Gå til innhold

Mysimba - erfaringer?


Krøllalfa

Anbefalte innlegg

Gikk ned 2 kg første måneden med mye bivirkninger, mest merkbare var svimmelhet og akutt magetrøbbel (greit å ha en jobb hvor man kan sitte på do i fred xD . Det tok kroppen min ca 5 dager å venne seg til "ny dose" som man trapper opp på hver uke i 1 mnd. Appetitten gikk merkant ned og til tider var det vanskelig å finne noe som frista i det hele tatt til middag. 

Jeg måtte dessverre av dem da jeg skulle inn på sykehuset for rutineoperasjon, og ville bare være "clean" før narkose. Så nå må jeg igjennom opptrappings helvettesmåneden igjen, og gruer meg litt 😛 Men vet at så fort det er gjort er det definitivt verdt det, bivirkningene gikk bort til slutt for meg etter litt tilvenning! 

Jeg gjorde ingen ekstra form for tiltak denne måneden som å gå tur, aktivitet, slankemat, lavkalori osv. Bare pillene som gjorde meg mindre keen på mat, og raskere tilfreds per måltid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Hvordan gikk det, trådstarter? Og andre med erfaringer? Begynte på dem i dag. 

Anonymkode: 78b32...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Er det ingen som er rent positive til disse? Virker som alle sliter med voldsomme bivirkninger..  

Noen som er positive til disse? 

Bmi 36,5 her, legetime til Torsdag..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kommer deg over kneiken den første mnd med bivirkninger, så jo er jeg positiv :)  Men  de er dyre da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få legen din til å søke på Helfo om tablettene på blå resept . Hvis du ikke tåler tablettene kan du prøve Saxenda- det er "sprøyte" du setter hver morgen. Jeg tålte ikke Mysimba  -fikk godkjent saxenda på blå resept- gått ned10 kg- men nå har d stagnert.Har time på St.olav 16. september på fedmepoliklinikk. De har erfaring med bpde Mysimba og Saxenda. Min fastlege setter seg ikke inn i saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, indiragundi skrev:

Få legen din til å søke på Helfo om tablettene på blå resept . Hvis du ikke tåler tablettene kan du prøve Saxenda- det er "sprøyte" du setter hver morgen. Jeg tålte ikke Mysimba  -fikk godkjent saxenda på blå resept- gått ned10 kg- men nå har d stagnert.Har time på St.olav 16. september på fedmepoliklinikk. De har erfaring med bpde Mysimba og Saxenda. Min fastlege setter seg ikke inn i saken.

Hvilke kriterier måtte du oppfylle for å få saxenda på blå resept? Må man gjennom spesialist? Kan fedmepol. gi annen hjelp en operasjon? Legen min viser nada lyst til å hjelpe med fedmeproblematikken min, så jeg føler jeg må søke informasjon på egenhånd for å ha noe å slå i bordet med. 

Anonymkode: bd70f...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du bor i Trøndelag så få fastlegen til å sende en henvisning til fedmepoliklinikk på St.olav. Tror nok at de kan hjelpe deg. Hvilke kriterier for å få den på blå resept tror jeg må være at du ikke tåler Mysimba.At du har høy BMI- tilleggsykdommer som høyt blodtrykk m.m. og at du ikke klater å gå ned i vekt ved kun å forandre livsstil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere erfaringer ? Har hentet mitt første brett, jeg går hjemme med en baby, og med tanke på bivirkninger er jeg blitt litt nervøs for å ta de, redd for å ikke være oppegående nok til å ta vare på baby. Noen som ikke har noen bivirkninger i det heletatt ? 

Anonymkode: aae2d...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.9.2020 den 15.11, AnonymBruker skrev:

Flere erfaringer ? Har hentet mitt første brett, jeg går hjemme med en baby, og med tanke på bivirkninger er jeg blitt litt nervøs for å ta de, redd for å ikke være oppegående nok til å ta vare på baby. Noen som ikke har noen bivirkninger i det heletatt ? 

Anonymkode: aae2d...eaa

Husk at hvis du ammer skal du ikke ta tablettene:)

Anonymkode: 2b985...69e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hentet ut mysimba for to uker siden, og for meg er tabletten helt magisk. Jeg har slitt med kraftig overspising og sukkeravhengighet siden jeg var barn, og er nå 32 år. To timer etter jeg tok første tablett var trangen til å spise borte. For første gang på mange år var søtsuget og matsuget borte. Jeg kan gå forbi godterihylla uten å tenke på godteri engang. Jeg føler meg så fri, på en måte. Jeg var svimmel første uka litt etter jeg tok tabeletten, men denne uka har jeg ikke hatt noen bivirkninger. 

Jeg har fortsatt god virkning av kun 1 tablett, så har ikke økt dosen enda. 

Anonymkode: 2b985...69e

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på disse i snart 2 måneder. Gått ned 5 kg, og har ingen bivirkninger. Ikke fra starten heller. Blir fort mett, klarer ikke å overspise, noe jeg sliter ekstremt mye med. Har trangen til å overspise, men pga pillene går det ikke. 
 

