Gå til innhold

Da tre ble fire ❤


Pupsilure

Anbefalte innlegg

Gratulerer med bachelor! En C er ikke dårlig i hele tatt, så det skal du være fornøyd med ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk, dere ❤❤❤ Fikk autorisasjonen på plass allerede i dag, trodde jeg måtte vente noen uker. 

5+6 i dag. Ingen symptomer.... Jobbet fra 12-22.30. Glemmer at det bor noen inni der. Gjør det egentlig det? Er så uvirkelig! Må minne meg selv på at jeg ikke har hatt mensen og at maaaange tester har vært positive. 🙈 Så det bør jo bety at jeg er gravid. Det er helt uvirkelig at Storebror også har oppholdt seg der. Men jeg vet jo at han kom ut... Jeg syns noen ganger at det er ganske ekkelt også, å tenke på at noe lever inni meg. Og må stoppe tankene før jeg får panikk fordi jeg ikke får det vekk. 🤣 Herregud, jeg vil jo dette, og det er søskenet til sønnen min, enda en nydelig liten unge. Som er min. Tror jeg tar en test i morgen tidlig, bare for å være heeeeelt sikker 🙈🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått bacheloroppgave!! 😀 Jeg venter på min som har sensur i morgen og det er fryktelig å vente på at den skal bli ferdig sensurert! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Nikketutta skrev:

Gratulerer med vel overstått bacheloroppgave!! 😀 Jeg venter på min som har sensur i morgen og det er fryktelig å vente på at den skal bli ferdig sensurert! 

Tusen takk 😀 Ja, jeg vet, det er helt forferdelig! Jeg klarte å holde meg rolig helt til den dagen vi skulle få svar. Da var jeg helt uttafor. Jeg var så nervøs. Tenk om jeg strøk liksom?! Visste at jeg ikke hadde gjort mitt beste og så for meg det verste. Jeg som har begynt å jobbe og alt 🤣 Av en klasse på 90 stk var det 4 som strøyk, så det var ikke mange. Det var veldig mange B. Masse lykke til med sensur!! 😀

.......

Jeg tok både eggløsningstest og graviditetstest i dag. Resultatet på eggløsningstesten var helt latterlig sterkt🤣 Den er nesten svart. Ingen tvil om at jeg er gravid ❤❤❤

 

20180615_055404.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+2 i dag. Formen er helt super. Ikke kvalm, ikke trøtt, ikke noe ubehag av noe slag. Litt ømme bryster innimellom. Men magen er stor. Det er selvfølgelig mest pga altfor mye godteri og mat de siste årene. 😂 Men jeg syns det er ekstra ille nå, og jeg har ikke spist så mye de siste ukene, så tror det er mye luft og vann også. Og kanskje litt større livmor, mer blod o.l. 

Tidlig ul om 4 dager 😀

Jeg var redd for å bli dårlig før jeg har fått jobbet alle vaktene mine, slik at jeg ikke rekker å opptjene meg rett til sykepenger. Men nå har jeg faktisk bare 4 arbeidsdager igjen før ferie. Mandag, tirsdag og lørdag neste uke. Og bare torsdag uken etter. I verste fall, får jeg bytte en vakt med kollega hvis jeg blir dårlig. Eller kanskje det går an å søke ulønnet perm uten å ødelegge for opparbeidelsen. Det føles litt urettferdig at jeg ikke har rett på hverken sykemelding eller egenmelding når jeg har jobbet på samme sted i 11 år, og hatt permisjon pga utdanning. Man mister retten etter 14 dager med ulønnet perm. Jeg har vel sikkert ikke rett på sykt-barn-dag heller. Men snart har jeg jobbet nok for å få sykemelding hvis jeg blir syk. Egenmelding må jeg vente enda 4 uker til med. Satser selvfølgelig på at jeg holder meg frisk og sprek da 😀

