Gå til innhold

Merkelige ting middagsverter/vertinner gjør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ble du full av en halv flaske vin ? 

Anonymkode: 81c03...a6f

Folk har ulike toleransenivå, men det var vel neppe poenget med historien, var det vel?

Anonymkode: a733d...9b8

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Folk har ulike toleransenivå, men det var vel neppe poenget med historien, var det vel?

Anonymkode: a733d...9b8

Får jeg ikke lov å spørre om det jeg lurer på ?

Anonymkode: 81c03...a6f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av en venninne X sa hun kunne holde utdrikkingslaget til venninne X hjemme hos seg. Vi ankom dit i 18-tiden, spiste og så skulle liksom festen begynne - men nei, da var det slutt. 

Festen var over og hun bestilte maxitaxi til alle før kl var 22. 

Det var sært, det!

Anonymkode: 0e71d...128

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

En venninne av en venninne X sa hun kunne holde utdrikkingslaget til venninne X hjemme hos seg. Vi ankom dit i 18-tiden, spiste og så skulle liksom festen begynne - men nei, da var det slutt. 

Festen var over og hun bestilte maxitaxi til alle før kl var 22. 

Det var sært, det!

Anonymkode: 0e71d...128

Stakkars venninne x, fikk hun noe nytt utdrikningslag? 

Anonymkode: 81c03...a6f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Stakkars venninne x, fikk hun noe nytt utdrikningslag? 

Anonymkode: 81c03...a6f

Nei, det var bare et par uker til bryllupet. Vi tok maxitaxien til en lokal pub, det er et skrekkelig sted, glissent med høy musikk. Vi prøvde å kjøpe champagne og gjøre noe ut av det, men bruden var superskuffet og stemningen var laber hos oss alle. 

Anonymkode: 0e71d...128

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det var bare et par uker til bryllupet. Vi tok maxitaxien til en lokal pub, det er et skrekkelig sted, glissent med høy musikk. Vi prøvde å kjøpe champagne og gjøre noe ut av det, men bruden var superskuffet og stemningen var laber hos oss alle. 

Anonymkode: 0e71d...128

😔 så sykt kjipt. Sa dere noe til hun som hadde middagen 

 

Anonymkode: 81c03...a6f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

😔 så sykt kjipt. Sa dere noe til hun som hadde middagen 

 

Anonymkode: 81c03...a6f

Nei, hun var veldig stolt av seg selv som hadde holdt utdrikkingslaget. Hun er en kjedelig dame som garantert aldri har tatt et glass etter kl 22. 🙄

Anonymkode: 0e71d...128

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kasserer i en forening, vi pleier å ha grill på dugnaden på sommeren og da er det jeg som handler inn. Jeg var vist en dårlig arrangør fordi jeg ikke hadde handlet inn til de som kom etter at dugnaden var ferdig...

Anonymkode: d8388...9f6

  • Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Si 10 min, da.

Jeg pleier å time ganske godt, slik at all maten er klar og venter på kjøkkenet, mens vi tar i mot gjester, og tar et glass med dem. 

Men ja, jeg mener man skal sende en melding om man kommer før tiden, selv om det bare er 5-10 min, og i alle fall om man kommer 15 timer over tiden. 

Anonymkode: 09a7d...2dd

Jeg syns det er helt ok at folk kommer mellom 15 minutter før og 15 etter tiden, men er enig i at det er greit å gi beskjed når man kommer 15 timer over tiden. Kanskje det er det som heter å melde avbud? ;)

Endret av Brunhilde
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, hun var veldig stolt av seg selv som hadde holdt utdrikkingslaget. Hun er en kjedelig dame som garantert aldri har tatt et glass etter kl 22. 🙄

Anonymkode: 0e71d...128

Så sykt! Det var jo ikke et utdrikningslag, det var en vennemiddag 😂 herregud

 

 

 

 

