Gå til innhold

Januar-Februar 2019


Puffin

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Juni15 skrev:

Det sies at termindato for de med IVF ikke skal justeres på OUL, men en vet jo aldri 🙈

Da synes jeg de på Riksen kunne gitt oss termindato når vi var der på TUL. Vi dobbeltsjekket papirene når vi var hos jordmor, men de har jo ikke skrevet noe om det. Nesten litt rart egentlig. Kanskje vi kan sende melding til sykepleier på minjournal og få de til å regne riktig🤔

@Kaiaermeg Jeg liker også å planlegge, men tørr ikke for mye enda. Men inni hodet mitt står det ullbodyer og masse annet ull utstyr. Også må vi huske å rense vognposen som mannen brukte for snart 43 år siden😉 Han er født sent i november, så den er varm. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@Kaiaermeg Om jeg har 🙈 Siden dette svangerskapet er ganske etterlengtet, har jeg for lenge siden begynt å skrive liste for ting jeg ser for meg at vi trenger. Den er nok langt ifra komplett, men tenker at vi ikke burde kjøpe inn alle tingene vi er usikre på, da kan vi heller kjøpe det når det blir nødvendig. Har også skrevet en liste over hva slags klær og mengde som er nødvendig, men den er heller ikke ferdig. Har ikke handlet noe, men liker å sy, så har sydd flere plagg, og en del i ull 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@tuppelene nei, jeg tørr ikke å gjøre noe mer enn å lage lister, det blir nok ikke å handle noe før om en stund... Tror vi kan gjøre mange kupp på Black Friday i november også😁

@Juni15 ooh, spennende! Kanskje du kan dele her etter hvert? 😍 Mine lister er bare inspirert av alt jeg fant på nettet om vinterbaby osv, men der er alltids noe man glemmer. Har også en nær slektning som fikk baby i februar 2018, så jeg skal høre med henne etter hvert - men vi vil holde det for oss selv så lenge som mulig 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kaiaermeg skrev:

@tuppelene nei, jeg tørr ikke å gjøre noe mer enn å lage lister, det blir nok ikke å handle noe før om en stund... Tror vi kan gjøre mange kupp på Black Friday i november også😁

@Juni15 ooh, spennende! Kanskje du kan dele her etter hvert? 😍 Mine lister er bare inspirert av alt jeg fant på nettet om vinterbaby osv, men der er alltids noe man glemmer. Har også en nær slektning som fikk baby i februar 2018, så jeg skal høre med henne etter hvert - men vi vil holde det for oss selv så lenge som mulig 😊

 

Oh, takk for at du minte meg på det👏🏻😁 Da må jeg invitere noen besteforeldre med på shopping😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten... Hvordan opplevde dere ligamentsmerter el.l. i uke 4? 5?

I natt våknet jeg av en intens smerte og riving helt nederst i magen, den typen der du må legge deg i fosterstilling og fokusere på pusten for å "komme deg gjennom" bølgen av smerter... Jeg hadde akkurat det samme sist gang, da det ble oppdaget BO. Er så redd for at dette er et tegn på at det skjer igjen. Men i følge ulike forum er det vanlig, men jeg vet ikke hvor vanlig det er med SÅ sterke smerter? Noen erfaringer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, tuppelene skrev:

Oh, takk for at du minte meg på det👏🏻😁 Da må jeg invitere noen besteforeldre med på shopping😂

Lurt! 😂😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Forresten... Hvordan opplevde dere ligamentsmerter el.l. i uke 4? 5?

I natt våknet jeg av en intens smerte og riving helt nederst i magen, den typen der du må legge deg i fosterstilling og fokusere på pusten for å "komme deg gjennom" bølgen av smerter... Jeg hadde akkurat det samme sist gang, da det ble oppdaget BO. Er så redd for at dette er et tegn på at det skjer igjen. Men i følge ulike forum er det vanlig, men jeg vet ikke hvor vanlig det er med SÅ sterke smerter? Noen erfaringer? :)

Jeg hadde så sterke smerter da jeg venta datteren min. Nesten så jeg gråt .. har kjent samme type smerte nå også,men ikke like sterke,og ikke like tidlig. Sikkert mer strekt fra før nå disse ligamentene😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, TeamWP skrev:

Jeg hadde så sterke smerter da jeg venta datteren min. Nesten så jeg gråt .. har kjent samme type smerte nå også,men ikke like sterke,og ikke like tidlig. Sikkert mer strekt fra før nå disse ligamentene😆

Phew, nå ble jeg litt letta ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Forresten... Hvordan opplevde dere ligamentsmerter el.l. i uke 4? 5?

