Gå til innhold

Da tre ble fire ❤


Pupsilure

Anbefalte innlegg

Kanskje litt tidlig å starte graviditetddagbok siden jeg ikke har passert IKM enda, og testene er supersvake. Men jeg må ha et sted å skrive litt. 

Hadde el 18 mai. Forventer mensen i morgen eller overmorgen. Har testet noen ganger allerede, jeg er så nysgjerrig 🤣 Testene i går viste en svak antydning til strek, så lite at jeg ikke var sikker, selv om jeg syntes jeg så det på alle testene. Tok eggløsningstester også, med noen timers intervaller, og den ble sterkere for hver gang. Tok nye tester på morgenen nå, og den ble litt sterkere 😃 Jeg tør ikke å juble helt enda. Dette var PP2, og jeg vet ikke om det passet helt optimalt nå. Jeg har studert i noen år, og skal begynne å jobbe igjen om en uke. Har en fast jobb å komme tilbake til. Men har hatt ulønnet permisjon, så vet ikke om jeg må opparbeide rettigheter til sykepenger på nytt? Bare å krysse fingrene for at jeg ikke blir dårlig. Kjenner meg faktisk litt kvalm mens jeg skriver nå 🤣🙈

Legger ved et bilde av dagens test. Den kommer ikke tydelig frem på bilde. 

 

20180528_073649.jpg

Endret av Pupsilure
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Symptomer i dag:

Småkvalm

Bobler og strekker i magen

Liten matlyst 

Hetetokter

 

Vi har ikke begynt å juble enda, da testene er såppas svake. Tror mannen trenger å se en digital test før han tror på det 😜 Jeg hadde virkelig ikke trodd det skulle klaffe så fort, så forstår det ikke helt enda 🤣 Forrige PP hadde vi kun sex en gang i eggløsningstiden. Mens denne hadde vi 7 dager på rad. Sist klaffet det i PP 6. 

Jeg har en følelse av at det er en kjemisk eller at jeg mister. Men mulig det bare er en forsvarsmekanisme. 

Har allerede en koselig plan for hvordan jeg skal fortelle den vordende mormor det. Hver 17 mai tar vi bilde av alle ungene i familien oppstilt etter alder. I år var det en ny baby og vi syntes det var så koselig. Mamma er så opptatt av å arrangere dette bildet, og syntes det er SÅ koselig med alle de små pyntede barna. Jeg har tenkt til å redigere årets bilde og skrive 17. mai 2019 øverst, og så tegne inn en strek-baby på enden av rekka, og sende til mamma 😃🇳🇴 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så testen din i en annen tråd og måtte bare se om du hadde dagbok, så da sneik jeg meg inn her. :nigo:

Hadde jeg vært deg ville jeg kjøpt CB digital med uker eller RFSU tidlig på matbutikken. Mine streker på eBay-tester var svakere enn dette her og jeg fikk utslag på de testene. Gå på do nå, hold deg 3-4 timer og ikke drikk og ta testen idag. Jeg fikk positiv 9 dpo med disse. :hoppendeglad: 

Jeg hadde også følelsen på at alt skulle gå galt og bare ventet nesten på at det skulle gå galt. Tidlig ultralyd 6+3 og maaaange tester roet meg ned.. :rodme: Er 17+0 idag. :) Husk at det er som regel kun de dårlige historiene vi hører, det går jo som regel bra! Det er jo dette vi er lagd for. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med besøk 😃😃😃

Ja, jeg må få kjøpt en digital, men vet ikke om jeg tør å ta den før i morgen tidlig. Sist fikk jeg ikke positiv før 4 dager etter ikm. Riktignok littegrann sterkere enn disse. Men testet hver dag da også. Blødde i tillegg litt, så trodde ikke det skulle gå. Men resultatet er verdens beste gutt på 7 år. Tenk at han har vært inni magen min?! Tror det ikke selv om jeg vet det. Trodde jeg skulle forstå det da han kom ut, men nei 🤣 

Selv om vi prøvde og jeg er glad, er jeg også litt ambivalent til det hele, da jeg ikke har jobbet på en stund slik at jeg har opparbeidet sykepengerettigheter. Begynner snart å jobbe igjen, og blir nødt til å stå i det uansett hvordan jeg føler meg :( i tillegg skal vi flytte om en mnd. Og jeg går å gruer meg til resultatet på bacheloroppgave som jeg leverte for noen dager siden. Mye som skjer på en gang. Håper virkelig jeg slipper å bli dårlig i starten! 

