Gå til innhold

Da tre ble fire ❤


Pupsilure

Anbefalte innlegg

Da har jeg sett den lille på ul igjen 😍 Den lå så fint, helt stille og sov, helt til vi dytta litt på den, og den begynte å sprelle og snu seg, hoppe rundt inni der 😂Hjerteslag var på 162 slag i minuttet. Utifra nub-theory trodde jordmora det var jente. Nok til at hun skrev det i journalen. Hun var rimelig sikker. Men jeg tar det med en stor klype salt altså. Jeg så nuben selv, og har lest om det og sett bilder av andre, og ser at det min baby har er jente-nub.  

Hun målte den til 4,6 cm, noe som tilsvarer 11+3. Etter min beregning var jeg 11+1. Veldig fornøyd med besøket, selv om jeg var så sliten at jeg trodde jeg var døden nær etterpå. Ble en lang dag med fly t/r samme dag. Det oppstod litt problemer med blodprøven (kunne ikke sendes fra Danmark på lørdager) men jeg har en god løsning på det, og får ordnet med den i morgen. En sykepleiervenninne tar den, og jeg har fått med alt av utstyr. Så er det bare å vente 8-9 dager, så får jeg svar på om fosteret har noen av de sjeldne syndromene jeg frykter, samt hvilket kjønn det er 😀

Endret av Pupsilure
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 uker i dag, etter siste beregning. Formen er dårlig for tiden. Kvalm, slapp og blodtrykksfall. Får gjort svært lite i huset, og vi lever fortsatt i kasser og kaos etter flyttingen. Heldigvis har jeg en så stor unge at han klarer det meste selv. Veldig lite jobb med han for tiden. Han står opp selv så vi får sove lenge. Fikser seg mat og klær. Leker og spiller. Og er bare blid og grei ❤😍

Vi fortalte han om babyen i dag. Han ble hverken glad eller trist egentlig. Sa at han liker å være enebarn, men syntes det var helt greit. Ønsker seg hverken bror eller søster. Senere på dagen tullet vi litt med stinkende sokker og tåfis, og han sa han skulle putte de stinkende sokkene i ansiktet på babyen, mens han lo. Og da tenkte jeg at han kanskje gleder seg litt til å bli en rampete storebror 🤣

Vi fortalte at babyen kommer om ca 7 mnd, og da ble han ganske fornærmet og sa at vi hadde visst dette i to mnd uten å si det til han. Ble imponert over hvor raskt han ressonerte seg fram til det. 

Blodprøven min har kommet frem til Kina nå, og om ca en uke får vi svaret. 

Begynner å merke at bekkenet krangler allerede :( Det er tidlig! Det er ømt på toppen på rumpa, nesten midt på. Ikke vondt enda, men ømt. 

Jeg fikk med film fra ul, hele ultralyden ble tatt opp, 10 min. Det er så gøy å se på den lille! Den er så fin 😍 Spreller og sparket og snur seg rundt. Den gaper, og tar seg i ansiktet. Jeg kan se fingre og tær. Utrolig gøy at den er så ferdig utviklet så tidlig!

Jordmora sa hun tror det er jente. Jeg er veldig spent og nysgjerrig på kjønn. Jeg ønsker meg en jente, for å oppleve det også. Men da får jeg jo ingen lillebror til sønnen min. Jeg kan virkelig se for meg de to gutta ha mye glede av hverandre. Sånn som jeg kjenner sønnen min ville han elsket å ha en 8 år eldre bror å se opp til. Kan se for meg at han vil bli den kule storebroren, og at den lille reka her vil lære masse kule ting av storebror når de er f.eks 5 og 13 år 😀 Får vite kjønnet om ca en uke. Blir bra uansett, tenker jeg. Viktigst at ungen er frisk! Og så er det skikkelig spennende 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med UL💗 kjedelig med bekkenet da, håper det ikke blir værre med en gang!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter så spent på svaret på testen. Tror ikke det kommer før onsdag/torsdag. Mannen klarer ikke å glede seg skikkelig før vi vet om fosteret er friskt. Jeg er så nysgjerrig på kjønnet! Frisk er selvfølgelig det eneste som betyr noe, men kjønn er spennende.

