Gå til innhold

Januar-Februar 2019


Puffin

Anbefalte innlegg

31 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Hvor tenker dere å ha deres første svangerskapskontroll? Har lest litt av hvert, noen har den første hos jordmor, andre hos fastlege... vet ikke helt hva som er best? :)

Jeg velger å ta alle hos jordmor. Min erfaring fra forrige svangerskap er at jordmor tar seg mye mer tid til deg. Kjempe kos å ha kontrollene hos jordmor :hjerte: Jeg har allerede hatt min første, skal til nummer to i august når jeg er 12 uker for å ta blodprøver osv. 

 

I dag fikk jeg brev i posten om at jeg har fått fødeplass og fått time til OUL :hoppe: Nå ble ting enda mer virkelig her! Fikk time 27.09 da jeg er akkurat 19 fullgåtte uker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, LineG skrev:

Jeg tror min blir hos legen? Litt usikker haha skal hverfall til legen denne uka og så jordmor neste for første time der :) nå har jeg dog et godt forhold til legen min og da

-----

Endelig i uke 12 i dag Da!  Feira dagen med å spy😂

Ååh gratulerer med 12 uker :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Hvor tenker dere å ha deres første svangerskapskontroll? Har lest litt av hvert, noen har den første hos jordmor, andre hos fastlege... vet ikke helt hva som er best? :)

Fastlegen. Sist gikk jeg annenhver gang til lege og JM men orker ikke nå. Så mye å forholde seg til,flere steder.. stoler på at legen klarer brasene😀han har hatt meg hele mitt liv,og dattra mi på 12 siden hun ble unnfanget også,så det får bli bra😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, LineG skrev:

Jeg tror min blir hos legen? Litt usikker haha skal hverfall til legen denne uka og så jordmor neste for første time der :) nå har jeg dog et godt forhold til legen min og da

-----

Endelig i uke 12 i dag Da!  Feira dagen med å spy😂

Hurrra for 12 uker❤jeg "runda" i går... like kvalm😭det mååå da bli bra snart🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kaiaermeg skrev:

Hvor tenker dere å ha deres første svangerskapskontroll? Har lest litt av hvert, noen har den første hos jordmor, andre hos fastlege... vet ikke helt hva som er best? :)

Jeg kommer kun til å ha hos jordmor. Hun er veldig hyggelig og har god tid😊 Men det er også fordi jeg har fått ny lege som jeg ikke kjenner noe til, så da frister det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lene25 skrev:

Jeg skal til fastlegen å ha første kontroll. Også bestiller jeg time hos jordmor etter det tror jeg. Foreløbig så tror jeg det er best hos jordmor, men vi får se etter en time med hver 😊

Når skal du ha første kontrollen hos fastlegen da? :)

Jeg tenker bare litt på mulighet for UL, jeg synes det er alt for lenge å vente til uke 17 med neste... Tar du evt. UL privat? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, LineG skrev:

Jeg tror min blir hos legen? Litt usikker haha skal hverfall til legen denne uka og så jordmor neste for første time der :) nå har jeg dog et godt forhold til legen min og da

-----

Endelig i uke 12 i dag Da!  Feira dagen med å spy😂

Skjønner :)  Jeg har et godt forhold til fastlegen selv, så tenker det blir greit! Bare usikker på hva som er best/mest normalt...

Gratulerer med uke 12 ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, kaffemor skrev:

Jeg velger å ta alle hos jordmor. Min erfaring fra forrige svangerskap er at jordmor tar seg mye mer tid til deg. Kjempe kos å ha kontrollene hos jordmor :hjerte: Jeg har allerede hatt min første, skal til nummer to i august når jeg er 12 uker for å ta blodprøver osv. 

 

I dag fikk jeg brev i posten om at jeg har fått fødeplass og fått time til OUL :hoppe: Nå ble ting enda mer virkelig her! Fikk time 27.09 da jeg er akkurat 19 fullgåtte uker. 

Det høres bra ut! Får du UL hos jordmor? :)

Så deilig, gratulerer! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, TeamWP skrev:

Fastlegen. Sist gikk jeg annenhver gang til lege og JM men orker ikke nå. Så mye å forholde seg til,flere steder.. stoler på at legen klarer brasene😀han har hatt meg hele mitt liv,og dattra mi på 12 siden hun ble unnfanget også,så det får bli bra😀

Ja, skjønner :) Godt å føle seg trygg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tuppelene skrev:

Jeg kommer kun til å ha hos jordmor. Hun er veldig hyggelig og har god tid😊 Men det er også fordi jeg har fått ny lege som jeg ikke kjenner noe til, så da frister det ikke. 

Skjønner :) Når har du kontroller hos jordmor? Og får du UL før ordinær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Når skal du ha første kontrollen hos fastlegen da? :)

Jeg tenker bare litt på mulighet for UL, jeg synes det er alt for lenge å vente til uke 17 med neste... Tar du evt. UL privat? :)

Jeg skal til fastlegen i slutten av juli. Husker ikke dato😂 også til gynekolog for en ekstra ultralyd i samme uke, men en fredag 😍 alt for lenge å vente til uke 17. 

Er ca 11/12 uker når jeg skal til gyn nå neste gang, og vurderer om jeg bare bestiller en til mellom da og OUL når jeg er der 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lene25 skrev:

Jeg skal til fastlegen i slutten av juli. Husker ikke dato😂 også til gynekolog for en ekstra ultralyd i samme uke, men en fredag 😍 alt for lenge å vente til uke 17. 