17 uker, da er det snart på tide med ultralyd da? Vil dere vite kjønn, hvis de ser det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig kom jeg på at jeg må sette meg inn i kostholdsråd og diverse for gravide. For 8 år siden kunne jeg dette på rams, men nå husker jeg ingenting. 🤣 Må vel dra å kjøpe noe vitaminer også. Har tatt b-vitaminer i det siste, pga lavt nivå, og der er det folat også. Men må kjøpe nye. Det finnes jo sånne pakker med vitaminer for gravide, er det nødvendig? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens to tester. Jammen vanskelig å få frem strekene på bilde! Men de blir tydeligere og tydeligere 😃

20180529_072728.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang symptomer, så er det veldig mye aktivitet i magen. Skjønner at det ikke er embryoet altså 🤣 Men det bobler og strekker, og jeg får litt leamus. Kan ikke ligge på magen, det er ubehagelig. Dette husker jeg ikke fra forrige gang. Da var de første symptomene at jeg drømte mye rart, og at jeg var veldig forelsket i mannen 😍. Og så fikk jeg lav matlyst og var småkvalm en kort periode. Jeg syns det er veldig rart at jeg kjenner så mye i magen denne gangen, nesten så jeg er redd jeg er gravid utenfor livmoren eller noe. Jeg er litt småkvalm innimellom nå også, og redusert matlyst uavhengig om jeg er kvalm akkurat da eller ikke. Kanskje antydning til ømme bryster? Og ganske trøtt. Sov både på formiddagen og ettermiddagen i går 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta digitaaal! 😍😂

Ja, du kommer nok også til å få større mage mye kjappere enn sist også😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! 😃😃😃 Litt uventet at det står 2-3 da det er ikm i dag, og billigtesten fremdeles er veldig svake. 

Mannen ble superglad! Han har ikke turt å tro på dette før han så den digitale 🤣 

Har fortalt det til en kollega pga noen oppgaver på jobb som hun spurte om jeg kunne ta fremover, og det kan jeg ikke. Har ikke sagt det til noen andre enda. Tenker at det er så stor sjanse for å miste. Lurer på hva jeg skal si når venninner spør, de vet at vi prøver. Skal jeg lyve? Hvis jeg prøver å bytte tema/svare vagt/si noe morsomt, så tror jeg de skjønner det. Så enten må jeg si nei med en gang, ellers kan jeg likesågodt fortelle det. Vet at spørsmålene kommer fra M og P innen noen få dager.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Pupsilure skrev:

Tusen takk! 😃😃😃 Litt uventet at det står 2-3 da det er ikm i dag, og billigtesten fremdeles er veldig svake. 

Mannen ble superglad! Han har ikke turt å tro på dette før han så den digitale 🤣 

Har fortalt det til en kollega pga noen oppgaver på jobb som hun spurte om jeg kunne ta fremover, og det kan jeg ikke. Har ikke sagt det til noen andre enda. Tenker at det er så stor sjanse for å miste. Lurer på hva jeg skal si når venninner spør, de vet at vi prøver. Skal jeg lyve? Hvis jeg prøver å bytte tema/svare vagt/si noe morsomt, så tror jeg de skjønner det. Så enten må jeg si nei med en gang, ellers kan jeg likesågodt fortelle det. Vet at spørsmålene kommer fra M og P innen noen få dager.... 

Gratulerer! 😄

Jeg fikk 2-3 4+2, og hcg produksjon er jo annerledes fra person til person. Kanskje du venter tvillinger? 🤩😂 Regner med du tror litt mer på det nå og? 😁

Venninner og nærmeste familie fikk vite med en gang. Hvordan folk klarer holde det hemmelig i flere mnd er for meg helt rart. 😅 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa det til mange tidlig sist. Men merker at jeg ikke har like lyst til det nå. Har erfart at venninner har ventet til 12 uker+ før de sa det til meg. Sa det også til to kollegaer sist som gikk rett til sjefen og sladra, og sjefen kalte meg inn på kontoret og jeg fikk kjeft for at ikke hun fikk vite det først! 😠 Har heldigvis ikke samme leder lenger, men merker at jeg er småredd for at det skal skje igjen....