Jeg prøver å finne navn vi liker, og det er veldig vanskelig! Jeg har absolutt ikke noen følelse av hvilket kjønn det er. Sist "visste" jeg at det var gutt. Jordmora i Danmark sa jente, og jeg ser at babyen har jente-nub på ul-bildene, men jeg har også fått med meg at alle nuber er jentete før de begynner å reise seg og bli til gutte-nuber. Og ul i uke 11 er egentlig for tidlig.

Vi er ganske enige om jentenavn, har flere gode alternativer og to stk som begge liker veldig godt. Guttenavn derimot er helt håpløst. Jeg liker ingen! Enten er de for sukkersøte, for trauste, navnetopp, folk vi kjenner med navnet osv. Vi sleit veldig med navnet til sønnen vår også. Jeg tror det er lettere for oss å like jentenavn fordi vi syns de kan være litt mer sukkersøte. På gutt vil vi ha et barskt mannsnavn. Fortsatt masse tid igjen før vi trenger å bestemme oss heldigvis! 

Kvalmen er blitt mye bedre. Jeg er ikke like sliten lenger heller. Men bekkenet er vondt. Jeg tror jeg har en bekkenlåsning, og må komme meg til kiropraktor. Hadde det sist også, og kjenner det igjen. Å bøye seg er veldig vondt.

Jeg syns jeg begynner å få litt mage. Har funnet frem mammaklærne fra sist ❤ Får se om de passer da 🙈 Veier 10+ kilo mer i denne graviditeten enn forrige. Har gått ned 3-4 kg de siste ukene da. Dårlig matlyst. 

Endret av Pupsilure
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var svaret på testen kommet, og det var veldig gode resultater, kjempeliten sannsynlighet for de tre trisomiene. En til flere millioner/milliarder. Ikke utslag på de andre tingene de testet heller (delesjoner og kjønns-et-eller-annet) 😀😀 Det er en liten jente som bor i magen min ❤ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig med gode resultater😍 og gratulere med jentebebis i magen❤så koslig med lillesøster da🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk 😀 Jeg er veldig lettet over at alt er bra! Og gøy å vite litt mer hvem det er der inne, nå trenger vi ikke si "den" lenger. Og vi kan slutte å tenke på guttenavn 😀

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, pusla skrev:

Det er så koselig at dere skal få jente 😍😍😍

Ja, det blir veldig gøy, og sikkert litt annerledes enn med storebror 😀 Virker som han begynner å glede seg litt nå, han snakker stadig om babyen 😍 Takk for et hyggelig besøk og skravling! Tiden gikk jammen fort 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å få litt kynnere og skjev mage. Er så rart å våkne og se at den er hard og større på den ene siden. 😂

Jeg sjekker med doppler hver dag for å se at hun fortsatt lever. Vet det er litt hysterisk av meg... Men har venninne som nettopp mistet i uke 14. Jeg finner som oftest hjertelyden med en gang. Men innimellom finner jeg den ikke, og da bare finner jeg på noe annet, og sjekker igjen mange timer senere, blir ikke redd. Det er nok ikke så lenge igjen før jeg kjenner liv, og da trenger jeg ikke å bruke den mer. Med storebror kjente jeg de første bevegelsene i uke 15, men ble helt sikker i uke 16. Nå nærmer jeg meg uke 14.

Vi har fortalt den store nyheten til mannens familie, og de ble kjempeglade ❤❤ Veldig hyggelig 😀

Det er så rart å tenke på at det bor en liten baby inni meg! Nå er hun ca 8 cm lang. Jeg leste at hun har begynt å tisse, svelge fostervann, suge på tommelen, hun begynner snart å høre. Helt sykt at en så liten baby kan være så ferdig. 

