Gå til innhold

Januar-Februar 2019


Puffin

Anbefalte innlegg

Da tror jeg at jeg tørr å melde meg inn her med dere andre 😅 

Gravid 7+0 idag, første og planlagte barn 😄 Hadde en SA i uke 9 (mener jeg) i oktober , så håper virkelig det går bra denne gangen! Har slitt med ustabile sykluser siden den gang, men endelig gikk det denne gangen ❤️ 

Var på tul forrige fredag og fikk se en liten sak og høre et bankende hjerte ❤️ Gyn sa det ennda var tidlig og tippet uke 5-6. Neste gang ble nok både bilde og lyd bedre. Neste ultralyd er 3 august, og jeg gleder meg ekstremt! Men, samtidig så gruer jeg meg litt med tanke på til jeg nærmer meg ukene SAen fant sted☹️🙄

men Det SKAL gå fint denne gangen, og en liten skatt skal komme til verden med termin 16 februar 😍(ifølge mens) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, TeamWP skrev:

Jeg vil oogså det! Må pent vente til 9.juli kl.9😂

@kaffemor har skikkelig gravidmage,hatt siden uke 6... flere venner og familie har spurt om jeg er gravid før jeg sa noe,og andre sa" ja du jeg har lurt på det pga magen gitt" da jeg fortalte... tydelig at noen har ligget inni der før ja,med første kom ikke magen før uke 14😆såå full av luft , skjønner ikke åssen den kan være så stor allerede,bare på str.med en fiken selve fosteret 😂

Haha samme her. Må jo være luft, selvom det ikke føles sånn ut. Men den begynner å bli veldig vanskelig å skjule :ler: 

59 minutter siden, Monta skrev:

Under tolv timer att no.. Æ så nervøs at kvalmen plutselig kom tilbake! 😳 Men prøver å ha trua, så jo et bankende hjerte for 3 uker siden, det er vel positivt!

 

@kaffemor hvor tidlig fikk du mage med nr 1? Tror det vil ta laaaang tid før det synes på meg, er ganske stor fra før.. 

 

Hadde en tydelig liten bump i uke 13-14 sist! :) 

45 minutter siden, Lene25 skrev:

Da tror jeg at jeg tørr å melde meg inn her med dere andre 😅 

Gravid 7+0 idag, første og planlagte barn 😄 Hadde en SA i uke 9 (mener jeg) i oktober , så håper virkelig det går bra denne gangen! Har slitt med ustabile sykluser siden den gang, men endelig gikk det denne gangen ❤️ 

Var på tul forrige fredag og fikk se en liten sak og høre et bankende hjerte ❤️ Gyn sa det ennda var tidlig og tippet uke 5-6. Neste gang ble nok både bilde og lyd bedre. Neste ultralyd er 3 august, og jeg gleder meg ekstremt! Men, samtidig så gruer jeg meg litt med tanke på til jeg nærmer meg ukene SAen fant sted☹️🙄

men Det SKAL gå fint denne gangen, og en liten skatt skal komme til verden med termin 16 februar 😍(ifølge mens) 

Gratulerer så mye :hjerte: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med UL alle dere som har det i dag 😍

@Lene25 Gratulerer og velkommen inn her 😊 krysser fingrene for det du opplevde i oktober aldri skal skje igjen 🤞🏻

@Monta Vi har slitt en del med å få barn, så fortalte tidlig til både foreldre, søsken og nærmeste venner. I tillegg vet begge våre sjefer fordi vi var mye borte når vi gjennomførte assistert befruktning. Men nå nærmer vi oss snaart 12 uker, og gleder oss til både resten av familien, venner og kollegaer også kan få vite 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Monta skrev:

Har dere fortalt andre om graviditeten? Eventuelt når gjør dere det? 😊

Vi har også fortalt mange allerede av samme grunn som Juni15. Vi har prøvd lenge, mistet en gang og vært igjennom 2 runder assistert befrukting. Har vært mye lettere for meg å være åpen om prosessen enn at vi har holdt alt skjult. De som ikke vet får nok vite det litt fortløpende fremover nå. Moren min har spurt om når hun kan fortelle at hun skal bli mormor og jeg har bedt henne vente til etter jordmor timen min neste uke (12+6). Vil bare få enda en bekreftelse til, så jeg håper ikke mini vrir seg unna doppleren 😉🤞

Herregud så varmt det er ute, 24 grader når jeg dro på jobb jo! Angrer på at jeg ikke tok med badetøy slik at jeg kunne tatt meg en dukkert etter jobb😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Monta skrev:

Har dere fortalt andre om graviditeten? Eventuelt når gjør dere det? 😊

Har fortalt foreldre (besteforeldre) det og så har jeg fortalt det til ei veninne. Vet ikke helt når resten blir fortalt enda 😊 

---

 

Håper alt gikk fint for dere andre jenter på ul i dag! Selv så og hørte jeg  den lille sprellende  sviska (kallenavn fra mine foreldre 😂) så tilogmed foten og ene stortåa. 😍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Monta skrev:

Har dere fortalt andre om graviditeten? Eventuelt når gjør dere det? 😊

Vi velger å ikke si det til noen ennda. Med tanke på SAen sist. Det er så kjipt å måtte sende en melding og forklare at det ikke gikk alikavell🤔 Vi skal vertfall vente til etter neste UL i begyn av august og kanskje litt til. Nå har jeg godt ekstra på magen, så tror ikke det vil synes med det første 🙈😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har allerede fortalt alle.. er så håpløst dårlig på å holde positive hemmeligheter. 😛 Etter vi så et bankende hjerte på tidlig UL hoppet vi bare i det. Sa det på samme tiden sist og, og det gikk jo bra. :)

 

Hvordan gikk det med alle på ultralyd i dag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nærmeste har visst det ei good stund her også. Ville heller døm sku vite hvis det ikke gikk bra. Men på ultralyd i dag så vi et bankende hjerte og et gull som sprella rundt! ❤️ Blir så vi offentliggjør det i dag. Bor på et lite sted, så like greit å bare gjør det selv.