Jeg vet at embryoet er så stort som et sandkorn eller noe nå, og at jeg selvfølgelig ikke kjenner noe fra det, men det er altså så mye som skjer i magen min!! Den pulserer, det bobler, strekker og strammer seg. Kjennes ut som kynnere. Har problemer med å holde den inne. Kan ikke ligge på magen. Opplevde absolutt ikke dette sist! Vet ikke om det er bra eller dårlig. Er ikke spesielt oppblåst, men magen er større og hardere. Veldig merkelig i uke 3 liksom... Jeg ser at den pulserer.

Ikke vært kvalm i dag, men tisser ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk, Tonio! 😃😃😃 Gøy med noen som leser. Forrige svanerskap ble vi en stor, god og sammensveiset gjeng som fulgte hverandre i dagbøkene, og møttes endel ganger. Var på ferie med hun ene i fjor sommer, når barna var 7 år. Så vi to har holdt kontakten bra :) Det er veldig hyggelig med noen i samme situasjon som man kan dele erfaringer med. 

Jeg har vel kanskje ikke presentert meg skikkelig. Jeg er 34 år, gift med Mulle på 35, og sammen har vi en gutt på 7,5 år. Vi bor i nærheten av oslo. Jeg har studert i tre år, og skal begynne å jobbe igjen på mandag. Veldig blandede følelser.... ikke så kult å komme tilbake på jobb og være gravid heller 🤣 Elsker jobben min. Men studentlivet har vært fantastisk ❤ 

Lille på 7,5 år hadde kolikk som baby, og det tok flere år før vi fikk lyst på en til. Så begynte jeg å studere, og det ble utsatt enda 3 år. Så det blir litt aldersforskjell på dem. Syns det er litt synd, men også deilig. Han er så selvstendig og flink nå 😃 Virkelig en liten sjarmør som beriker livene våre. Liten er han forsåvidt ikke, da han kun er et hode lavere enn meg og har samme skostørrelse 🤣 

Skal bli koselig med en baby igjen, selv om vi også gruer oss pga tidligere erfaringer. Men nå vet vi hvertfall mer om hva vi har i vente. Og vi forventer det verste begge to, en baby som hyler hele natta, nekter å sove og er umulig å roe ned. Jeg vet at det absolutt ikke trenger å være sånn, så håper vi blir positivt overrasket 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første morgenen jeg ikke har testet på en stund. I dag har jeg minimalt med symptomer! Føler meg ikke gravid i det hele tatt, glemmer det litt, og lurer på om det faktisk stemmer eller om det var en drøm. 😂

Vært opptatt med endel ting i dag, og ikke rukket å tenke på det. Egentlig fint at jeg ikke tenker for mye, for da slipper jeg å bekymre meg for å miste. Og så plutselig går tiden  😀

Jeg tror det blir en tidlig ultralyd om noen uker. Noen anbefalinger i Oslo/Akershus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spotter jeg litt :( men tror det er festebløsningen som kommer ut. Det skjedde da jeg var gravid med sønnen min også. Så jeg gidder ikke å stresse meg opp, så lenge det ikke er friskt blod.

Fortalte om graviditeten til en nabo i stad mens vi gikk tur med hennes helt nyfødte baby. Jeg vil egentlig ikke si det til så mange, men følte det var litt viktig å si det til henne da jeg vil bli bedre kjent med henne, og det hadde vært fint å være i perm/sykemelding sammen. Så jeg ble litt revet med og fortalte det. Det var hun som begynte med å si at hun skulle ønske jeg var gravid, og da måtte jeg bare 😂

Uke 4+7 ifølge flo-appen. For det første heter det vel da 5. Og for det andre så er det ikke 5, men 4. Det sier de andre terminkalkulatorene. Så hurra for uke 4! 😀 Gjennomført 10%. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...