Bare 11 dager igjen til vi overtar vårt nye hus ❤ Jeg har tusen ting som må ordnes! Bestemme farger, male, kjøpe lamper, senger, klesskap, spisebord, stoler, sofa, TV benk, skjenk, oppbevaring til leker, hvitevarer, gardiner og oppheng, bygge på kjøkkenet. Og flytte over alt av småting fra det gamle huset, samt selge alle gamle møbler. Ja, og så melde adresseendring og vaske ned dette gamle huset. Puh!! Godt man har 2 uker ferie. Og Storebror på sommerleir 4 timer hver dag den første uka. Selv om det blir masse jobb og styr, blir det utrolig gøy å få det nye huset! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+3. I dag er luktesansen skikkelig sterk! Gått og plagdes med min egen kroppslukt i hele dag, selv om jeg er nydusjet. Fisk til middag. Noe som var forferdelig 🤮 Og en mann som skulle ha klem og lukter blanding av parfyme og kroppslukt. Vanligvis kjenner jeg ikke noe av dette. Men akkurat i dag lukter alt veldig sterkt og jeg blir lei og kvalm av luktene.  Husker jeg opplevde dette sist også, men bare i en dag her og der. Husker best den dagen Storebror ble født eller dagen etterpå, hvordan mannen stinket. Jeg klarte nesten ikke ha han i samme rommet. 

Jeg er også ganske hormonell i dag. Lei meg, sint, frustrert, tiltaksløs, overfølsom for lyder. Har gått fint på jobb (bortsett fra lukter), men etter jobb har jeg vært vanskelig å ha med å gjøre. I morgen skal vi i det nye huset på befaring, og jeg griner fordi jeg ikke vil 🙈🤣 Det gir ingen mening. Det er jo egentlig noe av det morsomste jeg kan tenke meg. Men jeg klarer ikke å planlegge dagen min. Når vi må gå osv. Og jeg vil heller bare sove. Lei meg fordi jeg BÅDE skal til nye huset og på jobb i morgen 🙄 Stakkars meg liksom, jobber tre dager denne uka. Jeg vet i det minste at jeg er irrasjonell og hormonell. Håper det betyr at den lille reka lever ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ajhh forbannet være den luktesansen🤢

Lykke til på befaring i morgen😁det går nok bedre enn du tror når du først er midt oppi det😆disse hormonene altså..får ta de som et godt tegn😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det luktesansen altså 😡 Heldigvis var jeg normal igjen da jeg våknet i dag. Har tatt flere bæsjebleier på jobb i kveld uten den minste brekning. Tåler lukten av både mannen og meg selv også 😂

Befaringen gikk fint, og jeg fikk tatt mange mål. Det er så rart, for alt er hvitt og tomt. Og jeg tror at møblene tar mye større plass enn det gjør, men når jeg måler opp ser jeg at jeg har tatt helt feil.

Jeg har sett på noen videosnutter av hvordan fosterutviklingen foregår, og nå begynner den lille reka å bli til en Bamsemums med korte armer og bein. ❤ I disse dager får den albuer. Den har sorte flekker der øynene er. Og fingrene begynner å bli delt fra hverandre. Den gjør sine første egne bevegelser. Kilde: http://www.ehd.org/movies.php?mov_id=10&cell=6 Ganske kul side altså!

Jeg driver også å følger med på sannsynligheten for at det går bra, og nå er jeg oppe i over 90 %. Kilde: https://datayze.com/miscarriage-chart.php?mode=table

To dager igjen til tidlig ul ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig ul i dag, hjertet slår og den lille lever ❤ Den er riktig størrelse og alt er som det skal. 6+6 i dag. Veldig fornøyd med legen!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pupsilure skrev:

Tidlig ul i dag, hjertet slår og den lille lever ❤ Den er riktig størrelse og alt er som det skal. 6+6 i dag. Veldig fornøyd med legen!

Så godt å høre ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig godt å se at det var liv. Fikk med minnebrikke med film og bilder, men man forstår ikke hva man ser. Han brukte 3d ul også. Hjertet slo 138 slag i minuttet, noe som var normalt. Han så at egget kom fra venstre eggstokk, og det visste jeg, for det kjentes tydelig under eggløsningen. Hadde eggløsning derfra sist pp også. Ellers snakket vi om keisersnittet jeg hadde sist, og han fortalte flere historier og interessante ting. Vi diskuterte NIPT test, da jeg fortalte at jeg skal ta det. Han ville gjort det samme selv, og syntes det burde bli tilbud om dette til alle i Norge. Han kom med mye forskningsresultater og spennende info, så må virkelig si jeg fikk mye ut av timen! 😀

Sendte mail til lilleliv i København i dag. De sa at jeg bør komme om ca en mnd. Jeg syns det er veldig lenge å vente. Mener jeg har lest uke 9, og var skikkelig klar for å dra om 2,5 uke... Passer fint med ferie også. Jeg googler og styrer, og vil ta den testen som sjekke for flest mulig syndromer og kromosomavvik. Disse testene jeg finner i Gøteborg tester ikke for like mye som i Danmark. De oppgir det i så fall ikke på nettsiden. Tror jeg må ringe eller maile dem. Hadde vært mye enklere å dra til Gøteborg, for da kan jeg kjøre. 