 

hvordan har det gått med dere andre?? ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2018 den 21.20, LineG skrev:

Flere som sliter med hodepine? Startet i går kveld og gir ikke helt slipp 🙄 har jo lest at det er normalt, men Gud så blæ haha

Hipp hurra for fin UL idag😊 Har hodepinen gitt seg? Her ligger den og murrer litt, går greit om jeg er flink til å røre på meg. Leste i boken fra sist jeg var gravid for tre år siden. Da hadde jeg også mye vondt i hodet, spesielt uke 10-11. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, tuppelene skrev:

Hipp hurra for fin UL idag😊 Har hodepinen gitt seg? Her ligger den og murrer litt, går greit om jeg er flink til å røre på meg. Leste i boken fra sist jeg var gravid for tre år siden. Da hadde jeg også mye vondt i hodet, spesielt uke 10-11. 

Jaa var en fin dag i dag si 😁

 

Den er litt frem og tilbake, men kan og være en forkjølelse som kommer og. Kjenner det hagler om dagen hah. En dag til ferie da! Skal bli godt selv om det bare er en liten uke😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm jeg er så usikker på hvordan jeg skal gjøre det med UL. Jeg ville helst ha i uke 8-9. Men da er jeg på hytta, og eneste gynekolog i nærheten er på ferie da. Jeg står derfor mellom to valg. Ta en ultralyd allerede på fredag når jeg er ca 7+2, eller en i uke 10+5. Hva ville dere gjort? Jeg skal uansett ha en i uke 13. Tenker at i uke 10+5 blir så tett opp mot den i 13? Men ser man noe særlig når man er 7 fullgåtte? Er det slik at om alt ser bra ut når man er 7 uker på vei at det er mindre sannsynlig for SA? Eller gjelder det fra uke 8? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, kaffemor skrev:

Hmm jeg er så usikker på hvordan jeg skal gjøre det med UL. Jeg ville helst ha i uke 8-9. Men da er jeg på hytta, og eneste gynekolog i nærheten er på ferie da. Jeg står derfor mellom to valg. Ta en ultralyd allerede på fredag når jeg er ca 7+2, eller en i uke 10+5. Hva ville dere gjort? Jeg skal uansett ha en i uke 13. Tenker at i uke 10+5 blir så tett opp mot den i 13? Men ser man noe særlig når man er 7 fullgåtte? Er det slik at om alt ser bra ut når man er 7 uker på vei at det er mindre sannsynlig for SA? Eller gjelder det fra uke 8? 

Ville tatt 7+2 . Fin tid å se at hjertet banker og fosteret blir som det skal , jeg var 6+3 og leste i en tabell (uvisst hvor) at det var under 2% sjanse for SA når man da har sett bankende hjerte❤

Go for friday😍👌

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, TeamWP skrev:

Ville tatt 7+2 . Fin tid å se at hjertet banker og fosteret blir som det skal , jeg var 6+3 og leste i en tabell (uvisst hvor) at det var under 2% sjanse for SA når man da har sett bankende hjerte❤

Go for friday😍👌

 

Da gjør jeg det :hjerter:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, kaffemor skrev:

Da gjør jeg det :hjerter:

Så bra👍 Tenker at du da slipper å uroe deg unødvendig mens du er på hytta og kan bare nyte😊 Bankende hjerte er jo bare helt magisk😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, tuppelene skrev:

Så bra👍 Tenker at du da slipper å uroe deg unødvendig mens du er på hytta og kan bare nyte😊 Bankende hjerte er jo bare helt magisk😍

Jaaa håper håper håper det går bra og at alt ser fint ut :hjerte: 

37 minutter siden, TeamWP skrev:

Yeey👏👏😂😍

:ler: :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tenker dere å ha deres første svangerskapskontroll? Har lest litt av hvert, noen har den første hos jordmor, andre hos fastlege... vet ikke helt hva som er best? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Hvor tenker dere å ha deres første svangerskapskontroll? Har lest litt av hvert, noen har den første hos jordmor, andre hos fastlege... vet ikke helt hva som er best? :)

Jeg skal til fastlegen å ha første kontroll. Også bestiller jeg time hos jordmor etter det tror jeg. Foreløbig så tror jeg det er best hos jordmor, men vi får se etter en time med hver 😊

Endret av Lene25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Hvor tenker dere å ha deres første svangerskapskontroll? Har lest litt av hvert, noen har den første hos jordmor, andre hos fastlege... vet ikke helt hva som er best? :)

Jeg tror min blir hos legen? Litt usikker haha skal hverfall til legen denne uka og så jordmor neste for første time der :) nå har jeg dog et godt forhold til legen min og da

-----

Endelig i uke 12 i dag Da!  Feira dagen med å spy😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...