Gå til innhold

Merkelige ting middagsverter/vertinner gjør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Svigermor er stor tilhenger av Toro og annen halvfabrikata. Er stolt som en hane når hun serverer maten, forventer masse skryt og fremsnakker selv maten helt til noen nærmest klapper i hendene for bragden. Dessertpakningene, typ rød gele og vaniljesaus settes rett på bordet og det forventes applaus for dette å. 

Selv går jeg mer i retning av å lage ting fra bunnen, og javisst får jeg skryt av svigermor, men det er kun for å flytte fokus tilbake til seg selv om at det er nå ikke  så lett å være henne heller da som ikke kan lage mat nei...har derfor begynt å servere "enklere" mat slik at hun ikke trenger å bruke så masse tid på å synes synd på seg selv.

Anonymkode: b1896...c75

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var på norgesferie i sommer og vi lovde noen familimedlemmer å kjøre innom dem på middag, det ble en omvei for oss, men de maste og maste til vi sa ja. Når vi kom frem fikk vi servert ett wienerbrød delt i to og en kopp kaffe. Barnet vårt fikk en brødskive med syltetøy og et glass vann... De hadde glemt å handle og det var så langt til nærmeste søndags butikk sa de... Altså de maste om at vi  skulle komme på middag i en uke før vi kom, åsså glemmer man å handle... 

Anonymkode: 99f1c...813

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi var på norgesferie i sommer og vi lovde noen familimedlemmer å kjøre innom dem på middag, det ble en omvei for oss, men de maste og maste til vi sa ja. Når vi kom frem fikk vi servert ett wienerbrød delt i to og en kopp kaffe. Barnet vårt fikk en brødskive med syltetøy og et glass vann... De hadde glemt å handle og det var så langt til nærmeste søndags butikk sa de... Altså de maste om at vi  skulle komme på middag i en uke før vi kom, åsså glemmer man å handle... 

Anonymkode: 99f1c...813

🤯

Anonymkode: f3f88...cfb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mer historier andre veien. Jeg er utrolig flink til å lage mat. Så flink at det ikke er noe vits å dra ut å spise da jeg er flinkere enn de fleste restaurant kokkene. Da tenker jeg middelmådige spisesteder ikke Michelin stjerne. Dette er jo min store lidenskap og jeg elsker å lage mat til andre dette blir dessverre ofte utnyttet på det groveste. I tillegg så blir vi aldri invitert tilbake fordi de mener at sånn mat kan ikke de lage. Men jeg er ikke en mat snobb spiser alt fra taco til Grandiosa og mitt motto er alltid at så lenge jeg ikke lager maten selv spiser jeg akkurat det jeg for. 

Det verste jeg har opplevd var da jeg møtte mannen min. Vi datet og jeg sa alltid at jeg var utrolig flink til å lage mat. Han trodde meg ikke og han mente alle kunne røre sammen Toro liksom😂. Vel jeg overtaket han med middag en gang og han var helt fra seg. Aldri spist så god mat. Så fortalte han dette til de to bestekompisene hans. Det resulterte i at de mystisk alltid dukket opp når jeg hadde lagd mat. Opplært som jeg er så tok jeg alltid og ga fra maten min så de kunne spise. Etterhvert begynte jeg å lage ekstra da jeg visste de kom til å dukke opp. Jeg syntes dette var ganske frekt egentlig da jeg jo holdt på å bli kjent med den mye kjæresten min. Ikke så kult med romantisk middag med lys og rødvin, mens to rølpete unggutter kom inn og spiste maten min hver gang....de hadde bare tilfeldig kjørt forbi 🙄. Vel tiden gikk og dette gjentok seg og jeg Ble etterhvert vandt med selskapet. Helt til jeg en dag snakket med felles kjente og de hadde fortalt meg at han ene av de to gikk rundt og snakket masse dritt om meg. Blant annet om hygienen min, at jeg var ekkel, fæl osv. Fy fasan da ble jeg lei meg. Vel enden på visa de er ikke venner lenger og vi er gift 

Anonymkode: d6724...e58

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Hyggelig med god mat, men er ikke det viktigste å komme sammen og ha det koselig sammen? Det tenker jeg.

