Gå til innhold

Mysimba - erfaringer?


Krøllalfa

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 13.7.2021 den 8.36):

Er Mysimba et medikament man bruker til man har gått ned så mye man ønsker eller må man bruke det resten av livet?

Anonymkode: 52596...b64

Jeg har fått beskjed om at hvis det funker så kan jeg gå på det resten av livet. 

 

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg er i tenkeboksen angående Mysimba😊 

Men… Jeg kvier meg sånn for å snakke med mannen min om det! Da må jeg jo innrømme overfor han at jeg er feit😔 Og det synes jeg er tøft. Vi har vært sammen i 21 år, gift i 15. 

Jeg har nok lagt på meg 30 kg siden vi møttes og han har hintet i det siste om at vi begge bør ned i vekt. Jeg liksom bare snakker det bort hver gang, jeg klarer ikke innrømme det. Egentlig drømmer jeg om gastric bypass, men det koster så mye. Å vente på offentlig orker jeg ikke. Tenkte derfor å prøve Mysimba nå. 

Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget egentlig… Vil bare lufte noen tanker. 

Anonymkode: 52596...b64

For 30 kg er GBP fullstendig galskap, du vil ikke gjøre noe sånt mot kroppen din for 30 kg. Prøv mysimba først hvertfall! Jeg har prøvd begge deler, GBP er hardt! Jada det funker, men du blir ikke operert i hodet. Mysimba er det nærmeste jeg har kommet å blitt operert i hodet, det er helt stille. 
 

Selv om mannen din når målet når du er halvveis, så vil du oppleve stor forskjell på -15 kg og. Bare ta praten med mannen din, så kan dere sammen legge om livsstilen nå mens det er sommer og lett å øke bevegeligheten ute. Så kan dere gjøre det sammen! 

Anonymkode: 2c75b...dcf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint å finne denne tråden! 

Startet med Mysimba i dag, har en bmi på 30 i tillegg til risiko for høyt blodtrykk, diabetes og hjertesykdom! Er veldig spent på hvordan dette skal gå, har både målt og veid slik at jeg har en god oversikt i tilfelle vekten stopper opp😊 Lurer på om noen her bruker Melatonin i tillegg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på Mysimba siden 4/6. Til å begynne med så gikk det bra, men når jeg var på 2X2, så fikk jeg bivirkninger som svette (jeg er varm fra før etter overgangsalder), kløe på armer og bein og menstruasjonslignende blødninger. Jeg har ikke hatt mensen på over 10 år grunnet overgangsalder, så dette var ikke en bivirkning jeg ville ha.

For kløen tok jeg Zyrtec - med god effekt. Svetten er det verre med, og blødningene. Gikk derfor til 1X1, og da forsvant bivirkningene. Men effekten er ikke den samme, så jeg skal prøve dette et par uker til, å har jeg da ikke effekt av Mysimba, så skal jeg høre med legen om jeg kan gå over til Saxenda. 

Anonymkode: d2fdb...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har nå gått på Mysimba i snart 2uker, ble litt svimmel da jeg trappet opp til 1x2 så har tatt det gradvis annenhver dag nå. Har gått ned 2,9kg og inn 15cm (måler midje, hofte, lår). Veldig fornøyd med den følelsen av å trives bedre i egen kropp selvom tallene ikke er så store enda😍 Godt å ikke kjenne på sult/fysen følelsen samtidig som jeg blir fort mett! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 15 kilo å gå ned, og begynte i starten av juni på Mysimba. Har straks brukt det i 9 uker og gått ned 6 kilo. Det har ikke gått så fort, men jeg har ikke all verden å gå ned, i tillegg til at det har vært ferie og jeg har faktisk spist is. Jeg har heller ikke trappet opp som det står man skal, ettersom jeg synes det fungerer noenlunde greit med 1 tablett og da ser jeg ikke grunnen til å øke. Mulig jeg hadde gått ned fortere om jeg hadde gjort det, men.

Jeg prøver samtidig å jobbe med endring av holdningen min til mat. Altså har det vært nyttig for meg å faktisk spise is, men samtidig spise mindre ellers på dagen slik at det alltids er plass til matkos om jeg har lyst på. Jeg er ikke en person som fungerer med å kutte ut alt, mens andre synes jo det er veien å gå. Jeg har blitt overvektig av å spise for mye normal/sunn mat, så det hjelper å bli fortere mett også. Det er ikke typen mat som har gjort meg feit 😄

Anbefaler de som er overvektige å gjøre et forsøk. Om man opplever bivirkninger så er det ikke mange timers halveringstid, så det er bare å kutte ut om de er uutholdelige. Jeg opplever litt treg mage, men tar Laxoberaldråper av og til for å få i gang magen igjen. 

Dersom vekta fortsetter å gå nedover som den har gjort hittil er jeg normalvektig i november. Det er godt å tenke på 😃

Anonymkode: bb8e7...49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen har hatt ferie, så kom meg ikke dit før i går. Fikk resept på Mysimba, og faktisk godkjent blåresept også! 🤩 Frikort allerede på grunn av en operasjon i vår, så å hente ut denne gratis gjorde meg absolutt ingenting. 😅

Startet i dag, men siden jeg har ønske om å ha «økedag» på fredager, kommer jeg til å fortsette å ta kun en tablett frem til neste fredag istedenfor førstkommende. 
Første bivirkningen er allerede kommet også - hatt hodepine i hele dag, og ikke ser Paracet ut til å hjelpe heller. Håper det går seg til etterhvert. 

Anonymkode: 23d25...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brukte de i 5 uker og gikk ned 6 kg, så sånn sett veldig fornøyd, da jeg startet hadde jeg gått med moderat hodepine i 2 mnd. Det eskalerte ekstremt, og jeg kunne plutselig ikke anstrenge meg over hodet uten å føle at jeg nesten skulle keepere av hodepine 😪

Anonymkode: 419e9...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerer som ei kule :hjerte: Men vær mindre opptatt av vekt, og mèr av cm i starten. 

Jeg droppet hèlt bevisst å veie meg første måned. Men kjenner jeg har minsket som bare pokker. Og det uten trening. Men anbefaler selvsagt trening i tillegg. 

Skal i gang med måned nr. 2 straks. 

Anonymkode: 7f00f...2cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Brukte de i 5 uker og gikk ned 6 kg, så sånn sett veldig fornøyd, da jeg startet hadde jeg gått med moderat hodepine i 2 mnd. Det eskalerte ekstremt, og jeg kunne plutselig ikke anstrenge meg over hodet uten å føle at jeg nesten skulle keepere av hodepine 😪

Anonymkode: 419e9...5a8

Å, nei! Jeg kjente mye på det i går - at om det skulle være sånn hele tiden fremover, vet jeg ikke hvor mye jeg orker. 
Hodepinen er heldigvis vekk igjen i dag, og jeg merker ingenting til bivirkninger foreløpig - annet enn at jeg tenker mindre på mat og har mindre matlyst. Opplever det faktisk som litt krise at tablettene skal taes med mat, siden jeg ikke orker tanken på frokost - men det går. 😅 Liker helst å trene på tom mage, så får se hvordan jeg gjør det når jobbhverdagen og rutinene kommer skikkelig på plass igjen. 

Anonymkode: 23d25...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fungerer som ei kule :hjerte: Men vær mindre opptatt av vekt, og mèr av cm i starten. 

Jeg droppet hèlt bevisst å veie meg første måned. Men kjenner jeg har minsket som bare pokker. Og det uten trening. Men anbefaler selvsagt trening i tillegg. 

Skal i gang med måned nr. 2 straks. 

Anonymkode: 7f00f...2cd

Blir spennende å se, jeg gleder meg til tiden som kommer. Jeg måler og veier fast hver fredag, det tenker jeg å fortsette med. 
 

Men helt ærlig er jeg litt nysgjerrig på hvordan disse egentlig fungerer så bra - er det for at matlysten forsvinner litt? Spiser relativt rent og sunt hele tiden, det er mengdene som er utfordringen for meg. Håper disse gjør susen med det!

Anonymkode: 23d25...a01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå gått på Mysimba i 7 uker, startet på en tablett før jeg gikk over ril to, men gikk tilbake til en for et par uker siden. 
På fredag hadde jeg gått ned 5kg siden jeg startet. 
Mulig jeg har gått litt opp igjen nå da det har vært litt godt de siste dagene, men skal ta grep igjen samt øke til to tabletter. 
Syns de fungerer veldig bra og hatt lite symptomer, var litt kvalm og hadde magevondt første tre ukene, litt forstoppet, men ikke i den grad at det var særlig plagsomt. 
Merker mer nå at enkelte ting smaker annerledes og at jeg har hatt lite matlyst.
Største vekttapet kom forrige uke, da gikk jeg ned 1.2 kg, men til gjengjeld spiste jeg svært lite hvilket heller ikke er bra. 
Tenker å prøve meg på en uke med mye grønnsaker, litt frukt og nøtter + kjøtt/fisk til middagene, samt drikke bare vann/Farris. 
Gi kroppen en liten opprydning 😊

Anonymkode: 3726f...6c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gla det er litt liv i denne tråden🤩

Pga ferie har opptrappingen min tatt lengre tid en normalt, noe som også bidro til mindre bivirkninger! Var svært svimmel å hadde mye hodepine i starten, men etter 3uker med 1tbl morge økte jeg søndag som var til 1x2 uten bivirkninger😍 Er veldig overrasket over hvor fort jeg blir mett, hvordan kroppen ikke fyser etter søtt lengre, å merkelig nok tar jeg meg i å ubevisst ta sunnere valg! Er så utrolig glad jeg motet meg opp å snakket med fastlegen, dette er det smarteste jeg har gjort! Får ikke Mysimba på blåresept, men vil tro jeg brukte det dobbelte i mnd på usunn mat så sparer på det uansett😅

Endret av Lita_go
Retting av ord
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er spent på å prøve. Får ikke begynne før om 2 mnd pga nedtrapping av andre medisiner.

Hvor mye koster det i mnd? I tilfelle jeg ikke får blå resept.

Blir skeptisk i forhold til bivirkninger, men gjør mye for å gå ned i vekt om det funker så bra som mange sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miztyia skrev (1 time siden):

Jeg er spent på å prøve. Får ikke begynne før om 2 mnd pga nedtrapping av andre medisiner.

Hvor mye koster det i mnd? I tilfelle jeg ikke får blå resept.

Blir skeptisk i forhold til bivirkninger, men gjør mye for å gå ned i vekt om det funker så bra som mange sier.

Mener de ligger på i underkant av kr 1100,- per pakke uten blåresept. 

Jeg var også sykt skeptisk til og nesten litt redd for bivirkningene, men (BANK I BORDET) har jeg foreløpig ikke opplevd noe ille. Litt hodepine første dagen, deretter ingenting. Gått på de i en uke i dag. Tar fortsatt kun en tablett om dagen, det tenker jeg å fortsette med frem til fredag. Greit å legge "økedager" til helgene tenker jeg, så kan jeg faktisk "ta meg lov" til å synes synd på meg selv de dagene om det skulle dukke opp noen ubehagelige bivirkninger. 😛 

Anonymkode: 23d25...a01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på mysimba i tre mnd nå, ned 5 kg. For meg så er dette ikke noen mirakeltabletter, men jeg får litt mindre matlyst, og tablettene gir meg den motivasjonen jeg trenger til å telle kalorier og holde stø kurs mot målet mitt, 10 kg ned. Har like mye lyst på godteri som før da.. 

Anonymkode: 7a131...e06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har gått på mysimba i tre mnd nå, ned 5 kg. For meg så er dette ikke noen mirakeltabletter, men jeg får litt mindre matlyst, og tablettene gir meg den motivasjonen jeg trenger til å telle kalorier og holde stø kurs mot målet mitt, 10 kg ned. Har like mye lyst på godteri som før da.. 

Anonymkode: 7a131...e06

Mindre lyst på godteri er jo noe da! 😅

Er du på full dose?

Anonymkode: 23d25...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mindre lyst på godteri er jo noe da! 😅

Er du på full dose?

Anonymkode: 23d25...a01

Og hva er utgangspunktet ditt? Får jeg lov å spørre? 🙈

Anonymkode: 23d25...a01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og hva er utgangspunktet ditt? Får jeg lov å spørre? 🙈

Anonymkode: 23d25...a01

80 kg var utgangspunktet mitt. Er på full dose ja. Jeg er nok en av dem som bare har litt effekt, men legen mente det var bare bra slik at tablettene ikke ble en "hvilepute" slik at jeg går raskt opp igjen når jeg slutter 😊

Anonymkode: 7a131...e06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyttikatta, hatt litt opphold nå grunnet dårlig økonomi. Anbefaler ikke å gå lenge uten medisiner i starten. Har sikkert spist dobbelt så mye som vanlig og søtbehovet er skutt til værs 🙈  Heldigvis på igjen om et par dager....Sikkert gått opp halvparten av det jeg gikk ned i førsten..... Blir godt å komme litt mer på plass igjen :hjerte:

Så flott tråd å følge! :hoppe:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...