Er ca 11/12 uker når jeg skal til gyn nå neste gang, og vurderer om jeg bare bestiller en til mellom da og OUL når jeg er der 😅

Skjønner! Tror jeg skal gjøre det samme :) greit å få en bekreftelse på at lille knøttet har klart seg over sommerferien 💕

Ser for meg å ha en UL rundt uke 10-12, og så kanskje en til før ordinær UL, muligens uke 14-15... Er så redd for at det plutselig ikke skal være noe lenger... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Skjønner :) Når har du kontroller hos jordmor? Og får du UL før ordinær?

Jeg hadde første møte med jordmor i uke 9, da søkte vi fødeplass og fylte ut helsekort. Så skal jeg dit i morgen for å ta blodprøve og div. Hun har ikke UL men doppler, så håper vi får høre hjertebank i morgen. Var på UL i uke 8 pga assistert befruktning, en del av løpet der når det går rett vei. I uke 10 tok vi UL privat. Har lyst på en UL til for å se at alt er bra, men tror vi venter til etter ferien vår😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, tuppelene skrev:

Jeg hadde første møte med jordmor i uke 9, da søkte vi fødeplass og fylte ut helsekort. Så skal jeg dit i morgen for å ta blodprøve og div. Hun har ikke UL men doppler, så håper vi får høre hjertebank i morgen. Var på UL i uke 8 pga assistert befruktning, en del av løpet der når det går rett vei. I uke 10 tok vi UL privat. Har lyst på en UL til for å se at alt er bra, men tror vi venter til etter ferien vår😉

Skjønner :) da tror jeg at jeg bestiller en UL privat rett etter ferien i uke 10/11 i tilfelle det ikke blir hos verken lege eller jordmor :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Hvor tenker dere å ha deres første svangerskapskontroll? Har lest litt av hvert, noen har den første hos jordmor, andre hos fastlege... vet ikke helt hva som er best? :)

Har vært hos jordmor flere ganger nå, så har vel hatt første kontroll der egentlig? Var hos legen i dag, men da ble det bare tatt blodprøver. Neste kontroll er hos jordmor i starten av august! 😊

 

6 timer siden, LineG skrev:

Jeg tror min blir hos legen? Litt usikker haha skal hverfall til legen denne uka og så jordmor neste for første time der :) nå har jeg dog et godt forhold til legen min og da

-----

Endelig i uke 12 i dag Da!  Feira dagen med å spy😂

Gratulerer med uke 12! Så herlig ❤️

Huff, så kjett å spy.. Spyr du hele dagen eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Monta skrev:

 

 

Gratulerer med uke 12! Så herlig ❤️

Huff, så kjett å spy.. Spyr du hele dagen eller? 

Takk 😊 nei heldigvis ikke er bare ofte kvalm og brekker meg mye. Har bare kastet opp 3 ganger men hadde håpa at kvalmen hadde gitt seg til nå, for blir så satt ut av den 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, Monta skrev:

Har vært hos jordmor flere ganger nå, så har vel hatt første kontroll der egentlig? Var hos legen i dag, men da ble det bare tatt blodprøver. Neste kontroll er hos jordmor i starten av august! 😊

 

Gratulerer med uke 12! Så herlig ❤️

Huff, så kjett å spy.. Spyr du hele dagen eller? 

Skjønner :) Hvordan kom du i kontakt med jordmor? Ringer man sykehuset eller noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten slik at man ikke får vite om fosteret er friskt ila. noen av UL'ene? 

Jeg sa til gynekologen i går at vi kunne tenke oss en ny UL rett over sommeren, for å se at det fortsatt var i live, og om det var friskt og utviklet seg som det skulle. Da sa hun med en gang at det ikke er lov til å uttale seg om, spesielt mtp. downs syndrom. Jeg ble litt paff, for jeg trodde at man fikk vite om "alt var bra" - ikke nødvendigvis knyttet til downs syndrom. 

Føler at jeg har lest side opp og side ned om folk som får målt nesebein, nakkefold, uten at de har vært hos noen spesialist av noe slag. Er det virkelig slik, eller kommer det an på klinikken? 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Er det forresten slik at man ikke får vite om fosteret er friskt ila. noen av UL'ene? 

Jeg sa til gynekologen i går at vi kunne tenke oss en ny UL rett over sommeren, for å se at det fortsatt var i live, og om det var friskt og utviklet seg som det skulle. Da sa hun med en gang at det ikke er lov til å uttale seg om, spesielt mtp. downs syndrom. Jeg ble litt paff, for jeg trodde at man fikk vite om "alt var bra" - ikke nødvendigvis knyttet til downs syndrom. 

Føler at jeg har lest side opp og side ned om folk som får målt nesebein, nakkefold, uten at de har vært hos noen spesialist av noe slag. Er det virkelig slik, eller kommer det an på klinikken? 😮

Jordmor målte nesebein og nakkefold til oss sist nå, så det var rart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Monta skrev:

Jordmor målte nesebein og nakkefold til oss sist nå, så det var rart..

Hmm 😮 Gynekologen sa at de kanskje hadde annerledes praksis i Oslo, men at det er svært få i Norge som har lov til å gjøre fosterdiagnostikk eller noe. Leser også nå at det ikke er lov til å lete etter avvik, men om man kommer over det skal man henvise videre...

Hvilken uke var dere i når hun målte det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...