Endret av exictence
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 7.10.2019 den 15.18):

Jeg har mer historier andre veien. Jeg er utrolig flink til å lage mat. Så flink at det ikke er noe vits å dra ut å spise da jeg er flinkere enn de fleste restaurant kokkene. Da tenker jeg middelmådige spisesteder ikke Michelin stjerne. Dette er jo min store lidenskap og jeg elsker å lage mat til andre dette blir dessverre ofte utnyttet på det groveste. I tillegg så blir vi aldri invitert tilbake fordi de mener at sånn mat kan ikke de lage. Men jeg er ikke en mat snobb spiser alt fra taco til Grandiosa og mitt motto er alltid at så lenge jeg ikke lager maten selv spiser jeg akkurat det jeg for. 

Det verste jeg har opplevd var da jeg møtte mannen min. Vi datet og jeg sa alltid at jeg var utrolig flink til å lage mat. Han trodde meg ikke og han mente alle kunne røre sammen Toro liksom😂. Vel jeg overtaket han med middag en gang og han var helt fra seg. Aldri spist så god mat. Så fortalte han dette til de to bestekompisene hans. Det resulterte i at de mystisk alltid dukket opp når jeg hadde lagd mat. Opplært som jeg er så tok jeg alltid og ga fra maten min så de kunne spise. Etterhvert begynte jeg å lage ekstra da jeg visste de kom til å dukke opp. Jeg syntes dette var ganske frekt egentlig da jeg jo holdt på å bli kjent med den mye kjæresten min. Ikke så kult med romantisk middag med lys og rødvin, mens to rølpete unggutter kom inn og spiste maten min hver gang....de hadde bare tilfeldig kjørt forbi 🙄. Vel tiden gikk og dette gjentok seg og jeg Ble etterhvert vandt med selskapet. Helt til jeg en dag snakket med felles kjente og de hadde fortalt meg at han ene av de to gikk rundt og snakket masse dritt om meg. Blant annet om hygienen min, at jeg var ekkel, fæl osv. Fy fasan da ble jeg lei meg. Vel enden på visa de er ikke venner lenger og vi er gift 

Anonymkode: d6724...e58

Så du er utrolig flink til å lage mat? *oppsummerer*

Anonymkode: f208b...a18

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks skulle servere meg wok. Var en pose med frossen wokblanding som var kokt, og en boil in bag. Ingen saus. 

Anonymkode: 4b94d...84c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (7 timer siden):

Hyggelig med god mat, men er ikke det viktigste å komme sammen og ha det koselig sammen? Det tenker jeg.

Nå handler tråden om mat, så hvorfor du kommer tilbake med den samme kommentaren som på side 3, skjønner jeg ikke. Du liker å spise lite, vi vet det nå.

Jeg har egentlig ikke opplevd så mye rart, men det å få for lite mat/ingen mat, er det verste. Husker jeg var invitert til en kusine en gang, og det tar 2,5 time å kjøre hver vei, så når vi besøker hverandre, er det heldagsbesøk. Hun serverte te og kjeks, og det var det jeg fikk å spise hele dagen. Trodde jeg skulle dø av sult, så på vei hjem ble det gatekjøkkenmat. Litt kjeks og te holder deg ikke mett fra kl 9 om morgenen til sent på ettermiddagen. 

Jeg synes også det er litt uhøflig når folk ikke spiser når de er invitert på mat. Vi inviterte min bror og kona hans på ost, kjeks og vin en kveld, og hun spiser en kjeks og tre druer. Men jeg vet jo at hun er spiseforstyrret, så jeg nøder henne ikke. 

 

Anonymkode: c4b58...70b

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang ble mannen og jeg invitert på middag, på en ukedag. Vi kom kl. 19, og vertskapet var i full gang med å lage mat fra bunnen av, samtidig som de underholdt oss og en annen gjest. Så langt så vel, men serveringen varte og rakk. Vi tittet på klokka siden vi skulle tidlig opp for å dra på jobb. Kl. 21 var maten klar for steking, men det «var jo litt tidlig for middag så vi drøyer det litt». Ja vel. Beklageligvis jobbet både vertskapet og den andre gjesten på nattestid, i motsetning til oss, så da klokka bikket 23 uten at maten hadde blitt servert måtte vi takke for oss, og dra hjem for å rekke å få oss litt søvn før vi måtte opp for å rekke jobb dagen etterpå. 
Vi stoppet innom McDonalds på vei hjem.