I natt våknet jeg av en intens smerte og riving helt nederst i magen, den typen der du må legge deg i fosterstilling og fokusere på pusten for å "komme deg gjennom" bølgen av smerter... Jeg hadde akkurat det samme sist gang, da det ble oppdaget BO. Er så redd for at dette er et tegn på at det skjer igjen. Men i følge ulike forum er det vanlig, men jeg vet ikke hvor vanlig det er med SÅ sterke smerter? Noen erfaringer? :)

Jeg opplevde det ikke så tidlig, men i uke 7. Det var så vanvittig vondt at jeg tok kontakt med jordmor og fikk komme på ul med en gang for å sjekke. Første gang jeg er gravid, så ble så utrolig redd. Men var heldigvis ikke noe å bekymre seg for da! 😊

Bor på et veldig lite sted, så har jordmor jeg kan kontakte når som helst om det skulle være noe. Går nesten ikke an å være så heldig! 😲 Spesielt når man er av det supernervøse slaget som meg 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Monta skrev:

Jeg opplevde det ikke så tidlig, men i uke 7. Det var så vanvittig vondt at jeg tok kontakt med jordmor og fikk komme på ul med en gang for å sjekke. Første gang jeg er gravid, så ble så utrolig redd. Men var heldigvis ikke noe å bekymre seg for da! 😊

Bor på et veldig lite sted, så har jordmor jeg kan kontakte når som helst om det skulle være noe. Går nesten ikke an å være så heldig! 😲 Spesielt når man er av det supernervøse slaget som meg 😳

Hmm, godt å høre erfaringen din, håper det er vanlig det jeg også kjenner :) skal ikke på UL før 3. Juli, så får vel bare smøre meg med tålmodighet!

Det har kun vært én gang til nå. Sist gang, når jeg mistet, var det hvert fall annen hver morgen at jeg våknet av det... 

Er nok litt i overkant nervøs jeg også 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2018 den 20.28, Juni15 skrev:

Det sies at termindato for de med IVF ikke skal justeres på OUL, men en vet jo aldri 🙈

Nå har jeg fått svar fra Riksen ang termindato. Sykepleier skriver at i journalen min står det at termin er 13.01.19👍 Da må jeg informere jordmor om det om to uker. 

Endret av tuppelene
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående sex... 😂

Er det kun jeg som er redd? For at det skal skje noe, evt. noe bli skadd, eller ja - jeg vet ikke? Er det 100% trygt å ha sex gjennom absolutt hele svangerskapet, til og med før første UL/man har bekreftet liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være trygt om man ikke har fått beskjed om noe annet. :) Kan jo være enkelte tilfeller, ved f.eks fare for prematur fødsel, siden orgasme kan få livmoren til å trekke seg sammen, eller om man har blødninger, men i bunn og grunn skal det gå bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, men er det negativt om livmoren trekker seg sammen nå som den skal "utvides" @Azumarill😮

Det er sikkert ikke noe å tenke på, vil bare ikke gjøre noe dumt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tuppelene skrev:

Nå har jeg fått svar fra Riksen ang termindato. Sykepleier skriver at i journalen min står det at termin er 13.01.19👍 Da må jeg informere jordmor om det imot uker. 

Takk for svar. Kanskje jeg skal sende inn spørsmål selv. Men basert på din termin, så blir min 27.01, du hadde også uttak en onsdag, sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Juni15 skrev:

Takk for svar. Kanskje jeg skal sende inn spørsmål selv. Men basert på din termin, så blir min 27.01, du hadde også uttak en onsdag, sant?

Ja, hadde uttak onsdag 18.04. Det blir egentlig en dag feil i forhold til de to appene jeg har men🤔 Regner med de har kontroll på tellinga si kontra de andre jeg har vært hos i hvert fall😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Hmm, men er det negativt om livmoren trekker seg sammen nå som den skal "utvides" @Azumarill😮

Det er sikkert ikke noe å tenke på, vil bare ikke gjøre noe dumt...

Jeg kan ikke så mye om det, men norsk helseinformatikk har en artikkel om temaet: https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/livsstil/svangerskap-gode-rad/sex-under-svangerskapet/ 

Tror konklusjonen er at man kan slå seg løs :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tuppelene skrev:

Ja, hadde uttak onsdag 18.04. Det blir egentlig en dag feil i forhold til de to appene jeg har men🤔 Regner med de har kontroll på tellinga si kontra de andre jeg har vært hos i hvert fall😉

25.01 svarte de termindato for meg, så det er jo rart de skiller 12 dager i termin med 14 dagers mellomrom på uttak 🙈 menmen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, tuppelene skrev:

Ja, hadde uttak onsdag 18.04. Det blir egentlig en dag feil i forhold til de to appene jeg har men🤔 Regner med de har kontroll på tellinga si kontra de andre jeg har vært hos i hvert fall😉

Appene mine viser også en dag feil i forhold til det som vistes på ul. Selv med samme termindato blir det ikke akkurat som jordmor sa. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Juni15 skrev:

25.01 svarte de termindato for meg, så det er jo rart de skiller 12 dager i termin med 14 dagers mellomrom på uttak 🙈 menmen..

Hehe.. vi har vel hatt forskjellige leger😉 Bare knøttet kommer i januar blir jeg veldig glad😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...