Pupsilure Skrevet 22. august 2018 Forfatter #121 Del Skrevet 22. august 2018 Veldig koselig med livstegn! Har ikke brukt doppleren så mye i det siste, legger meg heller ned og dytter på magen. 😍 Gleder meg til vi kan kjenne og se det utenpå. Så får mannen og storebror ta del i det også 😃 Vi har bodd i nye huset i ca 6 uker nå, uten oppvaskmaskin, og det er skikkelig dritt! 😡 Oppvask er i tillegg vondt for bekkenet mitt. Men stoler ikke på mannens oppvaskferdigheter, så må gjøre det selv. 🙈Har blitt endel papp og plast i det siste dessverre. Ikke bra for miljøet! Men er ganske miljøbevisst ellers, at jeg lar det gå i denne situasjonen. Ser ut som vi får oppvaskmaskin om ca 3-4 uker da 😀😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azumarill Skrevet 22. august 2018 #122 Del Skrevet 22. august 2018 Ikke oppvaskmaskin nei, da tror jeg det hadde blitt mye papp og plast hos meg Gratulerer med nytt hus da, dét er i alle fall fantastisk. Så deilig det må være med mere plass før babyen kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeamWP Skrevet 22. august 2018 #123 Del Skrevet 22. august 2018 Hadde lett gått i engangs her også,hvis det nå bare er for en overgangsperiode i nytt hus at det ikke er maskinvask av kopper ja,phu for dét😉du får være ekstra flink med sortering av resirkulerbart for å veie opp😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 23. august 2018 Forfatter #124 Del Skrevet 23. august 2018 Vi koser oss veldig mye i det nye huset selv om vi lever litt enkelt på kjøkkenet 😍 Jeg har hatt samtale med lederen min om tilrettelegging i dag. Jeg jobber med funksjonshemmede barn og ungdom, ganske tungt fysisk arbeid. Stell, fysio, stillingsforandringer og forflytninger, trille tunge rullestoler på tur, opp og ned av ståstativ og diverse hjelpemidler. Det er absolutt ikke noe kroppen min klarer nå, tror ikke jeg hadde klart en halvtime engang. Kontorarbeid derimot, kunne jeg klart flere timer hver dag. Problemet er bare at vi ikke har en kontorstilling jeg kan gå inn i. Hvis jeg er f.eks 50 % sykemeldt må jeg jobbe i min egen stilling "på gulvet" 50%, og det går ikke Så vidt jeg forstår finnes ikke aktiv sykemelding lenger. Det ville vært perfekt, for da kunne jeg kommet og gått som jeg ville, samtidig som jeg var fullt sykemeldt og jobben kunne leie inn vikar for meg. Da kunne jeg gjort det jeg klarte og orket, og tatt pauser med god samvittighet når jeg trengte det. Nav kan gi noe tilretteleggingstilskudd, men usikker på om det løser utfordringen? Lederen min skal undersøke med nav, og så får jeg snakke med legen om det på onsdag. Syns det er kjipt hvis de ikke klarer å finne en god løsning, for det blir jo for dumt at jeg er hjemme hele tiden når jeg har en restarbeidsevne som jobben egentlig trenger, men ikke har penger til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 23. august 2018 Forfatter #125 Del Skrevet 23. august 2018 Jeg har vært i bedre form i noen dager, kanskje en uke. Men nå er jeg søren meg verre igjen Har prøvd å undertrykke det i dag, men nå går det ikke mer. Vondt på baksiden, vondt høyere opp i ryggen, kynnere og ubehagelig i magen Har lurt litt på om jeg har urinveisinfeksjon de siste dagene, da jeg tisser ofte og noen ganger lite, samt et svakt ubehag. Men syns ikke jeg kan dra til legen for å få det sjekket når det er så svake tegn, og ikke har jeg lett for å få det heller. Hadde det vel 2 ganger for 15 år siden eller noe. Magen strammer seg ofte, og helt opp til navlen. Livmoren kan da ikke være så høyt oppe allerede? Og det strekker skikkelig i lysken/siden av magen innimellom hvis jeg er for brå i bevegelsene. Æsj, i