Gå til innhold

Januar-Februar 2019


Puffin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 hours ago, Azumarill said:

Har du lyst til å dele hva slags risikosvangerskap du har? Har det selv og var for så vidt hos gynekolog i uke sju, men skal ha første ordinære svangerskapskontroll i uke 11.

Jeg endte med akutt KS forrige fødsel, fordi fødselskanalen er for liten. I tillegg hadde jeg svangerskapsdiabetes, er overvektig og har tatt en mageoperasjon som kan gi komplikasjoner. Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Azumarill said:

Det hørtes ikke noe særlig ut, bra du får oppfølging tidlig denne gangen!
Jeg hadde morkakesvikt med påfølgende veksthemmet barn. Hadde som deg også svangerskapsdiabetes. Så mye moro for penga :P  Heldigvis tar de godt vare på gravide med risikosvangerskap :) 

Blir litt småfrustrert.. fastlegen sa i dag at jeg må minst ha månedlige kontroller, og mer etter behov. Fikk beskjed om å avtale første time på helsestasjonen.. der sier de at jeg ikke kan få time før uke 16, uansett hva legen sier. Øh. Bra de er enige, da..I tillegg har jeg litt traumer etter fødsel sist som jeg sliter med, og skal ha oppfølging for.. så dette starter bra kjenner jeg. 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen! 😄

Jeg kan endelig melde meg inn i en termingruppe igjen! Testet positivt i dag, termin i følge preglife er 28. februar :) Dette er første barnet vårt. Vi ble gravide i PP3 sist gang, men det endte i BO/SA rett før jul. Nå, etter 7 måneder, er vi endelig gravide igjen ❤️ Håper så inderlig at denne spiren utvikler seg, og klamrer seg fast!

Er 25 år gammel, og vi skal faktisk gifte oss neste helg, 23. juni 😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Hei, alle sammen! 😄

Jeg kan endelig melde meg inn i en termingruppe igjen! Testet positivt i dag, termin i følge preglife er 28. februar :) Dette er første barnet vårt. Vi ble gravide i PP3 sist gang, men det endte i BO/SA rett før jul. Nå, etter 7 måneder, er vi endelig gravide igjen ❤️ Håper så inderlig at denne spiren utvikler seg, og klamrer seg fast!

Er 25 år gammel, og vi skal faktisk gifte oss neste helg, 23. juni 😄 

Gratulerer så mye! 😊 Krysser fingrene for den lille spiren! 😊 

Så spennende med bryllup da! 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, Monta skrev:

Gratulerer så mye! 😊 Krysser fingrene for den lille spiren! 😊 

Så spennende med bryllup da! 💕

Tusen takk! :strix: og likeså ❤️

 

Ja, veldig! Alt er heldigvis på plass, så nå skal jeg bare nyte at vi er gravide og prøve å slappe av. Vi forlovet oss i september i fjor, og da vi ikke var blitt gravide igjen etter BO/SA i januar/februar, tenkte vi at vi bare hiver oss rundt. Bedre å gifte oss før barnet kommer, når vi kanskje føler at det er ok å prioritere det økonomisk, enn når babyen har komt og vi kanskje ikke vil bruke penger på et bryllup 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Puffin skrev:

Så koselig med graviditet og bryllup @Kaiaermeg - gratulerer med begge deler! 😄 

Tusen takk! 😍❤️ Og gratulere til deg og resten av gjengen her inne 💕 håper at spirene våre er friske og klamrer seg fast ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa det håper virkelig jeg og. Vi har hatt så lyst på dette barnet, orker ikke tanken på at det ikke skal bli noe av. Heldigvis går det bra for de fleste! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Puffin skrev:

Jaaa det håper virkelig jeg og. Vi har hatt så lyst på dette barnet, orker ikke tanken på at det ikke skal bli noe av. Heldigvis går det bra for de fleste! :)

