Gå til innhold

Merkelige ting middagsverter/vertinner gjør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri hatt mange middagsgjester. Ikke flink til å lage mat og har ikke peiling på hvordan man beregner mengde. Fatter ikke hvordan dere får til dette

Anonymkode: 1db92...49d

Samme her. Pleide å invitere ett eller to vennepar på middag, men jeg gikk lei av alle forhold som skulle tas. Han ene måtte ha så og så mye proteiner, hun andre skulle ikke ha sukker fordi hun slanket seg, han tredje hadde ikke spist uka dagen og var DØDSSULTEN, og hun fjerde kunne verken ga gluten eller laktose. Det var alltid NOE hver gang vi inviterte, så jeg sluttet for lengst med dette. Kan ordne i stand et juleselskap for familien min, for da vet jeg hva jeg må forholde meg til, men sånne pargreier? Nei takk. En annen ting er at jeg stadig blir forundret over hvor mette folk skal spise seg. Bestevenninna mi er like høy som meg, veier det samme som meg, likevel spiser hun dobbelt så mye som meg. Og av oss to er det jeg som trener og "trenger" mer mat. Likevel klarer jeg aldri å beregne nok mat til henne, hun spiser mer enn mannen min. Det er jo ikke lett å forstå hvor mye folk eter? Og hvor mye de ønsker på spise til akkurat DET måltidet man inviterer til?

Anonymkode: cdcec...67b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 14.5.2019 den 10.49):

Er du full?

Det er jo fordi ungene forlanger taco at vi voksne måtte lide oss igjennom det hver helg...

Må si jeg er lettere sjokkert over at voksne folk kan hylle noe så smakløst og bedritent som taco, men regner med det er en bataljon latsabber under 25 som sitter her og svarer som om de er voksne eller har greie på noe som helst.

 

Anonymkode: 3b2cc...551

Tror du taco bare er ferdigskjell, mais og krydderpulver eller er DU full?  :rolleyes:

AnonymBruker skrev (På 14.5.2019 den 12.35):

Aldri hatt mange middagsgjester. Ikke flink til å lage mat og har ikke peiling på hvordan man beregner mengde. Fatter ikke hvordan dere får til dette

Anonymkode: 1db92...49d

Du tar så mye du pleier å spise selv og ganger med antall gjester.  Jeg fatter ikke hvordan folk ikke kan klare noe så enkelt som å beregne mat til f.eks 8 pers. Finnes masse om mengde beregning på nett hvis man er helt grønn. 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du full?

Det er jo fordi ungene forlanger taco at vi voksne måtte lide oss igjennom det hver helg...

Må si jeg er lettere sjokkert over at voksne folk kan hylle noe så smakløst og bedritent som taco, men regner med det er en bataljon latsabber under 25 som sitter her og svarer som om de er voksne eller har greie på noe som helst.

 

Anonymkode: 3b2cc...551

Er mer sjokkert over at noen som kaller seg voksne kommer med sånne nedlatende uttalelser. 

Anonymkode: d3074...70c

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Er du full?

Det er jo fordi ungene forlanger taco at vi voksne måtte lide oss igjennom det hver helg...

Må si jeg er lettere sjokkert over at voksne folk kan hylle noe så smakløst og bedritent som taco, men regner med det er en bataljon latsabber under 25 som sitter her og svarer som om de er voksne eller har greie på noe som helst.

Unger må gjerne komme med matønsker, men de bestemmer da aldri i verden menyen hver helg. DET er dårlig oppdragelse.

Dersom taco  er "smakløst og bedritent" så er man dårlig på kjøkkenet.

Anonymkode: d6d04...507

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søskenbarnet mitt presterte å servere pølse i brød til grillmiddag, ikke i fjor men året før der. Var 1 pølse per barn og 2 pøler per voksen. Det informerte hun om da halvparten ikke hadde fått mat. Vi var 6 barn (et barn på 2 år, resten 10 til 18) og 8 voksne. Jeg forstår at 1 pølse er nok til en 2 åring, men for de andre, nei. Og hun regnet med alle de under 18 som barn, selv de tre på 16 og 18 som barn, og det er gutter... jeg har ikke ord. 1 pølse på hver skal liksom gjøre dem mett?! Hun forsto ikke kritikken i det hele tatt, og ingen turte egentlig å si noe rett ut. Hun kalte bare de som tok først for gribber, det var de fleste barna som tok 2 hver i stedet for 1. Det var bare pølser i brød, ikke lompe, ikke noe tilbehør, ikke noe hamburger, ingenting annet enn pølse i brød. Og hun skrev "Kom på tom mage for her blir det masse god mat!" også får vi... pølser. Til dessert var det 1 boks tress-is på 14 personer. 

I fjor så hadde hun igjen grilling. Denne gangen var det 2 pølser per person uavhengig av om du var barn eller voksen. Hun hadde nemlig fått litt kritikk fra tante i ettertid, men tok det ikke heeeelt til seg. søskenbarnet mitt  er ekstremt hårsår, eier null sosial kompetanse og evner ikke å se at første grillingen var en fiasko, så kritikk går ikke helt inn og hun går rett inni trassig enebarn-syndromet som hun har. Surmuler til hun får det som hun vil. Så det var et under at noe gikk inn ihvertfall. 
Heldigvis så hadde tante (hennes mor for de som ikke forstår det) med hamburger og ekstra pølser så det ble mat den gangen. Med ekstra dessert så klart. Vertinnen ble litt små gretten fordi hun følte moren tok over selskapet, så hun heiv armene i luften og bare sa "du ta over" også satt hun på stolen og surmulte mens tante grillet mat til folket 🙄 Gleder meg litt til i år. Lurer på om hun kommer til å unngå å invitere tante på trass, og vi er tilbake til 2 pølser per pers igjen. 😂 

Anonymkode: ac744...373

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Søskenbarnet mitt presterte å servere pølse i brød til grillmiddag, ikke i fjor men året før der. Var 1 pølse per barn og 2 pøler per voksen. Det informerte hun om da halvparten ikke hadde fått mat. Vi var 6 barn (et barn på 2 år, resten 10 til 18) og 8 voksne. Jeg forstår at 1 pølse er nok til en 2 åring, men for de andre, nei. Og hun regnet med alle de under 18 som barn, selv de tre på 16 og 18 som barn, og det er gutter... jeg har ikke ord. 1 pølse på hver skal liksom gjøre dem mett?! Hun forsto ikke kritikken i det hele tatt, og ingen turte egentlig å si noe rett ut. Hun kalte bare de som tok først for gribber, det var de fleste barna som tok 2 hver i stedet for 1. Det var bare pølser i brød, ikke lompe, ikke noe tilbehør, ikke noe hamburger, ingenting annet enn pølse i brød. Og hun skrev "Kom på tom mage for her blir det masse god mat!" også får vi... pølser. Til dessert var det 1 boks tress-is på 14 personer. 

I fjor så hadde hun igjen grilling. Denne gangen var det 2 pølser per person uavhengig av om du var barn eller voksen. Hun hadde nemlig fått litt kritikk fra tante i ettertid, men tok det ikke heeeelt til seg. søskenbarnet mitt  er ekstremt hårsår, eier null sosial kompetanse og evner ikke å se at første grillingen var en fiasko, så kritikk går ikke helt inn og hun går rett inni trassig enebarn-syndromet som hun har. Surmuler til hun får det som hun vil. Så det var et under at noe gikk inn ihvertfall. 
Heldigvis så hadde tante (hennes mor for de som ikke forstår det) med hamburger og ekstra pølser så det ble mat den gangen. Med ekstra dessert så klart. Vertinnen ble litt små gretten fordi hun følte moren tok over selskapet, så hun heiv armene i luften og bare sa "du ta over" også satt hun på stolen og surmulte mens tante grillet mat til folket 🙄 Gleder meg litt til i år. Lurer på om hun kommer til å unngå å invitere tante på trass, og vi er tilbake til 2 pølser per pers igjen. 😂 

Anonymkode: ac744...373

Er det mulig? Det er mye rare folk der ute.

Anonymkode: 5c6a1...9e9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Søskenbarnet mitt presterte å servere pølse i brød til grillmiddag, ikke i fjor men året før der. Var 1 pølse per barn og 2 pøler per voksen. Det informerte hun om da halvparten ikke hadde fått mat. Vi var 6 barn (et barn på 2 år, resten 10 til 18) og 8 voksne. Jeg forstår at 1 pølse er nok til en 2 åring, men for de andre, nei. Og hun regnet med alle de under 18 som barn, selv de tre på 16 og 18 som barn, og det er gutter... jeg har ikke ord. 1 pølse på hver skal liksom gjøre dem mett?! Hun forsto ikke kritikken i det hele tatt, og ingen turte egentlig å si noe rett ut. Hun kalte bare de som tok først for gribber, det var de fleste barna som tok 2 hver i stedet for 1. Det var bare pølser i brød, ikke lompe, ikke noe tilbehør, ikke noe hamburger, ingenting annet enn pølse i brød. Og hun skrev "Kom på tom mage for her blir det masse god mat!" også får vi... pølser. Til dessert var det 1 boks tress-is på 14 personer. 

I fjor så hadde hun igjen grilling. Denne gangen var det 2 pølser per person uavhengig av om du var barn eller voksen. Hun hadde nemlig fått litt kritikk fra tante i ettertid, men tok det ikke heeeelt til seg. søskenbarnet mitt  er ekstremt hårsår, eier null sosial kompetanse og evner ikke å se at første grillingen var en fiasko, så kritikk går ikke helt inn og hun går rett inni trassig enebarn-syndromet som hun har. Surmuler til hun får det som hun vil. Så det var et under at noe gikk inn ihvertfall. 
Heldigvis så hadde tante (hennes mor for de som ikke forstår det) med hamburger og ekstra pølser så det ble mat den gangen. Med ekstra dessert så klart. Vertinnen ble litt små gretten fordi hun følte moren tok over selskapet, så hun heiv armene i luften og bare sa "du ta over" også satt hun på stolen og surmulte mens tante grillet mat til folket 🙄 Gleder meg litt til i år. Lurer på om hun kommer til å unngå å invitere tante på trass, og vi er tilbake til 2 pølser per pers igjen. 😂 

Anonymkode: ac744...373

Har hun dårlig råd?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, frabergen skrev:

Har hun dårlig råd?

Langt ifra. Hun har mest penger i familien. Hun er bare ekstremt småspist, og krever nok at andre er det også. 

Anonymkode: ac744...373

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anim92 skrev:

Ojda🙈 men hadde du gitt tydelig svar på invitasjonen da? Avogtil tilbyr man jo seg for å være hyggelig, men så får man et halvkleint "nja, vil jo ikke være til bry" tilbake.

Jeg husker ikke da dette er mange år siden. Men mener at jeg takket ja tydelig. Men hun er generelt veldig gjestfri så jeg tror stemningen ble så rar fordi hun var litt flau over at hun ikke hadde dekket på til meg. 

Uansett vi er fortsatt venninner i dag(Men desverre ikke fortsatt naboer) og hun var den eneste som tok med seg mat på barselbesøk da jeg fikk tredjemann. Andre kom å forventet mat. 

Anonymkode: 99b12...3f9

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Hactar said:

Nei, nei, det er jo med nettopp den metoden det kan gå skikkelig, skikkelig galt. Verten føler seg stappmett etter det som for andre fremstår som en barneporsjon, og så blir det Burger King på hjemveien. 

Ta heller for gitt at du er helt grønn, og bruk Internett. Pass på kildekritikken! Grete Roede, for eksempel, er sikkert bra til sitt bruk, men ikke til porsjonsberegning i selskap. 

Det kan vel ikke være så vanskelig å følge med på hvor mye andre folk spiser sånn generelt og ta utgangspunkt i det når en selv skal servere noe.

Anonymkode: 5c6a1...9e9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søskenbarnet mitt presterte å servere pølse i brød til grillmiddag, ikke i fjor men året før der. Var 1 pølse per barn og 2 pøler per voksen. Det informerte hun om da halvparten ikke hadde fått mat. Vi var 6 barn (et barn på 2 år, resten 10 til 18) og 8 voksne. Jeg forstår at 1 pølse er nok til en 2 åring, men for de andre, nei. Og hun regnet med alle de under 18 som barn, selv de tre på 16 og 18 som barn, og det er gutter... jeg har ikke ord. 1 pølse på hver skal liksom gjøre dem mett?! Hun forsto ikke kritikken i det hele tatt, og ingen turte egentlig å si noe rett ut. Hun kalte bare de som tok først for gribber, det var de fleste barna som tok 2 hver i stedet for 1. Det var bare pølser i brød, ikke lompe, ikke noe tilbehør, ikke noe hamburger, ingenting annet enn pølse i brød. Og hun skrev "Kom på tom mage for her blir det masse god mat!" også får vi... pølser. Til dessert var det 1 boks tress-is på 14 personer. 

I fjor så hadde hun igjen grilling. Denne gangen var det 2 pølser per person uavhengig av om du var barn eller voksen. Hun hadde nemlig fått litt kritikk fra tante i ettertid, men tok det ikke heeeelt til seg. søskenbarnet mitt  er ekstremt hårsår, eier null sosial kompetanse og evner ikke å se at første grillingen var en fiasko, så kritikk går ikke helt inn og hun går rett inni trassig enebarn-syndromet som hun har. Surmuler til hun får det som hun vil. Så det var et under at noe gikk inn ihvertfall. 
Heldigvis så hadde tante (hennes mor for de som ikke forstår det) med hamburger og ekstra pølser så det ble mat den gangen. Med ekstra dessert så klart. Vertinnen ble litt små gretten fordi hun følte moren tok over selskapet, så hun heiv armene i luften og bare sa "du ta over" også satt hun på stolen og surmulte mens tante grillet mat til folket 🙄 Gleder meg litt til i år. Lurer på om hun kommer til å unngå å invitere tante på trass, og vi er tilbake til 2 pølser per pers igjen. 😂 

Anonymkode: ac744...373

😂😂😂😂😂😂

Du må holde oss oppdatert neste gang hun inviterer til grilling!

Anonymkode: d3074...70c

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare...

+ 1 Titankjele og en feltflaske + Rett i koppen \ Real Turmat,

-på middagsBORDET...

Tipper de husker det, -neste gang ...

Serr, -hadde jeg gjort ... :sjarmor:

a.

Endret av Sliten&kjørt51
LØSE OPPDRAG, Bli mette...
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan vel ikke være så vanskelig å følge med på hvor mye andre folk spiser sånn generelt og ta utgangspunkt i det når en selv skal servere noe.

Anonymkode: 5c6a1...9e9

Nei, skulle ikke tro det, men tråden her har vel tydelig vist at det mangler konsensus om hva som er nok mat.

Har man lite erfaring med å servere gjester, er det ingen skam å finne seg en veileder på nett eller noe. Mye bedre å søke kunnskap enn å satse på at man selv har "gjennomsnittsappetitt" og kan gange egen ønskeporsjon med antall gjester.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor serverte gryterett fra pose og la ut om at dagens kvinner ikke kan å lage mat. Med dagens kvinner mener hun min generasjon, i motsetning til hennes generasjon som gjør alt perfekt. Til dessert fikk vi en lekse om alt dagens foreldre gjør galt. 

Må legge til at hun var hyggelig før, selv om hun hadde sine meninger da også. Det har skjedd ett eller annet med henne. 

Her i huset klarer både menn og kvinner å lage gryterett uten pose, så hun bommet nå litt med den (som med så mye annet). 

Anonymkode: 76290...c10

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Guidet Kvinne skrev:

Jeg serverer på tallerkner. 

Jeg ber til et klokkeslett, har i mente at gjestene innfinner seg fra og med  klokkeslettet til 15 -20 min senere, serverer apetittvekkere og champagne til minglingen. Og maten - som regel på tallerkner - serveres 30-45 min etter tidspunktet jeg inviterte til. Jeg trodde det var vanlig. 

Presis sånn gjør jeg det, stort sett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

33 minutter siden, Sam Jones said:

Presis sånn gjør jeg det, stort sett.

Jeg har aldri servert på tallerkener. Gjestene forsyner seg selv.

Anonymkode: 5c6a1...9e9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig mange som inviterer og serverer for lite mat. Skjønner ikke hvorfor de gidder invitere når de ikke er villig til å bruke penger på gjestene sine. For virker som det er det som er årsaken hos mange, de vil ikke bruke penger på nok mat til gjester. Svigers er sånn, en halv ribbebit til hver eller 100gram lyst kjøtt. Går aldri derfra mett. 

AnonymBruker skrev (På 14.5.2019 den 10.49):

Er du full?

Det er jo fordi ungene forlanger taco at vi voksne måtte lide oss igjennom det hver helg...

Må si jeg er lettere sjokkert over at voksne folk kan hylle noe så smakløst og bedritent som taco, men regner med det er en bataljon latsabber under 25 som sitter her og svarer som om de er voksne eller har greie på noe som helst.

 

Anonymkode: 3b2cc...551

Hvordan lager du taco egentlig? Du vet det ikke er pliktig å bruke de krydderposene? Smakløs taco har jeg aldri spist, har både godt krydder og tilbehør med mye smak i. Over 25 år er jeg også.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2019 den 14.32, AnonymBruker skrev:

Taco er da ikke barnemat! Taco kan gjøres veldig lukrativt eller helt enkelt og billig! Taco er mat for alle da det finnes både billige og dyre alternativ! Og så er det grådig praktisk med taco når man inviterer til middag, for da er det (som regel) alltid noe alle liker og kan spise! 

Anonymkode: 68362...212

he he

Anonymkode: dd293...1f3

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste opplevelse er noen i familien min vi må besøke en gang i året omtrent som har det så utrolig skittent hjemme og har flere barn som har elendig hygiene.. Har blitt syk etter å ha spist der, både jeg og mannen spydde en gang i 2 dager med mageknipe og greier.. Prøver å spise så lite som mulig der uten å virke alt for uhøflig og bruker masse antibac 🤢

Har også opplevd som andre sier her å bli bedt i det jeg trodde var middagsselskap kl. 19 men som vertskapet tenkte var vors/fest med middag nærmere 23. Var bra full når maten endelig kom på bordet ja. Vet ikke om den var så god fordi vertskapet var flinke kokker eller om jeg bare var så utrolig full og skrubbsulten. 

Har også opplevd å få servert kald take-away mat (ikke sushi) når jeg og en venninne skulle spise middag hjemme hos henne. Jeg kom til tiden jeg var invitert, men hun hadde hentet maten lenge før...forsto aldri hvorfor (det var ingen praktisk grunn). Hun skjønte ikke problemet selv når jeg forsiktig lurte på hvorfor hun hentet maten så lenge før middag og sa bare at hun syntes det var greit å "ha unnagjort det" liksom 😄

 

Anonymkode: 9f8f8...081

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...