dag er det skikkelig dritt å være gravid Får prøve å tenke litt på babyen ❤ Og hvorfor jeg går gjennom dette. Det er jo SÅ verdt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeamWP Skrevet 23. august 2018 #126 Del Skrevet 23. august 2018 Jeg synes du skal gå å få sjekket urinprøve jeg... når man er gravid har man gjerne ikke like symptomer på UVI som.når man ikke er gravid,og jeg synes det kan være lurt å få sjekket. Hvertfall med smerter i ryggen,mye kynnere og ubehag i magen. Det lukter litt rart hos meg og,men tisser mye og ofte. Nei , det er ikke en dans på roser for alle å gå gravid😢hardt arbeid og mye prakk faktisk🙄 Synes det blir verdt det først når babyen ligger på brystet og er ute😄👏 så prøver å tenke på det øyeblikket når ting er som verst.❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gravid2018 Skrevet 23. august 2018 #127 Del Skrevet 23. august 2018 Jeg hadde UVI for et par uker siden. Det er visstnok veldig alvorlig faktisk når man er gravid og SKAL sjekkes opp og behandles. Jeg hadde magesmerter kombinert med uvi og måtte på sykehuset for ultralyd grunnet dette, da det kan gi fosterskader og tidlig fødsel tydeligvis 😕 ikke for å skremme, men man burde sjekke alt Jeg merker nå i 3 trimester at det er veldig slitsomt å være gravid. Hormonene mine er verre enn noensinne i 3 trimester. 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 23. august 2018 Forfatter #128 Del Skrevet 23. august 2018 Kan man sjekke hos jordmor? Og må det være morgenurin? Huff, blir litt bekymret... Har jo lest at det kan være farlig for gravide, og at det er derfor man sjekker på hver kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeamWP Skrevet 23. august 2018 #129 Del Skrevet 23. august 2018 31 minutter siden, Pupsilure skrev: Kan man sjekke hos jordmor? Og må det være morgenurin? Huff, blir litt bekymret... Har jo lest at det kan være farlig for gravide, og at det er derfor man sjekker på hver kontroll. Ja og ja,helst , hvis morgenurin ikke er mulig,urin som har vært i blæren i minimum 2 timer. Ganske lenge mellom kontrollene enda,så jeg popper innom og sjekker uten å ha time hos legen🙈mulig jeg er overhysterisk men er redd/har respekt for UVi .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 25. august 2018 Forfatter #130 Del Skrevet 25. august 2018 I går var jeg første gang på bassengtrening. Det var veldig bra program, samme som for 8 år siden, og det passet meg veldig fint vi var bare tre gravide, ellers var det de samme gamle damene som for 8 år siden 😂 De to andre gravide var skikkelig koselige! Vi skravlet masse etter timen. Da jeg kom hjem så jeg en nabo som jeg ikke har blitt kjent med enda, som har fått baby, og jeg skyndte meg å parkere fordi jeg var så nysgjerrig, men rakk det ikke før hun gikk. Ut av vinduet mitt så jeg at hun gikk tilbake mot bilen, og jeg bestemte meg for å være litt pågående. Gikk ut og stoppet henne og spurte om å se på babyen, det var en jente, og vi ble stående å skravle i 15 min. Veldig koselig!! Følte meg litt gal, men man må våge for å bli kjent med nye folk. 😂 Vi går jo hjemme begge to nå. Etter det fikk jeg besøk av en annen dame med liten baby, som jeg heller ikke kjenner så godt enda, men som jeg har veldig god kjemi med, og masse å snakke om. Fikk noen gravidbukser av henne og jeg viste henne det nye huset vårt. Hun bor i den gamle rekka mi, og drømmer om å flytte opp hit. Det er SÅ koselig å bli kjent med nye folk! 😀 Var en liten tur borte hos venninnen min som fikk oss til å flytte hit, jeg skulle høre hvor mye oppvaskmaskinen hennes bråker, før vi kjøper. Og vi satt og skravla på kjøkkenet. Avtalte å feire nyttårsaften sammen. Jeg koser meg sånn her!! 