Jeg har vært litt kvalm et par ganger i dag. Ikke noe voldsomme greier. Brystene er ømme. Men ikke hele tiden. Ellers er formen veldig bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7+1 i dag. Vært på jobb i mange timer. Ikke et snev av dårlig form. 😀 I går var jeg på fest med jobben, og fortalte det til enda en kollega. Hadde egentlig tenkt til å si det til mamma etter ul på torsdag, men klarte liksom ikke... syns det er litt kleint. Skikkelig teit med tanke på at jeg er 34 år, og hatt barn i snart 8 år allerede 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pupsilure skrev:

7+1 i dag. Vært på jobb i mange timer. Ikke et snev av dårlig form. 😀 I går var jeg på fest med jobben, og fortalte det til enda en kollega. Hadde egentlig tenkt til å si det til mamma etter ul på torsdag, men klarte liksom ikke... syns det er litt kleint. Skikkelig teit med tanke på at jeg er 34 år, og hatt barn i snart 8 år allerede 🤣

Krysser fingrene for at fin form fortsetter de neste ukene 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Nikketutta skrev:

Krysser fingrene for at fin form fortsetter de neste ukene 😊

 

Tusen takk 😀 Jeg var ikke noe særlig kvalm sist jeg var gravid heller, men fikk problemer med bekkenet tidlig. Og så husker jeg en plagsom halsbrann. 🔥😡Blir spennende å se hvordan det blir denne gangen. Jeg er jo litt eldre, tyngre og ikke akkurat godt trent 🙈Tror jeg var sykemeldt fra ca uke 16 sist. Har et fysisk tungt yrke med stell og forflytning av mennesker som ikke klarer det selv, og det kan fort bli for tungt når bekkenet krangler. Men denne gangen har jeg mer å gjøre på kontoret pga utdanning, så kanskje det funker med kontorarbeid istedenfor sykemelding, hvis jeg får bekkenløsning igjen. 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så herlig å ikke ha kvalme! Misunner deg det.. ;) Men skjønner at man kan tenke litt sånn "er det egentlig noe inni der". Det virker jo så rart. Fantastisk å se liv! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, bankende hjerte 😍 Det blir liksom så mye mer virkelig da. 

Krysser fingre for at den gode formen holder! Det er jo slettes ikke sikkert at du blir kvalm eller får bekkenproblemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 uker i dag 😀🎉

Formen er bra. Men har kjent litt på kvalme innimellom. Ble skikkelig bilsyk etter å ha tatt en taxi med bruker på jobb i går. Var kvalm i en time etterpå. 🤢 En kollega maste fælt om at jeg kanskje var gravid, og jeg sa gang på gang at jeg lett blir bilsyk, uten å hverken bekrefte eller avkrefte graviditet. Hun gav seg søren ikke! 😡😠 Til slutt hadde jeg lyst til å fortelle det på en sånn måte at hun følte seg teit, men jeg gjorde det ikke. Hadde lyst til å si noe sånt som: HVIS det er sånn at jeg er gravid, så er det for tidlig å fortelle det til masete kollegaer, da jeg helst vil fortelle det til de kommende besteforeldrene først! 🤬Tror hun ville følt seg litt dum da, hun trodde nok ikke at jeg faktisk var det. Men hun gav seg virkelig ikke med å spørre, eller be meg dra hjem og ta en test. En annen kollega syntes også det ble for drøyt, jeg fortalte henne at jeg var gravid like etterpå.

I dag overtok vi nytt hus! Så nå begynner unntakstilstanden snart. Gruer meg! Bestilte sofa i går som vi må vente 5-6 uker på... Jeg burde jo gjort det for lengst. Men har vært så vanskelig å bestemme seg. 

Ble litt kvalm da vi var i huset, og måtte skynde meg hjem for å spise. Har også blitt akutt kvalm to kvelder fordi jeg har vært trøtt. Håper det betyr at den lille fortsatt lever :) Jeg har lyst til å dra på ul igjen jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woppi , nytt hus😍gratulerer,så herlig! Selv om det sikkert er mye jobb🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...