En annen gang var jeg og ei venninne invitert til ei annen venninne som hadde flyttet langt unna. Det var snakk om såpass lang reisevei at vi måtte overnatte. Både jeg og den venninnen som var invitert var studenter, og bare det å ha råd til å kjøre så langt var ikke bare-bare. Da vi kom fram etter den lange kjøreturen stekte vertinnen seg en frossenpizza, og vi fikk litt potetgull. Denne venninna bodde såpass langt utenfor allfarvei at det ikke gikk an å bestille levering av noe mat der heller. Neste morgen var det heller ikke så mye som ei brødskive å få, så vi reiste tidlig hjem. På kjøreturen hjem holdt jeg på å besvime av sult. Siden jeg stilte med bil hadde den andre venninna og jeg avtalt å dele på bensinkostnaden, men det hadde plutselig ikke denne venninna «råd til», så vi stoppet på en veikro og jeg måtte sitte og se på henne spise mens jeg ikke hadde råd til annet enn bensinen vi behøvde for å komme oss hjem. 🤦‍♀️

Anonymkode: 495b9...0a5

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stusser litt over de som tar med seg til spleiselag, tapas etc, som tar med seg rubbel og bit hjem igjen, selv om de tok det med i engangsbokser.  Har du med en bolle du gjerne vil ha med deg igjen, synes jeg det faktisk er på sin plass å høre med vert/vertinne om de vil ha restene, og om de har noe du kan legge det over i først. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, exictence said:

Hyggelig med god mat, men er ikke det viktigste å komme sammen og ha det koselig sammen? Det tenker jeg.

Nei maten er viktigst er i iallfall derfor jeg drar til folk på middag

Anonymkode: 1990a...28a

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

En gang ble mannen og jeg invitert på middag, på en ukedag. Vi kom kl. 19, og vertskapet var i full gang med å lage mat fra bunnen av, samtidig som de underholdt oss og en annen gjest. Så langt så vel, men serveringen varte og rakk. Vi tittet på klokka siden vi skulle tidlig opp for å dra på jobb. Kl. 21 var maten klar for steking, men det «var jo litt tidlig for middag så vi drøyer det litt». Ja vel. Beklageligvis jobbet både vertskapet og den andre gjesten på nattestid, i motsetning til oss, så da klokka bikket 23 uten at maten hadde blitt servert måtte vi takke for oss, og dra hjem for å rekke å få oss litt søvn før vi måtte opp for å rekke jobb dagen etterpå. 
Vi stoppet innom McDonalds på vei hjem.

En annen gang var jeg og ei venninne invitert til ei annen venninne som hadde flyttet langt unna. Det var snakk om såpass lang reisevei at vi måtte overnatte. Både jeg og den venninnen som var invitert var studenter, og bare det å ha råd til å kjøre så langt var ikke bare-bare. Da vi kom fram etter den lange kjøreturen stekte vertinnen seg en frossenpizza, og vi fikk litt potetgull. Denne venninna bodde såpass langt utenfor allfarvei at det ikke gikk an å bestille levering av noe mat der heller. Neste morgen var det heller ikke så mye som ei brødskive å få, så vi reiste tidlig hjem. På kjøreturen hjem holdt jeg på å besvime av sult. Siden jeg stilte med bil hadde den andre venninna og jeg avtalt å dele på bensinkostnaden, men det hadde plutselig ikke denne venninna «råd til», så vi stoppet på en veikro og jeg måtte sitte og se på henne spise mens jeg ikke hadde råd til annet enn bensinen vi behøvde for å komme oss hjem. 🤦‍♀️

Anonymkode: 495b9...0a5

Delte hun ikke pizza med dere?😳

Anonymkode: 666ac...094

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

En gang ble mannen og jeg invitert på middag, på en ukedag. Vi kom kl. 19, og vertskapet var i full gang med å lage mat fra bunnen av, samtidig som de underholdt oss og en annen gjest. Så langt så vel, men serveringen varte og rakk. Vi tittet på klokka siden vi skulle tidlig opp for å dra på jobb. Kl. 21 var maten klar for steking, men det «var jo litt tidlig for middag så vi drøyer det litt». Ja vel. Beklageligvis jobbet både vertskapet og den andre gjesten på nattestid, i motsetning til oss, så da klokka bikket 23 uten at maten hadde blitt servert måtte vi takke for oss, og dra hjem for å rekke å få oss litt søvn før vi måtte opp for å rekke jobb dagen etterpå. 
Vi stoppet innom McDonalds på vei hjem.