Ja, heldigvis 😊

Hva gjør man egentlig så tidlig i svangerskapet? Har bestilt tidlig UL på privat klinikk til uke 6-7, og time hos fastlegen/gynekologen min i uke 11. Trenger man å gjøre mer? 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Kaiaermeg said:

Ja, heldigvis 😊

Hva gjør man egentlig så tidlig i svangerskapet? Har bestilt tidlig UL på privat klinikk til uke 6-7, og time hos fastlegen/gynekologen min i uke 11. Trenger man å gjøre mer? 🙂 

Nei, ikke så veldig mye mer enn det! :) Bare venter utålmodig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.6.2018 den 22.01, Strikkagenser skrev:

Ja, i kommunen jeg bor tar man kontakt selv. De har tilbud om tidlig samtale helt fra positiv test. Og første ordinære time ca uke 15.

Nå har jeg både hatt en veldig fin samtale med jordmor, og vært på tidlig ul (7+1). Veldig betryggende å få se et bankende hjerte på lille reka vår, særlig siden embryoet hadde sluttet å leve i uke 6 i forrige svangerskap da vi hadde en ma. 

Så nå er det bare å fortsette å være tålmodig og håpe det fortsetter like bra 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Strikkagenser said:

Nå har jeg både hatt en veldig fin samtale med jordmor, og vært på tidlig ul (7+1). Veldig betryggende å få se et bankende hjerte på lille reka vår, særlig siden embryoet hadde sluttet å leve i uke 6 i forrige svangerskap da vi hadde en ma. 

Så nå er det bare å fortsette å være tålmodig og håpe det fortsetter like bra 😊

Så utrolig fint med den betryggelsen! ♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Puffin skrev:

Nei, ikke så veldig mye mer enn det! :) Bare venter utålmodig. ;)

Hehe, skal prøve! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Strikkagenser skrev:

Nå har jeg både hatt en veldig fin samtale med jordmor, og vært på tidlig ul (7+1). Veldig betryggende å få se et bankende hjerte på lille reka vår, særlig siden embryoet hadde sluttet å leve i uke 6 i forrige svangerskap da vi hadde en ma. 

Så nå er det bare å fortsette å være tålmodig og håpe det fortsetter like bra 😊

Så fantastisk! 🎉 Gru-gleder meg til tidlig UL selv, i starten av juli. Sist oppdaget vi BO i uke 8 under tidlig UL, det var helt grusomt 😣 håper vi får en like fin opplevelse som dere denne gangen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Så fantastisk! 🎉 Gru-gleder meg til tidlig UL selv, i starten av juli. Sist oppdaget vi BO i uke 8 under tidlig UL, det var helt grusomt 😣 håper vi får en like fin opplevelse som dere denne gangen! 

Ja, jeg gruet meg egentlig bare til tidlig ul, var så klar for å få negativ beskjed, og trøstet meg med at "jaja, da kan jeg spise spekeskinke og drikke vin etterpå", bare så jeg ikke skulle bli helt knust. Men i stedet ble det en utrolig god opplevelse. 

Ønsker det samme for dere 😊

Endret av Strikkagenser
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Strikkagenser skrev:

Ja, jeg gruet meg egentlig bare til tidlig ul, var så klar for å få negativ beskjed, og trøstet meg med at "jaja, da kan jeg spise spekeskinke og drikke vin etterpå", bare så jeg ikke skulle bli helt knust. Men i stedet ble det en utrolig god opplevelse. 

Ønsker det samme for dere 😊

Huff, akkurat nå orker ikke jeg tanken på at det skal skje igjen... men bør vel være litt forberedt :) Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig, @Monta! Snart er du forbi de magiske 12 ukene 🤩

Selv er jeg "bare" 3+3 (uke 4), har IKM på lørdag/søndag. Veldig skummelt å ha meldt sej inn i en termingruppe så tidlig, men jeg kjenner at jeg må bare håpe på det beste :)

I dag tidlig våknet jeg av litt strekking og sviing på høyre side, rett ved hoftebenet fremme.. tenkte bare YES, det skjer noe 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...