Anonymkode: 81c03...a6f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdrikningslag for ei venninne, vi gjorde gøyale ting på dagen, så hadde ei felles venninne sagt vi kunne være hos henne og spise og drikke utover kvelden siden hun har stort hus. Hun ville stå for å handle inn til taco, til spleising. Når vi skulle lage maten tok jeg på meg å varme kjøttdeigen. Jeg fant 1 pakke og så meg rundt etter flere, men nei hun hadde kun handlet inn 400 gram kjøttdeig til 10 stykker. Ikke var det annet kjøtt/kylling og ikke mer tilbehør en det trengte å være, samt lefser og skjell. Når vi spiste så kommenterte hun :oi, jeg har kanskje kjøpt litt lite kjøttdeig jeg". Hun har familie og alt så skulle tro hun skjønte at man trenger mer til 10 stykker enn 4. Heldigvis hadde noen andre tatt med snacks så vi spiste oss mette og gode på det 😅.

Anonymkode: 9f7fd...cce

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en gang et vennepar som et par ganger inviterte oss på middag. Jeg er vegetarianer og vant til å ha med egen mat, for å ikke være til bry for vertskapet. Av disse fikk jeg beskjed om å ikke ha med noe, fordi de skulle lage xx (spennende vegetarmat) til meg. Det var ikke noe annet enn snakk om denne «fantastiske» vegetarretten de skulle lage til meg i to ukers tid i forkant av begge gangene jeg skulle på middag til de, så jeg hadde ikke med meg noe. Når jeg da dukket opp så «hadde de ikke hatt tid» til å lage noe jeg kunne spise, og maten som ble servert de øvrige gjestene var kjøttgryter. Dette skjedde begge gangene jeg skulle dit på middag; Flere uker med «skryt» om maten de skulle lage til meg, og null å spise når jeg kom dit. 🤦‍♀️

Den tredje, og siste, gangen jeg ble invitert de på middag måtte jeg melde avbud pga. sykdom, og da ble de så skuffet over at jeg ikke kom fordi de hadde jo «laget» mat til meg denne gangen. Mannen kom hjem med en isboks med rå kål og gulrot uten dressing, som de hadde sendt med han. 🤷‍♀️

Anonymkode: 495b9...0a5

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Når dere først var der, burde dere selvsagt få komme inn, men det er jo veldig frekt å dukke opp for tidlig til et selskap uten å ha spurt på forhånd om det er greit.

Anonymkode: 2d17c...c25

Er jo ikke snakk om timesvis her da. Er jaggu ikke enkelt om man må være der på slaget, ellers må man sitte i bilen å vente eller stå ute... Kommer man for sent så er sikkert det galt og.. Er vell helt normalt å beregne litt god tid når man skal noe? Ellers blir man jo gjerne forsinket da, bare det er litt mye trafikk eller man støter på det minste avvik fra at alt går på skinner. Om jeg blir invitert bort til ett satt tidspunkt så beregner jeg litt god tid og kommer heller litt før enn litt for sent. Men tåler jo at vertene holder på med forberedelsene etc. Viss ikke tenker jeg man får si kom når dere vil etter kl 18, middag serveres kl 19. Feks. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi inviterte noen venner på kveldsmat og det passet dårlig da en av de skulle på kveldsvakt. De spurte om vi kunne ta det tidligere på dagen og det sa vi ja til og sa at vi da ville servere pizza i stede for kveldsmat. Helt topp det, så langt. Kl 16 skulle de komme, to par som kom rett fra middag hos annen familie så der satt vi med 3 stk langpannepizza og gjester som bare pirket i maten for syns skyld.

Anonymkode: 8ac0d...366

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vi hadde en gang et vennepar som et par ganger inviterte oss på middag. Jeg er vegetarianer og vant til å ha med egen mat, for å ikke være til bry for vertskapet. Av disse fikk jeg beskjed om å ikke ha med noe, fordi de skulle lage xx (spennende vegetarmat) til meg. Det var ikke noe annet enn snakk om denne «fantastiske» vegetarretten de skulle lage til meg i to ukers tid i forkant av begge gangene jeg skulle på middag til de, så jeg hadde ikke med meg noe. Når jeg da dukket opp så «hadde de ikke hatt tid» til å lage noe jeg kunne spise, og maten som ble servert de øvrige gjestene var kjøttgryter. Dette skjedde begge gangene jeg skulle dit på middag; Flere uker med «skryt» om maten de skulle lage til meg, og null å spise når jeg kom dit. 🤦‍♀️

Den tredje, og siste, gangen jeg ble invitert de på middag måtte jeg melde avbud pga. sykdom, og da ble de så skuffet over at jeg ikke kom fordi de hadde jo «laget» mat til meg denne gangen. Mannen kom hjem med en isboks med rå kål og gulrot uten dressing, som de hadde sendt med han. 🤷‍♀️

Anonymkode: 495b9...0a5

Eller de som insisterer på at vegetarianere kan spise fisk. 

