Gå til innhold

Mysimba - erfaringer?


Krøllalfa

Anbefalte innlegg

Hei. Tenker også å begynne på Mysimba, skal til legen på tirsdag og håper på å starte opp med en gang! Har prøvd å gå ned i vekt i årevis nå, men det ender bare med at jeg går opp enda mer😩. Håper medisinen hjelper på matlysten, er bestandig så fysen på noe godt på kveldene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gått på Mysimba i 3 månader og har gått ned ganska mye i vekt. Jeg veier meg ikke grunnet spiseforstyrrelser i ungdomen, men venner og kollegaer ser stor forskjell. Mine jeans har blitt for store å trusene sklir ned under rompen. Dags å kjøpe nye undertøy :D

Jeg slet med kvalme og trøtthet første tiden, men nå er jeg helt fin igjen. Ingen bivirkinger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte idag. Fikk av legen fordi jeg ikke går ned i vekt annet enn på svært lavt kcal inntak, og klarer ikke ligge så lavt som jeg må. I tillegg har jeg bmi på 33. Vært hos legen angående vekt i hele vinter og vår. Dette var siste utvei, sa legen. Hun mener slankeoperasjon er uaktuelt. 

Har hatt hodepine hele dagen, men hadde det da jeg våknet så det er nok ikke pillene.  Men vært kvalm og ikke orket mat, så skjønner jo at de sansynligvis vil virke. Håper kvalmen gir seg.

Har også slitt med konsentrasjon idag. Og følt meg litt sånn småsyk. Håper det går over. Orker ikke ha det sånn over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg fikk resept i dag, på mysimba , er så forvirra av alle disse bivirkningene , har ikke hentet ut tablettene enda, men redet verdt det, til den peisen og disse bivirkningene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg fikk resept på disse i dag og tenkte å starte på de i morgen. Spent på disse heftige bivirkningene og skal holde dere oppdaterte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 24.5.2019 den 16.52, Nydgjerrig skrev:

Jeg fikk resept i dag, på mysimba , er så forvirra av alle disse bivirkningene , har ikke hentet ut tablettene enda, men redet verdt det, til den peisen og disse bivirkningene ?

Nei, tror ikke det altså.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke hentet de ut enda. Føler ikke det er verdt å risikere så mange ubehagelige bivirkninger for noen få kilo av. Spiser heller enda litt mindre .. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Gina80 skrev:

Har ikke hentet de ut enda. Føler ikke det er verdt å risikere så mange ubehagelige bivirkninger for noen få kilo av. Spiser heller enda litt mindre .. 

Fikk du resept på de for noen få kg bare? Man skal ha BMI over 30 for å få de sa legen min.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vondt i hodet og var svimmel da jeg begynte, men det gikk over.

Men får ofte vondt i halsen og foekjølelse..usikker på om det er grunnet pillene eller fordi vi har ei barnehageunge nå 😛

men det hjelper! Får ikke ukontrollerbar oksehunger.

Anonymkode: 1c07d...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde vondt i hodet og var svimmel da jeg begynte, men det gikk over.

Men får ofte vondt i halsen og foekjølelse..usikker på om det er grunnet pillene eller fordi vi har ei barnehageunge nå 😛

men det hjelper! Får ikke ukontrollerbar oksehunger.

Anonymkode: 1c07d...a30

Hjelper veldig. Det er utrolig deilig å ikke være så sulten. Har du gått på pillene lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er snart halveis i pakke nr 2, har gått ned 4,5kg😊 første dagene var jegsinnsykt trøtt. Nå sliter jeg med sykdomsfølelse, vond nakke, tørr munn, og fortoppelse. Er veldig stabil i humøret og har fått fart på sexlivet🤪 Er veldig i tvil om jeg skal fortsette eller slutte... jeg merker jo at jeg tenker mye mindre på mat, spiser mindre og blir fortere mett😊 skal til syden i begynnelsen av august, usikker på om jeg skal gå på dem da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stabilitet i humøret her også. Helt nydelig. Føler meg gladere og har mer energi enn før. Usikker på om jeg skal begynne på pakke nr 2, men tror jeg gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Er nå snart ferdig med dag 2, ingen bivirkninger foreløpig. Vet ikke når bivirkninger vanligvis kommer, mulig jeg slipper unna?

Har veldig troen på at dette skal fungere. Jeg blir ikke ulve-sulten (type "nå kunne jeg spist en hel okse"), frister ikke med mat, alkohol eller søtsaker (!). Jeg føler også at blodsukkeret er mer stabilt, og at jeg bruker ekstremt mye mindre tid på planlegge/drømme om neste måltid. Mat betyr mindre, helt tydelig at denne medisinen virker på hjernen og tankene. Allerede trappet ned matmengden betraktelig på to døgn, så spent på fortsettelsen. 

Anonymkode: 35fa4...197

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Når jeg begynte på pakke nr 2 klarte jeg endelig å komme meg opp i 2 tab på morningen og 2 tab på kvelden uten bivirkninger. Først da har jeg merket en mer stabil påvirkning - det er 3 uken på 2+2 og jeg har gått ned 3 kilo.  Jeg merker at hvis jeg ikke får tid til å ta 2 tabletter på kvelden og dermed ikke får stabil effekt så har jeg en tendens til å spise mer dagen etter. 

Endret av Hatsumomo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, høres bra ut. Ikke vondt noen steder? Skal begynne på de i løpet av kort tid tror jeg . Takk for gode tilbakemeldinger. Skal ned 40 kg så trenger virkelig drahjelp 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Shias skrev:

Noen flere som går på Mysimba her? Jeg startet selv i går 👌😄

Jeg er på 2 pakka, gått ned 3 kg :)

Anonymkode: 35fa4...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/14/2019 at 3:36 PM, Shias said:

Noen flere som går på Mysimba her? Jeg startet selv i går 👌😄

Yass! Starta for 2 uker siden. Er røft i starten av hver uke når jeg trapper opp, dette er uke 3. Men så mot slutten av uka føler jeg kroppen er vant til den større dosen så er det ok... Så jeg gleder meg til å bli ferdig med uke 4 slik at det blir samme dose fremover :) Har ikke veid meg enda, men tror ikke jeg har veldig nedgang. Jeg merker jeg snackser mindre, er mindre fysen, fortere mett osv - men gamle vaner er vonde å vende. Så jeg vil nok ikke rase ned med det første, men en mer treg og jevn vektnedgang... Tidlig å si enda, da jeg er enda i oppstartsfasen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på Mysimba i 7mnd. Bivirkninger fra helvete de første ukene, stort sett alle som sto i pakningsvedlegg som vanlige bivirkninger, så ble det bedre. Men kvalme, glemskhet, mat smaker annerledes og dårlig nattesøvn holdt seg hele veien. Nå nylig har bivirkningene kommet tilbake i større grad, så har trappet ned. Det har vært deilig å finne tilbake til seg selv igjen, følte meg ikke helt som vanlig disse mnd. Men jeg gikk ned 15kg da. Så de virket. Dog gikk virkningen over etter ca 6 mnd, også en medvirkende årsak til at jeg kutta ut.

Det finnes også en annen slankemedisin, Saxenda, som er sprøytepenn. Denne har også bivirkninger, men mange opplever det ikke like ille. Jeg ba om å få bytte til den, og begynte for to dager siden. Håper jeg får av de siste 15kg med den. Men den er nesten tre ganger så dyr som Mysimba dessverre 😢

Anonymkode: 49694...b2e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...