😀😀😀 Syns ikke jeg har kjent noe særlig bevegelser i det siste... Og det er vanskeligere å finne hjertelyden. Men jeg finner den etterhvert. Svak lyd, men slår i riktig takt. Så ungen har vel bare flyttet seg litt lenger inn eller noe. Men liker det ikke... Er så redd for å miste, selv om det er svært lite sannsynlig i uke 16. Plages mye med ligsmentsmerter! Må være forsiktig med brå bevegelser, for det føles som noen stikker meg med kniv. Ekkelt og vondt! Men sikkert bare bra, det er vel fordi livmora og babyen vokser. Lurer på om jeg kommer til å få vondt i keisersnittarret etterhvert også, har hørt om venninner som har det i neste svangerskap. Foreløpig tror jeg ikke det er der smertene kommer fra, det er i så fall fra sidene av det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 29. august 2018 Forfatter #131 Del Skrevet 29. august 2018 17 uker i dag. Jeg har SÅ vondt i bekkenet og ryggen Har pleid å være smertefri når jeg ligger, men nå er det også vondt. Har legetime i dag, og må ha videre sykemelding. Jeg har snakket med lederen min og hun har ikke midler til å tilrettelegge for meg, så ser ut som det blir sykemelding ut svangerskapet, med mindre jeg skulle bli mye bedre. Og det tror jeg er helt usannsynlig. Akkurat nå er jeg så dårlig at jeg ikke tror jeg hadde klart kontorjobb heller. Så nå tenker jeg det er like greit at hun ikke klarte å fikse det. Kjeder meg hjemme, og har prøvd meg på noen korte turer på kjøpesenter, men jeg får så vondt, at det nytter ikke. Jeg har bestilt time hos kiropraktor i dag, da det faktisk hjelper litt. Gleder meg masse! Sist gang varte effekten i to dager bare, og det var litt demotiverende. Koster 400 for et kvarter med behandling. Syns ikke jeg kan dra dit 2-3 ganger i uka heller. Skulle ønske hun hadde driftstilskudd... Var hos fysio i går, og hun har driftstilskudd, men hun gjør jo ikke annet enn å snakke! Jeg syntes timen var bortkastet. Og hun satt meg opp igjen allerede på mandag. Øvelser har jeg fått av henne allerede, så det skjedde liksom ingenting på gårsdagens time. Ikke trent jeg der. Ikke fikk jeg massasje/behandling. Godt det bare er to min å gå hjemmefra, og at jeg får frikort etterhvert. Hyggelig dame, og godt å ha noen å klage til. Men ikke helt det jeg hadde sett for meg... Ellers syns jeg det er lite aktivitet i magen. Jeg tror jeg har kjent noe i noen uker, men det er så vagt, og jeg klarer ikke å fremprovosere det tydeligere ved å dytte på magen. Legekontoret har ultralyd, så jeg skal prøve å få tatt en titt etterpå. Håper hun vet hvordan man bruker apparatet! Jeg har kjøpt masse fine mammabukser fra hm ❤ Buksene fremhever virkelig magen! Ser skikkelig gravid ut nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 29. august 2018 #132 Del Skrevet 29. august 2018 Åh så kjedelig med vondt i rygg og bekken Håper kiropraktor gjør underverker, hvertfall for litt lengre enn 2 dager!:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 29. august 2018 #133 Del Skrevet 29. august 2018 Da hadde jeg byttet fysioterapeut altså! Fysio hjalp meg gjennom svangerskapet, vet faktisk ikke hva jeg hadde gjort uten 😬 Så om det er billigere og du KAN få god effekt av det, så hadde jeg bytta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeamWP Skrevet 29. august 2018 #134 Del Skrevet 29. august 2018 Auau så kjedelig! Blir vel lange uker til baby kommer hvis du har så vondt allerede,føler med deg❤ håper behandling vil hjelpe! Morsomt med mammabukser,føler seg fin da ja😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 29. august 2018 Forfatter #135 Del Skrevet 29. august 2018 