Bekkenet er like vondt. Men jeg er heldigvis ikke kvalm mer 😀 

Har hatt den første svangerskapskontrollen. Men legen hadde ikke peiling på hva han egentlig skulle gjøre, han var vikar og jobber egentlig på sykehus. Han visste ikke hvilke prøver som skulle tas, og hva som skulle fylles ut. Så jeg fikk altfor mange blodprøver, men det er jo greit å sjekke ting da, så klager ikke på det 😀 Men jeg vil dra til en annen lege/jordmor for å gjøre det skikkelig. Fikk tilbakemelding om at urinprøven var forurenset, så jeg må ta ny. Og blodprøven viste lavt nivå av b12, så jeg må komme på ny time for å få tabletter eller sprøyter. Jeg har byttet fastlege og fått ny nå i august,  har bedt om time på onsdag. Det kontoret har visstnok ultralydspparat 😀 Håper jeg kan få en kikk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt første time hos min nye lege. Hun var så hyggelig og lett å prate med! 😃 Skikkelig fornøyd! Jeg måtte ta noen nye blodprøver, og de sjekket urinen på nytt, den var fin. Første b12 sprøyte ble satt, og så får jeg en venninne til å sette de fire resterende. En injeksjon annenhver dag. Legen gav meg sykemelding ut måneden. Jeg syntes det hørtes vanvittig lenge ut :( Men jeg har jo gått gjennom dette før, og bekkenet ble ikke bedre i løpet av svangerskapet, så det er vel ikke noe særlig håp om at det skal det nå heller.

Jeg var også hos kiropraktor, hun satt nåler, gav meg triggerpunktsbehandling og knakk meg opp i ryggen og bekkenet. Hun mener jeg har bekkenlåsning. Skal tilbake til henne på tirsdag. Jeg har meldt meg på bassengtrening for gravide. Det gikk jeg på sist også, og elsket det! Gleder meg veldig til å begynne 😃 Har også fått kontakt med en fysio som jeg skal begynne hos. Jeg snakket med sjefen min i går, fortalte at jeg er videre sykemeldt. Syns det er skikkelig kjipt å være borte fra jobb! :( Men hun var veldig hyggelig og hadde forståelse for dette. :)

Smertene mine er verst når jeg lener meg fremover, eller bøyer meg. Hvis jeg går mer enn ca 5 minutter får jeg vondt, og hvis jeg går ca 30 min blir det vondt oppover i ryggen også, til slutt så ille at jeg MÅ legge meg ned, det er det eneste som hjelper. Det er også vondt å sitte for lenge, så jeg må variere mye. Å bøye meg littegrann frem, for å jobbe ned noe foran kroppen, f.eks ta oppvasken, er skikkelig vondt etter bare et minutts tid. Jeg klarer jo å gjøre noe, men jeg må ta veldig mange hensyn, og gjøre ting i eget tempo. 

Om en uke fyller storebror 8 år, og jeg har invitert til familieselskap. Merker at det er det aller siste jeg har lyst til nå, med flyttekaos og vondt kropp, men vi må bare gjennomføre det. Det blir nok koselig, selv om ikke alt er på stell. Vi har fått to møbler vi har ventet på denne uken 😃 Et nydelig spisebord i hvitoljet eik, og en mørkbrun skinnsofa med sjeselong og puff. Haha, i går sa jeg noe om den nye puffen til sønnen min, og han så skikkelig dumt på meg og sa at jeg ikke bare kunne finne på ord når jeg ikke vet hva ting heter. Og så sa han "puff" og lo godt 😂 Jeg og mannen lo enda mer 🤣

Jeg kjenner veldig godt etter om jeg kan kjenne noen bevegelser fra lillemor, og noen ganger har jeg kjent noe som kan ligne. Men jeg er absolutt ikke sikker. Sist kjente jeg det i uke 15, men ble helt sikker i uke 16. Er 14+2 nå ifølge siste ul.

