Gå til innhold

Januar-Februar 2019


Puffin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er 6+0 i dag! Vet ikke om jeg havner i januar eller februar pga KS, men termin er egentlig 10.02.

Hva er BO?😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Puffin skrev:

Jeg er 6+0 i dag! Vet ikke om jeg havner i januar eller februar pga KS, men termin er egentlig 10.02.

Hva er BO?😕

BO er kort forklart når et fertilisert egg har festet seg, men embryoet ikke utvikler seg. Da vi var på tidlig UL (7+4) i desember så hun kun en tom fostersekk, der størrelsen på fostersekken tilsvarte 4/5 uker. 

Står litt her f.eks.: http://americanpregnancy.org/pregnancy-complications/blighted-ovum/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kaiaermeg said:

BO er kort forklart når et fertilisert egg har festet seg, men embryoet ikke utvikler seg. Da vi var på tidlig UL (7+4) i desember så hun kun en tom fostersekk, der størrelsen på fostersekken tilsvarte 4/5 uker. 

Står litt her f.eks.: http://americanpregnancy.org/pregnancy-complications/blighted-ovum/ 

Huff. Så leit! Denne gangen skal det ikke bli sånn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Puffin skrev:

Huff. Så leit! Denne gangen skal det ikke bli sånn! 

Ja, utrolig :( Vi tenker selvsagt at det var noe galt, og ikke ment til å bli liv - men det var helt grusomt.

Håper så inderlig på en frisk liten spire denne gangen ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Kaiaermeg said:

Ja, utrolig :( Vi tenker selvsagt at det var noe galt, og ikke ment til å bli liv - men det var helt grusomt.

Håper så inderlig på en frisk liten spire denne gangen ❤️

Jeg tror det er best å se på det på den måten, selv om det ikke er mindre trist av den grunn. ♥

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her, etter å ha vært på TUL i dag som viste et bankende hjerte og sprellende foster 💕

Jeg er 8+1, med termin 26.01, tror jeg. Vi har vært igjennom IVF, så befruktningsdato er 100% sikkert, men terminkalkulator gir litt ulikt 🙈 dette er vår første, så det blir veldig spennende 😍

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var helt fantastisk å se. Har lest litt for mange her inne som har opplevd både SA, MA, BO og what not. Så de siste ukene har jeg ikke tillatt meg selv å gå inn på tråder som handler om dette 🙈 Nå skal ingenting ta oss 👊🏻 I dag har jeg vært og kjøpt en utfyllingsbok som heter Gravidjournalen, så nå gleder jeg meg til å starte utfyllingen 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok veldig lurt :) så gøy! Har selv en svangerskapsdagbok, tror det vil bli gøy å se tilbake på både for meg og kanskje barnet/barna når de blir eldre 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå når jeg har kommet til uke 10+2 har jeg begynt å senke skuldrene noe. Spesielt etter UL på fredag hvor alt så veldig bra ut.

Kjenner samtidig at jeg er livredd for å være for glad. Flere som kjenner seg igjen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, @Puffin :)

@Monta Ja, jeg er redd hele tiden for at noe skal gå galt. Men skal jobbe med meg selv nå for å bli flinkere til å tenke positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom plutselig over denne tråden. Vi venter vår første💗 Regnet først termin 12.01, men så flyttet jordmor den til 09.01, men det stemmer ikke med befruktning. Befruktning er veldig sikker siden vi ble gravide med IVF😉 Gynekolog på volvat hvor vi tok ny TUL i går, regnet seg frem til 15.01. Greit å ha noen å velge mellom liksom😅

Var på TUL på Riksen i uke 8+0 hvor vi fikk se et blinkende hjerte. Siden vi for tre år siden hadde MA i uke 12+6 med hjertestans i uke 8+6, bestemte vi oss for å ta en ny TUL i går (10+1) for å roe ned nervene mine. Første gang vi så hjertet var magisk, men denne gangen hvor den lille rørte på seg og lignet litt mer på et menneske, ja DET var magisk😍 Veldig glad vi hadde UL i går og fikk bekreftet at alt var fint, siden mye av symptomene har vært litt fraværende de siste dagene. Jeg hadde på følelsen at noe var galt pga det, men det var det jo ikke. Nå må jeg bare prøve å huske på gårsdagen hvis jeg blir urolig igjen, lettere sagt enn gjort tenker jeg😉

Blir spennende å følge med dere😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, tuppelene skrev:

Kom plutselig over denne tråden. Vi venter vår første💗 Regnet først termin 12.01, men så flyttet jordmor den til 09.01, men det stemmer ikke med befruktning. Befruktning er veldig sikker siden vi ble gravide med IVF😉 Gynekolog på volvat hvor vi tok ny TUL i går, regnet seg frem til 15.01. Greit å ha noen å velge mellom liksom😅

Var på TUL på Riksen i uke 8+0 hvor vi fikk se et blinkende hjerte. Siden vi for tre år siden hadde MA i uke 12+6 med hjertestans i uke 8+6, bestemte vi oss for å ta en ny TUL i går (10+1) for å roe ned nervene mine. Første gang vi så hjertet var magisk, men denne gangen hvor den lille rørte på seg og lignet litt mer på et menneske, ja DET var magisk😍 Veldig glad vi hadde UL i går og fikk bekreftet at alt var fint, siden mye av symptomene har vært litt fraværende de siste dagene. Jeg hadde på følelsen at noe var galt pga det, men det var det jo ikke. Nå må jeg bare prøve å huske på gårsdagen hvis jeg blir urolig igjen, lettere sagt enn gjort tenker jeg😉

Blir spennende å følge med dere😊

Hyggelig å se deg her inne også 💕

Rart at de er så uenige om termin. Den du har regnet deg frem til stemmer med min, siden du ligger 14 dager før meg. Men den er ikke validert med noen. Får høre med fastlegen når jeg skal dit om 2,5 uke, hvis han har noe peiling på terminberegning ved IVF da 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Juni15 skrev:

Hyggelig å se deg her inne også 💕

Rart at de er så uenige om termin. Den du har regnet deg frem til stemmer med min, siden du ligger 14 dager før meg. Men den er ikke validert med noen. Får høre med fastlegen når jeg skal dit om 2,5 uke, hvis han har noe peiling på terminberegning ved IVF da 🙈

Hehe, ja det er ikke godt og si. Og når vi kommer på OUL får vi vel uansett en helt annen dato igjen😉 Spennende å høre hva du får til svar hos legen da.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tuppelene skrev:

Hehe, ja det er ikke godt og si. Og når vi kommer på OUL får vi vel uansett en helt annen dato igjen😉 Spennende å høre hva du får til svar hos legen da.  

Det sies at termindato for de med IVF ikke skal justeres på OUL, men en vet jo aldri 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok veldig, veldig tidlig ute nå... Men jeg liker å planlegge 😂 har noen av dere begynt å tenke på utstyrsliste? Evt har noen av dere fått vinterbaby før, og har tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...