7 timer siden, tweet skrev: Da hadde jeg byttet fysioterapeut altså! Fysio hjalp meg gjennom svangerskapet, vet faktisk ikke hva jeg hadde gjort uten 😬 Så om det er billigere og du KAN få god effekt av det, så hadde jeg bytta Takk for tips, det skal jeg absolutt gjøre! Jeg fikk jo behandling av fysio sist svangerskap, så det må da gå an å få nå også. Jeg tenkte ikke så langt som å bytte selv, for jeg var så fornøyd med at det er 2 min å gå 🤣 ....... Var hos legen og satt og hulket hele tiden. Fortalte alt som var fælt, alle plagene jeg har og at jeg kjeder meg hjemme, og jobben som ikke kan tilrettelegge. Og at jeg ikke vet om jeg hadde turt å jobbe hvis jobben kunne det, fordi jeg er redd for å presse meg selv for hardt samt bli utnyttet. Og at jeg har dårlig samvittighet så fort jeg føler meg bedre, men så ser jeg gang på gang at jeg blir ødelagt i kroppen av små shoppingturer og husarbeid. Ble sykemeldt i en mnd til. Legen er så fantastisk, støttende og god. Hun gav meg en lang klem etter timen. Jeg var nok litt ekstra sårbar da jeg kom inn, for jeg våknet med smerter i dag, og en eller annen ubestemmelig og kaotisk situasjon på legekontoret gjorde at jeg måtte vente i ca 40 min, og da hadde jeg veldig vondt. Hun hadde ultralydapparat, men ikke tid i dag, så vi satt opp lenger time neste gang så vi kan ta en kikk 😍 Så dro jeg videre til kiropraktoren som jeg hadde gledet meg sånn til. Fikk nåler i rumpa, og det var vondere enn ellers. Hun prøvde også å sette i ryggen, men det gjorde så sinnsykt vondt at jeg hylte og tårene rant nok en gang, hun traff visst en blodåre, for det begynte å blø. Da turte jeg ikke flere nåler. Hun knakk ryggen og korsryggen, og det var det. Etterpå hadde, og har, jeg dritvondt! Det stråler nedover beinet i tillegg nå. Samt smerter oppover i ryggen, i korsryggen og bekkenet. Jeg er helt ødelagt, kjempe nedfor, vondt selv om jeg ligger, og lurer på hva i all verden jeg skal gjøre de neste 5-6 mnd... 😭 Og så jobben da, jeg hadde jo planer om å jobbe på kontoret dette svangerskapet. Holde på med kartlegginger, rydde i permer, lage skjemaer og systemer, veilede kollegaer. Men så klarer hverken jobben eller jeg å få det til. 😭 Godt det kommer en god premie på slutten av dette! Syns virkelig synd på de som er uføre og lever med store smerter hver dag! Takk for tilbakemeldinger @blomst12 og @TeamWP 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikketutta Skrevet 29. august 2018 #136 Del Skrevet 29. august 2018 Sender deg en stor klem ❤️ håper virkelig du slipper unna med smerter resten av svangerskapet 😞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 29. august 2018 #137 Del Skrevet 29. august 2018 Uff, det høres seigt ut! Skjønner godt at du synes det er en vanskelig situasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 30. august 2018 Forfatter #138 Del Skrevet 30. august 2018 Tusen takk, dere 😀 I dag har jeg kun slappet av. Ikke gjort en eneste liten ting i huset. Bortsett fra å få storebror avgårde, hente meg mat og gå på do. Kjenner det er godt for kroppen å hvile. Har et håp om at jeg vil klare mer i morgen dersom jeg holder meg helt i ro i dag. Skal uansett på bassengtrening i morgen. Jeg begynner å kjenne små stikk i symfysen, og lurer på om det er starten på bekkenløsning på fremsiden. Ikke hatt det før. Det stråler også nedover begge bena, det er og nytt. Måtte ta smertestillende før jeg la meg i natt, og det hjalp litt, så jeg sovnet forholdsvis raskt. Livmoren er nesten helt opp til navlen nå, men babyen ligger fortsatt langt nede. Det er hvertfall der jeg hører hjertelyden. Men livmoren er hard og tydelig, så rimelig sikker