Jeg skulle ønske det var fordi jeg var lat, for da hadde livet mitt vært mye enklere. Dessverre er det ikke sånn, og overvekt er en ‘bivirkning’ av min psykiske helse. Jeg har så mye rot i hodet, jeg har nok med å håndtere angst og depresjon. Så disse pillene for meg, har faktisk hjulpet en god del. Fordi angsten er også verre pga overvekt, og når jeg endelig ser at vekta rører på seg føler jeg at ting kan faktisk gå litt greit. 
 

Man må ikke glemme at alle mennesker er ulike. Hvordan den ene personen takler livet, i forhold til en annen kan være så ulik og vanskelig for hverandre å forstå hvordan de gjør det. Blir kanskje lettere også om man slutter å henge seg opp i hvordan andre lever livet sitt. 

Anonymkode: 78b32...67c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.9.2020 den 12.28, Sorika skrev:

Anbefaler de som seriøst er interessert i erfaringer med Mysimba om å bli med i gruppen på Facebook. 

Hva heter gruppen?

Anonymkode: 78b32...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.9.2020 den 22.22, AnonymBruker skrev:

Jeg hentet ut mysimba for to uker siden, og for meg er tabletten helt magisk. Jeg har slitt med kraftig overspising og sukkeravhengighet siden jeg var barn, og er nå 32 år. To timer etter jeg tok første tablett var trangen til å spise borte. For første gang på mange år var søtsuget og matsuget borte. Jeg kan gå forbi godterihylla uten å tenke på godteri engang. Jeg føler meg så fri, på en måte. Jeg var svimmel første uka litt etter jeg tok tabeletten, men denne uka har jeg ikke hatt noen bivirkninger. 

Jeg har fortsatt god virkning av kun 1 tablett, så har ikke økt dosen enda. 

Anonymkode: 2b985...69e

Trekker tilbake. Virkningen sluttet, overspisingstrangen er tilbake selv på full dose :(

Anonymkode: 2b985...69e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trekker tilbake. Virkningen sluttet, overspisingstrangen er tilbake selv på full dose :(

Anonymkode: 2b985...69e

Det var dumt. Men er det bare lysten? Går selv på full dose, har trang til å overspise, men klarer ikke. Blir veldig fort mett og kvalm. Gått ned 7 kg til nå.

Anonymkode: 78b32...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Hvordan går det med dere? 

Jeg startet i går og har ikke merket bivirkninger enda. Bare at jeg klarer å begrense middag og søtsuget ikke er så overveldende. Håper å gå ned 5 kg i 2020, fra 95-90, og så 15 kg i 2021 😊

Anonymkode: 69088...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2020 den 0.01, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det med dere? 

Jeg startet i går og har ikke merket bivirkninger enda. Bare at jeg klarer å begrense middag og søtsuget ikke er så overveldende. Håper å gå ned 5 kg i 2020, fra 95-90, og så 15 kg i 2021 😊

Anonymkode: 69088...bdc

Jeg har gått på disse siden juli. Startvekta var 108, veier nå 96 🙂 Det overrasker meg hvor godt de funker. Jeg blir utrolig mett, klarer ikke å spise opp favoritt maten min en gang. Det sier litt, for jeg har ingen vilje styrke, hehe 😂 Sliter med overspising og den trangen har jeg fortsatt. Heldigvis klarer jeg ikke å overspise.

Håper de funker like bra for deg også! 😄

Anonymkode: 78b32...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 17.11.2020 den 17.11):

Jeg har gått på disse siden juli. Startvekta var 108, veier nå 96 🙂 Det overrasker meg hvor godt de funker. Jeg blir utrolig mett, klarer ikke å spise opp favoritt maten min en gang. Det sier litt, for jeg har ingen vilje styrke, hehe 😂 Sliter med overspising og den trangen har jeg fortsatt. Heldigvis klarer jeg ikke å overspise.

Håper de funker like bra for deg også! 😄

Anonymkode: 78b32...67c

Var meg du siterte, mulig at det er ny ABkode.

De funker som bare det hos meg! Eneste bivirkninger er litt vont i hode første 3 dagene, og så ingenting. Gått ned til 90.3 kg, nesten uten å trene. Er helt magisk å faktisk bli mett, og ikke sikle over kake i sosiale settinger 😀

Får ingenting utav snus lenger heller, reseptorene er fyllt opp av mysimba. Så der sparer jeg lett 500 kr i mnd 🤭

Hadde jeg bare visst om disse tablettene før. Får dem ikke på blå resept, men hadde betalt dobbel pris om jeg måtte det. Verdt hver krone! 

Anonymkode: 69088...bdc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Hei,

Jeg lurer på hvordan det går med dere som har brukt Mysimba en god stund nå?

Jeg fikk resept på Saxenda fra min lege, og er superfornøyd med resultatet (-10 kg på 8 uker). Appetitten min er lav/normal, og jeg kan fortsatt kose meg med god mat uten å sluke det ned slik jeg gjorde før. Føler meg nesten som et nytt menneske. Dessverre godkjente ikke Helfo  søknaden om blåresept, siden jeg ikke prøvde mysimba først! Saxenda koster kr 2700 pr mnd som blir for dyrt å betale selv i lengden 😥.

Jeg må nå avslutte Saxenda og istedenfor begynne med Mysimba, og jeg svært engstelig for bivirkningene og at jeg ikke skal få like bra effekt. 

Anonymkode: e80c0...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...