Gå til innhold

Januar-Februar 2019


Puffin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har vært sykt kvalm de siste 3-4 dagene. 6+0 i dag. Var ikke kvalm med førstemann så dette kom litt uventet på meg. Hvor lenge har dere andre vært kvalme? Og noen som har tips som hjelper? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, grønnplante said:

Har vært sykt kvalm de siste 3-4 dagene. 6+0 i dag. Var ikke kvalm med førstemann så dette kom litt uventet på meg. Hvor lenge har dere andre vært kvalme? Og noen som har tips som hjelper? ☺️

Forrige gang var jeg kvalm fra uke 9 ca til han var ute. Denne gangen begynte det i helga, så ca rundt 7+2 eller der omkring. Virker veldig individuelt hva som fungerer.. Forrige gang hadde jeg veldig god erfaring med å sove så lenge som overhodet mulig, og så sitte oppe utover kvelden. Spiste jevnt og trutt for å holde det i sjakk, men ble veldig lite mat totalt sett.. Denne gangen har jeg ikke funnet noe som fungerer enda, men har fått tips om sånne sjøsykarmbånd, ingefærkapsler, akupunktur og så medisin da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Puffin skrev:

Forrige gang var jeg kvalm fra uke 9 ca til han var ute. Denne gangen begynte det i helga, så ca rundt 7+2 eller der omkring. Virker veldig individuelt hva som fungerer.. Forrige gang hadde jeg veldig god erfaring med å sove så lenge som overhodet mulig, og så sitte oppe utover kvelden. Spiste jevnt og trutt for å holde det i sjakk, men ble veldig lite mat totalt sett.. Denne gangen har jeg ikke funnet noe som fungerer enda, men har fått tips om sånne sjøsykarmbånd, ingefærkapsler, akupunktur og så medisin da

Takk for tips! Får teste ut litt forskjellig og se hva som funker for meg og. Du har nok helt rett i at det er individuelt. Men søvn er nok et godt triks, kjenner at det hjelper, bare synd jeg ikke kan gjøre det hele tiden 😅 Heldigvis snart ferie da, det blir deilig! 

Men fra uke 9 til han var ute høres jo grusomt ut. Klarte du å jobbe med sånn kvalme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, grønnplante said:

Takk for tips! Får teste ut litt forskjellig og se hva som funker for meg og. Du har nok helt rett i at det er individuelt. Men søvn er nok et godt triks, kjenner at det hjelper, bare synd jeg ikke kan gjøre det hele tiden 😅 Heldigvis snart ferie da, det blir deilig! 

Men fra uke 9 til han var ute høres jo grusomt ut. Klarte du å jobbe med sånn kvalme?

Jeg var sykmeldt i hele svangerskapet pga det. Klarte ikke å fungere normalt hvis jeg måtte stå opp før 10, helst senere. Det var rett og slett helt jævlig, så at mannen har overtalt meg til å gjøre dette en gang til er jo galskap .. 😅 Jeg kastet opp flere ganger hver eneste dag, siste gangen på føden. Var mye grining rett og slett. 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som sliter med hodepine? Startet i går kveld og gir ikke helt slipp 🙄 har jo lest at det er normalt, men Gud så blæ haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Puffin skrev:

Jeg var sykmeldt i hele svangerskapet pga det. Klarte ikke å fungere normalt hvis jeg måtte stå opp før 10, helst senere. Det var rett og slett helt jævlig, så at mannen har overtalt meg til å gjøre dette en gang til er jo galskap .. 😅 Jeg kastet opp flere ganger hver eneste dag, siste gangen på føden. Var mye grining rett og slett. 🤣

Å herre. Stakkars deg! Det skjønner jeg godt du ikke klarte å fungere med. Kjenner at jeg ikke hadde holdt ut lenge sånn som ting er nå, og jeg har ikke engang kastet opp (men brekker meg til stadighet 🤢). Har heldigvis mulighet til hjemmekontor innomellom, og teller ned dagene til ferie ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, grønnplante said:

Å herre. Stakkars deg! Det skjønner jeg godt du ikke klarte å fungere med. Kjenner at jeg ikke hadde holdt ut lenge sånn som ting er nå, og jeg har ikke engang kastet opp (men brekker meg til stadighet 🤢). Har heldigvis mulighet til hjemmekontor innomellom, og teller ned dagene til ferie ❤️ 

Å brekke seg er ille nok! Måtte bråsnu i kantina på jobb fordi det var fiskekaker der. Var sikker på at jeg skulle kaste opp der og da.. 😅 Heldigvis går det som regel over etter første trimester, krysser fingrene for oss begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, LineG skrev:

Flere som sliter med hodepine? Startet i går kveld og gir ikke helt slipp 🙄 har jo lest at det er normalt, men Gud så blæ haha

Hatt vondt i hodet i to uker. Kommet og gått litt, men i går var det helt forferdelig, heldigvis litt bedre i dag. Hos meg er jeg sikker på at det kommer av mye sofa ligging (har vært sååå trøtt) og høye skuldre på jobb (kontor jobb). Dette sammen med at jeg ikke har trent rygg og skuldre slik som før gjør nok susen for hodeverket ja😕 Så nå har jeg funnet frem strikken min slik at jeg får gjort noen øvelser og passer på å gå fra pulten litt oftere på jobb. Får håpe det hjelper. Det som ikke hjelper er at jeg nettopp har sovet en time på sofaen😅😴 Blir så fort trøtt at jeg ikke helt får det med meg før jeg sovner😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Azumarill skrev:

Det er en god innstilling :) Jeg er litt mer av den krisemaksimerende typen som ser for meg worst case scenario under påskudd at "jeg har alikevel sett for meg det verste og det er jo bedre å bli positivt overrasska enn å bli skuffa" :ler:

Heier i alle fall på oss og mageinnholdet i alle fall!

Takk, det håper jeg og :hjerte: 

Haha sånn er jeg egnetlig altså men prøver å tenke andre veien 😂 

Ja krysser fingrene for oss 🤞🤞 når har du time i morgen ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Azumarill skrev:

Har time klokka ni, så slipper heldigvis å gå og grue meg hele dagen :) Hva med deg? Kjenner jeg gleder meg litt også, det er vel machosisten i meg :fnise: 

 

16 minutter siden, Monta skrev:

Jeg har også time klokka 9!!! SPENT 😮

Hæææ shit jeg og har klokka ni 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det noen fler av dere 2.gangs som har fått mage enda? Min poppet litt for noen dager siden, helt sykt tidlig da :daane: Er jo bare 6 uker!! Men den er like stor om morgningen før frokost, da pleier den å være helt flat vanligvis. Må gå med vide kjoler for å skjule den. Kan bli vanskelig å skjule den på stranden i sommer :vetikke: Er ikke diger selvsagt, men en liten bump har definitivt kommet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil oogså det! Må pent vente til 9.juli kl.9😂

@kaffemor har skikkelig gravidmage,hatt siden uke 6... flere venner og familie har spurt om jeg er gravid før jeg sa noe,og andre sa" ja du jeg har lurt på det pga magen gitt" da jeg fortalte... tydelig at noen har ligget inni der før ja,med første kom ikke magen før uke 14😆såå full av luft , skjønner ikke åssen den kan være så stor allerede,bare på str.med en fiken selve fosteret 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahaa.. det var i morgen klokken 9 vi skulle booket UL altså. Herregud jeg misforsto jo alt😜😂 Masse lykke til jenter, dette går bra💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under tolv timer att no.. Æ så nervøs at kvalmen plutselig kom tilbake! 😳 Men prøver å ha trua, så jo et bankende hjerte for 3 uker siden, det er vel positivt!

 

@kaffemor hvor tidlig fikk du mage med nr 1? Tror det vil ta laaaang tid før det synes på meg, er ganske stor fra før.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...