Gå til innhold

Da tre ble fire ❤


Pupsilure

Anbefalte innlegg

37 minutter siden, Tonio skrev:

Vent, 4+7? Det går vel ikke høyere enn 6? Så er vel 5+0?

Akkurat 🤣

........

Denne testen er tatt på kveldsurin, med testene som er minst følsomme, og lest av innen tidsfristen. Så hcg har økt betraktelig! Nå har jeg ikke flere tester igjen :( Men venter på to clearblue med ukesindikator + to strimler i posten. 

20180531_214636.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig at du fikk flere veninner her inne i forrige runde. Helt enig, det er mye koseligere å skrive når man får litt respons og ikke folk bare snikleser :ler:

Gratulerer med graviditeten forresten :) Jeg er litt lengre i løypa enn deg med #2, gøy å følge andre i samme situasjon. Lykke til med jobb på mandag, men først god helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen, Azumarill! Tusen takk 😀 Det er en veldig spennende tid fremover nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Tonio skrev:

Vent, 4+7? Det går vel ikke høyere enn 6? Så er vel 5+0?

Har selv Flo, og hver gang den starter på ny uke sier den **+1. Så 4+7 er egentlig 4+6 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gravid2018 skrev:

Har selv Flo, og hver gang den starter på ny uke sier den **+1. Så 4+7 er egentlig 4+6 😅

Rart det der 🤣 Men viser din en uke for langt også? Jeg kan da ikke være 5 uker allerede?! Syklusen startet 4 mai, og eggløsning 18 mai. 

Screenshot_20180601-100836.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sammen med venninne P i går, og løy på direkte spørsmål om jeg var gravid. Visste det ville komme, da vi ikke har snakket sammen på en stund, og hun vet vi skulle begynne prøvingen snart. Litt dårlig samvittighet, men jeg ville ikke si det. 

Symptomer:

Tisser oftere 

Litt murring i magen og nedentil 

Ømme bryster

Redusert matlyst og søtsug

Jeg er heldigvis ikke så sliten og trøtt nå. Og alle de rare tingene som skjedde i magen har roet seg. Jeg har muligens litt sterkere luktesans. Ikke noe kvalm. Spottet litt to dager på rad, men ikke noe nå.

Jeg har tenkt til å dra på tidlig ul om ca 3 uker. Uke 7 er vel en fin tid? Sist var vi i uke 9, og så en bamsemums ❤ Denne gangen vil jeg bare få sett om hjertet har begynt å slå. Har tenkt meg til Danmark på NIPT (blodprøve for å sjekke kromosomavvik) i uke 9-10. Så veldig greit å vite at det er liv før det. Men vil ikke gjøre det rett før jeg drar, så jeg rekker å avbestille time + billetter hvis den ille lever. Og så er jeg så nysgjerrig at jeg ikke klarer å vente lenger enn 3 uker til 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er tom for tester, men tør ikke å ikke teste sånn i tilfelle et-eller-annet 🙈 Så jeg dro med meg han lille på butikken Normal, og fant hylla med tester. Så at han så på det samme som meg, og skyndte meg å late som jeg ikke så på dem. Det stod GRAVIDITETSTESTER utenpå pakka, og ungen leser nesten like raskt som voksne. Etter litt surring i hyllene rundt de nevnte testene, spurte ungen om han kunne få et eller annet tull, og jeg var rask til å si ja, i håp om å få oppmerksomheten hans over på noe annet. Mens han stod og vurderte farge på dingsen han hadde sett seg ut, snudde mor seg raskt og heiv en eske med GRAVIDITETSTESTER oppi kurven. Han snudde seg selvfølgelig, lurte på hva jeg holdt på med, og kikka oppi kurven 🙈Jeg skyndte meg å fant noe annet plastikkræl som han sikkert ville ha, og gav han det, pluss sa at nå var det jammen på tide med en is. Han sa ingenting om GRAVIDITETSTESTENE, så håper jeg slapp unna! Stress med halvstore unger altså! Og når sier man det egentlig til en sjuåring? Han er av den pratsomme sorten. Både læreren og SFO-ansatte (og butikkdamer og postmannen) vet det meste av det som skjer i livet vårt. 

En annen ting jeg går og tenker på et hva jeg skal si på jobb. Her har jeg vært borte i flere år, og når jeg endelig skal begynne igjen, så er jeg gravid. Vi har veldig få med min utdannelse på jobb. Og de trenger meg. Men sjefen er så proff, så tror ikke hun viser noen tegn til skuffelse, selv om hun sikkert blir det. Det er vanskelig å finne vikarer med denne utdannelsen. Men det er jo faktisk ikke mitt problem. Lurer på når jeg skal si det. Første dag på jobb i morgen.  Syns på en måte det blir litt feil å si det til lederen min før besteforeldre og storebror. Men får tenke sånn at jeg sier det for å gå tilrettelegging, slippe oppgaver som blir for tunge osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite symptomer i dag. Eneste er vel at matlysten er veldig dårlig. I dag har jeg spist en brødskive, tre wienerpølser, ca 30 pringles og ca 5 twist. Vi har huset fullt av godteri, jeg var i Sverige på fredag. Og er det noen som spiser mye godteri tiø vanlig så er det meg! Men nå, nei.... Ikke interessert. Ikke lyst på i det hele tatt. Men tatt litt bare fordi det lå der. I går var jeg og sønnen min på burger king. Spiste opp halvparten av maten min. Spiser vanligvis opp alt, og gjerne en større meny enn den jeg tok i går. Jeg husker dette fra forrige graviditet også. Jeg husker også at det gav seg, og at jeg spiste en hel liten bøtte med is omtrent hver dag, på slutten. 🤣 Må nevnes at det var juli/august! 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg har også begynt å tenke på NIPT. Skal jo ta Duo-test, men den er jo ikke like sikker. Syns det er veldig synd at de ikke har kommet i gang med NIPT her enda, hvorfor tar ting sånn tid? Hvor seint kan man ta NIPT egentlig, veit du det?  Sånn i forhold til om jeg venter til etter svarene på Duo-testen foreligger evt. Vanskelig altså!

Ellers passer det vel egentlig aldri for arbeidsgiver at noen blir gravid, men med tanke på de lave fødselstallene til norske kvinner som slås så høyt opp om dagen burde vi vel egentlig bare få ekstra lønnsøkning for å ta en for laget :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man kan ta NIPT så sent man vil. Men det er jo en fordel å ta det så tidlig som mulig med tanke på en eventuell abort. Det ser ut som det varierer hvor mye de sjekker, jeg har lest at Panorama-test undersøker veldig mange forskjellige kromosomfeil og syndromer. Jeg jobber med barn med noen av disse sjeldne syndromene og det er litt rart å ha ansikter å forbinde diagnosene med. Og så i tillegg være så klar for at et barn med tilsvarende syndrom ville jeg abortert....

Men jeg vet at for vår familie er det det rette valget. Selv om jeg ikke tenker så mye på diagnoser når jeg er på jobb, men heller ser barnet for hvem det er, så er det ikke til å stikke under en stol at det er snakk om en enorm belastning for familiene, og mye smerter og innskrenking av selvstendighet og livskvalitet for barnet. (Og det er derfor barnet er på min jobb, fordi foreldrene må ha fri for å hente seg inn) Og det velger jeg bort hvis jeg kan. Man har jo aldri noen garanti for friske barn uansett. Mye kan skje senere også, men når man kan sjekke så mye allerede i uke 9-10 så synes jeg det er utrolig bra! 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen får vi se vårt nye hus for første gang! 😀😀😀 Jeg er så spent! Vi overtar om under en mnd. Jeg har sett et speilvendt hus to ganger, så jeg vet jo egentlig hvordan det ser ut innvendig, men blir utrolig gøy å se akkurat vårt. Er spesielt spent på uteområdet. Det er høye gjerder rundt hele borettslaget nå, og masse maskiner og sånn, så jeg har ikke klart å se hagen vår skikkelig. Er også veldig spent på hvor tett opptil naboen det er, og hva jeg ser ut av vinduene mine 😃 Det blir utrolig gøy med noe splitter nytt, glatte gipsvegger ❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket lenge med lederen min i telefonen nå, og jeg hadde så lyst til å si det, men jeg ble så nervøs og klarte ikke. Føltes så feil å skulle komme med en sånn nyhet nå, de gleder seg jo til jeg kommer tilbake... Midt i samtalen skulle jeg et øyeblikk ønske at jeg ikke var gravid. Hvor teit er ikke det?! Barnet er jo selvfølgelig mye viktigere enn jobben. Men jeg vil så gjerne gjøre alle til lags. Vil komme tilbake som en superansatt som har tatt utdannelse og er topp motivert for å jobbe hardt og fikse alt for alle. Og så er jeg gravid liksom.... 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å ta en samtale under fire øyne kanskje :) Samvittigheten er ikke så lett alltid, men de har deg forhåpentligvis omtrent et halvt år da, før du skal ut i permisjon og når noe er verdt å vente på er ikke den permisjonstida så lang i et arbeidslivsperspektiv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk sagt det til lederen min i går. Hun ble veldig overrasket og spurte blant annet om det var planlagt. Jeg syntes ikke det var helt greit å bli spurt om det, Men svarte at det forsåvidt var planlagt, men at det skjedde litt fortere enn forventet, at jeg hadde regnet med at det skulle ta noen måneder. Godt å ha sagt det! 

Til nå har jeg sagt det til en kollega, leder, to medstudenter, en nabo, og praksisveilederen (i forbindelse med bacheloroppgaven). Har lyst til å si det til mamma snart, samtidig som jeg syns det er litt kleint... Jeg syntes det sist også, og hun reagerte litt rart. Nå har det gått 8 år siden sist og jeg tror hun tar nyheten annerledes nå. Jeg har jo også gledet meg til å si det, men nå som det er en realitet gruer jeg meg. Har egentlig lyst til å ta tidlig ul først. En jeg derimot gleder meg til å si det til er den kommende storebror. Ikke det at jeg tror han blir så glad, men det føles så stort og viktig å si det til han. 

Formen er bra. Litt ømme bryster og redusert matlyst. Ellers helt som før. Tok en test i dag og streken ble sterk positiv med en gang. Jeg venter på clearblue med ukesindikator i posten. Håper den kommer snart. Nå er jeg i uke 5. Har lest at hjertet begynner å slå ca i dag, 22 dager etter befruktning. Er redd for spontanabort. Har en tabell som viser dag for dag hvor stor sjanse det er for at det går bra. I dag sier den 84,1 % sannsynlighet for at dette går bra. Og 15,9 % for at jeg mister. Det er jo gode odds da! Men tenker mye på at det kan gå galt uansett...

Endret av Pupsilure
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparte på morgenurinen og clearblue kom i posten på formiddagen. 3+. Fint å se at hcg har økt. 😀

Jeg skal på jobb nå. Men føler meg litt dårlig. Småkvalm, slapp og vondt i magen. Har ikke shorts som passer særlig bra, og jeg er så tykk :( Var litt overvektig fra før denne gangen og er oppblåst i tillegg.... orker ikke å gå å holde inne magen hele kvelden. Må prøve å finne klær jeg kan ha på. Redd for at folk tror jeg er gravid 🤣

20180608_122949.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en fiin test😍 

Strev det der med klær fortida ja... jeg har fortalt det til mange nå,og flere av de bare "ja det har vi sett"😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei og velkommen, Puffin 😀

5+1 i dag da. At tiden kan gå så sakte?? 😂 Hadde så lyst til å fortelle det til tre damer på jobb i går, men klarte heldigvis å la være! Skal jobbe i kveld også, og håper formen er grei. Den er foreløpig det, bedre enn forventet. Jeg har jobbet 9 dager, og har ca 19 dager igjen før jeg har opparbeidet meg rett til sykepenger. 10 av de dagene skal jeg jobbe. Er så redd for å bli dårlig før det. 

Jeg har tenkt til å ringe og bestille time til tidlig ul på mandag. Har hørt så mye bra om en klinikk på Jessheim, så tror jeg drar dit. Prøver å få en time i uke 7-8. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå er så enig med deg! Tiden går gruelig sent! Jeg vil være 12 uker nåååå! Sliter litt med å ikke si noe jeg og. Løy på direkte spørsmål før i dag... Jaja. 😛 Vanskelig å holde hyggelige hemmeligheter for seg selv!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Pupsilure skrev:

Hei og velkommen, Puffin 😀

5+1 i dag da. At tiden kan gå så sakte?? 😂 Hadde så lyst til å fortelle det til tre damer på jobb i går, men klarte heldigvis å la være! Skal jobbe i kveld også, og håper formen er grei. Den er foreløpig det, bedre enn forventet. Jeg har jobbet 9 dager, og har ca 19 dager igjen før jeg har opparbeidet meg rett til sykepenger. 10 av de dagene skal jeg jobbe. Er så redd for å bli dårlig før det. 

Jeg har tenkt til å ringe og bestille time til tidlig ul på mandag. Har hørt så mye bra om en klinikk på Jessheim, så tror jeg drar dit. Prøver å få en time i uke 7-8. 

Kvinneklinikken på Jessheim hos Lundring? Jeg anbefaler han, hyggelig og dyktig gynekolog med mye kunnskap! :) 

Endret av Nikketutta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...