Jeg har fått fødeplass på Ahus, og time til ordinær ultralyd 18. september ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en jente i magen! :) Jeg er bare råmisunnelig på alle som vet hva de får. ;)

Håper bekkenet kommer seg litt med behandling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, Puffin skrev:

Gratulerer med en jente i magen! :) Jeg er bare råmisunnelig på alle som vet hva de får. ;)

Håper bekkenet kommer seg litt med behandling!

Tusen takk! 💖 Jeg er så nysgjerrig på sånt, sist tok jeg privat ul både i uke 13 og 16 for å finne det ut 😂 Hadde vært fint hvis det hjelper ja! Det blir kjedelige dager for meg nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15+1 allerede! 🎉 Jeg syns tiden går fort jeg. I starten gikk det så forferdelig sakte! Men nå skjønner jeg ikke hvor ukene blir av. Men det er godt å komme litt lenger, for da tror jeg mer og mer på at det faktisk kommer en baby 💖 Jeg har kjent noen svake bevegelser når jeg dytter på magen. Men kjenner det ikke ofte og sterkt nok til at jeg føler meg helt sikker. Gleder meg til å kjenne mer! 

Jeg har vært hos kiropraktor to ganger og fått akupunktur, triggerpunktsbehandling og blitt knekt opp. Og det hjelper! Hadde ikke helt troa, men jeg er faktisk bedre! I morgen skal jeg til fysio, og om en uke begynner jeg på bassengtrening for gravide, med fysioterapeut.

Matlysten er fortsatt lav, og jeg spiser for lite. 5 kg i minus siden jeg ble gravid. Har hatt så lite energi i det siste. Sikkert en kombinasjon av for lite mat og b12 mangel. Har blitt bedre nå heldigvis. Var nesten i koma i tre dager, orka ingenting! Måtte sove lur 3 ganger daglig, ble utslitt av å bare slappe av 🙈

Vi stortrives i det nye huset, og storebror er ute og leker med naboungene etter SFO. Det er så koselig! 😀 Jeg har også vært mer sosial etter at vi flyttet. Er sammen med den ene naboen hver dag. Terskelen er så lav når vi bor så nært og ungene våre er venner. Har også vært mye sammen med ei annen, hun setter b12 sprøyter på meg annenhver dag, og da blir det fort til at vi skravler en stund, eller avtaler andre ting. Og så har jeg naboen veggivegg som jeg ikke har snakket så mye med enda, men som jeg regner med å bli bedre kjent med snart. Hun er to uker lenger på vei enn meg 😀 Ja, og så mamman til en gutt i klassen til storebror, som bor rett bak oss. Det er så koselig!! 😀😀😀 Det var akkurat derfor jeg ønsket å flytte hit, for å komme inn i et ungt og nyetablert miljø. Og foreløpig ser det veldig bra ut! Egentlig hadde jeg lyst på et større hus, enebolig med hage. Men her i skolekretsen får man ikke det, og samtidig unge naboer med barn. Så da ble det mindre hus (men til gjengjeld splitter nytt), liten hageflekk og masse liv og latter 😀😀 Vi har fått litt mer orden også, selv om det fortsatt er flyttekasser i alle rom 😂 

Vi driver å prøver ut forskjellige navn på babyen. Nå har jeg brukt det ene så mye at jeg er redd mannen har blitt for vant til det, så jeg får begynne å variere mer. 😂 Hun har hett Oda de siste dagene. Nydelig navn, men tror vi har to som vi liker bedre. Syns det er greit å prøve det ut litt, for å være helt sikre på hva vi vil kalle henne. 