på at det er den som er så høyt oppe. Jeg hadde ks sist, og i dag strekker det godt i det gamle arret. Har smurt det litt, men tviler på at det hjelper. Det er vel ingen fare for at det sprekker opp...? Lille baby rører på seg, men kjenner fortsatt ikke spark, heller romstering. Virker som hun ligger dypt inni der. Kjenner det litt i blæra og livmorhalsen innimellom, så lurer på om hun sparker dit? Vi skal ha barnebursdag med 11-12 viltre gutter på søndag 🙈 Det blir mannens jobb, merker jeg! Fordelen er at vi nå bor et sted med dører på tre vegger, og lekeplass rett utenfor, så ungene kommer til å løpe inn og ut og overalt tenker jeg. 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TeamWP Skrevet 30. august 2018 #139 Del Skrevet 30. august 2018 Så deilig at du har fått slappet helt av😍trengte nok det! Guri,har aldri hørt noengang at keisersnittarr kan sprekke opp ved neste graviditet... men er litt nervøs selv...har arr etter blindtarmoperasjon,og det er litt...rart...der for tiden..svir på en måte.. huff nei,får håpe sånt ikke går ann!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 4. september 2018 Forfatter #140 Del Skrevet 4. september 2018 Straks 18 uker. Syns det er ei rolig liten frøken inni der. Ikke mye bevegelser jeg kjenner. Storebror var en veldig aktiv baby, men kan ikke si jeg husker akkurat hvordan han var i uke 17/18 så kan ikke sammenligne (med mindre jeg finner frem den gamle graviditetsdagboka her på kg, og den vet jeg ikke om jeg orker å starte på 😂 Den er LANG! ) Jeg er litt misunnelig på folk som automatisk tenker at babyen lever og er frisk. Jeg går hele tiden med tanken om at den kan dø når som helst, eller være syk. Klarer ikke å glede meg så mye. Går ikke og er så veldig bekymret, men distanserer meg. Husker det samme fra storebror. Jeg kunne ikke se for meg at det faktisk kom en baby. Selv på overtid tenkte jeg at noe kom til å skje før jeg fikk møte han, eller at det ikke var noen baby inni der. Vanligvis er jeg en person som gjernr tar gleder på forskudd! Og når ting ikke går som forventet, sier jeg pytt pytt og lever fint med det. Mannen derimot tar ingen gleder på forskudd, fordi han takler nedturen så dårlig. Skulle ønske jeg kunne tro på at hun kommer, og glede meg! For mest sannsynlig kommer hun jo. Og "mest sannsynlig" pleier å være mer enn bra nok for at jeg tør å glede meg til ting. Jeg kom meg gjennom bursdag med viltre gutter med livet i behold. Så vidt. Viltre er faktisk ikke dekkende nok for å beskrive dem. Godt det kun er to timer i året, mer hadde jeg ikke klart. Formen var dritdårlig sist jeg skrev. Den er bedre nå. Var hos fysio igjen i går. Vi pratet bare. Men jeg fikk spurt om behandling og hun sa at hun trodde det ville gjøre det verre/ikke hjelpe. At det beste jeg kan gjøre er å ta det med ro, unngå bevegelser som er vondt. Og trene. Bassengtrening + øvelser hun har gitt meg. Og så tar jeg kontakt med henne når jeg trenger det, hvis jeg vil ha nye øvelser f.eks. Kiropraktorbehandlingen sist gang gjorde mer skade enn nytte. Jeg kommer ikke til å dra dit på en stund tror jeg. Fysioen var helt enig i det. Så da ligger jeg her på sofaen da... Klarer å gjøre lett husarbeid, men må hele tiden tenke på hvordan jeg bruker kroppen. Kommer meg ut litt, men det er minimalt. I går var jeg både med mamma for å hente nye spisestoler + var med mannen og kastet papp på gjenbruksstasjonen + gikk bort til fysioen + gikk 20 min tur med venninne! Så da fikk jeg kommet meg ut mer enn vanlig. Satt bare i bilen når jeg var med mamma og mannen. Jeg har nye spisestoler! 💖 Elsker dem! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå