da min bror valgte et litt uvanlig navn til sin datter... Så, er spent på om vi klarer å holde oss, og om familiene respekterer ønsket vårt om å holde det hemmelig 😄

Vi har også snakket om å holde navn vi bestemmer oss for frem til fødsel. Orker ikke at folk kommer med sin meninger 🙈

 

7 timer siden, kaffemor skrev:

Her har vi bestemt oss for jentenavn, men har ingen ide om guttenavn 🙈 :vetikke: 

Har du lyst til å dele jentenavnet? 😄

 

7 timer siden, tuppelene skrev:

Hehe.. Guttenavnet ble bestemt før vi satte i gang prosjekt baby, og jentenavn for ca 4 år siden😅 Men så spørs det om det føles riktig når h*n kommer ut da😉 Vi har navn etter en bestefar og en oldemor.

Hvilke navn har dere bestemt dere for, hvis du vil dele? 😊

 

4 timer siden, TeamWP skrev:

Har bestemt guttenavn,det er ett jeg alltid har likt. 

Pappan til mini i magen har ett jentenavn han alltid har likt,og jeg har sagt vi kan godt bruke det,men da "må" det bli dobbelnavn , for det er så kort og lite. Veldig søtt men får det bare ikke til å klinge med navnet til datteren jeg har fra før. Vi jobber litt ennå med det siste navnet , blir ikke helt enig, inni meg himler jeg med øya av forslagene hans🙈ikke pent men ...heh...liitt forskjellig smak..😆

Tar gjerne imot inspirasjon, hvis du har lyst til å fortelle 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har passert uke12, har dere kuttet ut eller trappet ned folsyre? 

@kaffemor Herlig mage allerede😊 Jeg er uke 13 i dag og siste dagene har det begynt og skje litt her også, men ser fortsatt ut som jeg er skikkelig glad i is😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tuppelene skrev:

@Juni15 Martin og Emilie 😉

Fine navn 💕 liker spesielt godt Emilie og Emily, men «dessverre» heter ei venninne av oss Emilie, så derfor utgår det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tuppelene skrev:

Dere som har passert uke12, har dere kuttet ut eller trappet ned folsyre? 

@kaffemor Herlig mage allerede😊 Jeg er uke 13 i dag og siste dagene har det begynt og skje litt her også, men ser fortsatt ut som jeg er skikkelig glad i is😂 

Nei,venter til 1.trimester er over med å slutte med folsyra😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har snakket en del om navn. Det begynte vi med ei god stund før jeg ble gravid, i all prøvingen var det et koselig samtaleemne 😊 Nå når det faktisk har skjedd, er plutselig noen av navnene ikke såå aktuelle likevel 🙈 Har falt litt for navnene Torjus og Ella. 🤔

 

Morsomt å høre om dere som har fått mage😊 Og så fin mage, @kaffemor!😁

Jeg er ganske kraftig fra før av, så spent på om jeg i det hele tatt får noen gravidmage.. Noen som er gravid eller har fått barn tidligere som er/har vært kraftig? Spennende å høre hva andre har erfart! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Monta Jeg veide en plass mellom 120 og 130 sist jeg ble gravid og hadde MYE mage fra før av.. Det tar lenger tid før vi får synlig gravidmage, fordi først presser livmoren bare flesket utover. ;) Men når livmoren stiger og magen blir rundere er det ingen tvil lenger. :) Jeg fikk en ENORM babymage, selvsagt med mye padding utenpå. Var kjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forresten også snakket mye om navn, så mye at jeg nå har ekstremt lyst på en jente. 🙄 Før alt navnesnakket var det helt 50/50, men nå kjenner jeg at jeg har skikkelig lyst på det (har gutt fra før).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Puffin skrev:

@Monta Jeg veide en plass mellom 120 og 130 sist jeg ble gravid og hadde MYE mage fra før av.. Det tar lenger tid før vi får synlig gravidmage, fordi først presser livmoren bare flesket utover. ;) Men når livmoren stiger og magen blir rundere er det ingen tvil lenger. :) Jeg fikk en ENORM babymage, selvsagt med mye padding utenpå. Var kjekt!

Når begynte det å bli synlig gravidmage til deg da?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Monta Jeg syns den så gravid ut fra uke 18-19-20 eller deromkring. Når jeg ser tilbake på bilder så var det nok nærmere 22+. Det spørs jo veldig hvordan man bærer vekten sin også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.7.2018 den 23.43, Monta skrev:

Vi har snakket en del om navn. Det begynte vi med ei god stund før jeg ble gravid, i all prøvingen var det et koselig samtaleemne 😊 Nå når det faktisk har skjedd, er plutselig noen av navnene ikke såå aktuelle likevel 🙈 Har falt litt for navnene Torjus og Ella. 🤔

 

Morsomt å høre om dere som har fått mage😊 Og så fin mage, @kaffemor!😁

Jeg er ganske kraftig fra før av, så spent på om jeg i det hele tatt får noen gravidmage.. Noen som er gravid eller har fått barn tidligere som er/har vært kraftig? Spennende å høre hva andre har erfart! 😊

Jeg er selv ganske kraftig, så blir spent når det er synlig. 

Sa tidligere til samboeren min at fordelen er jo at vi kan nesten holde det for oss selv så lenge vi vil. Blir ikke synlig med det første 😂😅 (vi tenker å vente til type uke 13-16 ish. Godt mulig vi gjør det før, men sånn per  dags dato tenker vi sånn) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...