Anonymkode: d8388...9f6

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crazydoglady skrev (4 minutter siden):

Er jo ikke snakk om timesvis her da. Er jaggu ikke enkelt om man må være der på slaget, ellers må man sitte i bilen å vente eller stå ute... Kommer man for sent så er sikkert det galt og.. Er vell helt normalt å beregne litt god tid når man skal noe? Ellers blir man jo gjerne forsinket da, bare det er litt mye trafikk eller man støter på det minste avvik fra at alt går på skinner. Om jeg blir invitert bort til ett satt tidspunkt så beregner jeg litt god tid og kommer heller litt før enn litt for sent. Men tåler jo at vertene holder på med forberedelsene etc. Viss ikke tenker jeg man får si kom når dere vil etter kl 18, middag serveres kl 19. Feks. 

Skikk og bruk er å komme mellom 5 og 15 min over, slik at vertinnen får noen ekstra minutter på seg. Man dukker aldri opp for tidlig, da får man heller gå seg en kort tur. 

Anonymkode: 83d28...ae1

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skikk og bruk er å komme mellom 5 og 15 min over, slik at vertinnen får noen ekstra minutter på seg. Man dukker aldri opp for tidlig, da får man heller gå seg en kort tur. 

Anonymkode: 83d28...ae1

Skikk og bruk varierer veldig. Mange som absolutt ikke synes det er greit at folk ikke kommer etter tiden heller. Nå er det neppe ofte jeg kommer 15 min før, iallefall ikke om det ikke er avklart, men fra et vertinneperspektiv så hadde jeg aldri bedt folk om å gå seg en tur eller stå ute å vente pga ti-femten minutter. Kan ikke skjønne at det anses som "skikk og bruk". Jeg hadde iallefall invitert inn å heller unnskyldt meg selv med at jeg nesten må fortsette å ordne klart siden de er litt tidlig ute. Er vell ikke noe verre å la gjestene være alene i stua enn det er å smelle igjen døra i fleisen på dem midtvinters 😂 og er det så nøye så burde det fremkomme av invitasjonen. Ærlig talt, la gjestene stå ute..

Endret av Crazydoglady
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Si 10 min, da.

Jeg pleier å time ganske godt, slik at all maten er klar og venter på kjøkkenet, mens vi tar i mot gjester, og tar et glass med dem. 

Men ja, jeg mener man skal sende en melding om man kommer før tiden, selv om det bare er 5-10 min, og i alle fall om man kommer 15 timer over tiden. 

Anonymkode: 09a7d...2dd

Ok, enig i at man kan gi beskjed hvis man kommer 15 timer over tiden! 😂 

Men å  måtte gi beskjed om man kommer 5-10 min før tiden…. Litt lite gjestfritt å være så firkantet. 

Anonymkode: d9f40...133

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skikk og bruk er å komme mellom 5 og 15 min over, slik at vertinnen får noen ekstra minutter på seg. Man dukker aldri opp for tidlig, da får man heller gå seg en kort tur. 

Anonymkode: 83d28...ae1

Kødder du nå? Om man skal være så fine på det at man ikke kan slippe inn folk før tiden så er det noe fullstendig galt i hodet til folk.

Anonymkode: 84671...c91

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Skikk og bruk er å komme mellom 5 og 15 min over, slik at vertinnen får noen ekstra minutter på seg. Man dukker aldri opp for tidlig, da får man heller gå seg en kort tur. 

Anonymkode: 83d28...ae1

I slike tilfeller er vertinnen ekstremt sær🙈 

Anonymkode: d9f40...133

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...