De 4-5 siste nettene har jeg våknet for å gå på do. Jeg pleier aldri det ellers, ikke engang i starten av svangerskapet. Det er så plagsomt, for jeg sover urolig i en evighet før jeg våkner nok til å skjønne at jeg må på do. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at dere trives,høres ut som et supert nabolag dere har kommet til da😀

Huff den renninnga på do er så slitsom! Jeg har det likt,våken nok til å plages og kjenne jeg er tissetrengt,men for trøtt og inni drømmeland til å gjøre noe med det🙄 

Hva gjør vi ikke for å få disse barna💙💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, TeamWP skrev:

Så godt at dere trives,høres ut som et supert nabolag dere har kommet til da😀

Huff den renninnga på do er så slitsom! Jeg har det likt,våken nok til å plages og kjenne jeg er tissetrengt,men for trøtt og inni drømmeland til å gjøre noe med det🙄 

Hva gjør vi ikke for å få disse barna💙💗

Det verste er alle de syke do-drømmene jeg har 😂 Jeg drømmer at jeg oppsøker toalett etter toalett og at masse merkelige ting hindrer meg fra å tisse 🤣 Toaletter med masse vinduer og folk utenfor, og jeg styrer med å henge laken foran vinduene før jeg kan tisse, og jeg kommer aldri i mål for det oppstår nye problemer hele tiden, så jeg går videre til neste toalett og der skjer det enda mer rart. Ja, sånn holder jeg på, helt til jeg klarer å våkne nok til at jeg skjønner hva som skjer. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15+6 i dag, beregnet etter siste ul. 15+4 etter menstermin.

Jeg har kjent noen svake bevegelser en stund nå, men fortsatt vært usikker. Men nå er det ingen tvil lenger. Fortsatt svake, men sterkere og på rett sted. Lik følelse som med storebror. Ikke bobler som sprekker, eller fiskehale, slik andre skriver på nett. Men mer følelsen av at hun snur seg rundt liksom, noe som blir gnidd inntil. Jeg leste at hun er ca 10 cm fra godet til rumpa nå, og at føttene hennes er 2 cm lange. Det siste der syns jeg hørtes stort ut! Det står jo så forskjellig overalt! 

Jeg har vært hos kiropraktor i dag, og må virkelig si at det hjelper! Jeg er rett og slett bedre. Ikke der at jeg kan gjøre tungt husarbeid, men jeg kan styre litt lenger før det blir vondt :) Gå litt lenger, vaske opp litt mer (vi har enda ikke oppvaskmaskin 😡), rydde litt mer. Kiropraktoren min sier at hun kjenner at jeg er bedre. Jeg har visst hatt låsning i bekkenet. Jeg trodde låsning var ledd som var låst, men hun sier det er muskulært. Nålene får musklene til å slappe av. Har også blitt knekt opp litt, men det har hovedsaklig vært høyere opp i ryggen. Er så utrolig fornøyd med behandlingen! Kommer til å ha lavere terskel for å gå til henne etter svangerskapet også. Her generelt litt plager i ryggen. 

Skal på første time med bassengtrening for gravide på fredag. Gleder meg veldig! 😀😀 Forrige runde, for 8 år siden, var jeg mørbanka i kroppen etter første trening. Så er forberedt på at det blir tøft. 

Rart å tenke på at det er en liten baby inni der! Glemmer det innimellom, eller egentlig ofte... Selv om jeg tenker på babyer og babyutstyr hele tiden omtrent 😂 Kommer plutselig på at hun er der, og syns det er rart. Tror fortsatt ikke helt på at storebror en gang var inni magen min 🤣🙈

Har mer eller mindre bestemt meg for vogn. Stokke trailz. Hvertfall som bagvogn,  og så bytter jeg kanskje når hun vokser ut av bagen. Den er nok ikke noe særlig for soving i bhg f.eks. Kjøper den nok brukt, og selger igjen når jeg vil ha ny (også brukt). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh så koselig at du kjenner liv der innenifra😍👏👏gleder meg til å få kjenne jeg og^^

Så bra behandlingen virker da,så du får en lettere hverdag❤men serr,ikke oppvaskmaskin? Wow..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...