En annen gang var jeg og ei venninne invitert til ei annen venninne som hadde flyttet langt unna. Det var snakk om såpass lang reisevei at vi måtte overnatte. Både jeg og den venninnen som var invitert var studenter, og bare det å ha råd til å kjøre så langt var ikke bare-bare. Da vi kom fram etter den lange kjøreturen stekte vertinnen seg en frossenpizza, og vi fikk litt potetgull. Denne venninna bodde såpass langt utenfor allfarvei at det ikke gikk an å bestille levering av noe mat der heller. Neste morgen var det heller ikke så mye som ei brødskive å få, så vi reiste tidlig hjem. På kjøreturen hjem holdt jeg på å besvime av sult. Siden jeg stilte med bil hadde den andre venninna og jeg avtalt å dele på bensinkostnaden, men det hadde plutselig ikke denne venninna «råd til», så vi stoppet på en veikro og jeg måtte sitte og se på henne spise mens jeg ikke hadde råd til annet enn bensinen vi behøvde for å komme oss hjem. 🤦‍♀️

Anonymkode: 495b9...0a5

Noen folk må ha blitt mista i golvet under fødselen... Ere mulig 😅

Anonymkode: d11fc...962

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg, min mann, og vår datter ble invitert til lunsj klokken 9.00 om morgenen. Så vi takket ja, og de sa vi kunne komme kl 13.00.

Vi skulle til middag/bursdagfest til en venninne som ble 30 den kvelden kl. 18.00, men vi regnet med vi kom til å rekke begge deler siden lunsj var kl. 13.00. 
Vel, lunsjen tok litt tid for som verten måtte skryte om " Jeg skal lage Pulled Pork Burgere!"...
Og det tok noen timer det! Klokken 20.00 var maten klart til servering, og vi kom oss ikke til festen før klokken bikket 22.00, for vi måtte også levere fra oss 1 åringen, som fikk alle rutiner snudd på hodet den dagen, til mormor. De fleste hadde dratt da vi dukket opp også, siden de fleste tok med barna og måtte dra hjem med de når de skulle legge seg.

Anonymkode: acb3e...ebc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble invitert i familieselskap. Maten stod på kjøkkenbenken så det var tydelig at der ikke var mer mat enn det som stod fremme, altså ikke noe påfyll i skålene etterhvert. Den første som forsynte seg tenkte nok ikke over mengdene og hvor mange vi var, så han fylte tallerkenen "normalt". Jeg var nr. 2, og var sjokkert når jeg så hvor lite det var igjen. Litt kjøtt i (mye) saus, så jeg tok bare et lite kjøttstykke, en potet, litt grønnsaker. Ca 1/3 av hva jeg ville spist hjemme til middag. Vertsskapet hadde jo snakket lenge om den gode maten de skulle servere, så alle kom jo kjempesultne og sa "så godt det skulle bli med mat" før vi satte oss til bords. Jeg kikket rundt på tallerkenene etterhvert som folk hadde forsynt seg, og så at de andre også tok kjempesmå porsjoner. Vertskapet virket litt ille berørt til slutt da de var sist til å forsyne seg, så det spørs om de kanskje lærte til neste gang. 

Anonymkode: 32c9b...bf9

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble invitert på middag til noen bekjente, men ikke nære venner. Da vi kom var middagen ikke påbegynt. Fikk et glass vin og satt på kjøkkenet. Vertskapet fylte en stor kjele med vann, la oppi en pakke kjøttdeig og en boks hermetiske tomater. Salt og pepper. Det var middagen sin det. 

Anonymkode: 98f79...9e6

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...